Iemand ervaring met een gietvloer ?

27-01-2008 12:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onlangs een nieuw huis gekocht en overwegen een gietvloer (betonlook) op de benedenverdieping.



Heeft iemand hier toevallig ervaring met een gietvloer ? Ik ben benieuwd naar de voor- en eventuele nadelen van deze vloer en zou graag meer horen over ervaringen met de verschillende merken / leveranciers.
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen ook een gietvloer op onze benedenverdieping. Ik heb dus nog geen ervaringen voor je, maar ik hou dit topic ook even in de gaten! Vooralsnog denken wij aan Senso als leverancier. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het kan best mooi zijn, al vind ik het voor een woonkamer wel wat kil, maar dat ligt misschien ook aan de kleur? Ik weet dat een gietvloer vreselijk snel krast en het lijkt me ontzettend stressvol om daar de hele tijd op te moeten letten.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een gietvloer helemaal niet kil hoeft te zijn als je het combineert met een houten eettafel, een gezellig vloerkleed in de zithoek e.d.



Overigens heb ik begrepen dat een goede coating van groot belang is bij de afwerking van de vloer (dat zou minder snel krassen op de vloer geven).



Ik heb wel goede ervaringen gelezen over Ode aan de Vloer en DRT vloeren, dus ik denk dat we binnenkort maar eens bij deze leveranciers gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Kil, een trend, tsja... trendgevoelig zijn wij niet, maar een 'kille' smaak hebben we misschien wel :-) Wij houden van industrieel, dus veel metaal en weinig kleur. Ieder zijn ding toch?



Coating heb ik ook gehoord dat dat het belangrijkste is. Daarbij zijn er vloeren waar je die toplaag opnieuw kunt laten aanbrengen (dus dan ziet de vloer er weer als nieuw uit). Ik ga die twee van jou eens google-en, Sigrid!
anoniem_38469 wijzigde dit bericht op 27-01-2008 22:26
Reden: typo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren