Ik kan geen goede schoonmaakster vinden!

28-01-2014 14:47 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste bericht hier op het viva-forum. Er is vast wel iemand met hetzelfde probleem!



Ik kan maar geen goede schoonmaakster vinden... Mijn vriend en ik willen zijn al een hele tijd op zoek naar een goede schoonmaakster. Wij willen de wekelijkse schoonmaakklussen in huis graag uit besteden. Het gaat meestal om dingen als het stofzuigen, dweilen, het schoonmaken van de wc, badkamer en keuken.

Nu ben ik daar zelf redelijk perfectionistisch in. Alles hoeft niet piekfijn aan de kant, maar mijn vloer moet goed schoon en mijn badkamer en toilet al helemaal.



De schoonmaaksters die ik tot nu toe heb gehad (dat zijn er drie...) lijken een totaal andere standaard te hebben. En dat zijn dan niet de eerste de beste schoonmaaksters. In het kennismakingsgesprek leg ik goed uit dat het mij gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit. Allemaal beamen ze dit. En zal ze bezig zijn, gaat het er, in mijn ogen slordig aan toe. Niet alles gaat aan de kant bij het stofzuigen en dweilen is een beetje over de vloer aaien...

In de badkamer worden de tegels vergeten, wordt er niet afgestoft en vind ik het bad niet schoon...

Terwijl, als ik het zelf doe, ik alles prima schoon krijg zonder uren bezig te zijn.



Verder hebben we nog een vleugel (piano) en twee katten. Daar kunnen ook niet alle schoonmaaksters mee overweg...



Help! Ik weet het niet meer. Ben ik te veel-eisend en en moet ik het toch maar weer gewoon zelf gaan doen???
Ik vraag mij hetzelfde af....
Alle reacties Link kopieren
Zou willen dat ik dit probleem had.. Geen advies dus, ik doe alles zelf.. Maar misschien komen er nog tips, suc6!
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Nee, denk dat je gewoon verder moet zoeken dan. Wij hadden echt een geweldig mens hier een tijdje. Ging als een orkaan door het huis en alles was spik en span, precies zoals afgesproken was. Fantastisch. Inmiddels crisis dus ze is weg en mannn ik mis haar
Welke regio/stad? Wij hebben een goede die nog een adresje zoekt! Ik ben ook perfectionistisch maar zij voldoet daar redelijk aan. Heb wel geaccepteerd dat het niet perfect kan zijn, want niemand behalve ik voldoet aan mijn standaard . Hebben ook een kat trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij een beetje te perfectionistisch bent maar ik denk ook dat je niet zulke goede schoonmaaksters hebt gehad.



Probleem is dat er niet zoveel mensen zijn die dit werk willen doen. De meesten doen liever iets anders. De mensen die het wel willen doen en goed kunnen zijn meestal al bezet. Je moet er echt via, via aankomen.



De meeste mensen weten ook niet meer goed hoe je het aan moet pakken inclusief ikzelf. Dus misschien moet je je schoonmaakster wat uitgebreidere uitleg geven. Klinkt kinderachtig maar als jij wil dat ze meubels opzij schuift bij het stofzuigen en ze doet het niet dan toch maar uitleggen dat jij dat wel wil.



Wat dat de vloer aaien betreft. Bedenk ook dat alles door hard schrobben sneller slijt.
Alle reacties Link kopieren
Wat super! Zo snel al zo veel reacties!



@missesjn Ik woon in de stad Utrecht trouwens.



Wat betreft aangeven wat ik wil: Dat doe ik. Misschien kan ik af en toe best wat duidelijker zijn, maar ik heb soms ook het idee dat mensen gewoon te eigenwijs zijn en het op hun manier willen doen. Nou is dat op zich niet erg, als het dan maar goed gegaan wordt...
Tssss, Vrouwen die verleren en/of geen zin meer hebben om schoon te maken.. waar gaat dat in vredesnaam heen...
Ik heb ooit een schoonmaakster gehad die de ramen met glassex deed en het fornuis met badkamerspray (daar kan rvs overigens niet tegen, bleek toen het zwart werd). De daaropvolgende vergat steeds de douche, maar pareerde dat met dat ze wèl helemaal onder het bed gestofzuigd had.



Nu doe ik het zelf.
Wij hebben een ZZP'er gevonden.

Omdat deze dame 'wit' werkt en een goede reputatie erg belangrijk vind is ons huis super schoon.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaken is idd echt een vak. Je moet gewoon een keer mazzel hebben en idd een paar keer voordoen. .
Je lijkt mij wel een 'moeilijke' baas, je geeft zelf al aan dat je perfectionistisch bent, en voor sommige mensen is het nooit goed genoeg.

Het kan zijn dat je pech hebt gehad, dat weet ik niet. Ik vind dat je duidelijk uit moet leggen wat je wilt. Geef er maar voorbeelden bij hoe het wel en niet moet.



Wel weet ik dat sommigen het onderste uit de kan willen en dat is niet altijd realistich.
Alle reacties Link kopieren
Mocht iemand een fijne in Utrecht hebben die er (om de week) nog een huisje bij wil dan hou ik me ook aanbevolen
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort hebben wij ook weer iemand die mij helpt. Ik krijg het in mijn eentje niet voor elkaar. Niet dat wij nou in een kasteel wonen, maar ik vind schoonmaken gewoon echt niet leuk.



Nu komt er iemand op mijn vrije dag en doen we het samen. Zij komt 2 uurtjes en doet alle basis dingen zoals stoffen, stofzuigen, dweilen, badkamer en wc. Ik doe andere klusjes zoals kastjes, rommelhoekjes, kinderkamers uitruimen, etc.



Hiervoor hadden wij iemand die op mijn werkdag kwam. Achteraf gezien kwam ze alleen haar geld halen... Dat wilde ik dus niet meer.



Nu heb ik de hele tijd contact en zij vraagt aan het begin van de ochtend wat ik graag gedaan wil hebben en of ik vind dat ze dingen anders moet doen.



Clue van dit verhaal: volgens mij moet je samen blijven evalueren. Beide heb je een andere visie op schoonmaken en voor jouw schoonmaakster is jouw huis ook helemaal nieuw. Ze (of hij) moet het leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je helemaal.

Wegens gezondheidsredenen, heb ik thuishulp.

3 uur per week.

Ben momenteel aan mijn 12e hulp toe.

Ik knikker ze er allemaal uit (klinkt niet aardig nee)

Maar gotogot waar leren die vrouwen schoonmaken?

Ramen lappen, alleen binnenkant, (keuken, '' moet de buitenkant ook ?........

Trap stofzuigem met steel????

Badkamervloer, niet! onder het meubel.

Vloer keuken dweilen, om de voeder/waterbakken heen.

Wc vloer met stok! 1m bij 80 cm.

Gek word ik ervan.

Ik ben ook geen perfectionist, maar ik wist wel wat schoonmaken is, toen ik het nog kon.

Sterkte TO.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als ik iemand wist in jouw omgeving zou ik diegene zelfs afraden om bij jou huishoudelijke hulp te zijn. Ik heb een vriendin die in de thuiszorg werkt en eerlijk gezegd klink jij precies als die zeurende oude vrouwen die geen leven hebben en alles gedaan willen hebben zoals het hun belieft en het dan nog niet goed is. Gelukkig heeft mijn vriendin ook hele leuke en gezellige mensen, anders was ze er allang mee gestopt zegt ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 28 januari 2014 @ 15:34:

Als ik iemand wist in jouw omgeving zou ik diegene zelfs afraden om bij jou huishoudelijke hulp te zijn. Ik heb een vriendin die in de thuiszorg werkt en eerlijk gezegd klink jij precies als die zeurende oude vrouwen die geen leven hebben en alles gedaan willen hebben zoals het hun belieft en het dan nog niet goed is. Gelukkig heeft mijn vriendin ook hele leuke en gezellige mensen, anders was ze er allang mee gestopt zegt ze.

Wat een onzin. Je doet bepaald werk en dan moet je het ook goed doen. En schoonmaken is idd echt werk en niet het makkelijkste nee.

De randjes van de koelkast, de stopcontacten, klinken van de deuren. Het randje tussen muur en wastafel etc. zijn allemaal dingen die vergeten worden. Veel poetsvrouwen doen maar wat. Je kunt als goeie ook echt goed verdienen.

Ik heb thuishulp er helemaal uitgegooid Het kostte meer moeite om er achteraan te hobbelen dan dat ik er wat aan had.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 28 januari 2014 @ 15:34:

Als ik iemand wist in jouw omgeving zou ik diegene zelfs afraden om bij jou huishoudelijke hulp te zijn. Ik heb een vriendin die in de thuiszorg werkt en eerlijk gezegd klink jij precies als die zeurende oude vrouwen die geen leven hebben en alles gedaan willen hebben zoals het hun belieft en het dan nog niet goed is. Gelukkig heeft mijn vriendin ook hele leuke en gezellige mensen, anders was ze er allang mee gestopt zegt ze.



Heb je het tegen mij????



Zo ja, jouw vriendin zal dan de uitzondering op de regel zijn.

En nee, ik ben geen zeurende oude vrouw, integendeel.

De dames komen om 13.00 uur, en we drinken koffie tot 13.30.

Daarna moet er wel wat gedaan worden.

Daar komen ze voor, en worden ze voor betaald.

Mijn mening is dat de meeste erg gemakzuchtig zijn.

Gewens zijn bij ouderen te werken waar ze inderdaad maar wat aan kunnen ''klooien''.

Bij mij gaat die vlieger niet op.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 15:34:

Ik begrijp je helemaal.

Wegens gezondheidsredenen, heb ik thuishulp.

3 uur per week.

Ben momenteel aan mijn 12e hulp toe.

Ik knikker ze er allemaal uit (klinkt niet aardig nee)

Maar gotogot waar leren die vrouwen schoonmaken?

Ramen lappen, alleen binnenkant, (keuken, '' moet de buitenkant ook ?........

Trap stofzuigem met steel????

Badkamervloer, niet! onder het meubel.

Vloer keuken dweilen, om de voeder/waterbakken heen.

Wc vloer met stok! 1m bij 80 cm.

Gek word ik ervan.

Ik ben ook geen perfectionist, maar ik wist wel wat schoonmaken is, toen ik het nog kon.

Sterkte TO.



Nee, klinkt inderdaad niet erg aardig. En ik vraag mij af als je al 12 hulpen gehad hebt, of dat aan die vrouwen ligt.



Waarom kan wc dweilen niet met een dweilstok? Ben je zo iemand die verwacht dat alles op de knieen nog geschrobt moet worden? Nee toch?

Als ik het deel dweil waar de wc zich ook bevind, doe ik dat meteen even mee. Zou niet weten wat daar nou weer mis mee is.



En ramen lappen, ik doe ook, of binnen, of buiten. De ene keer doe ik het binnen, weer een andere keer alleen buiten. En blijkbaar doen velen dit met mij, als ik jou zo hoor.



En ben je echt geen perfectionist? Ik durf het te betwijfelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 15:34:

Maar gotogot waar leren die vrouwen schoonmaken?

.



Gewoon niet. Op school leer je dat niet hoor en van mijn moeder heb ik het ook nooit geleerd want wij hadden vroeger thuis ook altijd een schoonmaakster waar ik een hekel aan had dus ontvluchte ik altijd het huis als zij kwam. Gelukkig zat ik meestal op school als zij kwam.



Dus ik klungel ook maar wat aan en doe het gewoon zoals mij het beste lijkt en kijk zo nu en dan eens op internet.



Maar je kan niet verwachten dat ze op handen en knieën een vloer gaat dweilen. Nogal logisch dat ze dat met een stok doet.

Het is niet de bedoeling dat ze over 10 jaar ook thuishulp nodig heeft omdat ze totaal versleten is.



Maar waarom zoveel hulpen overal omheen stofzuigen / dweilen is mij ook een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 28 januari 2014 @ 15:41:

[...]



Wat een onzin. Je doet bepaald werk en dan moet je het ook goed doen. En schoonmaken is idd echt werk en niet het makkelijkste nee.

De randjes van de koelkast, de stopcontacten, klinken van de deuren. Het randje tussen muur en wastafel etc. zijn allemaal dingen die vergeten worden. Veel poetsvrouwen doen maar wat. Je kunt als goeie ook echt goed verdienen.

Ik heb thuishulp er helemaal uitgegooid Het kostte meer moeite om er achteraan te hobbelen dan dat ik er wat aan had.



Eensch!



Hier hebben ze nog nooit van richels, deurklinken etc gehoord.

Mijn laatste hulp ging ramen lappen (eens in de drie maanden vind ik voldoende), dus veeleisend ben ik echt niet.

Niks geen vensterbanken, of de c.v eronder meenemen, alles moet je voorkauwen, ze tonen totaal geen initiatief.

Als je ziet wat hier in 3 uur gebeurd lach je je helemaal krom.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
En een toilet met een stok dweilen vind ik oké, maar om de pedaalemmer heen niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Die combi van de cv meenemen bij het ramen lappen zie ik eerlijk gezegd ook niet hoor.
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2014 @ 15:47:

[...]





Eensch!



Hier hebben ze nog nooit van richels, deurklinken etc gehoord.

Mijn laatste hulp ging ramen lappen (eens in de drie maanden vind ik voldoende), dus veeleisend ben ik echt niet.

Niks geen vensterbanken, of de c.v eronder meenemen, alles moet je voorkauwen, ze tonen totaal geen initiatief.

Als je ziet wat hier in 3 uur gebeurd lach je je helemaal krom.



Toch vind ik je neerbuigend praten over de schoonmaaksters en als je een bepaalde houding hebt zullen ze echt wel voelen hoe je echt over hun denkt.

Ben je nou je frustraties niet op hen aan het botvieren? Zo klinkt het mij nl. in de oren.
Is het erg vies of rommelig bij jou thuis TO? Ik heb ook een poetsbaantje (één gezin met kinderen en kat) en wordt daar een enorme rommel in de tijd dat ik er niet ben. Ik ben dus van de drie uur dat ik werk wel 45 minuten bezig met opruimen (speelgoed van de vloer rapen, tafels leegmaken, kleding en schoenen ligt door het hele huis). Dat is eigenlijk erg zonde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven