Ik heb een muizenplaag

18-10-2016 22:38 66 berichten
Dit is vooral een klaagtopic maar tips zijn ook van harte welkom.



Ik heb dus een muizenplaag. Ik zag er eergisteren eentje lopen en ik dacht dat het er ook maar echt eentje was. Hij zat in de voorraadkast en gisteren heb ik alle levensmiddelen daaruit gehaald en in kratten gedaan. Een diervriendelijke val neergezet en weggegaan. Vandaag kwam ik thuis. Kaas uit de val gejat en de hele kast vol met muizenpoep.



Ik heb een kat, die heeft vanavond voor het eerst een muis gevangen en daarna heb ik er zelf nog eentje vermoord (die inmiddels in het krat met levensmiddelen zat!). Tsja, sorry, niet diervriendelijk maar ik vrees dat ik toch echt grof geschut in moet zetten. Kat is helemaal van slag, ruikt overal muizen. Klimt in en op kasten en blijft maar jagen.



Ik heb alle etenswaren die open waren weggegooid en nu alles in afsluitbare bakken gestopt. Ik vind het zo vies! En bovendien ben ik al zo schrikachtig van mezelf dat een muis me de stuipen op het lijf jaagt (ik ben niet bang, maar alert op elk geluid en schrik me dus dood van alles). Ik heb nog nooit eerder muizen gehad maar wat een drama is dat zeg.
Alle reacties Link kopieren
Neem een kat. De enige blijvende oplossing.
quote:cochise schreef op 18 oktober 2016 @ 22:39:

Neem een kat. De enige blijvende oplossing.



Ze heeft een kat...





En verder; stoppen met muizen lief te vinden en gewoon gif neerzetten. Regelmatig verplaatsen en bijvullen.
quote:cochise schreef op 18 oktober 2016 @ 22:39:

Neem een kat. De enige blijvende oplossing.

Ze heeft toch een kat?!





Ooh tegelijk gepost.
Alle reacties Link kopieren
Bel een ongediertebestrijder. Kat heeft een afschrikkende werking (maar bij jou dus niet). Muizenvallen werken niet of nauwelijks. We hadden laatst muizen en we waren er binnen een paar dagen vanaf nadat er gifkorrels achter de keukenplint en onder de trap zijn gelegd.
Je hebt dus van het ene op het andere moment een hele kolonie? Jeetje wat erg! Ik hoor ze hier wel eens tussen het plafond door lopen, maar gelukkig nog nooit een door de kamer. Ik hoop dat ze weg blijven door de geur van de katten.

In een vorig huis had ik vrij veel muizen en het is toch een kwestie van mee leren leven. Je krijgt ze niet weg. Dus geen los voedsel laten liggen, kasten goed sluiten. En ik had wel doosjes met gif staan (maar toen had ik geen katten, ik weet niet of dat veilig is),
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 18 oktober 2016 @ 22:39:

Neem een kat. De enige blijvende oplossing.Uhh..
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Penelope_ schreef op 18 oktober 2016 @ 22:42:

[...]





Ze heeft een kat...





En verder; stoppen met muizen lief te vinden en gewoon gif neerzetten. Regelmatig verplaatsen en bijvullen.Is dat niet giftig voor de kat?
Alle gaten dichtmaken en minder diervriendelijke muizenklemmen proberen en veel gif anders kom je er niet vanaf.
quote:Rue schreef op 18 oktober 2016 @ 22:43:

[...]





Is dat niet giftig voor de kat?Op een plek neerzetten waar muizen wel komen maar de kat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin om te zeggen neem een kat. Je moet er maar zin in hebben kattenbak verschonen, steeds de verantwoordelijkheid voor een beest, dierenartskosten etc.



Gewoon eten zo goed mogelijk verpakken en gif neerleggen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:MinkeDeWit schreef op 18 oktober 2016 @ 22:43:

Je hebt dus van het ene op het andere moment een hele kolonie? Jeetje wat erg! Ik hoor ze hier wel eens tussen het plafond door lopen, maar gelukkig nog nooit een door de kamer. Ik hoop dat ze weg blijven door de geur van de katten.

In een vorig huis had ik vrij veel muizen en het is toch een kwestie van mee leren leven. Je krijgt ze niet weg. Dus geen los voedsel laten liggen, kasten goed sluiten. En ik had wel doosjes met gif staan (maar toen had ik geen katten, ik weet niet of dat veilig is),Ik las dat je, als je muizen gaat zien, al een plaag hebt. Anders zie je ze over het algemeen niet. Ik denk dus dat ze er al even zitten, hoewel muizen zich wel razendsnel vermenigvuldigen. Ik had niet eerder iets opgemerkt. Ik heb nu alles in afsluitbare bakken ja. Wat een ellende.
Kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Wij hebben ze meerdere keren in de garage gehad.

Hier helpen de klemmen wel. Gif durf ik niet ivm de honden.

En inderdaad alles heel goed afsluiten. En pindakaas op de klemmen.
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde probleem hier! Volgens mij zitten er bij mij ook tamelijk veel! Ik vind de keuteltjes en urine overal.. In mijn salon, in de tvkast, in de wasruimte, bij de bank.. Heb muizenvallen neergezet en (sorry), niet de diervriendelijke. Uiteindelijk van de 6 muizenvallen heeft er maar eentje gewerkt en bij derest is er gewoon de kaas vanaf gegeten! Nu heb ik overal rattenvergif neergezet en er word goed van gegeten, elke keer dat ik kijk zijn de schoteltjes leger. Nu heb ik gehoord dat als je rattengif gebruikt dat muizen ook immuun kunnen worden voor het rattenvergif, en dat je moet af gaan wisselen tussen verschillende soorten rattengif en dat het dan na enkele weken goed moet komen. En ja helaas dat duurt dus even. En een rattenverdelger doet hetzelfde, ook met muizenvergif. Jij in iedergeval ook veel succes! Ik weet hoe vervelend het is en ook hoe vies het voelt haha. Heb trouwens gehoord dat veel mensen er last van hebben op dit moment.

Liefs!
quote:cochise schreef op 18 oktober 2016 @ 22:39:

Neem een kat. De enige blijvende oplossing.Neem een leesbril. De enige blijvende oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze:



https://hygiene-expert.nl ... MCglqWe5c8CFcgGcwod2ecMuw



Makkelijk te zetten, beetje pindakaas erop en werkt goed!
Alle reacties Link kopieren
muisverjager nemen met verschillende tonen.



Wat is dat trouwens voor kat, die geen muizen wegjaagt?
quote:Gooloib schreef op 18 oktober 2016 @ 22:54:

[...]



Neem een leesbril. De enige blijvende oplossing.
quote:miedo schreef op 18 oktober 2016 @ 22:57:

muisverjager nemen met verschillende tonen.



Wat is dat trouwens voor kat, die geen muizen wegjaagt? Hij heet vast Tom
Als 1 van mijn buren aan het verbouwen is, heb ik ook last van muizen. Bij mij zijn het logeetjes, want ze gaan ook weer weg. Nooit vallen of gif gebruikt. Misschien heb jij dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkten van die apparaatjes goed die een hoge pieptoon verspreiden die mensen niet horen maar (knaag)dieren wel; dat joeg ze weg met veel succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 18 oktober 2016 @ 22:42:

[...]





Ze heeft een kat...





En verder; stoppen met muizen lief te vinden en gewoon gif neerzetten. Regelmatig verplaatsen en bijvullen.Ow echt he? Le-zen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 18 oktober 2016 @ 22:54:

[...]



Neem een leesbril. De enige blijvende oplossing.Die heb ik, da's het ergste misschien.
Ongediertebesteijding inschakelen en niet alleen bij jou maar ook bij je buren!
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 18 oktober 2016 @ 22:48:

[...]





Op een plek neerzetten waar muizen wel komen maar de kat niet.En als er nou een muis wordt opgegeten die net dat gif heeft gegeten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven