Inbreker met mijn sleutel?

08-01-2016 21:28 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou hier komt hij dan. Een tijd geleden een sleutel gegeven aan een buurvrouw, omdat ik geen familie in de buurt heb en ik mij nogal eens buitensluit. Sta ik de ramen te wassen knalt de deur dicht en ligt de sleutel nog op het aanrecht, omdat ik even snel een nieuw sopje wilde maken.



Ik had echt geen enkel twijfel aan de betrouwbaarheid van deze buurvrouw, maar nu is er iets vreemds gebeurd. Ik had nog een volle kaart voor dat dure bestek van de AH. Wilde een scharenset gaan halen, maar dacht dat doe ik wel als ik terugkom in het nieuwjaar was een paar dagen weg.

Ik stop de volle kaart onder een boek en leg dat boek op de wasmachine. Echt ik ben er 100% zeker van dat ik die spaarkaart onder dat boek heb gestopt. Dit deed ik niet in een reflex, maar doelbewust. Natuurlijk begon ik aan mezelf te twijfelen en heb ik overal gezocht. Sindsdien voelt het soms alsof er iemand is binnen geweest. Die kaart kan ik niet meer terugvinden........

Je zou denken wat moet iemand nou met die volle spaarkaart.



Maar goed ik wil de sleutel niet terugvragen, want wat is mijn uitleg daarvoor. En een ander slot wil ik ook niet, dan maar een camera. Hij ligt al klaar ik ga hem morgen installeren, als dat lukt.......



Misschien ben ik aan het dementeren, maar verder ben ik redelijk 'normaal' .



Ik weet niet of dit een spannend verhaal gaat worden, heb eigenlijk liever niet dat de buurvrouw in mijn huis snuffelt als ik naar mijn werk of elders ben. Misschien kom ik vroeg of laat (waarschijnlijk als de actie over is.......) de kaart ergens anders tegen. Tot die tijd heb ik camera bewaking, misschien gewoon ook een 'veilig' idee.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 29 januari 2016 @ 18:46:

Zit daar iemand tussen die dit zou kunnen doen?



Ik vind het echt eng



Ik zie verschillende mensen bij haar in en uit lopen, ken ze verder niet.



Heb de sticker maar weer van het raam verwijderd.
anoniem_130895 wijzigde dit bericht op 29-01-2016 18:50
Reden: Nog wat vergeten..
% gewijzigd
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Met een nieuw slot kun je in ieder geval iets geruster zijn dat niemand 'zomaar even' in je huis rondsnuffelt. Die spaarkaart zie je nooit meer terug. Ik zou niets meer aan de buurvrouw vertellen, het vertrouwen in haar ben je toch kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 29 januari 2016 @ 18:51:

Met een nieuw slot kun je in ieder geval iets geruster zijn dat niemand 'zomaar even' in je huis rondsnuffelt. Die spaarkaart zie je nooit meer terug. Ik zou niets meer aan de buurvrouw vertellen, het vertrouwen in haar ben je toch kwijt.Precies en ik geef niemand meer mijn sleutel. Ik vertel haar niets, doe net of ik gek ben en er niets is gebeurd.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Gets.... politie inschakelen
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 29 januari 2016 @ 18:53:

Gets.... politie inschakelenWaarmee dan? Ja politie ik heb iemand op film staan, een paar vingers en een hoofd met een doek erover. Oh en de deur is met een sleutel opengemaakt en in mijn zenuwen kan ik het filmpje niet meer vinden
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Ja precies dat. Weten ze in elk geval ervan en kan de wijkagent een oogje in t zeil houden
Alle reacties Link kopieren
[quote]spinnekop schreef op 29 januari 2016 @ 19:13:

Ja precies dat. Weten ze in elk geval ervan en kan de wijkagent een oogje in t zeil houden[/quo \



Ik denk dat ze mij lachend wegsturen, lang verhaal. Maar een aantal jaar geleden heb ik nogal vaak de politie gebeld, ivm de herkenbaarheid wil ik daar niets over schrijven, maar het komt er op neer dat ik niet zo snel serieus meer wordt genomen. Geheel onterecht vind ik, maar daar sta ik toch alleen in.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Brrrrr!! Wat freaky
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Oh jakkes. Wat naar!
Tering jantje, wat een verhaal. Kippenvel hier. Is het heel gek om dit aan de politie te laten zien?



Is de camera makkelijk te spotten als je binnen staat? Draagt de buurvrouw een stuk stof op haar hoofd? Of een andere huisgenoot? Getver man, wat eng.
Wat eng dit. Krijg er toch een naar gevoel van. Mooi dat je je slot laat veranderen. Ik zou niets tegen de buurvrouw zeggen. Als zij echt niet degene is die de sleutel gebruikt, dan zou ze er nooit achter moeten komen dat de sleutel die zij heeft, niet meer op de deur past. Dus zou je in die zin geen scheve gezichten. Krijg je die wel, kan je alleen maar blij zijn dat ze je sleutel niet meer heeft.
Jakkes! Zo snel mogelijk het slot vervangen hoor! En het filmpje veiligstellen. Succes ermee, wat akelig dit.
quote:krullenbol1966 schreef op 29 januari 2016 @ 18:47:

[...]





Draai de sleutel altijd in het slot om en er hangt een strip, zodat ze niet met een pasje binnen kunnen komen.

Ik durf nu helemaal niet meer naar de buuf, ben bang geworden. Daarom een nieuw slot.Haal je je sleutel wel uit het slot? Anders is het voor inbrekers ook een makkie om binnen te komen las ik eens ergens.
Alle reacties Link kopieren
Werd het ineens toch wel spannend.....
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 januari 2016 @ 19:19:

[quote]spinnekop schreef op 29 januari 2016 @ 19:13:

Ja precies dat. Weten ze in elk geval ervan en kan de wijkagent een oogje in t zeil houden[/quo \



Ik denk dat ze mij lachend wegsturen, lang verhaal. Maar een aantal jaar geleden heb ik nogal vaak de politie gebeld, ivm de herkenbaarheid wil ik daar niets over schrijven, maar het komt er op neer dat ik niet zo snel serieus meer wordt genomen. Geheel onterecht vind ik, maar daar sta ik toch alleen in.Je kunt toch gewoon de wijkagent uitnodigen voor een gesprek. Het is toch al jaren geleden.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Alle reacties Link kopieren
quote:Isa_Bela schreef op 29 januari 2016 @ 23:04:

[...]





Haal je je sleutel wel uit het slot? Anders is het voor inbrekers ook een makkie om binnen te komen las ik eens ergens.Nee, die laat ik altijd in het slot, hoe komen ze dan binnen?
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
quote:Kia-Ora schreef op 30 januari 2016 @ 00:14:

[...]



Je kunt toch gewoon de wijkagent uitnodigen voor een gesprek. Het is toch al jaren geleden.Daar heb ik niet veel vertrouwen in..... Ik verander mijn slot en leef alsof er niets gebeurd is.
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal, kan niet wachten tot mijn slot is vervangen. Ik heb een ander geheugenkaartje in de camera gedaan en neem de oude met het filmpje mee naar mijn familie. Kan ik hem tenminste niet kwijtraken
Help iedereen een handje
Alle reacties Link kopieren
Heb je het filmpje wel weer gevonden?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 30 januari 2016 @ 00:50:

Heb je het filmpje wel weer gevonden?Nee nog niet, maar het moet op die kaart staan. Ik ga nu naar bed, morgenochtend komt de slotenmaker.
Help iedereen een handje
Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite om mijn eigen sleutel terug te vragen. Heb dit een keer gedaan nadat ik het vermoeden had dat diegene binnen is gekomen. Heb gezegd dat ik de sleutel zelf weer nodig had voor een klusser.



Mooi dat er nu een nieuw slot in komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:krullenbol1966 schreef op 29 januari 2016 @ 19:19:

Maar een aantal jaar geleden heb ik nogal vaak de politie gebeld, ivm de herkenbaarheid wil ik daar niets over schrijven, maar het komt er op neer dat ik niet zo snel serieus meer wordt genomen.Goh. Heb je het filmpje al teruggevonden?
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je je het hoofd en de vingers niet hebt ingebeeld TO? Beetje raar dat je het nu niet meer terug kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er wel een nieuw slot in laten zetten toen he daar kwam wonen? Zo niet, dan had ik in ieder geval de sleutel onmiddellijk van die buurvrouw teruggevraagd met een smoes.

Vind wel ook beetje apart dat je na het verdwijnen van de spaarkaart, nu ook het filmpje van de camera niet meer kan vinden? Ik kreeg bijna het gevoel dat je bang bent voor iedere confrontatie, of iets in scène zet.. Kweetniet.
[quote]Defrona schreef op 30 januari 2016 @ 07:55:

Heb je er wel een nieuw slot in laten zetten toen he daar kwam wonen? Zo niet, dan had ik in ieder geval de sleutel onmiddellijk van die buurvrouw teruggevraagd met een smoes.

Vind wel ook beetje apart dat je na het verdwijnen van de spaarkaart, nu ook het filmpje van de camera niet meer kan vinden? Ik kreeg bijna het gevoel dat je bang bent voor iedere confrontatie, of iets in scène zet.. Kweetniet.[/quote]



Hier had ik dezelfde gedachten.

Of je wil er gewoon niet aan dat je zelf alles kwijtraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven