Ik moet mijn kat wegdoen

15-11-2014 16:58 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik woon sinds kort half / half in Amsterdam bij m'n vriend, en liet voorheen mijn kat dan max twee dagen achter elkaar in Rotterdam, in mijn eigen huis. Dit vond ik echter zielig en nu woont de kat bij mijn vriend in Amsterdam.

Dit gaat helemaal niet goed. Het huis is te klein en mn vriend wordt helemaal gek van de korreltjes (bak) en de krasjes op de bank (leer). Hij is sowieso geen kattenliefhebber.



Wie heeft er tips voor het wegdoen van een kat in de regio Amsterdam OF Rotterdam? Of is er iemand geïnteresseerd in een verder ontzettend lieve, nette, aanhankelijke en gezellige kater?



Ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 november 2014 @ 13:53:

Zo kortzichtig als jij in het leven staat en je niet kunnen verplaatsen in andere mensen met een andere mening/levenswijze dát is pure armoede.Ik heb anders het idee dat jullie (die het gevoelsmatig niet zo erg vinden) je evenmin in ons kunnen verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 16 november 2014 @ 14:25:

De laatste was trouwens sowieso een eikel, MV. Wat kan men zich vergissen in een mens. Ik dan.



Weet je dat katten dat trouwens snel doorhebben als het een vuilnisbakkie is, je toekomstige ex!



Ik had een vriend en die hield al niet zo erg van katten, hij woonde bij mij dus geen gezeik over de bank maar wel over haren op zijn zwarte kleding. Toen had ik nog niet mijn rooie jaloerse kater maar wel mijn oudste kat Floyd. Ex wilde bv met tv kijken tegen elkaar aanzitten en ondanks dat Floyd niet houdt van op schoot zitten, moest hij perse tussen ons in zitten. Het was erg komisch om Floyd net zo lang te zien drammen totdat hij het voor elkaar had dat hij ertussen zat en ex half over de rooie had. Jammer dat ik het nooit gefilmd heb.

Het verhaal is uiteraard voor een ander niet grappig, het beslaat ook een paar A4tjes als ik het helemaal vertel. Maar Floyd doet alleen zo bij mannen die hij niet mag. En hij had eerder door dan ik dat meneer Ex niet zuiver op de graat was.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 november 2014 @ 13:53:

[...]





Jij vindt het niet erg als je nieuwe auto, bank, dekbed vernield wordt door een poes die niet eens van jezelf is? Houd toch op.



En nee een poes zou in mijn geval mij niet meer vreugde opleveren dan mijn nieuwe bank. Ik houd namelijk niet van poezen. Van honden ook niet trouwens. Pure armoede? Dacht het niet.

Zo kortzichtig als jij in het leven staat en je niet kunnen verplaatsen in andere mensen met een andere mening/levenswijze dát is pure armoede.Oei, iemand voelt zich aangesproken. Blijkbaar kun jij je moeilijk inleven, maar geloof me, er zijn echt mensen die geen waarde hechten aan spullen. Een krasje op mijn auto of mijn bank, het doet mij niets zolang ik maar kan zitten of van a naar b kan komen. En levend wezen, en hoe daar mee om te gaan, daar hecht ik dan weer wel waarde aan. En ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt. De eerste regel van jouw post doet vermoeden dat je dit niet kunt bevatten. En ja, dat vind ik armoede. Zo ook dat er mensen zijn die een krasje op de bank erger vinden dan het welbevinden van een levend wezentje.
Alle reacties Link kopieren
quote:eend1993 schreef op 16 november 2014 @ 14:38:

[...]



Ik heb anders het idee dat jullie (die het gevoelsmatig niet zo erg vinden) je evenmin in ons kunnen verplaatsen.Dit dus
Alle reacties Link kopieren
quote:johanna65 schreef op 16 november 2014 @ 14:46:

[...]





Oei, iemand voelt zich aangesproken. Blijkbaar kun jij je moeilijk inleven, maar geloof me, er zijn echt mensen die geen waarde hechten aan spullen. Een krasje op mijn auto of mijn bank, het doet mij niets zolang ik maar kan zitten of van a naar b kan komen. En levend wezen, en hoe daar mee om te gaan, daar hecht ik dan weer wel waarde aan. En ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt. De eerste regel van jouw post doet vermoeden dat je dit niet kunt bevatten. En ja, dat vind ik armoede. Zo ook dat er mensen zijn die een krasje op de bank erger vinden dan het welbevinden van een levend wezentje.



Alsof het welbevinden van een kat er van af hangt of hij op de auto van de buren kan zitten zeg. Ik ben dol op dieren, wil dat ze het goed hebben, maar kan me heel goed voorstellen dat je baalt van je bank of krasjes op je nieuwe auto. Sterker nog, daar zou ik zelf ook van balen als het van mijn eigen dier is. Dat betekent niet dat ik materiele zaken belangrijker vind dan dierenwelzijn, dat betekent dat ik ook graag zorg draag voor de spullen die ik heb en die zo lang mogelijk mee wil laten gaan.



In dit geval capituleert TO wel erg snel, poes is dus gedegradeerd tot iets dat je weg kan doen.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
quote:johanna65 schreef op 16 november 2014 @ 14:46:

[...]





Oei, iemand voelt zich aangesproken. Blijkbaar kun jij je moeilijk inleven, maar geloof me, er zijn echt mensen die geen waarde hechten aan spullen. Een krasje op mijn auto of mijn bank, het doet mij niets zolang ik maar kan zitten of van a naar b kan komen. En levend wezen, en hoe daar mee om te gaan, daar hecht ik dan weer wel waarde aan. En ik ben zeker niet de enige die er zo over denkt. De eerste regel van jouw post doet vermoeden dat je dit niet kunt bevatten. En ja, dat vind ik armoede. Zo ook dat er mensen zijn die een krasje op de bank erger vinden dan het welbevinden van een levend wezentje.Nou applaus voor jou dan maar
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben dol op dieren, maar ik dicht ze geen menselijke eigenschappen toe en ik beschouw ze ook niet als volwaardig levensgezel. Een kat is heus niet voorgoed getraumatiseerd als hij moet verhuizen naar een ander lief baasje, omdat zijn huidige baasje geen zin in hem heeft.

Die mening staat trouwens los van wat ik zelf zou doen in TO's geval. Een man die jengelt over wat kattenbakkorreltjes op de grond en een paar krasjes op de bank zou ik sowieso niet hoeven, kat of geen kat. Maar als TO daar anders over denkt is ze niet meteen een ongeneeslijke slechtaard.
Alle reacties Link kopieren
Er is toch ergens in je leven iets mis gegaan als je een dier gelijkstelt aan of zelf boven een partner.



Eens met de posting van Lady Voldemort
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mag ik nog wat zeggen?







Als mijn bank vernagelt wordt zou ik ook niet blij zijn hoor. Gelukkig heb ik goed opgevoede katten



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 november 2014 @ 14:40:

[...]





Weet je dat katten dat trouwens snel doorhebben als het een vuilnisbakkie is, je toekomstige ex!



Ik had een vriend en die hield al niet zo erg van katten, hij woonde bij mij dus geen gezeik over de bank maar wel over haren op zijn zwarte kleding. Toen had ik nog niet mijn rooie jaloerse kater maar wel mijn oudste kat Floyd. Ex wilde bv met tv kijken tegen elkaar aanzitten en ondanks dat Floyd niet houdt van op schoot zitten, moest hij perse tussen ons in zitten. Het was erg komisch om Floyd net zo lang te zien drammen totdat hij het voor elkaar had dat hij ertussen zat en ex half over de rooie had. Jammer dat ik het nooit gefilmd heb.

Het verhaal is uiteraard voor een ander niet grappig, het beslaat ook een paar A4tjes als ik het helemaal vertel. Maar Floyd doet alleen zo bij mannen die hij niet mag. En hij had eerder door dan ik dat meneer Ex niet zuiver op de graat was. ik zie het zo voor me
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 16 november 2014 @ 18:42:

Er is toch ergens in je leven iets mis gegaan als je een dier gelijkstelt aan of zelf boven een partner.Vertel, ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
[quote]calvijn1 schreef op 16 november 2014 @ 18:42:

Er is toch ergens in je leven iets mis gegaan als je een dier gelijkstelt aan of zelf boven een partner.



Nee, deze stelling sluit niet helemaal goed aan bij de discussie, je moet m net even kantelen: als mijn partner een kras op de bank gelijkstelt aan of zelfs belangrijker vindt dan het welzijn van mijn poezen, dan is er in zijn leven iets misgegaan en om die reden zou ik m dumpen. Dus niet omdat een partner wel/ niet belangrijker is dan een huisdier,
quote:DorothyParker schreef op 16 november 2014 @ 01:50:

Echt de waanzin ten top als andere mensen voor mij gaan beslissen wat ik wel en niet mag doen .Exact! Maar iedereen hier mag dat kennelijk wel voor to.
Alle reacties Link kopieren
quote:johanna65 schreef op 16 november 2014 @ 13:40:

[...]





Ik vind dat toch zo'n enorme armoede, als mensen zoveel waarde hechten aan gewoon spullen en niet kunnen begrijpen dat een levend wezentje veel meer vreugde oplevert dan een nieuwe auto of een nieuwe bank. Echt, pure armoede.Nou, ik hecht wél waarde aan mijn spullen want ik hou van mooie dingen. Mijn huisdieren mogen die niet kapot maken want dan neem ik maatregelen. Maar ik doe ze alleen niet weg.
quote:viva-amber schreef op 15 november 2014 @ 17:02:

Ik zou je vriend weg doen dan kun je je kat houden.



+1

(niet als enige gok ik )
quote:doosopeenstokje schreef op 15 november 2014 @ 20:48:

Dames,



ik reageer niet omdat ik gewoon niet zoveel héb te reageren.

Ik ga niet de moeite nemen mezelf te verdedigen op een forum met allemaal vreemden.



Dank voor alle reacties, er zaten een aantal bruikbare dingen tussen.



Ok doei!



Dat is raar. Wel vragen waar je kat terecht kan, maar het feit dat er vragen gesteld wordt en allerlei kritiek geleverd word is niet welkom? Zeg hallo, dit is Vivaforum. Zo gaat dat hier. En ik moet zeggen dat de reacties divers zijn, met de meeste naar een bepaalde richting.



Oké, begrijpelijk dat je je niet gaat verdedigen. Maar die sneer over vreemden was niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 november 2014 @ 17:14:

Een kat is heus niet voorgoed getraumatiseerd als hij moet verhuizen naar een ander lief baasje, omdat zijn huidige baasje geen zin in hem heeft.





nee, dat klopt.



alleen is het wel zo, dat je niet wéét of het wel zo'n lief baasje is.

misschien houdt die het na 3 maand voor bekeken.

of verandert er ook daar weer iets in de omstandigheden waardoor poes niet meer welkom is.

of kan de nieuwe eigenaar de medische kosten niet betalen als ze zich voordoen.



iedere herplaatsing houdt risico in.

draai of keer het zoals je wil, je stuurt het dier toch een onzekere situatie in.



het hééft nu een stabiele, veilige thuis, waarom zou je dat op de helling zetten?



het gezeur over korrels is onnozeliteit; en de bank kan je op andere manieren beschermen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 16 november 2014 @ 23:19:

[...]





alleen is het wel zo, dat je niet wéét of het wel zo'n lief baasje is.

misschien houdt die het na 3 maand voor bekeken.

of verandert er ook daar weer iets in de omstandigheden waardoor poes niet meer welkom is.



het hééft nu een stabiele, veilige thuis, waarom zou je dat op de helling zetten?







Hoe weet jij dat zo zeker, dat poes nu een stabiel veilig thuis heeft? Dat ze lief is?

Ik lees gewoon iemand die om een kleine rimpel in het water bij voorbaat de handdoek in de ring wil gooien en het voor gezien houdt en waar kat eigenlijk niet meer welkom is en nu al regelmatig alleen zit omdat de baas bij haar vriend wil zijn.



Dat recht heeft ze, dus misschien is zij nu wel niet de stabiele veilige thuisbasis. Dat lijkt ze zelf ook in te zien en ze wil het beter voor poes. Jammer dat ze het niet wil proberen, maar het is wel haar recht. Ik zeg dan: probeer het in je omgeving, dan weet je hoe poes terecht komt.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
Mensen moesten eigenlijk niet het recht hebben om gemakkelijk dieren te nemen en evenzo gemakkelijk weer te dumpen.
Alle reacties Link kopieren
Iones, dat vind ik ook. Wanneer je een huisdier neemt dan heb je daar de verantwoording voor de rest van zijn/haar leven. Ok, TO probeert een goed thuis voor de kat te zoeken, dat is fijn, maar om het even bij mezelf te houden: wij hebben een hondje (weet bijna iedereen hier al haha) en stel dat ik single zou zijn en een nieuw liefje zou ontmoeten, dan zou diegene ook mijn hondje moeten accepteren, want die hoort bij mij. Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om mijn hond weg te doen. Maar goed, ik denk dat ik sowieso geen relatie zou kunnen beginnen met iemand die niet van dieren houdt.

Vind ook dat mijn hond geen spullen hoort te slopen, maar dat hoort bij de opvoeding.

En stel dat ik iemand zou ontmoeten die bijv. een slang heeft. Ik griezel van die beesten, maar ik zou niet verwachten dat hij zijn slang voor mij weg zou doen.

Ik snap dan ook niet dat jouw vriend het ok vindt dat jij de kat weg wil doen, want daar moet jij toch ook verdriet van hebben.
Cum non tum age
quote:aliva schreef op 16 november 2014 @ 23:19:

[...]





nee, dat klopt.



alleen is het wel zo, dat je niet wéét of het wel zo'n lief baasje is.

misschien houdt die het na 3 maand voor bekeken.

of verandert er ook daar weer iets in de omstandigheden waardoor poes niet meer welkom is.

of kan de nieuwe eigenaar de medische kosten niet betalen als ze zich voordoen.



iedere herplaatsing houdt risico in.

draai of keer het zoals je wil, je stuurt het dier toch een onzekere situatie in.



het hééft nu een stabiele, veilige thuis, waarom zou je dat op de helling zetten?



het gezeur over korrels is onnozeliteit; en de bank kan je op andere manieren beschermen.

Weet je wat beste dierenvrienden, laten we het houden van honden en katten gewoon helemaal verbieden. Dan loop je niet het risico dat ook maar één beest bij een slecht baasje terecht komt. Want kennelijk is de kans daarop zeer groot.



Dus vanaf nu, geen honden en katten meer in huis. Ok?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 17 november 2014 @ 09:47:

[...]



Weet je wat beste dierenvrienden, laten we het houden van honden en katten gewoon helemaal verbieden. Dan loop je niet het risico dat ook maar één beest bij een slecht baasje terecht komt. Want kennelijk is de kans daarop zeer groot.



Dus vanaf nu, geen honden en katten meer in huis. Ok?Niet ok. Er zijn genoeg lieve baasjes waar een hond/kat of welk huisdier dan ook een fijn leven heeft.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik had een pony een aantal jaar geleden die m'n toenmalige vriendje niet aardig vond. De dame trok met gepaste regelmaat pollen gras uit de grond die ze meer dan eens (echt waar) in zijn gezicht worp. Was uiteindelijk exit vriendje. Poon en ik hebben het nog een paar jaar heel fijn gehad.
Why own a room when you can build a house?
quote:noa schreef op 17 november 2014 @ 09:53:

[...]





Niet ok. Er zijn genoeg lieve baasjes waar een hond/kat of welk huisdier dan ook een fijn leven heeft.Weegt dat op tegen al die TO's die hun huisdier zomaar wegdoen? De asiels zitten vol met afgedankte dieren. Is een huisdierenban niet beter om dit grote lijden tegen te gaan? Gewoon geen beesten meer fokken voor ons genot?
Ik zou al geen relatie willen met iemand die mijn dieren er niet bij wil nemen. Dan is het over en uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven