Iemand ervaring met een PlasmaMade?

18-12-2014 12:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een aantal maanden wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Met daarin uiteraard een nieuwe keuken. Omdat we in de keuken geen directe uitgang naar buiten hebben komt er een afzuigkap met koolstof recirculatefilters in.



Nu stuurde de keukenleverancier ons laatst een brief waarmee ze ons willen attenderen op een nieuwe ontwikkeling; het PlasmaMade Air Filter. Dit is een filterapparaat dat in je afzuigkap geplaatst wordt en daar de luchtjes afzuigt en filtert. Het filter zou z'n werk beter doen dan een koolstoffilter en tien tot vijtien jaar meegaan (in tegenstelling tot de drie, vier, zes (?) maanden voor een koolstoffilter).



Dat klinkt allemaal prachtig natuurlijk, en ik zou het zo doen als er niet ook een klein nadeeltje aan dat ding zou zitten: de prijs. Zo'n plasmamadeding kost maar liefst 750 euro! En dat is toch best een hoop geld. We zouden wel een hoop besparen doordat we al die jaren geen koolstoffilters hoeven te kopen, maar dan nog...



Is het een verkooptruc van de keukenboer of krijgen we later spijt als we het niet doen? Heeft iemand ervaring hiermee? Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Koolstoffilters? Ik heb een afzuigkap met een soort metalen filters die ik gewoon regelmatig zo af en toe als ik poetsdrang heb in de vaatwasser knikker. Kost me dus in gebruik niets. Afzuigkap is 10 jaar oud en werkt prima, als dingen aanbranden ruik je dat eerst buiten, waar de afvoer zit, voordat je het binnen merkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook metalen filters in de afzuigkap, maar dat kan in onze nieuwe woning dus niet meer omdat er geen afvoer naar buiten is. De vieze lucht moet gezuiverd worden en komt dan weer terug in de keuken.
Bel eens een paar andere keukenleveranciers op om te informeren. Als ze je allemaal min of meer hetzelfde verhaal vertellen zal het wel echt zijn, denk ik dan. Ik kende het niet in elk geval.



Sas, jij hebt een gewone afzuigkap. Prik heeft een recircalutiekap. Normaal met koolfilter, nu met een plasmamadedinges.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ook hier geen ervaring.

Kennissen van me hebben kleine afzuigdingetjes heel subtiel naast het fornuis. Als ze niet nodig zijn verdwijnen ze in het aanrechtblad. De lucht wordt verder afgevoerd via een buis in de kruipruimte. Is dat nog een optie?

Die plasmafilters zijn trouwens al vrij lang op de markt, met een beetje (internationaal) googlen zijn er wel ervaringen te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n afzuiging in het aanrechtblad hebben we ook nog naar gekeken, maar dat kostte teveel werkruimte, dat vond ik echt zonde. De afvoer zou dan in de plint onder de kastjes komen bij gebrek aan een kruipruimte. We verhuizen namelijk naar een appartement, en ik geloof niet dat de onderburen een afvoer van onze afzuiging over hun plafond willen.

Googlen naar ervaringen van buitenlandse gebruikers is een goed idee, dat ga ik zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2015 09:25
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je nog even reageert op mijn topic Mirjam, maar op spam zit ik niet te wachten. Gestaft.
Alle reacties Link kopieren
We hebben trouwens wel besloten om er een te nemen. Over een paar maanden weten we hoe het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Prik,



Hebben jullie al enige ervaring met de plasmamade wij willen er ook een, maar je leest er zo weinig over, zijn echt de kookluchtjes verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi bert, inmiddels koken we al een week of twee in ons nieuwe huis, en we hebben nog geen last gehad van kookluchtjes die blijven hangen. Ook niet als we uien bakken, kool koken, curry maken, of iets anders dat je normaalgesproken toch altijd wel in meer of mindere mate ruikt. Ik weet natuurlijk niet of dat met alleen de afzuigkap ook zo zou zijn, of dat die Plasmamade echt een significante verbetering is. Ik ben er in ieder geval wel blij mee, al was het alleen maar omdat we nu niet elke zoveel maanden een filter moeten vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Hey prik,



Ik was wel benieuwd of je plasmamade nog steeds zo goed bevalt. Ik heb er deze week pas over gehoord. Kennelijk worden er ondertussen al wel meerdere van verkocht maar wanneer ik op zoek ga naar recensies kom ik behalve die van jouw (en op de website van plasmamade zelf) toch eigenlijk nog geen enkele tegen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaringen zijn nog steeds goed, net zoals mijn vorige bericht. We merken niet echt dat 'ie er zit, maar hebben nooit last van kookluchtjes, dus hij zal het wel doen (al weten we natuurlijk niet hoe het geweest zou zijn zonder zo'n ding). We hebben er in ieder geval geen spijt van.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-02-2016 14:39
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat voor bedrijf, dat nu nog al voor de tweede keer een spambericht plaatst? Ik krijg bijna spijt dat ik ooit een Plasmamade heb gekocht...
Dank voor het delen van je ervaring prik. Ik overweeg ook een Plasmamade filter.



Heb even zitten rekenen. Ik twijfel tussen Plasmamade en de oplossing die Siemens zelf biedt. Een Siemens CleanAir module kost ¤ 190 incl. 1 koolsstof filter. Losse filters kosten ¤ 70. Na 9 jaar Siemens oplossing heb je net zoveel uitgegeven als Plasma. Daarna wordt Siemens oplossing goedkoper omdat er geen ¤ 750 vervanging meer nodig is maar 'slechts' ¤ 70 per jaar.



Mocht er iemand zijn die ooit van koolstof is overgestapt naar Plasmamade dan hoor/lees/zie ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Een van de weinige discussies die ik kan vinden met Plasmamade filter ervaringen. Hebben een nieuwbouwhuis en overwegen ook een Plasmamade filter en anders een doorvoer naar buiten. Aangezien het een oud topic is ben ik heel benieuwd of het plasmade filter na anderhalf jaar nog steeds goed bevalt en wat je ervaringen nu zijn? Wordt het vet inderdaad afgebroken of zit het ondertussen overal in je afzuigkap en op je kasten? Zorgt het niet naar buiten afvoeren van waterdamp nog voor problemen in de woning?



Bedankt alvast.
Ik was dit topic een beetje uit het oog verloren omdat ik een nickwissel had ondergaan, maar kwam er nu toevallig weer op. Hij bevalt nog steeds, ook na (inmiddels) twee jaar. Geen last van stank in huis of van vet op de keukenkastjes. Ik ben er dus nog steeds blij mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven