Ik krijg mijn vensterbank niet leuk

16-05-2015 21:14 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van mijn huis en van interieurgedoe Mijn hele woonkamer is hartstikke mooi en ik geniet elke dag als ik er zit. Maar... die vensterbank. Man man man, ik krijg dat maar niet leuk. Nou is dat natuurlijk niet een probleem van wereldorde, maar wie weet heeft iemand hier een gouden stylingtip.



We wonen op een flat en de radiator loopt onder het raam door. De vensterbank is niet heel diep en het raam is wel heel groot en breed, waardoor het een groot gapend gat is.



Ik heb een abonnement op VT Wonen en kijk ook altijd trouw dat programma, maar ze laten daar dus nooit vensterbanken zien. Ook in het blad zoeken ze, als er al een raam in beeld is, van die industriële ramen zonder vensterbank uit of een schuifpui bijv. Op Google kom ik allerlei foeilelijke plaatjes tegen als ik zoek op vensterbank en decoratie.



In mijn omgeving heeft iedereen twee bloempotten, twee schemerlampen etc. Dat is niet helemaal mijn smaak. Ik hou wel van:

- Scandinavische stijl

- Sissy Boy

- Wit en grijs

- Natuurlijk en basic (glas, hout, wol)



Nu heb ik van die zongebruinde stylist van VT Wonen al wel geleerd hoe ik moet clusteren (veel spullen bij elkaar zetten, het werkt, de man is een genie), maar met een lap glas erachter lukt het me niet.



Help!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Het enige dat ik kon vinden wat mij kan bekoren is di, maar ik heb daar een radiator ipv die mooie kast en m'n vensterbank is drie keer zo breed, hoeveel cactussen moet ik dan wel niet onderhouden. Ik zag vandaag de sanseveria en dat zinde me idd wel. Zag eruit alsof het niet dood kan.



Hallo?!
"Mijn" stenen hebben minder onderhoud nodig doortje 😉
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 16 mei 2015 @ 21:45:

Het enige dat ik kon vinden wat mij kan bekoren is di, maar ik heb daar een radiator ipv die mooie kast en m'n vensterbank is drie keer zo breed, hoeveel cactussen moet ik dan wel niet onderhouden. Ik zag vandaag de sanseveria en dat zinde me idd wel. Zag eruit alsof het niet dood kan.



[afbeelding]Lijkt me niet moeilijk toch? Naar de kringloop en de plantenmarkt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 16 mei 2015 @ 21:45:

Het enige dat ik kon vinden wat mij kan bekoren is di, maar ik heb daar een radiator ipv die mooie kast en m'n vensterbank is drie keer zo breed, hoeveel cactussen moet ik dan wel niet onderhouden. Ik zag vandaag de sanseveria en dat zinde me idd wel. Zag eruit alsof het niet dood kan.



[afbeelding]

Sanseveria's heb ik ook staan, raam op het zuiden.

Ik vergeet ze zo vaak water te geven dat ze spontaan in de bloei schieten.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Grote bak met vakjes en dan vullen:



http://www.songbirdblog.c ... oration-window-sill-3.jpg
Lantaarns in allerlei formaten, vult ook snel:



https://s-media-cache-ak0 ... f87f5e77c8b6b9504dc18.jpg
Planten :D

Wij hebben planten op een rij in verschillende maten en verschillende kleuren potjes die wel goed bij elkaar passen. En op zo'n 1/3 van een zijkant hangt iets boven aan, een halve meter naar beneden ongeveer. De kleur past goed bij de potjes, dat hangende ding breekt het vierkante wat zou ontstaan zonder dat ding.
Dit idee qua potten, maar dan met kleuren die wel bij elkaar passen:

Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 16 mei 2015 @ 21:48:

[...]



Lijkt me niet moeilijk toch? Naar de kringloop en de plantenmarkt.



Ik kom (teveel) bij de kringloop Maar ik vraag me af of dit in mijn huis gaat werken omdat deze vensterbank niet zo breed is. Hoe staat het met drie keer zoveel planten? Dan wordt het denk ik teveel.



Zoals ik al zei: ik ben zo kritisch als het om wonen gaat. Soms wilde ik dat ik alles wat bij de action stond leuk vond, dan was ik klaar
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Kaarsen zou ik niet doen in een venterbank, tenminste niet als de zon erop staat.



pas weer vergeten en ik vond weer een omgebogen kaars de volgende dag
Alle reacties Link kopieren
quote:_Doortje_ schreef op 16 mei 2015 @ 21:58:

[...]





Soms wilde ik dat ik alles wat bij de action stond leuk vond, dan was ik klaar Ik ben nu al blij met jouw kritische houding want als dit de maatstaf van gemiddeld zou zijn dan ben ik samen met jou (van harte) uber-kritisch.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Doe dat wat je leuk vind maar dan met minder planten? Hier passen zo'n 5 planten op rij dat het nog leuk is, daarna wordt het inderdaad te vol.
Alle reacties Link kopieren




Geen idee wat het is, maar lijkt me leuk voor op de vensterbank.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet mogelijk om je vensterbank te verbreden door er een bredere plaat op te lijmen (eventueel met sierrand eronder)? Dan kun je ook wat grotere spullen kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 16 mei 2015 @ 22:10:

[afbeelding]



Geen idee wat het is, maar lijkt me leuk voor op de vensterbank.Het lijken wel Het zijn seksspeeltjes.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel makkelijke vensterbanken. Alles wat ik er neerzet staat vanzelf goed.



Maar dat is weer anders met mijn eettafel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Verschillende vormen hoge en lage vaasjes in dezelfde kleur:

Alle reacties Link kopieren
Nog iets met cactussen:



quote:Enn schreef op 16 mei 2015 @ 22:12:

[...]



Het lijken wel Het zijn seksspeeltjes.







Weer eens wat anders, leuk voor een saaie zondagmiddag.



Wel even de gordijnen dichtdoen dan.
Alle reacties Link kopieren
Cactussen in een kastje:





Past dat bij het idee clusteren of juist weer totaal niet? Ik lees de VT wonen nooit
Alle reacties Link kopieren




Of ging het je bij dat ene plaatje niet om de cactussen?
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik ook wel heel leuk:

Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Of weer iets heel anders:

Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 16 mei 2015 @ 21:41:

[afbeelding]

Deze vind ik echt geweldig!



Wat spannend Doortje of je de gouden tip hier vindt.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven