Ik heb een talent..

23-08-2013 01:01 87 berichten
Een strontvervelend talent . Ongeveer eens per jaar steekt het de kop op.. Al sinds ik klein ben..



Ik loop of fiets ergens nietsvermoedend. En dan ineens spotten mijn ogen een donker hoekje, een beweginkje.. Bereikt een tjirpje of mauwtje mijn oren.. En jawel hoor. Ik heb er weer één. Een zielig dier. Ik spot ze alsof er een spotlight op staat. Alsof er een zwaailicht op hun hoofd staat.. En in mijn hoofd hoor ik Steve Irwin; Whoaaaawhhh Isnt hea a beaauuudy!.



Zo ook vannacht. Ik fiets richting huis vanaf een borrel en zie op de stoep een smutsige kat liggen. Dezelfde waar ik vanmiddag (17:30) langs fietste. Toen stonden er een paar mensen omheen. De kat kijkt me aan en ik zie het al aan hem/haar.. Hij is sielùg! Dus uiteraard stap ik van mijn fiets af en loop op de kat af om te controleren of hij idd sielùg is. Fingers crossed datie dat níet is.



De kat begint hard te spinnen en met zijn oogjes te knijpen. Ik mag hem aaien en voel zijn ruggengraatje en bekken. Bot, bot, bot. En vervolgens slaat de twijfel toe. Mijn telefoon is uitgevallen dus ik kan niemand bellen. Ga ik deze kat echt in mijn fietsmandje meenemen? Twijfel twijfel.. Maar ja dus. De kat gaat mee.



En nu? Nu lig ik in bed en tik ik een topic op viva. De kat zit in de gang heeft een oude dikke handdoek, een kattenbak, een bakje water en een bakje brokjes (waar hij zich op stortte. Heb dit allemaal nog van onze vaste logékat). Morgen bel ik het asiel en breng hem langs. Het liefst zou ik bij de kat gaan liggen maar mijn vriend (die op dit moment toch al niet zo blij is met mij en de logé ) vindt dat geen goed plan.



Mijn moeder vond het vroegah al vreselijk, en nu ga ik vrolijk door en zadel ik mijn vriend op met mijn talent om écht sielùguh dieren te spotten. Vogels, katten, zelfs een keer een schildpad. Ik kan ze gewoon niet negeren als ik eenmaal heb geconstateerd dat het écht niet goed gaat met het dier.. Herkenbaar voor iemand? Voel me een beetje een softe muts..
Alle reacties Link kopieren
Zouden meer van dit soort mensen moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 23 augustus 2013 @ 08:50:

[...]





Dankjewel , maar Bunker komt hier in oktober wonen en die vecht helaas elke andere kat de pan uit.. Dus het kan echt niet..



Oh dat wist ik niet van Bunker. Er zijn vele katten goed terecht gekomen door lieve forummers die nog een plekje had dus wie weet ....



(er is een kattenparadijs bij Feeks )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Bekend, sleep ook alles wat zielig is mee naar huis. Als kind nam ik gewoon honden mee die rustig losliepen. Geen baasje erbij? Dan waren zij voor mij als kind zielig, en nam ik ze mee . Daar waren mijn ouders niet zo blij mee.



Heb het niet van een vreemde, mijn moeder sleept ook alles mee naar huis. Ik geloof niet dat wij ooit een 'gewoon' huisdier hebben gehad, zelfs de Shetlanders waren zielig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel het talent ze te spotten, maar ik krijg ze niet te pakken. Fijn dus dat het jou is gelukt.



Zag laatst een hele magere zwerfkater (ongecastreerd), kreeg ik niet te pakken. Zag laatst een nestje van een zwerfpoes, kreeg ik ook niet te pakken, dierenambulance gebeld en die kunnen er niks mee zeggen ze. Ik moest ze zelf vangen, geprobeerd maar ze waren zo schuw (en moeder met 3 kittens, lastig vangen). Dat frustreert me dan wel, ik wil helpen, maar ik kan niks doen
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 augustus 2013 @ 08:54:

[...]





Oh dat wist ik niet van Bunker. Er zijn vele katten goed terecht gekomen door lieve forummers die nog een plekje had dus wie weet ....



(er is een kattenparadijs bij Feeks )



Ik vind het wel jammer hoor.. Ik hoop ooit nog a la Adorebull een kitten op te voeden. Misschien dat Bunk dat wel accepteert. Maar daar is de komende jaren nog geen sprake van .Sowieso zou ik eerst eens checken hoe hij op kittens reageert als een vriendin er 1 heeft ofzo. Maar als hij dat ook niet ok vindt dan houdt het op .



Dat van Feeks had ik begrepen ja . Als ik die TO was had ik die kans met beide handen aangegrepen!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ik ken het maar al te goed .

Zo heb ik een keer een heel klein hondje geholpen.

Bij het winkelcentrum waar men ook best wel hard rijdt met de auto zag ik dat hondje verdwaald en zoekend rondlopen.

En als het hondje naar iemand liep werd het weggejaagd

Natuurlijk vond ik dat ook mega zielig en heb ik het hondje in mijn armen op de fiets meegenomen naar huis toe.

Eenmaal thuis wat te eten en te drinken gegeven en heb ik de dierenambulance gebeld of ze langs konden komen of hij gechipt was of niet en of het wellicht bekend was dat iemand naar zijn/haar hondje op zoek was.

Een mevrouw van de dierenambulance was langsgekomen en ja hoor het hondje was gelukkig gechipt en er was een melding binnengekomen.

Dus eind goed al goed voor dit kleine hondje :-)



En zo heb ik nog veel andere dieren geholpen, ik kan het ook gewoon echt niet laten!!!
Pff naar he Maleficent! Zo sneu.. Ze komen idd niet tenzij je ze hebt gevangen :( .



@Lemoos; Zo heb ik laatst een kwartier met de auto achter een loslopende dwergpincher aan gereden. Beest was bijna vermorzeld door een bus. Bleek 10 straten verderop te wonen. Was niet ontsnapt, liep gewoon los. Toen ik aanbelde bij het huis waar hij naar binnen liep begon die vrouw dat beest te roepen. Lekker in het plat Leidsch: Doetiee het weaahhrr? Joepie! Tearinglijur, KOM HIER! Stomme hond. Tearinglijur beest, twordt nog us juh DOOT!



quote:cinnamonnswirl schreef op 23 augustus 2013 @ 09:06:



Dus eind goed al goed voor dit kleine hondje :-)



En zo heb ik nog veel andere dieren geholpen, ik kan het ook gewoon echt niet laten!!!Fijn als het zo afloopt he? Daar doe ik dit dus ook voor. Met het risico van eens in de zoveel tijd een pissige eigenaar? (Alhoewel dat nog nooit eerder gebeurd is, maar ok).
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 23 augustus 2013 @ 08:51:

[...]





Ah gossie.. Ah ah aha ha ahahaha gossie!! Zo;n kleine afgedankte hummel..Ja echt zo erg. In een zak in de sloot!! Wie doet dat nou. Ze waren net een paar dagen oud. Vriend hier werkt niet zo ver van huis dus die ging echt elke drie uur naar huis om te voeden met een spuitje. Het is een heel grappig leuk rood grietje geworden. En ze doet het nu heel goed, al is ze na 2 jaar wel iets aan de kleine kant. Maar da's wel grappig. Is ook meteen geaccepteerd door de andere ex zielepieten. De bedoeling was dat we haar zouden houden tot ze 8 weken was en daarna een goed huis voor haar zouden zoeken. Maar ja, je weet vast wel hoe dat gaat he ...;-)
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wat een schattig topic op de vrijdagmorgen. Ik word er helemaal blij van.



Zelf spot ik nooit zielige dieren. Ik ben wel hele goede maatjes met alle katten in de buurt maar die zijn niet zielig (allemaal weldoorvoed en in het bezit van bandjes en chips, dus die hebben mijn hulp niet nodig). Wel is er eentje die maar aan mijn deur blijft komen omdat hij wil knuffelen. Ik voelde me heel speciaal toen ik hem leerde kennen omdat hij MIJN huis had uitgezocht en MIJ lief vond. Niet dus. Blijkbaar werkt elke dag hij de hele straat af .
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
quote:ricochet schreef op 23 augustus 2013 @ 09:21:

Ik voelde me heel speciaal toen ik hem leerde kennen omdat hij MIJN huis had uitgezocht en MIJ lief vond. Niet dus. Blijkbaar werkt elke dag hij de hele straat af .De slóeeerie !
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 23 augustus 2013 @ 01:27:

Ah fijn, in ieder geval al 2 dames die me níet voor gek verklaren .. Mijn vriend was namelijk écht niet happy met me..



Ik weet gewoon niet wat het is.. Maar ik er niet voor zorg dat een situatie als deze op zn spreekwoordelijke pootjes terecht komt, dan blijft het door m'n hoofd spoken .. Dan denk ik toch liever een keertje teveel.. Ik zou ook willen dat men dat voor mijn vaste logéetje zouden doen. Die overigens vanaf oktober voor vast bij ons komt ..Nou ja zeg, zo'n beessie laat je toch niet liggen. Snap je vriend niet. Je houd bllijkbaar niet alles zelf in huis dus waar maakt hij zich druk om.
Alle reacties Link kopieren
Zo ook met een vondelingetje. Dit arme kindje had ik gevonden bij ons op de parkeerplaats in de winter!

Ik zag 2 buren die bezig waren met hun auto en dat katje wilde er telkens inspringen.

Ze vroegen mij of ik kon helpen, omdat ik zelf ook katten heb en dat beestje maar niet bij hun weg wilde gaan.

Dus dat kleine katje meegenomen naar huis toe. Het was met toch maar, dat kleine manneke. Dat katje had zo'n honger en zo'n dorst.

Heb hem extra verwend en het bleef maar bij me rondhangen. Was zooo schattig!!

Na een nachtje slapen ook weer wat te eten en te drinken gegeven en meneer voelde zich al helemaal thuis. Dus had ik hem de naam Diesel gegeven.

Na X aantal jaar is dit kleine manneke een echte man geworden en uiteindelijk heeft hij er toch weer voor gekozen om naar buiten te gaan.

Wat wel erg leuk aan Diesel is, is dat ondanks hij waarschijnlijk toch een ander plekje gevonden heeft, hij eens in de zoveel tijd toch even langs komt om te groeten. Zo van ik ben jullie niet vergeten .
TO ik vind je geweldig!

Mag ik als ervaren kattenbezitster je wel op iets wijzen:

namelijk dat katten vrij slimme diertjes zijn en dat ze heel goed weten hoe ze aandacht moeten trekken. (de een is er beter in dan de ander...)



Hier drie katten, eentje noem ik altijd drama-queen. Net ook. plof ik heel ff neer om iets voor mezelf te doen (lezen, computeren), besluit mevrouw dat zij toch echt belangrijker is dan laptop en boek en dat zij toch echt eerst dringend geknuffeld moet worden...



Ik zou wel ff checken of die niet van iemand is trouwens...
quote:missmonroe schreef op 23 augustus 2013 @ 09:38:

TO ik vind je geweldig!

Mag ik als ervaren kattenbezitster je wel op iets wijzen:

namelijk dat katten vrij slimme diertjes zijn en dat ze heel goed weten hoe ze aandacht moeten trekken. (de een is er beter in dan de ander...)



Hier drie katten, eentje noem ik altijd drama-queen. Net ook. plof ik heel ff neer om iets voor mezelf te doen (lezen, computeren), besluit mevrouw dat zij toch echt belangrijker is dan laptop en boek en dat zij toch echt eerst dringend geknuffeld moet worden...



Ik zou wel ff checken of die niet van iemand is trouwens...

Ja i know . Ik ben opgegroeid met katten en hun lichaamstaal is me net zo eigen als die van me mens. Ik ga ook niet puur af op aandachtrekkerij, meer op intuitie en hoe de kat er uit ziet (dun, mager, bandje?).



En ja, bunk is er net zo eentje als die dramaqueen van jou . En het is nog een prater ook dus je komt er níet onderuit. Alhoewel het ook intens fijn is als hij dan tevreden opgerold naast je ligt..



Als het asiel hem meeneemt verzorgen ze hem 2 weken en in de tussentijd gaan ze op zoek naar het baasje . Daarna komt hij in aanmerking voor adoptie. Persoonlijk zou ik na een hele week geen kat écht in rep en roer zijn.. Dus als hij een baasje heeft, and he/she cares, dan komt het sowieso allemaal goed .
quote:cinnamonnswirl schreef op 23 augustus 2013 @ 09:35:

Zo ook met een vondelingetje. Dit arme kindje had ik gevonden bij ons op de parkeerplaats in de winter!

Ik zag 2 buren die bezig waren met hun auto en dat katje wilde er telkens inspringen.

Ze vroegen mij of ik kon helpen, omdat ik zelf ook katten heb en dat beestje maar niet bij hun weg wilde gaan.

Dus dat kleine katje meegenomen naar huis toe. Het was met toch maar, dat kleine manneke. Dat katje had zo'n honger en zo'n dorst.

Heb hem extra verwend en het bleef maar bij me rondhangen. Was zooo schattig!!

Na een nachtje slapen ook weer wat te eten en te drinken gegeven en meneer voelde zich al helemaal thuis. Dus had ik hem de naam Diesel gegeven.

Na X aantal jaar is dit kleine manneke een echte man geworden en uiteindelijk heeft hij er toch weer voor gekozen om naar buiten te gaan.

Wat wel erg leuk aan Diesel is, is dat ondanks hij waarschijnlijk toch een ander plekje gevonden heeft, hij eens in de zoveel tijd toch even langs komt om te groeten. Zo van ik ben jullie niet vergeten .Aaaahw wat een heerlijk verhaal! En fijn dat je dan toch nog de bevestiging hebt dat het goed met hem gaat. Eigenwijze kat .
Alle reacties Link kopieren
Ephina, Adorabull, cinnamonsswirl.... Jullie zijn toppers
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 23 augustus 2013 @ 09:25:

[...]





De slóeeerie !

Inderdaad. Het lag eigenlijk nog wat ingewikkelder: mijn huisgenoot bleek hem te voeren en dat onthield hij natuurlijk. Hij ziet ons huis gewoon als een McDrive waar je, als je maar lang genoeg voor de deur blijft mauwen en zielig kijken, vanzelf allerlei lekkere hapjes krijgt.



Ik vraag me eigenlijk af of dat voeren wel zo goed is. Hij krijgt zo te zien genoeg te eten en huisgenoot geeft hem vaak tonijn of ham. Groeit hij op den duur dan niet dicht? Wat vinden de ervaren kattenliefhebbers ervan?
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
De neiging dat te doen bij zo'n lieverd is natuurlijk groot. Maar ik zou het niet doen. Je weet nooit of zo'n kat bijv. diabetes heeft. En als hij er goed gevoed uit ziet.. Tjah..
Alle reacties Link kopieren
We hebben laatst wel een hond geholpen die aangereden was op de snelweg. Iedereen reed verder door maar de hond was helemaal in de war van de klap en wilde weer terug lopen de snelweg op. Dus ik de auto uit, hond een beetje naar de kant geloodst (hij was erg angstig dus ik durfde hem niet goed vast te pakken, hij was heel groot). Uiteindelijk liep hij (wel wat mank) het weiland in waar hij vandaan kwam, terug naar huis. Ik met hem mee gelopen. Daar was ook de eigenaar. Hond had een konijn gezien en blind erachteraan gerend, de snelweg op. De auto die hem had geraakt was total loss, dus het is een wonder dat de hond niks had.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:ricochet schreef op 23 augustus 2013 @ 09:53:

[...]



Ik vraag me eigenlijk af of dat voeren wel zo goed is. Hij krijgt zo te zien genoeg te eten en huisgenoot geeft hem vaak tonijn of ham. Groeit hij op den duur dan niet dicht? Wat vinden de ervaren kattenliefhebbers ervan?





Ik zou not amused zijn als iemand anders mijn kat voert. Misschien krijgt hij wel speciale dieetbrokken en doet je huisgenoot nu precies het verkeerde.

En idd een weldoorvoede kat heeft dat ook helemaal niet nodig. Als zijn mens hem wat extra's wil geven zal dat wel gebeuren.
Ephina ik vind het niet meer dan normaal hoor wat jij doet (wel heel lief natuurlijk) maar ik zou me ook niet anders kunnen voorstellen.

Vraag me wel af waarom die mensen die eerder bij poes stonden te kijken niet hebben ingegrepen.
Ai ai aiii... Hoor kat net naar de bak gaan.. Heel veel lucht en wat er uit kwam hartstikke vloeibaar. Wat ben ik blij dat ik hem mee heb genomen. Zijn hele buikje ging als een razende tekeer. En hij zag er ook uit alsof hij ging overgeven. Dat gelukkig niet, maar pff.. Toch mijn intuitie goed gevolgd.
quote:Biebeliee schreef op 23 augustus 2013 @ 10:03:

Vraag me wel af waarom die mensen die eerder bij poes stonden te kijken niet hebben ingegrepen.Ja, gek he? Die kat zat al die uren later dat ik daar langs kwam dus nog steeds op dezelfde plek. Apatisch te staren.
Alle reacties Link kopieren
Zou willen dat alle mensen waren zoals jij , heerlijk, allemaal softe mutsen, ik ben erbij hoor!

Kus voor alle softe mutsen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven