Ik kan wel janken

21-05-2015 00:31 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Wie mijn vorige berichten heeft bekeken weet waar ik het over heb…



Ik kwam vanavond thuis en het hele huis was netjes achtergebleven, maar zusterlief was weer eens thuis met haar vriend.



De vaat (heel veel vaat) is achtergebleven en er mist bestek. Ik weet niet of zij het mee haar kamer heeft genomen, maar baal hier wel van. Er ligt bestek van haarzelf in de kast, maar dat pakt ze gewoon niet. Mevrouw kijkt wel op Whatsapp, maar reageert niet! Hier kan ik zo woest om worden!



Mijn hele keuken lag vol met macaroni spulletjes, keukenblad, fornuis en vloer. Mijn pannen zijn klakkeloos in de koelkast gezet, terwijl ze weet dat het in zakjes moet in de vriezer. Nu was het helemaal aangekoekt, dus ik heb de afwas van mijn eigen spullen gedaan en de hare laten staan. Eigenlijk wil ik de hare ook afwassen, maar iets in me zegt dat niet te moeten. Ik hou mijn huis graag schoon! Als zij terug komt van haar lang weekend weg verplicht ik haar eigen pannen en borden te kopen.



Komt mevrouw aankakken om even te zeggen dat ik overlast maak en zij en haar vriendje willen slapen, terwijl zij voor mij haar vaat laat staan dat ik vanuit mijn middagdienst kan afwassen.



Katten hebben vanmorgen voor het laatst eten gehad, konijn was gelukkig wel voorzien (door mij), maar haar eigen kat (en ook mijn kat) geeft ze niet eens te eten!



Gore schoenen van haar vriend stonden op de onderkant van mijn wit/houten RM salontafel, dus veel viezigheid en de lampen nog aan. De katten horen op de gang als men slaapt met deuren dicht ivm krabben aan de bank. Spullen voor een weekend weg liggen door mijn hele huis en ze vreten mijn koelkast leeg.



Eigelijk ben ik nu pist off en wil hun kamer binnen lopen voor mijn bestek (hoort bij een set) en om te zeggen dat zij 1. haar kat wegdoet en 2. haar troep opruimt. En niet straks om 04:00 uur als ze moet opstaan.



What to do, what to do?
Jezus mina zeg. Is het dan echt zo moeilijk. Zet haar eruit en verander de sloten. Je kan wel klagen en haar afwas lekker laten staan maar dat helpt niet hoor.



Laat niet zo over je heen lopen joh.
Alle reacties Link kopieren
Zus vertellen dat ze eigen woonruimte mag zoeken. Waarom woon je eigenlijk met haar samen?
Eens met dubbus. Dit is echt geen doen.
Echt, waarom woon jij samen? Wat een drama's.
Alle reacties Link kopieren
Het is best makkelijk.

Je pakt je spullen uit de kamer en gooit haar eigen spullen hupsakee, zo op straat, ze zal vanzelf achter haar spullen aan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je vorige topic gelezen en daar had je haar een ultimatum gesteld: of alles beter schoon houden en normaal gedragen of binnen 14 dagen eruit.

Volgens mij is het tijd om aan te geven dat die 14 dagen nu ingaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik wil haar niet zo de straat op gooien en hou graag de eer aan mezelf. (Al zou ik dat stiekem gezien deze situatie best wel willen, maar niet doen). Haar vriend is er ook bij en wil ik er niet in betrekken. Ze gaan ook pas een paar maanden met elkaar, dus gaan nog niet samenwonen. Misschien kan ik in september de vlag uithangen! Ze heeft vaak een nieuwe vriend en probeer haar te beschermen tegen de foute keuzes die ze vaak maakt. Als ze nu weg gaat, staat ze denk binnen 2 maanden weer voor mijn deur met haar spullen. Vaak gezien bij ons ouderlijk huis. Wij kunnen niet naar familie en zij noemt haar leven 'overleven'. Ik vindt haar meer zielig. Ze heeft geen familie meer, is een rommelkont, haar nieuwe werk is niet leuk en ze heeft verder alleen haar vriend, terwijl ze zegt veel vrienden te hebben. Zij is de oudste van de twee, maar ik voel me de verantwoordelijke en wijste (behalve dan mijn fout haar met haar huisdier op te vangen).
Alle reacties Link kopieren
DE eer aan jezelf houden is ook: doen wat je gezegd hebt,

Eer aan jezelf houden is niet over je heen laten lopen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
En haar om 01:00 uur 's nachts op straat zetten?
Alle reacties Link kopieren
Dan zijn niet alleen haar spullen weg, maar ook de mijne...
Pardon? Ik zou haar zelf nog helpen met inpakken van haar spullen. Ze is misschien wel jouw (tweeling)zus, maar ze is niet jouw verantwoordelijkheid. Als jij oud en wijs genoeg bent om het in je eentje te redden, dan kan zij dat ook.



Hoppaké, maak gebruik van het feit dat haar vriend er is, die kan haar mooi helpen met inpakken. Sta op voor jezelf, want dit gaat helemaal niks worden.



Jij raakt zo gestrest en dan moet je ook nog op je tenen lopen in jouw eigen huis? Omdat zij en haar vriend willen slapen. Hallo, ze draait hier de boel om. Jouw huis en jouw regels.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, morgen mag ook nog, nadat je eerst gecontroleerd hebt of al jouw spullen nog in jouw huis zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft iedereen wel gelijk, jullie en mijn naasten die er wel inmiddels van weten. Ik red het makkelijk zelf, heb mezelf altijd al kunnen redden en moet ik niet laten verpesten!



Ik pak zaterdagnacht haar spullen in en zet het in de box. Binnen hoeveel tijd kan ik de sloten van mijn deur laten veranderen door de woningbouw? Haar kat zet ik ook in de box met zo'n eenmalige kattenbak en een bakje voer/drinken. Zondag rond 10:00 uur is mevrouw toch alweer terug. Het is zielig voor de kat, maar ze moet ook dat beestje meenemen/wegdoen. Ik wil er niet voor zorgen meer.



Haar tv, tablet, make-up en kleren hou ik nog even achterwege ivm haar schuld bij mij.
Alle reacties Link kopieren
En stiekem ben ik bang voor heel veel haatreacties vanuit haar omgeving. Ze gaat met veel hangjongeren om die in het verleden mensen bij hun huis knetter maakte. Ben verder totaal niet bang voor haar, maar heb geen zin in gezeik.
Je zou misschien van die schuifjes op jouw deur kunnen zetten. Maar die kan je alleen vanaf de binnenkant op slot zetten. En dan zo snel mogelijk nieuwe sloten regelen. En tot die tijd de schuifjes gebruiken. Maar dan moet je wel thuis blijven, anders komt ze er alsnog in... Beetje lastig.



Je bent veel te goed voor haar geweest, blijkbaar wil ze het niet leren. Voel je vooral niet schuldig tegen over haar, ze heeft vieshard misbruik van jou gemaakt.



En je moet gewoon boven dat eventuele gezeik staan, jij weet beter dan dat toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt opzicht CaafDracula!



Tot afgelopen december konden we nooit samen door een deur, terwijl we in hetzelfde huis woonden. Er is daar het een en ander gebeurd, waardoor ik niet alleen het huis uitging, maar zij mee. Wou haar een nieuwe kans geven, maar die blijkt mislukt. Ik hoorde ze zelfs lachen toen ik zonet de afwas deed. Ook lagen er remsporen in mijn toilet en laat haar vriend vreselijke scheten in mijn huis. Ik werd altijd als de nette twin van de familie gezien en zij als de aso. Dat blijkt te kloppen en straks heb ik ook nog eens een aso huis, zit ik niet op te wachten. Tis raar dat ik deze berichten op internet zet, maar heb geen zin om over mijn eigen zuster bij vrienden te gaan klagen.
quote:Lipsticklover schreef op 21 mei 2015 @ 00:49:

Hoi allemaal!



Ik wil haar niet zo de straat op gooien en hou graag de eer aan mezelf. (Al zou ik dat stiekem gezien deze situatie best wel willen, maar niet doen). Haar vriend is er ook bij en wil ik er niet in betrekken. Ze gaan ook pas een paar maanden met elkaar, dus gaan nog niet samenwonen. Misschien kan ik in september de vlag uithangen! Ze heeft vaak een nieuwe vriend en probeer haar te beschermen tegen de foute keuzes die ze vaak maakt. Als ze nu weg gaat, staat ze denk binnen 2 maanden weer voor mijn deur met haar spullen. Vaak gezien bij ons ouderlijk huis. Wij kunnen niet naar familie en zij noemt haar leven 'overleven'. Ik vindt haar meer zielig. Ze heeft geen familie meer, is een rommelkont, haar nieuwe werk is niet leuk en ze heeft verder alleen haar vriend, terwijl ze zegt veel vrienden te hebben. Zij is de oudste van de twee, maar ik voel me de verantwoordelijke en wijste (behalve dan mijn fout haar met haar huisdier op te vangen).Dan moet je ook niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen zin om je andere topics te lezen maar dan ga ik er vanuit dat je niets van adviezen hebt aangenomen want als ik dit al lees zal iedereen zeggen dat ze weg moet en op zichzelf moet gaan wonen.



Er vanuit gaande dat je beter kan zeggen dat ze weg moet en dat ze iets gaat zoeken. Maar van haar kat blijf je gewoon af, die heeft er niets mee te maken. Is sowieso zielig van huis naar huis.



Gewoon eens om de tafel gaan zitten, evt. met een prof.persoon als je er niet samen kan uitkomen. En die vriend moet helemaal zijn mond houden want ik neem niet aan dat hij meebetaald om bij jou te wonen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Viva forum is een prima uitlaatklep. Ik vind het ook verschrikkelijk naar voor je.

Blijkbaar kan je haar niet helpen, want anders was er al lang voortgang geboekt. Het lijkt en voelt dat ze je de draak steken toen jij ging afwassen. En gatver remsporen in het toilet, wat voor moeite is het nu om een borstel er door heen te vegen?
Je komt heel smetvrezerig over. Ook vind ik dat je nogal veel invult. Dat je je zus hoort lachen terwijl jij de afwas doet heeft toch niks met jou te maken?



Feit blijft dat het jouw huis is. Als je niet met haar kunt leven moet je haar vragen om te vertrekken.



Maar zet haar er dan ook uit en ga niet je als het grote slachtoffer neerzetten dat zichzelf wegcijfert om je arme zus te redden. Als je aandacht wilt moet je het op een andere manier aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lipsticklover,



Wat heftig!

Heb ook z'n zus die een puinhoop van het leven maakt, godzijdank woont ze niet bij mij in huis.

Maar nu ze een nieuwe vriend heeft die haar graag wilt beschermen is het een mooi moment om haar in het diepen te gooien. Geef haar de 14 dagen ultimatum en ze gaat al snel met dr vriend aan tafel zitten en hopelijk is ze voor september weg! Wij duimen met je mee...



Over de rommel, sommige mensen zullen het nooit leren. Misschien krijgt ze een schuld gevoel als ze jou ziet poetsen?
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
Even serieus waar is je ruggengraat? Het is jou huis en als zij zich niet normaal kan gedragen of het nu je zus is of niet duidelijk aangeven! Je laat je toch niet over je heenlopen? Jullie zijn allebei volwassen! Succes!
Weet je, ik denk dat als je niet meer zoveel voor haar zorgt ze wel zal moeten gaan leren beter voor zichzelf en haar spullen te zorgen. Dan ziet ze eens wat een werk het is en zal ze jou misschien wat meer gaan waarderen.



De situatie nu klinkt mij echt als de hel in de oren, niet eens in je eigen huis lekker kunnen wonen. Ik ben het dan ook eens met de rest. Zou haar morgen aankondigen dat ze 14 dagen heeft. Help haar met inpakken dan kan je gelijk zien of ze niet dingen van jou meeneemt. Familie is voor mij heel belangrijk, maar als mijn zus zich in mijn huis zo gedroeg kon ze ook verdwijnen. Dat je haar sommeert te verhuizen betekent ook niet dat je haar zus niet meer bent en dat je haar niet leuk meer vindt, maar wel dat jullie blijkbaar niet samen in een huis kunnen wonen. Vind ik vanaf een bepaalde leeftijd ook niet zo gek, dan heb je behoefte aan je eigen huis. Gasten zijn prima, maar dan wel gasten die zich aan de regels houden.



Praktisch: eerst bellen voor de nieuwe sloten. Ik verwacht niet dat je zus het nieuws met blijdschap zal verwelkomen en dat zou zich, gezien het gedrag dat je beschrijft, best eens ten koste kunnen gaan van jouw spullen. De avond voor de nieuwe sloten laat je het haar weten. Je geeft haar daarna wel wat tijd om te pakken, maar dan kan ze niet naar binnen als jij er niet bent (en dus niets jatten) omdat ze de nieuwe sleutel niet heeft.
Je had haar een half jaar tijd gegeven, maar een week was beter geweest. Ze is er ook niet voor niets uitgezet bij je vader, zo schreef je eerder. Niet zo gek dan met dit gedrag. Als jij ballen toont ga jij dat ook doen, dat is de enige manier voor haar om het te leren. Ze zou blij moeten zijn dat ze bij jou terecht kan, maar maakt er meteen weer een puinhoop van.



Je kan twee dingen doen, steeds ruzie maken en het toch accepteren, want het is toch je zus, of voor jezelf kiezen. Aan jou de keus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven