Iets verantwoords in de vensterbank

28-11-2014 22:25 94 berichten
Het zit zo: aan de voorzijde van het huis is een vensterbank. Die staat lekker in de schaduw, waardoor levende planten vlot heengaan. En ik ben ook gewoon geen goede plantenverzorger. Daarbij is de woonkamer tuingericht, dus die hele vensterbank zit verstopt achter vitrage maar een beetje eenzaam te zijn. Daar moet dus iets staan. Maar ik geef er niets om. Ik heb geen idee van woningdecoratie en ben heel gelukkig met mijn Ikeameuk. Ik weet alleen dat ik niet zo'n grote vaas met witte bloemen en roze accentdecoratie wil. Die zie ik dan wel vaak in de rest van de straat. Dus zocht ik naar iets leuks van kunst. Maar behalve reusachtige nepanthuriums kan ik niets vinden.



Zijn hier wellicht mensen met verstand van deco die tips hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben precies hetzelfde probleem. Ik heb twee van die kunstige ikea lampjes die net verlichte vaasjes lijken en twee lantaarntjes. Toch nog een beetje licht in dat hoekje. In het midden staan drie 'horen zien en zwijgen' uiltjes. Past hier heel leuk bij de rest. (En ikea is hoofdsponsor accessoires hier haha )
anoniem_210512 wijzigde dit bericht op 28-11-2014 22:32
Reden: autocorrect vierde een klein feestje
% gewijzigd
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Hou je van een strak of romantische inrichting?

Vaas met pluimgras?

Vetplantjes?

Een decoratief object? Ik heb zelf een houten afrikaans beeld in de vensterbank staanp
Alle reacties Link kopieren
Nog een week wachten en dan een snoer kerstlampjes neerleggen, eventueel met zo'n retro kaarstrappetje in het midden . Zit je weer goed tot begin januari
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Moet het een plant zijn (nep dan wel)?

Mooie takken uit het bos in een vaas, of uitgebloeide stengels berenklauw (staan hier al bijna een jaar). Je ziet ook vaak van die grote letters in de vensterbank, of iets kunst-achtigs, een mooi beeld, grote vazen (beetje afgezaagd), kaarsen, legobouwsels van de kinderen als je die hebt, eigenlijk kan je alle kanten op. Zie het als een etalage die je leuk kan aankleden, kijk wat verder daneen nepplant. Kan altijd nog (liever niet )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ja! Die trappetjes, die telden zusje en ik vroeger altijd tijdens autoritten. Maar die zijn wel heel erg beeldig.



Mijn inrichting is zo'n beetje Ikea-grenen-grotegroeneplant-boekenkast. Weinig tierelantijntjes, maar ook absoluut niet strak.



Een vaas met pluimgras is prima, maar alles moet echt heel hoog zijn, anders zie je het niet en kan ik de buurvrouwen niet verbluffen met mijn plotselinge woningdecowijsheid!
Alle reacties Link kopieren
Over kunst gesproken.

Hier in de straat woont iemand die de hele vensterbank plus een deel van het raam volplakt met kindertekeningen en knutsels. Zodat iedereen buiten dat kan zien. Niet de bewoners zelf. En het verandert per maand!



Ze zullen vast niet de enige zijn die dit leuk vinden. Ideetje?

Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grote roze plastic flamingo op mijn vensterbank by the way.



Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 houten giraffen op de vensterbank staan.
Struin eens de rommelmarkt af, daar kan je heel aparte dingen op de kop tikken die niemand al decennia meer heeft.

Ik neem aan dat je toch wel weet wat je mooi vindt?
Alle reacties Link kopieren
Minimouse: dat zie ik hier ook vaak. Dat vind ik ook leuk. Misschien eens bij de kringloop kijken to?
Er hangt al een groot hart met alle strijkkralenwerkjes van dochter (ja, buurvrouw! Ik ben het), maar men vindt dat vooral merkwaardig hier. Alle andere directe buren zijn ook gewoon van die Riviera Maison-types die hun hele huis doorgestyled hebben en elk jaar 4 keer de accentkleur wisselen. Ik kan andere dingen vast heel goed, denk ik dan maar.



Ik hartje plastic flamingo's. Of misschien een groot beeld bij de Wereldwinkel halen: men denkt toch al dat ik een linkse onkruidraapster ben :D



Oh ja, ik weet prima wat ik mooi vind. Maar wat ik mooi vind is mallotig of extreem duur. Misschien wilde ik er ook wel gewoon bij horen, bij die vrouwen die "gezellig kaarsjes aandoen." Ook voor mijn arme man, die getrouwd is met iemand die liever Quest leest dan VTWonen.
Je kan ook iets voor het raam hangen. Bv zo'n glas-in-lood "schilderij" ofzo.

Ik heb zelf 2 roze (ja, sorry!) potten staan met daarin een Horn tree (vetplant) en een sanseveria. Doen het prima boven de verwarming met weinig licht. Zijn de enige planten die niet binnen een maand het loodje hebben gelegd
Alle reacties Link kopieren
Deze natuurlijk:



Alle reacties Link kopieren
quote:apestaartje30 schreef op 28 november 2014 @ 22:44:

Minimouse: dat zie ik hier ook vaak. Dat vind ik ook leuk. Misschien eens bij de kringloop kijken to?

Ik vind ze idd heel leuk. Mijn zus heeft ze jaren geleden uit het buitenland meegenomen voor me.



Een hele tijd geleden zag ik ook hele leuke dingen bij de Wereldwinkel en de prijzen vielen best mee. Misschien daar eens kijken?
Alle reacties Link kopieren
Deze maar dan tegen het raam plakken alsof ze op de vensterbank zitten:

óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren




Veel verantwoorder dan een schaal fruit kan het niet worden denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Ja, een trappetje!! Ik heb net een huis gekocht in een buurt die half volks, half veryupt is, en ik wil al jaren graag zo'n trappetje. En dit jaar had ik het dus op tijd bedachten waren ze er nog. Dus ik heb er eindelijk een, en als ik mijn nieuwe huis heb (nog een paar nachtjes slapen), komt hij mooi in de vensterbank. Zodat mijn buren meteen een heel verkeerd idee van me hebben .
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan ook raamstickers in de vorm van een plant of bos bloemen. Dan heb je iets fleurigs voor je raam dat niet dood kan gaan.
quote:merano schreef op 28 november 2014 @ 23:11:

Deze maar dan tegen het raam plakken alsof ze op de vensterbank zitten:

[img]http://modishspace.com/images/stories/0 ... cor1-2.jpg[/img]dir vind ik wel een leuk idee! Ga ik onthouden!
Ook heel makkelijk: paar of drie grote lantaarns. Dat beperkt ook de inkijk. En dan wat onderbreken door die glazen vazen (met of zonder vierkantjes, leuke bij de praxis )die je nu veel ziet met een pluim(kunst)/bloem. Kan je weer een paar maandjes laten staan tot je het volgende verzint.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis echt leuke plaatjes. Bij mij is het ook niet zoveel soeps.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 28 november 2014 @ 22:46:

Er hangt al een groot hart met alle strijkkralenwerkjes van dochter (ja, buurvrouw! Ik ben het), maar men vindt dat vooral merkwaardig hier. Alle andere directe buren zijn ook gewoon van die Riviera Maison-types die hun hele huis doorgestyled hebben en elk jaar 4 keer de accentkleur wisselen. Ik kan andere dingen vast heel goed, denk ik dan maar.



Ik hartje plastic flamingo's. Of misschien een groot beeld bij de Wereldwinkel halen: men denkt toch al dat ik een linkse onkruidraapster ben :D



Oh ja, ik weet prima wat ik mooi vind. Maar wat ik mooi vind is mallotig of extreem duur. Misschien wilde ik er ook wel gewoon bij horen, bij die vrouwen die "gezellig kaarsjes aandoen." Ook voor mijn arme man, die getrouwd is met iemand die liever Quest leest dan VTWonen.

Haha wat schrijf je leuk! Quest is ook gewoon leuker!



Verder ben ik voor de lantaarns en trappetjes en de plakdingen. Wij hebben thuis zo'n kat en een vogeltje en het ziet er goed uit. Jammer van de oneindige troep die er voor staat, maar dat wordt ooit wel opgeruimd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en kijk mee want ik zoek iets voor de vensterbank in de slaapkamer.



Het moet niet te breed zijn want het moet tussen het rolgordijn en het raam passen en 40 cm hoog en dat 3x...

Iemand een idee?



Vind die katten wel leuk maar man vindt dat niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven