Ik word gek van mijn kip!

22-05-2015 14:04 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Echt een non issue, maar inmiddels word ik er wel een beetje gestoord van...



Mijn kip en haan lopen vrij rond om het huis, maar als ze ook maar de kans krijgen, zitten ze meteen binnen om met name het kattenvoer op te peuzelen en allerlei andere kruimeltjes.

Dat vind ik dus echt niet akkoord, ze schijten waar ze staan en dus erg onhygiënisch.



Ik jaag ze altijd direct weer naar buiten, maar ze blijven terugkomen, klein begrijpertje zeker?



Nu dat het steeds lekkerder weer begint te worden, wil ik graag mijn tuindeuren open kunnen laten staan, zonder steeds op kippenjacht te moeten... Ik vind het ook erg prettig als de honden gewoon in en uit kunnen lopen.



Ophokken vind ik ook geen optie, want ze zijn vanaf kleins af aan gewend om overal te scharrelen.



Ik vraag me dan ook af... hebben ze misschien een tekort aan het een of ander (omdat ze steeds het eten van de kat opvreten) en HOE!! maak ik duidelijk dat ze niet naar binnen mogen? (zonder ze te traumatiseren



(Ze hebben hun eigen nachthok)



Zucht... Kippenfluisteraars onder ons? Ik hoor het graag!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Vanavond lekker kip eten dan
Alle reacties Link kopieren
Stuk tuin afrasteren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook kippen gehad en die liepen ook overal, maar die kwamen nooit binnen, dus daar kan ik je niet over adviseren.



Misschien is het inderdaad een tekort aan een voedingsstof waardoor ze het kattenvoer komen opeten.

Wat geef je ze te eten? Kippen zijn omnivoren he, ze eten ook wormpjes en insecten.

Misschien moet je eens proberen om ze met eiwitrijk voedsel bij te voeren. Het kattenvoer bevat vlees/eiwit, misschien komen ze dat te kort.



Er bestaat trouwens een kippenforum, zag ik net, misschien moet je daar je vraag eens stellen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Zou dit helpen? Misschien voor de kippen net te zwaar om opzij te drukken, maar voor de honden niet.



magnetische hordeur
Alle reacties Link kopieren
Bakje kattenvoer buiten zetten?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 22 mei 2015 @ 14:13:

Bakje kattenvoer buiten zetten?Geniale oplossing
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
onze katten krijgen niet de hele dag door eten aangeboden, smorgens en savonds krijgen ze voer en verder niet. als er niks te eten valt komen ze misschien niet meer binnen
Alle reacties Link kopieren
Hier komen de kippen inderdaad ook binnen wandelen als de tuindeuren openstaan en een van de kippen pikt regelmatig van de kattenbrokjes. Maar als ik ze naar buiten jaag dan blijven ze meestal wel weer een tijdje buiten de deur. Dus hier vormt het niet echt een probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 22 mei 2015 @ 14:13:

Bakje kattenvoer buiten zetten?



Ja, dat vinden de overige carni en omnivoren hier vast een heel goed idee!



Ik geef ze volledig voer voor scharrelkippen en daar zit echt alles op en aan (zegt het etiket)



De tip van het magnetische luik heb ik ook aan gedacht, maar mijn honden zijn het formaat van een bukkende inbreker, dus niet echt ideaal... Daarnaast wil ik gewoon lekker de deur open kunnen zetten tijdens de mooie dagen (en ik dus thuis ben)
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
kattenvoer hoger zetten?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
1. Zorgen dat er niets te pikken valt, dus geen voer of kruimels laten liggen.

2. Hordeur of hek voor je tuindeuren als ze open staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 22 mei 2015 @ 14:27:

Hier komen de kippen inderdaad ook binnen wandelen als de tuindeuren openstaan en een van de kippen pikt regelmatig van de kattenbrokjes. Maar als ik ze naar buiten jaag dan blijven ze meestal wel weer een tijdje buiten de deur. Dus hier vormt het niet echt een probleem.



Ja en dat is nu precies het probleem... Als ik ze naar buiten jaag, dan draaien ze zich al weer om om terug naar binnen te lopen...



Een standje of een hard woord of wegjagen lijkt totaal geen indruk te maken...
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Zo'n hordeur met magnetische band in het midden? Blijven ook meteen de vliegen en muggen buiten en hier kunnen honden en katten wel doorheen denk ik?
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chart schreef op 22 mei 2015 @ 14:33:

[...]





Ja en dat is nu precies het probleem... Als ik ze naar buiten jaag, dan draaien ze zich al weer om om terug naar binnen te lopen...



Een standje of een hard woord of wegjagen lijkt totaal geen indruk te maken...Maar hier is de hond ook altijd bereid te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Koop een supersoaker of ander waterpistool en laat ze steeds flink schrikken. Of zijn ze dan wekenlang van de leg?
Klein zadeltje op de kip gooien en er een cavia op parkeren die dienst doet als jockey. Dit opnemen met jouw telefoon en op youtube zetten. Dan word je stinkend rijk en kan je een apart huis voor jouw kip kopen waarin ze prettig kan rondscharrelen.



Ik zeg win win!
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 22 mei 2015 @ 15:42:

Klein zadeltje op de kip gooien en er een cavia op parkeren die dienst doet als jockey. Dit opnemen met jouw telefoon en op youtube zetten. Dan word je stinkend rijk en kan je een apart huis voor jouw kip kopen waarin ze prettig kan rondscharrelen.



Ik zeg win win!Geniaal. Jij hebt wel een rijvaardige cavia te leen?
.
quote:impala schreef op 22 mei 2015 @ 15:44:

[...]





Geniaal. Jij hebt wel een rijvaardige cavia te leen?Ik heb er nog 3 op stal! (Helaas van de 7, het gaat hard in een jaar tijd :( )
En even serieus. Nouschi had de meest logische optie om een stuk tuin af te rasteren. Andere optie is zo'n laag traphekje voor jouw tuindeur. Hoog genoeg om de kip tegen te houden en laag genoeg voor de hond om er over te huppen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n flappen-hordeur misschien (van gaas, aan de onderkant verzwaard)? Te zwaar voor de kip, hond zal er na gewenning geen moeite mee hebben.

Bbq of cavia zijn ook goede oplossingen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Kattenvoer hoger zetten zou ik doen, zo doe ik het hier thuis ook. Niet voor de kippen, maar anders eten de honden het op.

Als er niets meer te halen valt, leren ze het wel af toch?
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Afleren met de plantenspuit! Hier begrijpen de parkieten dat ding zelfs
quote:bloempje027 schreef op 22 mei 2015 @ 15:57:

Afleren met de plantenspuit! Hier begrijpen de parkieten dat ding zelfs Als je heel rigoreus te werk wil gaan kan je ook de hogedruk reiniger gebruiken. . Wedden dat ze het maar 1 keer proberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 22 mei 2015 @ 16:02:

[...]





Als je heel rigoreus te werk wil gaan kan je ook de hogedruk reiniger gebruiken. . Wedden dat ze het maar 1 keer proberen? Hoef je m ook niet meer te plukken. Kan ie zó op de bbq
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven