Ik kan wel janken

21-05-2015 00:31 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Wie mijn vorige berichten heeft bekeken weet waar ik het over heb…



Ik kwam vanavond thuis en het hele huis was netjes achtergebleven, maar zusterlief was weer eens thuis met haar vriend.



De vaat (heel veel vaat) is achtergebleven en er mist bestek. Ik weet niet of zij het mee haar kamer heeft genomen, maar baal hier wel van. Er ligt bestek van haarzelf in de kast, maar dat pakt ze gewoon niet. Mevrouw kijkt wel op Whatsapp, maar reageert niet! Hier kan ik zo woest om worden!



Mijn hele keuken lag vol met macaroni spulletjes, keukenblad, fornuis en vloer. Mijn pannen zijn klakkeloos in de koelkast gezet, terwijl ze weet dat het in zakjes moet in de vriezer. Nu was het helemaal aangekoekt, dus ik heb de afwas van mijn eigen spullen gedaan en de hare laten staan. Eigenlijk wil ik de hare ook afwassen, maar iets in me zegt dat niet te moeten. Ik hou mijn huis graag schoon! Als zij terug komt van haar lang weekend weg verplicht ik haar eigen pannen en borden te kopen.



Komt mevrouw aankakken om even te zeggen dat ik overlast maak en zij en haar vriendje willen slapen, terwijl zij voor mij haar vaat laat staan dat ik vanuit mijn middagdienst kan afwassen.



Katten hebben vanmorgen voor het laatst eten gehad, konijn was gelukkig wel voorzien (door mij), maar haar eigen kat (en ook mijn kat) geeft ze niet eens te eten!



Gore schoenen van haar vriend stonden op de onderkant van mijn wit/houten RM salontafel, dus veel viezigheid en de lampen nog aan. De katten horen op de gang als men slaapt met deuren dicht ivm krabben aan de bank. Spullen voor een weekend weg liggen door mijn hele huis en ze vreten mijn koelkast leeg.



Eigelijk ben ik nu pist off en wil hun kamer binnen lopen voor mijn bestek (hoort bij een set) en om te zeggen dat zij 1. haar kat wegdoet en 2. haar troep opruimt. En niet straks om 04:00 uur als ze moet opstaan.



What to do, what to do?
quote:melbrw schreef op 21 mei 2015 @ 07:11:

Als je een kat gevonden hebt kun je hem ook laten ophalen door de dierenambu. Zonder paspoort.

Of je zus doet officieel afstand van het beest, dan zoekt het asiel een nieuwe eigenaar. Bij gevonden dieren zit daar twee weken vertraging in.Inderdaad. Aso om die kat samen met de spullen in de box te dumpen. Breng kat naar opvang want je weet nu al dat zus er niet voor kan zorgen. Helemaal omdat ze straks dakloos is.
Alle reacties Link kopieren
In je OP schrijf je: Eigelijk ben ik nu pist off en wil hun kamer binnen lopen voor mijn bestek (hoort bij een set) en om te zeggen dat zij 1. haar kat wegdoet en 2. haar troep opruimt





Waarom heb je dat niet gedaan?? Binnen gelopen en stennis getrapt. Ipv heel zachtjes te gaan appen?
.
Weet niet hoe oud je zus is maar is zij niet verantwoordelijk voor haar eigen shitzooi?? En als het jouw woning is hebben ze te zich te houden aan jouw regels, wat denkt je zus wel niet met dr vriend. Ik had dat al lang even duidelijk gemaakt. En boeiend dat ze net een paar maanden met die vriend heeft, weet hij ook meteen dat er met jou niet te sollen valt.
Alle reacties Link kopieren
Als je haar eruit zet, zou ik vooral niet spullen achter gaan houden. Als jij haar kleren houdt, zal ze wel terug moeten komen (ze moet toch wat aan), en zot je nog steeds met gedonder. Ik snap dat je het geld van een schuld terug wilt, maar soms moet je ook kijken wat je het meeste op gaat leveren. Dat geld komt er heus niet zomaar, dus dan blijf je met gezeur zitten. Neem je verlies en zet haar met al haar spullen de deur uit.



(Overigens eens met degene die hierboven zegt dat jij ook wel hele vaste regels en patronen lijkt te hebben. Ik zet nooit pannen in de koelkast, maar het zou me ook echt niks kunnen schelen als iemand anders dat wel doet. En waarom zou je haar kamer binnenrennen voor bestek 'omdat het een set is'? Daarom hoeft het toch nog niet altijd allemaal in een la te liggen? Mijn bestek is ook een set, maar daar zitten onderdelen van ook wel eens dagenlang in de vaatwasser.)
pffff... wat kunnen mensen het zichzelf moeilijk maken. Ik zou helemaal gek worden als ik met jouw huisregels moest leven en als jij bij voorbaat al wist dat je zus niet zo netjes is, had je natuurlijk veel betere afspraken moeten maken. Daarnaast had je niet van het begin af, op iedere slak zout moeten leggen. Ik snap bijvoorbeeld echt niet waarom je je zo druk maakt als je zus jouw bestek gebruikt.



Maar, dat gezegd hebbende, zit je nu in een onhoudbare situatie. Ik ben het helemaal eens met iedereen die zegt dat je je zus eruit moet gooien. Ik denk ook dat je haar daar mee VEEL MEEr helpt dan op welke andere manier dan ook. En als ze over twee maanden weer voor de deur staat, kan ze een keertje mee eten, maar dan zoekt ze het maar weer fijn verder uit.



Overigens zou ik er nietop rekenen dat de woningbouw je sloten verandert, of in ieder geval niet kosteloos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 21 mei 2015 @ 10:15:



Overigens zou ik er nietop rekenen dat de woningbouw je sloten verandert, of in ieder geval niet kosteloos.Waarom zou dat kosteloos moeten? Ze kan toch de slotemaker bellen en het zelf oplossen? Natuurlijk kost dat geld, maar lijkt me 'n investering die 'n hoop ergernis oplost als zus er niet meer in kan komen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk niet hoeveel geld je nog van haar krijgt en of je het kan missen.

Maar ik zou geen spullen van haar achterhouden.

Dan hou je haar toch aan je verbonden en weet je nu al dat je daar weer ruzie over gaat krijgen.



Ik zou ook absoluut de kat niet in een box zetten.

Dat zou ik niet over mn hart kunnen verkrijgen en vind ik eigenlijk pure dierenmishandeling.

Ik zou m voorlopig verzorgen en er een ander baasje voor zoeken als jij het diertje echt niet wil.



Sterkte!
Follow your heart, but take your brain with you....
Alle reacties Link kopieren
Kat bij het asiel afleveren, die zoeken er dan wel 'n nieuw baasje voor.
Shoot first, ask questions later!
Je zus kan de situatie veranderen haar kat niet. Ik zou echt de kat houden. Sorry maar een kat met eten buitem zetten em wachten tot zijn vrouwtje alles komt halen.. ze geeft het beestje nu al niet te eten...... het spijt mij maar dat vind ik echt te ver gaan!!!



Je zus moet hulp hebben. Anders blijf je hiermee terug komen...
quote:Lipsticklover schreef op 21 mei 2015 @ 00:49:

Hoi allemaal!



Ik wil haar niet zo de straat op gooien en hou graag de eer aan mezelf. (Al zou ik dat stiekem gezien deze situatie best wel willen, maar niet doen). Haar vriend is er ook bij en wil ik er niet in betrekken. Ze gaan ook pas een paar maanden met elkaar, dus gaan nog niet samenwonen. Misschien kan ik in september de vlag uithangen! Ze heeft vaak een nieuwe vriend en probeer haar te beschermen tegen de foute keuzes die ze vaak maakt. Als ze nu weg gaat, staat ze denk binnen 2 maanden weer voor mijn deur met haar spullen. Vaak gezien bij ons ouderlijk huis. Wij kunnen niet naar familie en zij noemt haar leven 'overleven'. Ik vindt haar meer zielig. Ze heeft geen familie meer, is een rommelkont, haar nieuwe werk is niet leuk en ze heeft verder alleen haar vriend, terwijl ze zegt veel vrienden te hebben. Zij is de oudste van de twee, maar ik voel me de verantwoordelijke en wijste (behalve dan mijn fout haar met haar huisdier op te vangen).



Zo help je haar juist niet. Geef haar een echt ultimatum en geen vriendjes die daar de hele tijd zitten. gaan ze maar bij hem troep maken.

Ze moet leren om op eigen benen te staan.
Je wil de eer niet aan jezelf houden, je dúrft gewoon niet. Waarom laat jij dit nog toe? Ze betaalt de schuld aan jou niet af, ze heeft dikke vette schijt aan jouw regels, ze is totaal respectloos naar jou toe, ze neemt haar vriend mee naar jouw huis. Waarom vind jij haar nog zielig???????? Ik had zo iemand allang uitgekotst, zus of niet.
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer ben je slachtoffer, de tweede keer is het een keuze....
quote:Lipsticklover schreef op 21 mei 2015 @ 03:39:

Hoi allemaal! Bedankt voor de feedback!



Mylene_Valerie heeft gelijk wat betreft haar kat! Er zijn afspraken gemaakt en daarin besproken dat zij alleen haar kat mocht meenemen als ze er goed voor zou zorgen. Ze kijkt totaal niet naar dat beestje om en komt er niet voor thuis. Ik regel alle spulletjes voor haar kat al vanaf februari omdat ik het zielig vindt anders. Weet alleen totaal niet wat ik daarmee moet. Het liefst heb ik dat (rot)beest vandaag nog de deur uit, maar heb de opvang gebeld en kan daar niet terecht zonder kattenpaspoort. En die heeft mijn zus. Verder sloopt ze van alles in mijn huis, dus ben een beetje ten einde raad. Het liefst lever in die kat nu af bij haar vriend thuis en dan moeten ze het vanuit daar maar regelen, maar die is ook bang voor zijn spullen en denkt er net als ik over.



Ik vindt het een lastig pakketje, er is jaren lang veel gebeurd, ook in de fam. Zie liever dat zij ook lekker haar ding doet, de troep opruimt en haar beestje tot een leuke kat laat opgroeien. Dat ze eens laat zien dat ze een sterke vrouw is en mij niet steeds omkrijgt met haar 'puppyogen'. Dat is ook echt wel een leerpunt voor mij.Waarom is die kat een rotbeest?
quote:emmetje2 schreef op 21 mei 2015 @ 11:52:

[...]

Waarom is die kat een rotbeest?Als ik het me goed herinner van de andere OP maakt de kat spullen van to kapot en is agressief naar haar eigen kat.
quote:Zomerelfje schreef op 21 mei 2015 @ 10:55:

Je zus kan de situatie veranderen haar kat niet. Ik zou echt de kat houden. Sorry maar een kat met eten buitem zetten em wachten tot zijn vrouwtje alles komt halen.. ze geeft het beestje nu al niet te eten...... het spijt mij maar dat vind ik echt te ver gaan!!!



Je zus moet hulp hebben. Anders blijf je hiermee terug komen...Mijn haren gaan daarvan ov ereind staan.Ik vind het zielig voor die kat die nergens om gevraagd heeft.
Dit is niet echt toch?
Alle reacties Link kopieren
Als die kat TO's spullen vernielt moet de kat gewoon weg, dus naar asiel ermee, dan kan ie herplaatst worden. Niks zielig voor die kat dus, want huidig baasje zorgt er niet goed voor, dus kan alleen maar beter worden.
Shoot first, ask questions later!
als ik een kat was zou ik ook aan spullen gaan krabben als ik geen eten kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt zus niet dwingen.

Je kunt haar alleen vragen zich te gedragen naar jouw regels, want jouw huis. Zus heeft niks anders, en kan kiezen of delen: meedoen of vertrekken.

Ze hoeft niet mee te doen met de regels van TO. De consequentie is dat ze dan niet kan blijven.

Haar keus.
Alle reacties Link kopieren
"What to do, what to do?"



Niks! Gewoon zo doorgaan. Inclusief het starten van een nieuwe thread iedere 3 dagen!
Ze is nu toch een weekend weg? Mooi, dan zou ik haar een berichtje sturen dat ze bij thuiskomst alleen nog welkom is om haar spullen op te halen. In het weekend kun je ze bij elkaar zoeken, dan kun je het zo in haar handen duwen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu TO?
Follow your heart, but take your brain with you....
Ja ik ben ook benieuwd hoe het is afgelopen!
Ik vind jou ook niet bepaald lief en zacht overkomen. De manier waarop je over de kat spreekt straalt geen greintje liefde uit.



Verder, ik vermoed binnenkort een derde topic te lezen, heb het vage vermoeden dat dit nog lang gaat doorsukkelen zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 23 mei 2015 @ 17:40:

Ik vind jou ook niet bepaald lief en zacht overkomen. De manier waarop je over de kat spreekt straalt geen greintje liefde uit.

Het is haar kat niet en die kat verziekt haar meubels, kan me voorstellen dat ze er dan geen liefdevolle gevoelens voor heeft.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven