Iemand ervaring met suar hout?

11-12-2014 15:41 13 berichten
Ik heb een krukje besteld van onbehandeld suar hout (aziatische eiken). Omdat ik er een bloempot op wil zetten wil ik het krukje het liefst goed beschermen. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?

Kringen etc. zie ik liever niet verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn er dingen die beter werken, maar ik heb op een onbehandeld houten tafeltje een laagje Glitsa parketlak gesmeerd. Is mat, dus valt niet op, maar al het water blijft gewoon in druppeltjes erop liggen en trekt er niet in.



Edit: suar hout ken ik niet, maar het klinkt duur. Dan zou ik maar even wachten tot een kenner advies komt geven
Je kunt het beste een glazen bloempot nemen, die lekken per definitie niet.
quote:Cateautje schreef op 11 december 2014 @ 16:04:

... die lekken per definitie niet.

Tot die breekt natuurlijk...



Anything that makes the houtporiën dicht will do: beits, lak, verf. Dat weet een kind ook.

Maar SUAR hout... echt???
quote:geve schreef op 11 december 2014 @ 17:40:

[...]



Tot die breekt natuurlijk...



Anything that makes the houtporiën dicht will do: beits, lak, verf. Dat weet een kind ook.

Maar SUAR hout... echt???



Is er iets mis met dat hout?

Ik vond het krukje erg mooi, houtsoort was toevallig.
Nee hoor, niets mis mee. Denk ik.

Ik vind alleen het benoemen van de houtsoort zo... tjah... hoe breng ik dat over...

Iemand die dat belangrijk vindt heeft vast ook room for a pony.

Maar het is toevallig lees ik nu, dus let maar niet op die opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Nou, sommige houtsoorten zijn zo vet dat ze niet te verven zijn. Dus houtsoort kan wel van belang zijn. Suar ken ik niet.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:geve schreef op 11 december 2014 @ 17:52:

Nee hoor, niets mis mee. Denk ik.

Ik vind alleen het benoemen van de houtsoort zo... tjah... hoe breng ik dat over...

Iemand die dat belangrijk vindt heeft vast ook room for a pony.

Maar het is toevallig lees ik nu, dus let maar niet op die opmerking.Zo gek is het toch ook niet om dat te noemen? Eiken is heel anders dan vuren en vuren heel anders dan teak en teak heel anders dan noten en noten heel anders dan seesham. Vrij relevant dus, niks decadents aan.
Alle reacties Link kopieren
@ pelikaan, er zijn nog veeeeel meer houtsoorten, hoor.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:geve schreef op 11 december 2014 @ 17:52:

Nee hoor, niets mis mee. Denk ik.

Ik vind alleen het benoemen van de houtsoort zo... tjah... hoe breng ik dat over...

Iemand die dat belangrijk vindt heeft vast ook room for a pony.

Maar het is toevallig lees ik nu, dus let maar niet op die opmerking.



Haha, nee het was niet de bedoeling om te zeggen "kijk mij eens iets bijzonders hebben"

Maar ik ken die houtsoort niet en kon er ook niet veel goede info over vinden via google. En omdat bijv. Teak niet zomaar te behandelen is wilde ik wat info voordat ik er iets opsmeer wat niet gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:harry13 schreef op 11 december 2014 @ 19:37:

@ pelikaan, er zijn nog veeeeel meer houtsoorten, hoor. No shit Sherlock
quote:Steinbeck schreef op 11 december 2014 @ 19:48:

En omdat bijv. Teak niet zomaar te behandelen is wilde ik wat info voordat ik er iets opsmeer wat niet gaat.Voor een perfect resultaat moet ELKE houtsoort vooraf worden ontvet en geschuurd, dus zo relevant is die opmerking niet. Als je zelf al weet dat het een soort eiken is, dan kun je maar beter niet ontvetten met ammoniak.



Zie "Voorbehandeling van het hout vóór je gaat schilderen" op deze wipsite.
Dank je Geve, die site is fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven