Ieuw, plas water in koelkast

14-02-2015 17:46 27 berichten
Onder in de koelkast ligt steeds een plas water, en dat zorgt weer voor schimmel



Iemand tips om dit te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe koelkast kopen.
quote:blackberry1980 schreef op 14 februari 2015 @ 17:48:

Een nieuwe koelkast kopen.+1
Hij is pas 3 jaar oud!
Alle reacties Link kopieren
Er zit achter in de koelkast vaak zo'n gaatje, daar zou het condens moeten weglopen. Zit dat misschien verstopt?
Kijk even of het gaatje in de achterwand waar het lekwater normaal doorgaat wel vrij is. Was bij mij laatst ook dicht. Met een satéprikker erdoor en klaar was het.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaatje even doorprikken inderdaad, misschien helpt dat
Tjezus, wat vals
Oh ik ga zo gelijk even op zoek naar dat condensgaatje!
Gaatje gevonden en even schoongemaakt, al leek het niet echt vies of verstopt. Maar we gaan het zien
Alle reacties Link kopieren
Handdoek eronder leggen en regelmatig uitwringen.



Ik denk ook dat het condensatiegaatje verstopt was. Heb je er goed doorgeprikt?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Again: een nieuwe kopen.

Ook al is dat ding pas drie jaar oud (weet niet hoelang je er garantie op hebt?)

Maar het lijkt me erg smerig eten te bewaren in een koelkast waar al diverse keren schimmel in zat...wie weet zit de schimmel ook op plekken waar je het niet kunt zien. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Controleren of de deur wel goed sluit. Als het namelijk niet het gaatje is, kan het ook zijn dat er teveel condens gevormd wordt omdat de deur net niet helemaal dicht zit (en er dus telkens nieuwe lucht in de koelkast komt).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook vaak in de groentela. Mijn oplossing, een laagje keukenpapier erin. En dat natuurlijk wel vaak verschonen
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Onderin achterin zit een afwatergootje met een gaatje in het midden, achter je groentebak



Dat gaatje zit denk ik verstopt.



De meeste koelkasten hebben een plastic pinnetje om het afvoergaatje open te houden. Maar je moet dat toch geregeld eruit halen en schoonmaken. Als je dat pinnetje niet hebt kun je bij een witboer vragen of dat er is voor jouw koelkast of anders geregeld schoonmaken met bijv een sate-prikker en een papiertje erom heen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Is het een koelkast met vriesgedeelte eronder. Ik heb dit ook eens gehad was de condensafvoer bevroren, vriezer ontdooien loste het probleem bij mij op.
Alle reacties Link kopieren
Is het een inbouwkoelkast? Dan kan het ook zijn dat de ventilatie niet goed geregeld is achter de koelkast.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:SuzanneSuus schreef op 14 februari 2015 @ 18:38:

Onderin achterin zit een afwatergootje met een gaatje in het midden, achter je groentebak



Dat gaatje zit denk ik verstopt.



De meeste koelkasten hebben een plastic pinnetje om het afvoergaatje open te houden. Maar je moet dat toch geregeld eruit halen en schoonmaken. Als je dat pinnetje niet hebt kun je bij een witboer vragen of dat er is voor jouw koelkast of anders geregeld schoonmaken met bijv een sate-prikker en een papiertje erom heenJa heb ik idd gedaan
quote:mei-dag schreef op 14 februari 2015 @ 18:44:

Is het een koelkast met vriesgedeelte eronder. Ik heb dit ook eens gehad was de condensafvoer bevroren, vriezer ontdooien loste het probleem bij mij op.Goede! Maar dan moeten we hem eerst een beetje leeg eten
Alle reacties Link kopieren
Staat er nog water in nadat je het gaatje doorprikt hebt?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Is het nou een inbouw of niet? Ik had namelijk exact hetzelfde probleem.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 14 februari 2015 @ 23:05:

[...]



Goede! Maar dan moeten we hem eerst een beetje leeg eten





Wacht ff



Dat gaatje: daar hoort bij nieuw koelkasten een plastic dingetje in om het open te houden. Ga van de week daar even achteraan als dat er niet is ( merk en model moet je weten)

Tot die tijd open houden met iets anders.



Ontdooien betekent niet je vriezer leegeten, zelfs niet als je koelkast en vriezer niet los van elkaar uit te zetten zijn. Ok,ok, niet hoogzomer.

Maar verder:



1. Zet je wAterkoker vol met water op en en pan klaar waar dat water in kan

2. Zet een pan met water op.



3. Er kunnen vast wel zaken uit de koelkast voor 1-2 uur, haal die er spullen eruit, schuif alles op en plaats je spullen uit de vriexer in de koelkast en doe die deur dicht. Apparaat uit.



4. Zet de 2 pannen met water in je vriezer, ondertussen zet je opnieuw water op en leg je handdoeken voor je vriezer. Het eerste half uur echt zorgen dat je steeds zo heet mogelijk water in de vriezer hebt staan.



Je zult al snel dan ijs weg kunnen halen.



Als dat weg is, alles schoon- en droogmaken, apparaat weer aan, de spullen weer terug in het vriesgedeelte, liefst even extra aan en klaar.
Je bent zelf een theepot
quote:doornroosje9 schreef op 14 februari 2015 @ 23:07:

Staat er nog water in nadat je het gaatje doorprikt hebt?Ik heb het water eerst opgeruimd en de koelkast schoongemaakt. Maar dat gaatje zit bij mij net boven de groentela dus daar kan het water dat er lag sowieso niet door weglopen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 februari 2015 @ 23:13:

Is het nou een inbouw of niet? Ik had namelijk exact hetzelfde probleem.Nee geen inbouw.
quote:SuzanneSuus schreef op 14 februari 2015 @ 23:35:

[...]





Wacht ff



Dat gaatje: daar hoort bij nieuw koelkasten een plastic dingetje in om het open te houden. Ga van de week daar even achteraan als dat er niet is ( merk en model moet je weten)

Tot die tijd open houden met iets anders.



Ontdooien betekent niet je vriezer leegeten, zelfs niet als je koelkast en vriezer niet los van elkaar uit te zetten zijn. Ok,ok, niet hoogzomer.

Maar verder:



1. Zet je wAterkoker vol met water op en en pan klaar waar dat water in kan

2. Zet een pan met water op.



3. Er kunnen vast wel zaken uit de koelkast voor 1-2 uur, haal die er spullen eruit, schuif alles op en plaats je spullen uit de vriexer in de koelkast en doe die deur dicht. Apparaat uit.



4. Zet de 2 pannen met water in je vriezer, ondertussen zet je opnieuw water op en leg je handdoeken voor je vriezer. Het eerste half uur echt zorgen dat je steeds zo heet mogelijk water in de vriezer hebt staan.



Je zult al snel dan ijs weg kunnen halen.



Als dat weg is, alles schoon- en droogmaken, apparaat weer aan, de spullen weer terug in het vriesgedeelte, liefst even extra aan en klaar.Ik heb dat plastic dingetje idd!
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 14 februari 2015 @ 23:46:

[...]



Ik heb het water eerst opgeruimd en de koelkast schoongemaakt. Maar dat gaatje zit bij mij net boven de groentela dus daar kan het water dat er lag sowieso niet door weglopen.

Nee, dat snap ik.



Ik bedoel eigenlijk of er nog water blijft staan nadat je het opgeruimd had.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven