Ik erger me aan schotel op het balkon van nieuwe overburen

30-03-2015 19:02 102 berichten
Hoi allemaal,



Ik moet even wat kwijt, ik zit er namelijk erg mee en ik hoop dat het door het op deze manier uit een te zetten iets draaglijker wordt.



Wij hebben 2 jaar geleden een huis gekocht, 2 onder een kap, fijne ruimtes, voelde direct goed. Er was een nadeel: er staat een flat tegenover (op redelijke afstand) nu ziet die flat er keurig uit ( het zijn koopappartementen met VvE) en is maar 3 hoog. Bovendien staan er nog een aantal bomen tussen. Best acceptabel dus.



Nu is het zo dat het appartement recht tegenover ons onlangs van eigenaar is gewisseld. Nu zag ik al dat de nieuwe bewoners geen nederlandse achtergrond hebben. Eerlijk is eerlijk, dat was even slikken (hier komt vast een berg commentaar op, maar goed) Nu kwam ik gisteravond thuis en zag ik dat ze een enorme schotel op het balkon hadden gemonteerd. Ook even slikken. Nu komt hetgeen wat mij het meeste stoort. Ze hebben de kabel zo van het balkon over de voorkant van het gebouw naar het raam getrokken. Er loopt dus 3 meter kabel te bungelen vanaf het balkon opzij naar het raam, echt geen gezicht!



Nu maak ik me hier zo druk over dat ik er al om heb liggen huilen, voel me zo machteloos. Elke keer als ik ertegen aan kijk voel ik me rot.
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk! Zit niets anders op, huis verkopen en verhuizen. Hopen dat de waarde van het huis niet is verminderd hierdoor. Sterkte!

*sarcasme modus uit*
quote:renate73 schreef op 30 maart 2015 @ 19:31:

Hoi, ik ben je nieuwe overburen ik erger mij eraan, dat je elke keer naar mijn kabel staart. Morgen is het overigens wasdag, dus bereid je maar voor op mijn onderbroeken aan het balkon.Heb jij er ook al de hele dag om liggen huilen?
Alle reacties Link kopieren
Serieus? "Iets draagelijker"?



Och arme ziel.....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 30 maart 2015 @ 19:35:

[...]





Heb je je er over liggen huilen? Je zult je wel machteloos voelen.



TO, wat een klotesituatie. Ik hoop dat ik nooit zoiets mee maak...Sterker nog, heb morgen een afspraak, met een psycholoog, zit er helemaal doorheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 30 maart 2015 @ 19:40:

[...]



Sterker nog, heb morgen een afspraak, met een psycholoog, zit er helemaal doorheen.Snap ik, het zal je overbuurvrouw maar zijn...
quote:renate73 schreef op 30 maart 2015 @ 19:40:

[...]



Sterker nog, heb morgen een afspraak, met een psycholoog, zit er helemaal doorheen. wat een vreselijk trauma..
Vreselijk zeg, toch je huis maar te koop zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat herken ik wel, dat heb ik ook wel gehad. De een na de andere schotel die op de balkons van de buren verscheen, mensen die hun hart kennelijk elders hadden. De wijk veranderde en was niet meer van mij. Tenslotte zijn we verhuisd en dat hielp!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Die schotel kan je niks aan doen, er zijn overigens ook autochtone Nederlanders die een schotel hebben. Je kunt wel de VvE van dat appartementencomplex netjes vragen of ze die bewoner willen verzoeken die kabel netjes te bevestigen/weg te werken. Die VvE zal ook wel begrijpen dat het aanzien van het gebouw er niet op vooruit gaat als er vanaf allerlei balkons losse kabels langs de gevel bungelen, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Die schotel is er gisteravond opgezet. Gun die mensen even de tijd om de kabel weg te werken en stel je niet zo aan.
goed bedacht!
Het is wel grappig dat er zoveel sarcastische reacties opkomen, niet dat ik dat niet had verwacht hoor. Eerder dacht ik ook 'waar maak je je druk om' totdat je inderdaad ziet dat je buurtje langzaam degradeerd. Natuurlijk maak ik me zorgen om de waarde en de verkoopbaarheid van het huis. Ik zou ook nooit een huis kopen in een wijk met veel allochtonen (ik woon in een dorp en ben dan eigenlijk ook niets gewend). Veel schotels op de gevels is dan toch wel een kleine hint.
Alle reacties Link kopieren
Wat een racistische opmerking. Wow 1 schotel en meteen denk je dat de waarde daalt. Er zijn ook hele nette allochtonen hoor
.
Wonen er al mensen in je buurt die "degraderen" niet kunnen vervoegen? Hoe affreus!
quote:isa__88 schreef op 30 maart 2015 @ 20:25:

Wat een racistische opmerking. Wow 1 schotel en meteen denk je dat de waarde daalt. Er zijn ook hele nette allochtonen hoorNeemt niet weg dat kopers van huizen ook racistisch zijn, en de waarde van je huis dus inderdaad daalt.
quote:lesmee schreef op 30 maart 2015 @ 20:22:

Het is wel grappig dat er zoveel sarcastische reacties opkomen, niet dat ik dat niet had verwacht hoor. Eerder dacht ik ook 'waar maak je je druk om' totdat je inderdaad ziet dat je buurtje langzaam degradeerd. Natuurlijk maak ik me zorgen om de waarde en de verkoopbaarheid van het huis. Ik zou ook nooit een huis kopen in een wijk met veel allochtonen (ik woon in een dorp en ben dan eigenlijk ook niets gewend). Veel schotels op de gevels is dan toch wel een kleine hint.

Welkom in de echte wereld



Echt, je hebt je verhaal mooi bedacht, je woordkeus mooi opgeleukt. Maar "degradeerd" heeft je wel een beetje verraden he
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 20:27:

[...]



Neemt niet weg dat kopers van huizen ook racistisch zijn, en de waarde van je huis dus inderdaad daalt.

Ik woon liever naast iemand met een schotel dan naast een vrouw met racistische opmerkingen.



nare vrouw vind ik je TO. Je voelt je nogal geweldig
.
Alle reacties Link kopieren
quote:lesmee schreef op 30 maart 2015 @ 20:22:

Het is wel grappig dat er zoveel sarcastische reacties opkomen, niet dat ik dat niet had verwacht hoor. Eerder dacht ik ook 'waar maak je je druk om' totdat je inderdaad ziet dat je buurtje langzaam degradeerd. Natuurlijk maak ik me zorgen om de waarde en de verkoopbaarheid van het huis. Ik zou ook nooit een huis kopen in een wijk met veel allochtonen (ik woon in een dorp en ben dan eigenlijk ook niets gewend). Veel schotels op de gevels is dan toch wel een kleine hint.Dus je ging van 'waar maak je je druk om' naar totale machteloosheid? Diagnose someone?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 30 maart 2015 @ 19:21:

Wat een gehuil is het vandaag op het forum ook zeg..

De ene na de andere forummer moet huilen,is dat de tijd van het jaar ofzo?Want een jankdozen hier zeg
Alle reacties Link kopieren
Maar goed dit topic kan niet serieus zijn, hoop ik.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 20:28:

[...]





Dus je ging van 'waar maak je je druk om' naar totale machteloosheid? Diagnose someone? Borderline.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 30 maart 2015 @ 20:30:

Maar goed dit topic kan niet serieus zijn, hoop ik.Nee natuurlijk niet. In zak en as om een kabel. Dan ben je niet lekker in je bovenkamer.
quote:lesmee schreef op 30 maart 2015 @ 20:22:

Het is wel grappig dat er zoveel sarcastische reacties opkomen, niet dat ik dat niet had verwacht hoor. Eerder dacht ik ook 'waar maak je je druk om' totdat je inderdaad ziet dat je buurtje langzaam degradeerd. Natuurlijk maak ik me zorgen om de waarde en de verkoopbaarheid van het huis. Ik zou ook nooit een huis kopen in een wijk met veel allochtonen (ik woon in een dorp en ben dan eigenlijk ook niets gewend). Veel schotels op de gevels is dan toch wel een kleine hint.Dit forum degradeert ook aardig met jou, TO. Het is om te huilen...
Is het racistisch om te zeggen dat je niet in een allochtonen wijk wilt wonen? Ik ben absoluut geen racist hoor! Zal vast niet de enige zijn met een bepaalde voorkeur. Daarnaast ken ik een aantal allochtone mensen en die zeggen precies hetzelfde over de andere wijken hier. Daar zouden zij niet willen wonen. Face it. Mensen zoeken elkaar toch op. Daarom bestaan er ook bepaalde wijken waar voornamelijk allochtonen wonen en weer andere wijken met voornamelijk nederlanders wonen.
Alle reacties Link kopieren
Huilen om een schotel. Labiel figuur of een hele slechte trol.
Practice what you preach.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven