Iemand ervaring met een gietvloer ?

27-01-2008 12:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onlangs een nieuw huis gekocht en overwegen een gietvloer (betonlook) op de benedenverdieping.



Heeft iemand hier toevallig ervaring met een gietvloer ? Ik ben benieuwd naar de voor- en eventuele nadelen van deze vloer en zou graag meer horen over ervaringen met de verschillende merken / leveranciers.
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen ook een gietvloer op onze benedenverdieping. Ik heb dus nog geen ervaringen voor je, maar ik hou dit topic ook even in de gaten! Vooralsnog denken wij aan Senso als leverancier. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het kan best mooi zijn, al vind ik het voor een woonkamer wel wat kil, maar dat ligt misschien ook aan de kleur? Ik weet dat een gietvloer vreselijk snel krast en het lijkt me ontzettend stressvol om daar de hele tijd op te moeten letten.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een gietvloer helemaal niet kil hoeft te zijn als je het combineert met een houten eettafel, een gezellig vloerkleed in de zithoek e.d.



Overigens heb ik begrepen dat een goede coating van groot belang is bij de afwerking van de vloer (dat zou minder snel krassen op de vloer geven).



Ik heb wel goede ervaringen gelezen over Ode aan de Vloer en DRT vloeren, dus ik denk dat we binnenkort maar eens bij deze leveranciers gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Kil, een trend, tsja... trendgevoelig zijn wij niet, maar een 'kille' smaak hebben we misschien wel :-) Wij houden van industrieel, dus veel metaal en weinig kleur. Ieder zijn ding toch?



Coating heb ik ook gehoord dat dat het belangrijkste is. Daarbij zijn er vloeren waar je die toplaag opnieuw kunt laten aanbrengen (dus dan ziet de vloer er weer als nieuw uit). Ik ga die twee van jou eens google-en, Sigrid!
anoniem_38469 wijzigde dit bericht op 27-01-2008 22:26
Reden: typo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Coating heb ik ook gehoord dat dat het belangrijkste is. Daarbij zijn er vloeren waar je die toplaag opnieuw kunt laten aanbrengen (dus dan ziet de vloer er weer als nieuw uit). Ik ga die twee van jou eens google-en, Sigrid!




Bedankt voor de tip, ik wist niet dat er vloeren zijn waarbij je de toplaag opnieuw kunt laten aanbrengen (dat lijkt me wel ideaal) !



Houd je me op de hoogte ?
Alle reacties Link kopieren
Het bedrijf Senso adverteert met zaken als beste kwaliteit enzo, maar op hun site beginnen ze bij oppervlaktes vanaf 70 vierkante meter. Weet niet wat voor vlla's ze daarbij in gedachte hebben..

Denk dat je goed moet oppassen met wie je in zee gaat voor je het weet heb je een vloer die nu wel mooi ligt, maar die over 5 jaar helemaal versleten is...de toplaag lijkt het cruciaalst te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een gietvloer in de keuken (ook betonlook). Hij zat er al in toen we het huis kochten dus geen eigen keuze. Maar ik vind het dus helemaal niets. Je moet hem goed in de glans houden en dat kost veel ondhoud=tijd. Doen wij dat niet dan ziet het er heel smoezelig uit. Er wordt trouwens ook regelmatig vreemd opgekeken. En eerlijk het lijkt ook wel een beetje of er niets aan is gedaan.



Verder lijkt onze vloer na zo'n acht jaar nu los te komen van de onderlaag. Er zit op sommige plaatsen speling. Ik vraag me af hoe en of we deze vloer er ook weer uit kunnen krijgen.
anoniem_52617 wijzigde dit bericht op 31-01-2008 14:28
Reden: aanvulling
% gewijzigd
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
AnneDaisyMay schreef op 31 januari 2008 @ 14:26:

Wij hebben een gietvloer in de keuken (ook betonlook). Hij zat er al in toen we het huis kochten dus geen eigen keuze.
Weet je ook door welk bedrijf de vloer gegoten is ?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sigrid, ik heb het nagezocht in de spullen die de verkoper voor ons heeft achter gelaten maar heb het helaas niet kunnen vinden. Maar het heeft er 8 jaar gelegen zonder problemen.



Oja waar je ook rekening mee moet houden is dat het best wel snel krast. Dat vond ik nogal tegenvallen en had ik zeker niet verwacht.



Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Senso adverteert inderdaad vanaf 70 m2. En dan vrees ik dat ik in dit geval onder de noemer 'villa' val, want wij hebben meer vloer te gieten. We zijn nu bezig met de loodgieter voor vloerverwarming, daarna krijgt de vloer-zoektocht weer meer vorm. Hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan dit bedrijf iets voor je betekenen :



www.bolidt.nl



Succes in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een aantal leveranciers gevonden, namelijk:



www.decopox.nl

www.alconde.nl

www.sinck-ko.nl
Alle reacties Link kopieren
Leuk, meer sites! We gaan van het weekend eerst nog de laatste dingen slopen en dan gaan we echt op zoek naar een vloer... kunnen we vast een selectie maken op basis van de sites, leuk leuk leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons ook goed georiënteerd op een vloer voor ons nieuwe huis. We wilden ook graag een gietvloer vanwege de strakke en industriële uitstraling. Uiteindelijk hebben wij voor een grindvloer gekozen. Dit is de helft goedkoper en als je een grindsoort kiest met hele kleine steentjes, 2-3 mm, lijkt het ook heel mooi strak. Er komt een klein doorzichtig laagje overeen zodat de kieren tussen de steentjes dicht zijn. Deze vloer krast ook niet. Voor ons nog een voordeel ten opzichte van een gietvloer. Als alles goed gaat met de bouw van het huis wordt de vloer eind mei gelegd. Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.



Veel succes met jullie zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in jullie geval ook voor een grindvloer gaan. Houd er wel rekening mee dat een grindvloer 1x per half jaar schoongemaakt moet worden met een speciaal apparaat, verder heb je er, behalve wat stofzuigen, geen onderhoud aan. Het verkleurt wel na verloop van tijd, dus verschuif regelmatig je meubels, tenzij je zeker weet dat op een bepaalde plaats een kast staat voor de rest van je leven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben granito met glasmozaiek in de badkamer. Ik vind het mwah. Het is wat poreus en toont snel smoezelig. Het gaat een innige relatie aan met elk vuil druppeltje wat erop valt. Dat is niet normaal meer te verwijderen maar trekt erin. De enige methode is dan wegslijpen wat weer luidruchtig werk is. Ik overweeg het te lakken om het oppervlak dicht te krijgen maar ik vind het ook wat armoedig ogen dus nu overwegen we het te overtegelen. Ik denk dat iets smaakgevoeligs als een betonlookvloer de prijs van een koophuis kan verlagen; het zal een woning moeilijker verkoopbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen die een vaste, moeilijk te verwijderen vloer overweegt, er rekening mee moet houden dat je keuze:



a. weinig instemming en bewondering zal oogsten van de meeste bezoekers (zeg mij niet: dat kan me niet schelen want dat is flauwekul, iedereen wil pronken met z'n huis);

b. het huis minder aantrekkelijk zal maken voor eventuele latere kopers, of je moet het eerst laten vervangen voor je het te koop aanbiedt.



Wij hadden echt meer overgehad voor een huis met een mooie badkamer, desnoods met witte tegels.
Alle reacties Link kopieren
Groll schreef op 07 februari 2008 @ 00:47:

Ik denk dat iedereen die een vaste, moeilijk te verwijderen vloer overweegt, er rekening mee moet houden dat je keuze:



a. weinig instemming en bewondering zal oogsten van de meeste bezoekers (zeg mij niet: dat kan me niet schelen want dat is flauwekul, iedereen wil pronken met z'n huis);

b. het huis minder aantrekkelijk zal maken voor eventuele latere kopers, of je moet het eerst laten vervangen voor je het te koop aanbiedt.




Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Waarom zou een gietvloer een huis minder aantrekkelijk maken ? Er zijn vast wel meer mensen die van dit soort vloeren houden.



Ik zou bijvoorbeeld veel blijer zijn geweest als ons nieuwe huis een gietvloer had gehad i.p.v. de tegelvloer die er nu in ligt.
Alle reacties Link kopieren
Het zal niet veel uitmaken wat anderen wel of niet mooier vinden. Een gietvloer is in ieder geval (redelijk) glad, dus je kunt er makkelijk vloerbedekking, laminaat of iets anders overheen leggen. Voor een eventuele verkoop zal het niet veel uitmaken.



Maar afhankelijk van het soort gietvloer, het laat zich niet allemaal goed schoonhouden. Of nee, dat zeg ik verkeerd. Sommige vloeren lijken vies, ook al zijn ze schoon.



Persoonlijk vind ik een grijze gietvloer erg veel lijken op een geasfalteerde straat. Maar ik ben dan ook meer van het hout, in combinatie met warme kleuren (in ons huis is alles geel, oranje, terra, rood). Maar dat is persoonlijk.

Jij moet er wonen, dus jij moet het mooi vinden. Maar houd wel rekening met je zelf, als je erg van netjes en schoon houdt, zorg dan dat je een vloer hebt waar je niet alles op ziet.
Alle reacties Link kopieren
Is een goed punt, mamalelie, daarom kies ik ook maar niet voor een hoogglans witte uitvoering van de vloer :-) Van de week gaan we verder op pad voor de vloer, hebben nu de vloerverwarming geregeld. (jammie, warme voetjes bij het uit bed komen) Hoe gaat het bij jullie, Sigrid?
Alle reacties Link kopieren
Hier steeds zieken, dus we hebben nog vrijwel geen mogelijkheid gehad om vloeren te bekijken.



Bovendien wonen wij in het Noorden en vrijwel alle dealers hebben een showroom in Midden of Zuid Nederland, dus we moeten echt dagen gaan plannen (en oppas regelen voor de kinderen).
Alle reacties Link kopieren
Ohja, op de site van VT wonen kun je in 3D kamers inrichten en bekijken. Erg leuk om te doen. Je kunt daarna zelfs in je kamer 'staan' en bekijken hoe het eruit ziet. Ze hebben vloeren in allerlei kleuren (hoewel geen gietvloer) en een hoop meubels.



Ik heb er uuuuuuuuuuuuuuuuuuren mee gespeeld toen we ons nieuwe huis kochten. En hoewel ze geen knalrode bank hadden, kon ik aardig zien of een driezitter uberhaubt neergezet kon worden.



Dus voor degene die nog moet uitzoeken en inrichten, wel een leuke site. Of beter, dit onderdeel is leuk. Voor de rest boeide het mij niet zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven