Ik moet mijn kat wegdoen

15-11-2014 16:58 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik woon sinds kort half / half in Amsterdam bij m'n vriend, en liet voorheen mijn kat dan max twee dagen achter elkaar in Rotterdam, in mijn eigen huis. Dit vond ik echter zielig en nu woont de kat bij mijn vriend in Amsterdam.

Dit gaat helemaal niet goed. Het huis is te klein en mn vriend wordt helemaal gek van de korreltjes (bak) en de krasjes op de bank (leer). Hij is sowieso geen kattenliefhebber.



Wie heeft er tips voor het wegdoen van een kat in de regio Amsterdam OF Rotterdam? Of is er iemand geïnteresseerd in een verder ontzettend lieve, nette, aanhankelijke en gezellige kater?



Ik hoor het graag.
Gaan 'echte dierenliefhebbers' nooit op vakantie voor een paar weken? Meermaals per jaar? Wat moet zo'n kat daarvan denken?





Tja, kat en honden , noch konijn en cavia's vinden het niet leuk wanneer ik op vakantie ga dus dat doe ik maar niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 15 november 2014 @ 22:01:

[...]



Gaan 'echte dierenliefhebbers' nooit op vakantie voor een paar weken? Meermaals per jaar? Wat moet zo'n kat daarvan denken?Het is makkelijker als je namen noemt wie je bedoelt want ik weet niet wie de `echte dierenliefhebbers` zijn maar ik ben voor het laatst in 2002 op vakantie geweest. Heb wel een bedrijf gehad om dieren te verzorgen tijdens andermans vakanties , maar dat was nog voor 2002.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
..en die 50.000 overtollige katten die in Nederland een enkeltje "nirwana" krijgen op kosten van de dierenbescherming...echt!



Ik geef geen geld meer aan de dat euthanasie fonds, ik voer en help de thuisloze katten rond mijn huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:dojobo schreef op 15 november 2014 @ 22:48:

Lieve allemaal, triest...... ik denk altijd weer: het gaat nu over een kat, maar hopen dat To geen kinderen krijgt......

MV ik denk net zo...... Langzaam denk ik echt dat voor een auto heb je een rijbewijs nodig, maar om een dier 24 uur te verzorgen heb je niets nodig......Niet zo overdrijven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 november 2014 @ 23:02:

[...]





Het is makkelijker als je namen noemt wie je bedoelt want ik weet niet wie de `echte dierenliefhebbers` zijn maar ik ben voor het laatst in 2002 op vakantie geweest. Heb wel een bedrijf gehad om dieren te verzorgen tijdens andermans vakanties , maar dat was nog voor 2002.



Tja, als dat een bewuste keuze is geweest vanwege je katten, dan snap ik dat ook weer niet.



Maar goed, ik weet dat jij heel ver gaat voor je katten.

Maar omdat jij dat doet kun je dat niet ook van anderen verwachten.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 15 november 2014 @ 23:13:

[...]





Tja, als dat een bewuste keuze is geweest vanwege je katten, dan snap ik dat ook weer niet.



Maar goed, ik weet dat jij heel ver gaat voor je katten.

Maar omdat jij dat doet kun je dat niet ook van anderen verwachten.Miss.I, ik zeg toch nergens dat ik dat vraag van iemand? Er wordt in het algemeen een vraag gesteld aan `dierenliefhebbers`, dus niet wetende of ik eronder val, geef ik alleen antwoord, meer niet .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Ma_Griffe schreef op 15 november 2014 @ 23:08:

..en die 50.000 overtollige katten die in Nederland een enkeltje "nirwana" krijgen op kosten van de dierenbescherming...echt!



Ik geef geen geld meer aan de dat euthanasie fonds, ik voer en help de thuisloze katten rond mijn huis.Heb je daar een bron van?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Als ik je naam tenminste zo mag afkorten
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Tickel schreef op 15 november 2014 @ 23:24:

[...]



Heb je daar een bron van?Oh, ja hoor, zoek maar even wat verder door op Google en je vindt de trieste feiten :( Ik zou willen dat het niet waar was ...het is echt triest maar waar :(
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je geen kinderen met die vent krijgt, dan heb je pas een bende in huis. Ga je dan ook de kinderen wegdoen omdat ie niet tegen rommel kan of wat krasjes kan?



En denk de volgende keer twee keer na over een huisdier, je bent geen beest waard.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ma_Griffe schreef op 15 november 2014 @ 23:38:

[...]





Oh, ja hoor, zoek maar even wat verder door op Google en je vindt de trieste feiten :( Ik zou willen dat het niet waar was ...het is echt triest maar waar :(Ik heb gezocht, blijkbaar ben ik niet zo een googlewonder.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 15 november 2014 @ 22:01:

[...]



Gaan 'echte dierenliefhebbers' nooit op vakantie voor een paar weken? Meermaals per jaar? Wat moet zo'n kat daarvan denken?Wat heeft op vakantie gaan er mee te maken? Je kat mist je dan een aantal dagen, dat is wat anders dan afgedankt worden. Of vind jij een relatie verbreken ook hetzelfde als op zakenreis gaan?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
To, breng je kat naar asiel oostzaan. Daar zijn ze zeer betrokken en goed voor de beestjes. Er worden veel geplaatst en ze geven niet zomaar iedere gek een kat mee. Euthanasie wordt niet gepleegd tenzij noodzakelijk door ziekte. Er zitten er een paar waarvoor het asiel hun thuis is geworden omdat ze onplaatsbaar zijn en dat zijn zeer tevreden beestjes. De kat is er in ieder geval beter af dan bij jou met je non probleem ( korreltjes - ga over op hout en matje eronder - bank - gooi er een deken overheen-) en die suffe lapzwans van een vriend van je.
Alle reacties Link kopieren
En oh ja nooit meer aan een beest beginnen. Ook niet als je vriend je af heeft gedankt omdat je teveel rommel maakt.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 23:52:

[...]





Wat heeft op vakantie gaan er mee te maken? Je kat mist je dan een aantal dagen, dat is wat anders dan afgedankt worden. Of vind jij een relatie verbreken ook hetzelfde als op zakenreis gaan?Hoe precies weet een kat het verschil tussen vakantie en afgedankt worden?



Als je op zakenreis gaat dan weet je man dat je over een paar dagen terug komt.

Als je op vakantie gaat en de kat achterlaat bij familie, dan heeft dat beest geen idee of jij ooit nog terug komt. Je had hem net zo goed weg kunnen doen, komt voor z'n gevoel op hetzelfde neer.
Alle reacties Link kopieren
Kadanz, als wij op reis gaan blijven onze katten in ons huis. Ze blijven in hun vertrouwde omgeving. Schoonmoeder komt dan drie maal per dag langs (woont 100 meter verder).
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Maar dat neemt toch niet weg dat ze jou gaan missen?



Als TO nou een heel lief baasje vind, net zo iets als jouw schoonmoeder, in een katvriendelijke omgeving, wat is dan precies het probleem?
De dierenbescherming in Nederland is wat karig met gegevens, katten die ouder zijn dan 1.5 jaar hebben weinig kans herplaatst te worden. Helaas ..en ze liegen daarover...worden tussen de 100.000 en de 50.000 katten per jaar in Nederland vroegtijdig gehemeld. Waarschijnlijk zijn het heel wat meer dan 100.000 katten per jaar :(
Alle reacties Link kopieren
Jij vroeg wat het verschil was tussen vakantie en afgedankt worden. Wel, dat is bij ons het verschil. Geen stress van een nieuwe omgeving. Nog steeds hun favoriete plekjes in huis om te gaan slapen.



Wij hebben ook besloten dat we nu enkel citytrips maken (max 3 nachten weg). Dat is een bewuste keuze, anders moesten we geen huisdieren nemen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 15 november 2014 @ 17:02:

Ik zou je vriend weg doen dan kun je je kat houden.+10000 😡 hier kan ik zooooo slecht tegen.. Even zomaar een kat wegdoen omdat het even niet uitkomt!
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 16 november 2014 @ 00:01:

[...]

Hoe precies weet een kat het verschil tussen vakantie en afgedankt worden?



Als je op zakenreis gaat dan weet je man dat je over een paar dagen terug komt.

Als je op vakantie gaat en de kat achterlaat bij familie, dan heeft dat beest geen idee of jij ooit nog terug komt. Je had hem net zo goed weg kunnen doen, komt voor z'n gevoel op hetzelfde neer.Er is een heel groot verschil tussen mensen die dieren afdanken en mensen met dieren die weleens op vakantie gaan. Duidelijker kan ik niet zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 16 november 2014 @ 00:14:

Maar dat neemt toch niet weg dat ze jou gaan missen?



Als TO nou een heel lief baasje vind, net zo iets als jouw schoonmoeder, in een katvriendelijke omgeving, wat is dan precies het probleem?Mensen die dieren zo makkelijk afdanken zijn geen dier waard en moeten er gewoon nooit aan beginnen. Dat is het probleem.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
To: ik heb (ben een Belg die in Antwerpen woont) mijn beide katten van CAD (Centrum Antwerpse Dierenberscherming). Lijkt een beetje op een asiel, maar ze plaatsen dieren in pleeggezinnen ipv in asielen, tot ze een geschikt baasje vinden. Ook volgen ze de dieren na herplaatsing op, om zeker te zijn dat de dieren goed terechtkomen. Is er in jouw omgeving geen gelijkaardige organisatie? Dat zou dan toch mijn voorkeur hebben.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:broodtrommel schreef op 15 november 2014 @ 23:57:

En oh ja nooit meer aan een beest beginnen. Ook niet als je vriend je af heeft gedankt omdat je teveel rommel maakt.







Voor de rest is alles ook al gezegd.
quote:DorothyParker schreef op 16 november 2014 @ 00:25:

Jij vroeg wat het verschil was tussen vakantie en afgedankt worden. Wel, dat is bij ons het verschil. Geen stress van een nieuwe omgeving. Nog steeds hun favoriete plekjes in huis om te gaan slapen.



Wij hebben ook besloten dat we nu enkel citytrips maken (max 3 nachten weg). Dat is een bewuste keuze, anders moesten we geen huisdieren nemen.Echt lief, dat doe ik ook hoor en ik kan mijn dieren ook niet zo lang missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven