Ik wil een schoonmaakster

09-10-2014 23:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier een schoonmaaksters? Hoe vaak komt ze? En is het aan te raden, met andere woorden, merk je echt een positief verschil?



Ik trek dit huishouden niet. Ik haat t eigenlijk. Vandaar mijn vragen.
Alle reacties Link kopieren
uursalaris huishoudelijke hulp
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet jouw schoonmaakster?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hulp in de huishouding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb er 1. Ik heb drie kids en werk 32 uur. Geen tijd voor. Ze komt wekelijks vier uur en doet een hoop, ze is snel en goed in tegenstelling VAn eerdere poetsers die ik heb gehad. Ze krijgt van mij 40 euro pw. Ze komt altijd op vrijdagochtend zodat mijn weekend goed begint en ik doe zelf ook nog het eea want heb een hekel aan troep
Alle reacties Link kopieren
Ja! 1 keer in de 2 weken. Schat van een mens. Doet zelfs de strijk ( daar heb ik echt een enorme hekel aan) en sopt de boel van boven tot onder. Het is een enorme luxe, en ik vind het heerlijk!
Ik heb een schoonmaakhulp, ideaal! Iedere week 3 uur. Op maandag zodat we de week goed beginnen. Ik vind woorden vuil maken over wie wat doet in huis verspeelde energie. Vandaar een hulp erbij. Prima oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ja, 1x per week, 4 uur x 12 euro. Onmisbaar! Ik ruim een kleine 2 uur op, verschoon bedden etc. Dan komt de poets, ik doe ondertussrn mijn boodschappen en sluit me op in mijn werkkamer. Als ze klaar is, begint het weekend!
Je bent echt al je issues aan t bespreken vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder komt elke week. Als tegenprestatie neem ik haar elke zondag mee uit eten
I'm a long long way from home
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een nieuwe schoonmaakster, had een hele goede maar met 2 kleuters + baby en een baan had ze geen tijd meer: logisch. Maar ik vind het zo lastig een nieuwe te vinden, je vertrouwd iemand tenslotte wel je huissleutel en huis toe.
Mijn poets komt elke week 3 en een half uur. Ik heb huisdieren.. en 1 van de dieren heeft chronische diarree helaas.. maar ze klaagt nooit en doet ook de kattebakken..
Alle reacties Link kopieren
Zoek een betrouwbare via familie/vrienden, of hang een kaartje op in de Appie en vraag om referenties. Of ben je daar ook al te lui voor?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor slechts 1 uur per week een hulp willen. Voor het bijhouden van de douche. Vraag me af of er poetsmevrouwen zijn die daarop zitten te wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 10 oktober 2014 @ 04:54:

Ik zou voor slechts 1 uur per week een hulp willen. Voor het bijhouden van de douche. Vraag me af of er poetsmevrouwen zijn die daarop zitten te wachten.Ik denk van wel, alles is mooi meegenomen?
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Noah_ schreef op 10 oktober 2014 @ 04:54:

Ik zou voor slechts 1 uur per week een hulp willen. Voor het bijhouden van de douche. Vraag me af of er poetsmevrouwen zijn die daarop zitten te wachten.Zou voor een uurtje echt mijn fiets niet starten.
quote:Noah_ schreef op 10 oktober 2014 @ 04:54:

Ik zou voor slechts 1 uur per week een hulp willen. Voor het bijhouden van de douche. Vraag me af of er poetsmevrouwen zijn die daarop zitten te wachten.



Dat lijkt mij niet; 2 , 2 1/2 uur is echt het minimum.

Of je moet een flink uurloon betalen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hulp, kan echt niet zonder. Man werkt fulltime, ik meer dan fulltime, 2 kinderen die veel sporten. Ik zou echt niet weten wanneer we het huis schoon moeten houden. Ze komt elke week 4 uur en doet alles wat op haar pad komt: 'gewoon' schoonmaken, de was (wassen, drogen, vouwen), bedden van de kinderen, opruimen. Ik vind het heerlijk, kan echt niet zonder haar!



Het was overigens wel een enorme zoektocht naar echt een goede hulp. Ik heb een heel bups dames gehad die je echt aan het handje moest nemen. Daar heb ik geen tijd voor. Nu heb ik iemand die gewoon lekker proactief is, heerlijk.
quote:Noah_ schreef op 10 oktober 2014 @ 04:54:

Ik zou voor slechts 1 uur per week een hulp willen. Voor het bijhouden van de douche. Vraag me af of er poetsmevrouwen zijn die daarop zitten te wachten.Jawel, maar dan moet je iemand zoeken die bijvoorbeeld al bij één van de buren is. Ik zou zelf geen twee complete huishoudens achter elkaar kunnen en willen doen, al maak ik wel eens een uitzondering. Maar ergens nog even over de wastafel vegen en de douchebak schuren, mwah, dat is vaak nog wel in te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 voor 5 uur per 2 weken en ik betaal haar 12,50

Misschien dat ik er 3 uur oer week van ga maken. Ik ben eigenlijk nooit echt tevreden geweest over de schoonmaaksters die ik heb gehad, of te langzaam of ze poetsten in de verkeerde volgorde (eerst stofzuigen en dan stoffen ) of waren niet grondig genoeg... Pfff



Eigenlijk zou ik hetzelfde moeten doen maar ik heb er geen tijd voor.
quote:3wieler schreef op 10 oktober 2014 @ 08:11:

Ik heb er 1 voor 5 uur per 2 weken en ik betaal haar 12,50

Misschien dat ik er 3 uur oer week van ga maken. Ik ben eigenlijk nooit echt tevreden geweest over de schoonmaaksters die ik heb gehad, of te langzaam of ze poetsten in de verkeerde volgorde (eerst stofzuigen en dan stoffen ) of waren niet grondig genoeg... Pfff



Eigenlijk zou ik hetzelfde moeten doen maar ik heb er geen tijd voor.



Hoezo is dat de verkeerde volgorde??



Ik heb in de afgelopen tien jaar al heel wat adressen gehad.

Meestal wordt er eerst gestoft ja, de redenatie is dan dat het stof op de vloer terecht komt dus dan moet je nog stofzuigen.

Maar ik heb ook wel eens iemand gehad die eerst wilde stofzuigen en daarna stoffen, want de stofzuiger blaast ook weer een hoop stof uit en dat zag je dan weer op de salontafel liggen. En dat klopt ook.



Ik ben zelf schoonmaakster en ik overweeg om een boek te schrijven. De dingen die ik hoor, zie en meemaak.... En geloof me, als poetsvrouw ben je ook niet altijd tevreden over je adressen hoor .
Alle reacties Link kopieren
Oh vertel, waarom ben je als poetsvrouw niet tevreden over de poetsadressen? Maakt men er een zooitje van?





Ik heb sinds gisteren een nieuwe dame dus ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ik ben de 5 uur fat zij bezig was thuis gebleven, deels om haar bekend te maken met het huis en wat ik belangrijk vind dat er gedaan moest worden en deels omdat ik haar nog niet een sleutel wil geven.

Ze was erg grondig waardoor de 5 uur net aan de krappe kant was weer, zucht .

Het wordt nog zoeken naar een balans ben ik bang.



Oh, ik zorg ervoor trouwens dat alles opgeruimd is zodat zij dat niet meer hoeft te doen. Bij mij hoeft er niet gestreken te worden.
Alle reacties Link kopieren
Exces, jij bent vast niet een van mijn buren...

Wat ik me afvroeg, wat bij mij gedaan zou moeten worden is toilet (ik heb geen wastafel in de douche), douchemuren (ik heb geen cabine en ook geen gordijn) en douchevloer. Op de muren en vloer liggen van die kleine mozaïektegeltjes. En die moeten dus elke week goed geschrobd. Maar is dat überhaupt iets dat een poetsmevrouw zou willen doen, of mag je dat arbotechnisch niet eens vragen.
quote:3wieler schreef op 10 oktober 2014 @ 08:31:

Oh vertel, waarom ben je als poetsvrouw niet tevreden over de poetsadressen? Maakt men er een zooitje van?











Oh nee, ik houd van zooitjes. Ik loop ook niet weg voor meelmotjes, libelles, muizennestjes, maden en vibrators.



Maar ik zal je een voorbeeldje geven. Waar gebeurd;



Mevrouw X is (was, want ik werk er dus niet meer) een vermogende dame. Ze heeft hier een grote bungalow, met marmeren vloeren, swarovski lampen, dure beelden, antiek meubilair. Ze heeft ook nog een groot huis in een ander land.



In een jaar was ze drie weken lang op vakantie in dat andere huis. Prima, dat valt in de schoolvakanties en dan wil ik best een paar ochtenden vrij. Na die drie weken ging haar zoon, dus zij ging op het huis en de zaak van haar zoon passen. Ook prima. Ze is dus vijf weken niet thuis geweest. In de zesde week zegt ze; ik zou graag samen het onkruid in de tuin wieden, want binnen is het niet echt vies. Ook helemaal prima, echt waar. Zeker als het mooi weer is, ik klaag niet snel.



In de zevende week sterft er een tante van mijn man en wij moeten naar de begrafenis. Dat valt op de dag van mevrouw X. Ik bel haar op; sorry, ik kan vrijdag niet, ik moet naar een begrafenis.

Haar reactie (letterlijk!!!);



Godverdomme, hier moet gepoetst.
quote:Noah_ schreef op 10 oktober 2014 @ 08:49:

Exces, jij bent vast niet een van mijn buren...

Wat ik me afvroeg, wat bij mij gedaan zou moeten worden is toilet (ik heb geen wastafel in de douche), douchemuren (ik heb geen cabine en ook geen gordijn) en douchevloer. Op de muren en vloer liggen van die kleine mozaïektegeltjes. En die moeten dus elke week goed geschrobd. Maar is dat überhaupt iets dat een poetsmevrouw zou willen doen, of mag je dat arbotechnisch niet eens vragen.



Nee, arbotechnisch mag er niet veel. Ik doe het wel, en dan meestal gewoon met een schrobber.



Over het algemeen denk ik bij mezelf; ik krijg mijn uurloon, en wat ik daarvoor moet doen boeit me redelijk weinig. Ik heb in de afgelopen tien jaar gepoetst en geboend, muren geverfd, kasten leeggehaald, brieven vertaald, verhuisdozen ingepakt, koper gepoetst, onkruid gewied en de franjes van karpetten gekamd.



Wat ik wel heel belangrijk vind, is dat het klikt.



Edit: mocht je in de regio 046 wonen, dan kunnen we het er eens over hebben .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven