Inbreker met mijn sleutel?

08-01-2016 21:28 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou hier komt hij dan. Een tijd geleden een sleutel gegeven aan een buurvrouw, omdat ik geen familie in de buurt heb en ik mij nogal eens buitensluit. Sta ik de ramen te wassen knalt de deur dicht en ligt de sleutel nog op het aanrecht, omdat ik even snel een nieuw sopje wilde maken.



Ik had echt geen enkel twijfel aan de betrouwbaarheid van deze buurvrouw, maar nu is er iets vreemds gebeurd. Ik had nog een volle kaart voor dat dure bestek van de AH. Wilde een scharenset gaan halen, maar dacht dat doe ik wel als ik terugkom in het nieuwjaar was een paar dagen weg.

Ik stop de volle kaart onder een boek en leg dat boek op de wasmachine. Echt ik ben er 100% zeker van dat ik die spaarkaart onder dat boek heb gestopt. Dit deed ik niet in een reflex, maar doelbewust. Natuurlijk begon ik aan mezelf te twijfelen en heb ik overal gezocht. Sindsdien voelt het soms alsof er iemand is binnen geweest. Die kaart kan ik niet meer terugvinden........

Je zou denken wat moet iemand nou met die volle spaarkaart.



Maar goed ik wil de sleutel niet terugvragen, want wat is mijn uitleg daarvoor. En een ander slot wil ik ook niet, dan maar een camera. Hij ligt al klaar ik ga hem morgen installeren, als dat lukt.......



Misschien ben ik aan het dementeren, maar verder ben ik redelijk 'normaal' .



Ik weet niet of dit een spannend verhaal gaat worden, heb eigenlijk liever niet dat de buurvrouw in mijn huis snuffelt als ik naar mijn werk of elders ben. Misschien kom ik vroeg of laat (waarschijnlijk als de actie over is.......) de kaart ergens anders tegen. Tot die tijd heb ik camera bewaking, misschien gewoon ook een 'veilig' idee.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 17 januari 2016 @ 14:48:

[...]





haha snap niet goed dat je 'm op de wasmachine legt. Blijkbaar vind je dat zelf ook geen handige plek want hij kan makkelijk wegglijden, dus daarom een boek erop. Boeken en spaarkaarten zijn bij mij niet op de wasmachine te vinden en als ik naar andere huishoudens kijk zie ik daar ook nooit boeken op wasmachines liggen Waarom niet gewoon in een keukenlade of kast ofzo leggen? Dan heb je 'm toch net zo bij de hand als wanneer ie bovenop de wasmachine ligt? En een boek wil je in lezen neem ik aan, dus ligt toch in de boekenkast, op/onder de tafel etc. Maar misschien ben ik te opgeruimd in die dingen hoor En waarom moet je die kaart snel bij de hand hebben? Je neemt zegels mee van AH en plakt ze thuis op. Hoef je de kaart toch niet snel bij je te hebben? Bij mij ligt ie in een keukenlade, heb ik 'm net zo snel bij de hand.

Haha sorry voor mn commentaar, maar vroeg 't me gewoon af waarom je zo'n plaats verzint voor een spaarkaart.Precies daarom!
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Toch jammer dat het hier zo stil is
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
To heeft hem misschien terug gevonden .

En durft dat niet te vertellen ?

Zou ik ook niet durven .
Alle reacties Link kopieren
Nee, niets teruggevonden maar er is wel iemand binnen geweest. Geen spectaculair verhaal eerder een domper.....

Ik had afgelopen woensdag op het raam een sticker geplakt (hier is camera bewaking) dat schijnt verplicht te zijn, vanwege de privacy van de inbreker???? Belachelijk maar goed, had daar een discussie over met een collega op het werk, dat ik aangeklaagd kon worden door ongevraagd mensen te filmen, in mijn eigen huis??? Ja, dat schijnt ook niet te mogen. Daarom toch maar een sticker geplakt.. Ik verwachte daardoor niemand meer te zullen zien, maar dat bleek niet het geval. Ik kreeg donderdagavond, ik was uiteten, een berichtje van mijn camera dat er beweging was. Ik keek en zag op dat moment niemand, kan helaas het filmpje wat dan opgenomen wordt niet terugzien. Zat toen niet lekker meer in het restaurant, wilde direct naar huis. Thuis niets bijzonders te zien, er was niets weggenomen.

Kaartje uit de camera gehaald en op de laptop bekeken, weer met mijn hart in mijn keel........Maar ik zag enkel iemand met een bedekt hoofd net om het hoekje kijken en daarna weer weg glippen. Kon niet zien wie het was, alles was zwart/wit en ook nog negatief infrarood camera (dus zwart wordt wit en andersom). Moet zeggen dat ik hier flink van baal. Ik haal de sleutel niet terug, maar laat wel een andere slot plaatsen.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Was diegene binnen of buiten? Da's me niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Maar evengoed naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:swaentje71 schreef op 29 januari 2016 @ 17:50:

Was diegene binnen of buiten? Da's me niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Maar evengoed naar.Diegene was binnen.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eng...
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Waar was het hoofd mee bedekt? Man of vrouw?



Straks staan ze 's nachts bij je binnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ligt je verdenking nou nog bij je buurvrouw of niet? Ik zou anders eens aanbellen en zeggen dat ze op moet passen omdat jij op je camera een indringer in je huis hebt gesignaleerd, dat die misschien wel elders in de straat ook binnen sluipt. En dat de politie het uit gaat zoeken. Dan kun je haar reactie zien.
Tjonge dit topic wordt ineens spannend! Wel eng...
quote:ikke331982 schreef op 29 januari 2016 @ 11:20:

To heeft hem misschien terug gevonden .

En durft dat niet te vertellen ?

Zou ik ook niet durven .Tsssssss
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 januari 2016 @ 17:51:

[...]





Diegene was binnen.



Huh? Gedver!

En heb je enig idee wie het was?

Waarom zag je niet meer dan alleen dit?
Alle reacties Link kopieren
Paranormal Activity
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wie dit was, kon ook niet zien of het een vrouw of man was. Het gezicht was bedekt met een stuk stof.

Iemand die schijnbaar wilde kijken of er echt een camera hing? Ik weet het niet. Alleen het hoofd was te zien en een paar vingers die de deur vast hield. Geen echt grote vingers. Diegene had de sleutel, want de deur is niet kapot.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Gadver



Echt eng
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 29 januari 2016 @ 18:02:

Waar was het hoofd mee bedekt? Man of vrouw?



Straks staan ze 's nachts bij je binnen.Denk het niet, volgens mij gewoon iemand die nieuwsgierig was. Wel brutaal.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom staat er niet op je camera hoe diegene binnenkwam?



Ik zou trouwens wel heel snel je slot veranderen
Alle reacties Link kopieren
Heb nu wel de zenuwen, wilde net het filmpje nog een keer bekijken en nu kan ik het niet meer vinden . Morgen nog maar even rustig nog een keer bekijken.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 29 januari 2016 @ 18:38:

Maar waarom staat er niet op je camera hoe diegene binnenkwam?



Ik zou trouwens wel heel snel je slot veranderen Omdat de camera niet op de voordeur wijst, en ja ik heb voor morgen al een afspraak gemaakt voor een nieuw slot.
Help iedereen een handje
Draai je je sleutel altijd in het slot om? Anders kunnen ze ook met een pasje binnen komen. Wat vond je van mijn tip om de buuf te 'waarschuwen'?
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 januari 2016 @ 18:40:

[...]





Omdat de camera niet op de voordeur wijst, en ja ik heb voor morgen al een afspraak gemaakt voor een nieuw slot.



Misschien de camera anders plaatsen?



Maar er kwam dus echt iemand binnen?

Heeft de Buuf misschien huisgenoten?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 29 januari 2016 @ 18:42:

[...]





Misschien de camera anders plaatsen?



Maar er kwam dus echt iemand binnen?

Heeft de Buuf misschien huisgenoten?De camera hangt hier te beste, is een soort gang waar 4 deuren in uitkomen zeg maar. Ja de Buuf heeft meer huisgenoten en ik geloof ook een schoonmaakster.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Zit daar iemand tussen die dit zou kunnen doen?



Ik vind het echt eng
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:Joni_de_tweede schreef op 29 januari 2016 @ 18:40:

Draai je je sleutel altijd in het slot om? Anders kunnen ze ook met een pasje binnen komen. Wat vond je van mijn tip om de buuf te 'waarschuwen'?



Draai de sleutel altijd in het slot om en er hangt een strip, zodat ze niet met een pasje binnen kunnen komen.

Ik durf nu helemaal niet meer naar de buuf, ben bang geworden. Daarom een nieuw slot.
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven