Ik heb een talent..

23-08-2013 01:01 87 berichten
Een strontvervelend talent . Ongeveer eens per jaar steekt het de kop op.. Al sinds ik klein ben..



Ik loop of fiets ergens nietsvermoedend. En dan ineens spotten mijn ogen een donker hoekje, een beweginkje.. Bereikt een tjirpje of mauwtje mijn oren.. En jawel hoor. Ik heb er weer één. Een zielig dier. Ik spot ze alsof er een spotlight op staat. Alsof er een zwaailicht op hun hoofd staat.. En in mijn hoofd hoor ik Steve Irwin; Whoaaaawhhh Isnt hea a beaauuudy!.



Zo ook vannacht. Ik fiets richting huis vanaf een borrel en zie op de stoep een smutsige kat liggen. Dezelfde waar ik vanmiddag (17:30) langs fietste. Toen stonden er een paar mensen omheen. De kat kijkt me aan en ik zie het al aan hem/haar.. Hij is sielùg! Dus uiteraard stap ik van mijn fiets af en loop op de kat af om te controleren of hij idd sielùg is. Fingers crossed datie dat níet is.



De kat begint hard te spinnen en met zijn oogjes te knijpen. Ik mag hem aaien en voel zijn ruggengraatje en bekken. Bot, bot, bot. En vervolgens slaat de twijfel toe. Mijn telefoon is uitgevallen dus ik kan niemand bellen. Ga ik deze kat echt in mijn fietsmandje meenemen? Twijfel twijfel.. Maar ja dus. De kat gaat mee.



En nu? Nu lig ik in bed en tik ik een topic op viva. De kat zit in de gang heeft een oude dikke handdoek, een kattenbak, een bakje water en een bakje brokjes (waar hij zich op stortte. Heb dit allemaal nog van onze vaste logékat). Morgen bel ik het asiel en breng hem langs. Het liefst zou ik bij de kat gaan liggen maar mijn vriend (die op dit moment toch al niet zo blij is met mij en de logé ) vindt dat geen goed plan.



Mijn moeder vond het vroegah al vreselijk, en nu ga ik vrolijk door en zadel ik mijn vriend op met mijn talent om écht sielùguh dieren te spotten. Vogels, katten, zelfs een keer een schildpad. Ik kan ze gewoon niet negeren als ik eenmaal heb geconstateerd dat het écht niet goed gaat met het dier.. Herkenbaar voor iemand? Voel me een beetje een softe muts..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je een topper!!!
Je bent geweldig! En gelukkig net zo'n softie als ik
Alle reacties Link kopieren
Hier nog zo eentje. De zwerfkater die ik trof toen hij ongeveer, volgens de DA, 6 jaar was is nu inmiddels 18!
Ah fijn, in ieder geval al 2 dames die me níet voor gek verklaren .. Mijn vriend was namelijk écht niet happy met me..



Ik weet gewoon niet wat het is.. Maar ik er niet voor zorg dat een situatie als deze op zn spreekwoordelijke pootjes terecht komt, dan blijft het door m'n hoofd spoken .. Dan denk ik toch liever een keertje teveel.. Ik zou ook willen dat men dat voor mijn vaste logéetje zouden doen. Die overigens vanaf oktober voor vast bij ons komt ..
quote:tantejo schreef op 23 augustus 2013 @ 01:26:

Hier nog zo eentje. De zwerfkater die ik trof toen hij ongeveer, volgens de DA, 6 jaar was is nu inmiddels 18!Ah gossie, wat fijn dat hij bij jou oud mag worden! Deze kat is ook écht een lieverd eerste klas. Kan hem alleen niet houden omdat we, zoals ik hier boven al vertelde, vanaf oktober zelf een kat krijgen (uit mijn oude studentenhuis). Die kat valt andere katten aan. Dus houden is echt geen optie. Dat was overigens zelf ook een zwervertje uit het asiel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve OP
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieverd ben jij!



Ik heb hier ook al menig 'afdankertje' gehad. Ik snap je helemaal dus.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh jij komt in de hemel hoor!!! Super lief van je!
Alle reacties Link kopieren
Lief van je en super dat ke het hebt gedaan! Ik zou het persoonlijk zelf ook doen, zo'n arm dun beestje kan je toch niet alleen op straat laten leven!
Leef je dag alsof het je laatste is!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Heb nu al een week 3 4voeters erbij, ook voor noodopvang ! Fijn he dat we niet alleen zijn.en mn lief doet er ook aan mee )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je lief!
Alle reacties Link kopieren
Mocht hij van niemand zijn, zou je hem dan niet willen houden? Lijkt me dat hij dan een liefdevol huisje en baas zou krijgen.



Lief van je dat je hem iig hebt meegenomen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn stiefdochter heeft dat talent ook. En ik vind het geweldig. Ook van jou. Van mij krijg je een dikke kus voor je mooie dierenhart.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 23 augustus 2013 @ 01:41:

Wat een lieve OP +1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, alleen ging het om mijn kat Boris



19 jaar oud, graatmager, vlokkerige vacht, liep stram door door de straat.



Komt er een vrouw naar hem toe, gaat er achter aan, Boris was allemansvriend dus gaat er eens voor liggen op de stoep, om lekker aangehaald te worden



Had ze verteld aan iemand die daar ook liep dat ze Boris vaker had gezien en ze vond dat hij er slecht verzorgd uit zag, ze wilde hem vangen en naar asiel brengen.





Nou sorry hoor ik was pislink toen ik het hoorde, zo'n mens dat even haar oordeel veld mijn kat wil vangen???

Heb haar de volgende keer dat ik haar weer zag lopen aangesproken dat ze de poes met rust moet laten.....mompelde ze nog iets van: ja maar die poes is niet gezond



Dus voordat je een kat meeneemt, het zou zomaar eens kunnen zijn dat de poes gewoon van iemand is die er wel goed voor zorgt.
Wat een lieve reacties! Zo veel had ik niet verwacht..

Kat heeft de nacht goed doorgebracht in de gang. Nu mag hij met mij even in de woonkamer.



Heb de dierenambulance gebeld. Die komen kijken of ze hem inderdaad mager vinden. En zo ja nemen ze hem mee.
Ik weet het pearle. Je loopt altijd het risico dat je een oude maar prima kat mee neemt. En het kan ook best zijn dat als het beestje een eigenaar heeft, deze heulemaaaal niet blij met me is. Maar dat risico neem ik graag als het betekent dat er ook beestjes bij zijn die nooit weer worden gehaald. Overigens draagt kat geen bandje, en is er geen chip te voelen op de standaard plaatsen.



We wachten het eventjes af .
Alle reacties Link kopieren
Ik had een zwerfkat, in mijn vakanties kreeg hij eten en héél véél aandacht van de buren. Het was een mensenkat, elke vakantie was er wel iemand overtuigd dat hij he-le-maal alleen achtergelaten was. De nabije buren kennen zijn trucje, konden hem uren knuffelen als ik weg was. Daarna bijna niet. Het gekke is dat hij niet eens dagen op schoot lag.

Na de berg opstart kosten heb ik hem trouwens ook niet meer laten chippen.
Tjah jongens, als de dierenambu besluit dat hij niet mager genoeg is breng ik hem tóch terug naar waar hij vandaan komt . Dus wat dat betreft no worries.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!!! Ik heb het ook. Als ik nou een vriend had die het niet had was het nog niet zo'n probleem, maar die is nog erger! Kortom, ik heb hier een hele huisveestapel rondlopen die bestaat uit allemaal voormalige 'zielepootjes'. De laatste kwam bij stichting Moederloos vandaan. Zo sneu, in een zak gedaan met broers en zusjes en ze was de enige die het overleefde. En dus weken lang om de drie uur voeden, ook 's nachts.. maar he... zooooo zielig was ze . Dat was ook echt, echt, echt de laatste. Oh nee, ook nog een sneue vogelpiet van de weg geplukt weken geleden en naar de opvang gebracht.

En net lag er een doos aan de kant van de weg (bos). Ik kon mezelf tegenhouden anders had ik omgedraaid om te zien of er misschien een nieuwe lichting zielepieten in hadden gezeten
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ook ik vindt je een toppertje!
Fantastisch dat er mensen zijn zoals jullie!
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 augustus 2013 @ 07:16:

Mocht hij van niemand zijn, zou je hem dan niet willen houden? Lijkt me dat hij dan een liefdevol huisje en baas zou krijgen.



Lief van je dat je hem iig hebt meegenomen.Dankjewel , maar Bunker komt hier in oktober wonen en die vecht helaas elke andere kat de pan uit.. Dus het kan echt niet..
quote:adorabull schreef op 23 augustus 2013 @ 08:43:

Herkenbaar!!! Ik heb het ook. Als ik nou een vriend had die het niet had was het nog niet zo'n probleem, maar die is nog erger! Kortom, ik heb hier een hele huisveestapel rondlopen die bestaat uit allemaal voormalige 'zielepootjes'. De laatste kwam bij stichting Moederloos vandaan. Zo sneu, in een zak gedaan met broers en zusjes en ze was de enige die het overleefde. En dus weken lang om de drie uur voeden, ook 's nachts.. maar he... zooooo zielig was ze . Dat was ook echt, echt, echt de laatste. Oh nee, ook nog een sneue vogelpiet van de weg geplukt weken geleden en naar de opvang gebracht.

En net lag er een doos aan de kant van de weg (bos). Ik kon mezelf tegenhouden anders had ik omgedraaid om te zien of er misschien een nieuwe lichting zielepieten in hadden gezetenAh gossie.. Ah ah aha ha ahahaha gossie!! Zo;n kleine afgedankte hummel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven