Ik wil heel graag een kat maar

13-12-2014 07:55 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog bij mijn moeder woonde altijd katten gehad. Mis het echt enorm. Ik wil nu dus een kat halen alleen ben ik drie dagen per week bij mijn vriend. Kan ik de kat meenemen in een bench naar mijn vriend elke keer of is dit niet prettig voor een kat? Mijn vriend woont wel alleen in een kamer dus de kat zal daar drie dagen moet blijven met weinig ruimte maar wel veel aandacht want we zijn meestal gewoon binnen. Het word een binnenkat. Kat moet dan wel mee in een bench in de bus 35 minuten. Doen of niet?
Moi
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat beestje het gezeul niet aan willen doen.

En wil je vriend wel een kat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wil je vriend wel dat jij 'n kat meesleept die zijn al veel te kleine kamer kan ruineren? Niet iedereen zit te wachten op kattenharen en katten die op je aanrecht springen e.d.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vind het gelukkig wel heel leuk, alleen het vervoeren is lastig. Als ik een auto zou hebben zou het misschien makkelijker zijn. Jammer want het is wel heel stil in huis. Vriend kan ook niet naar mij komen ivm zijn werk in het weekend.
Moi
Wacht dan gewoon nog 'n paar jaar tot jullie auto's hebben en wellicht 'n gezamenlijk huis. Of op z'n minst jij een huis waar het beestje gewoon kan blijven als jij af en toe 'n nachtje bij je vriend gaat slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 08:02:

Wacht dan gewoon nog 'n paar jaar tot jullie auto's hebben en wellicht 'n gezamenlijk huis. Of op z'n minst jij een huis waar het beestje gewoon kan blijven als jij af en toe 'n nachtje bij je vriend gaat slapen.Ja misschien is dat wel het beste.
Moi
Alle reacties Link kopieren
Met twee mensen en een kat in een kamer is echt geen goed idee. Heeft hij wel een aparte slaapkamer? Anders slapen jullie namelijk niet meer (goed).



Ik zou echt nog even wachten. Ik zie weinig toegevoegde waarde voor een kat. Elke week van huis veranderen is niet goed voor een kat. De reis overleven ze wel, maar ze hebben een eigen vertrouwd plekje nodig. En ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie samenwoonplannen hebben voor de toekomst zou ik er nog een paar jaar mee wachten. Dat heen en weer gesleep levert wel erg veel stress op voor een kat.
Ik denk dat je ( hoe jammer ook) het beter niet kan doen. Voor de meeste katten is het een ware verschrikking om in een bench vervoerd te worden, vaak zijn ze doodsbang en is het een hele klus om het beestje uberhaupt te pakken te krijgen en in het mandje te proppen. Natuurlijk zijn ook hier uitzonderingen op maar als je een kat vindt die dit geen probleem vind dan moet deze het ook nog geen probleem vinden om binnen in een kleine ruimte te verblijven. Dat lijkt mij zoeken naar een naald in een hooiberg.Ik denk dat je beter kan wachten tot jullie woonomstandigheden gewijzigd zijn.
Alle reacties Link kopieren
De kat van mijn moeder is dol op reizen. Stapt uit zichzelf in het reismandje en springt bij iedereen de auto in.



Echter is niet elke kat zo gek en lijkt het mij verstandiger om nog even te wachten totdat jullie samen 24/7 in hetzelfde huis verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Een hele serieuze relatie is het niet. We hebben het leuk samen maar toekomstplannen hebben we niet echt.



Ik wacht met de kat totdat ik gewoon thuis kan zijn, wil dat slepen idd niet als de kat zich er niet prettig bij gaat voelen. Op dit moment lijkt een kat me veel fijner dan mijn vriend
Moi
Haha, dan neem je toch gewoon die kat en laat je 'm in je eigen huis en kun je alsnog af en toe wel 'n avondje bij deze vriend of 'n opvolger blijven slapen. Als jij al wel 'n volwaardige woning hebt, kan zo'n kat best thuisblijven. Eventueel vragen of de buuf 's ochtends wat voer wegzet als jij vanuit je lovers huis naar je werk gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zielig, katten hechten zich aan hun huis en aan hun personeel.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:LittleLilly schreef op 13 december 2014 @ 08:01:

Mijn vriend vind het gelukkig wel heel leuk, alleen het vervoeren is lastig. Als ik een auto zou hebben zou het misschien makkelijker zijn. Jammer want het is wel heel stil in huis. Vriend kan ook niet naar mij komen ivm zijn werk in het weekend.



Het is 35 minuten zeg je. Dat kan hij toch wel reizen? Hij moet er gewoon wat voor over hebben.



Zelf zou ik niet gaan slepen met een kat in de bus. Ik ken maar weinig katten die het geen probleem vinden. En dan nog, met de bus is niets, als je nou een auto zou hebben .... Dan zou ik nog 1 kamertje met zijn 3e wel krap vinden.



Ik zou gewoon zeggen, neem gezellig een kat en laat je vriend jouw kant op komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je denkt wel een beetje egoistisch, IK wil een kat,

je moet een dier ook wat te bieden hebben, onrustig heen en weer gesleep en verschillende territoriums is echt vreselijk voor een kat. Neem fijn een kat als je leven wat rustiger wordt, en lijkt me ook niet fijn in dat kamertje van je vriend met een stinkende kattebak.
Oh ik vind 't trouwens ook belachelijk als latten bij jullie inhoudt dat jij altijd naar hem gaat en hij niet naar jou. Zeker aangezien hij nog op 'n kamertje woont en dus niet eens iets te bieden heeft qua wooncomfort. Ik zou zeggen, kom maar lekker mijn kant op.
quote:MarianneDavids schreef op 13 december 2014 @ 08:50:

Zielig, katten hechten zich aan hun huis en aan hun personeel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat vindt vijf minuten rijden al vreselijk en is uiteraard zeer gehecht aan haar huisje. Ik zou het haar niet aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Onze katten vinden het reismandje helemaal geweldig! Als wij 'oma' roepen en de mandjes klaarzetten dan gaan ze er gelijk in. Ideaal haha



Eenmaal bij 'oma' thuis is het wel iets lastiger om ze weer in de mandjes te krijgen. Want ja, bij oma lopen heel veel dikke spinnen, kunnen ze achter de muizen aan, dikke vliegen opeten en kunnen ze overal in/op springen.



Het zijn dan net kleine kinderen in een speeltuin, haha..



Maar OT. De kans dat jou kat het leuk zou vinden om overal mee heen gesleept te worden is een gok. Hou de kat gewoon thuis! :-)
bats!
Mijn kat vindt het vreselijk, hij plast van angst in de reismand, eenmaal op zijn logeeradres verstopt hij zich en wordt dan letterlijk ziek doordat hij stopt met eten.

En dat is dan geen angstige kat maar een hele sociale die thuis meteen bij iedereen languit op schoot gaat liggen, en verder bomproof is.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen.

Die beestjes worden ontzettend onrustig van dat gesleep.



Wacht even af tot je een vaste plek hebt waar je woont en neem dan een poesje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Draakje90 schreef op 13 december 2014 @ 09:59:



Hou de kat gewoon thuis! :-)Persoonlijk vind ik het niet kunnen om je kat elke week 3 dagen alleen te laten. Als het nou incidenteel een keer een weekendje is, ala, maar altijd alleen zal je de kat geen plezier mee doen. Die gaat als hij geen maatje heeft zich vervelen. Hou er dan rekening mee dat je huis misschien iets verbouwd is als je na een paar dagen weer thuiskomt .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 december 2014 @ 08:50:

Haha, dan neem je toch gewoon die kat en laat je 'm in je eigen huis en kun je alsnog af en toe wel 'n avondje bij deze vriend of 'n opvolger blijven slapen. Als jij al wel 'n volwaardige woning hebt, kan zo'n kat best thuisblijven. Eventueel vragen of de buuf 's ochtends wat voer wegzet als jij vanuit je lovers huis naar je werk gaat.Ik heb een appartement met 2 slaapkamers en een balkon, genoeg ruimte voor een kat. Mijn vriend wil dus nooit bij mij komen omdat ik in een dorp woon en hij in een stad verderop. Hij vind het er saai en hij moet zaterdagmorgen een paar uurtjes werken. Een auto heeft hij ook niet dus op en neer reizen naar mij is lastig vind hij. Ik ben bij hem van vrijdagmiddag tot zondagavond of maandag in de ochtend.
Moi
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het niet doen tot dat ik niet meer in deze relatie zit en gewoon thuis ben, dan maar iemand vinden die wel naar mij wil komen.
Moi
Alle reacties Link kopieren
quote:LittleLilly schreef op 13 december 2014 @ 10:15:

Ik ga het niet doen tot dat ik niet meer in deze relatie zit en gewoon thuis ben, dan maar iemand vinden die wel naar mij wil komen.Apart dat je met hem doorgaat en geen toekomst met hem ziet. Dus een relatie om maar niet alleen te zijn?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven