Indeling huis

27-11-2015 11:59 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een opknappertje gekocht, super spannend! Van de begane grond blijven alleen de buitenmuren staan, binnen gaan we alles aanpassen. Hieronder een plaatje wat ik heb gemaakt met floorplanner. Hebben jullie nog geniale ingevingen van inrichtingen, plek van keuken, minimale afmetingen? Is het wel mogelijk hoe ik het nu getekend heb?



Het huis is 5 meter breed en 11,50 m lang. Bij de eettafel is het 2,5 m X 4 m. Ik heb de keuken nu in het midden getekend; de keuken zou dan 3,3 m breed zijn, de woonkamer 4,30 m.



[img]http://uploadenfoto.nl/pictures/7f5f3bc ... 238706.jpg[/img]



Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, de foto lukt helaas niet :( iemand anders die hem voor mij kan plakken?
Alle reacties Link kopieren
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je de keuken in het midden? Is het een open keuken?
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Komt er een toilet in de hal?
Before you assume, there is this thing called asking.
de afstand tussen bank en keukenblok kom me erg klein voor. wordt het dan niet alsof je in de open keuken zit met je woonkamer..?
Ik zou je keuken op de plaats doen waar nu je eethoek is, creëer je veel meer ruimte mee, denk ik. Ik vind het een aparte indeling eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf de keuken in de hoek van de eettafel plaatsen. Dan dus een boek opstelling. Kun je op de plaats van de keuken ten minste een fatsoenlijke tafel met stoelen kwijt ipv zo'n bankje in een hoek gepropt. Heb je de keuken ook wat meer uit het zicht.
Alle reacties Link kopieren
En als je de keuken zet waar nu de eethoek staat. Ziet dat er minder vol uit? De ruimte tussen keuken en zitgedeelte is wel erg klein.



Als je de keuken verplaatst heb je de mogelijkheid om de bank te draaien en de tuin in te kunnen kijken.



Maak eens verschillende opstellingen van de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn wel eensgezind mbt de keuken.



Je kunt dan nog kiezen tussen een hoekkeuken of een u vorm.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook de keuken op de plek van de eethoek doen. Dat komt veel ruimtelijker over. Nu neemt de keuken onnodig veel plek in het huis in.
Alle reacties Link kopieren
quote:safari schreef op 27 november 2015 @ 12:07:

de afstand tussen bank en keukenblok kom me erg klein voor. wordt het dan niet alsof je in de open keuken zit met je woonkamer..?Daar zouden we dan een muur willen plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 27 november 2015 @ 12:12:

Wij zijn wel eensgezind mbt de keuken.



Je kunt dan nog kiezen tussen een hoekkeuken of een u vorm.

Yup.



Er ontstaat dan veel meer ruimte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muurbloempje92 schreef op 27 november 2015 @ 12:08:

Ik zou je keuken op de plaats doen waar nu je eethoek is, creëer je veel meer ruimte mee, denk ik. Ik vind het een aparte indeling eerlijk gezegd. Ja daar hebben we ook aan gedacht, maar dan zouden we de deur moeten verplaatsen (wat uiteraard mogelijk is). Verder vind ik het jammer dat we dan geen schiereiland kunnen plaatsen. Dan krijg je zo'n saaie keuken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Flessenpost schreef op 27 november 2015 @ 12:15:

[...]





Daar zouden we dan een muur willen plaatsen.

Oh nee dat sluit echt af.

Jammer van de ruimte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquamarijne schreef op 27 november 2015 @ 12:04:

Komt er een toilet in de hal?Ja, die zit in de hal!
Alle reacties Link kopieren
quote:Flessenpost schreef op 27 november 2015 @ 12:16:

[...]





Ja daar hebben we ook aan gedacht, maar dan zouden we de deur moeten verplaatsen (wat uiteraard mogelijk is). Verder vind ik het jammer dat we dan geen schiereiland kunnen plaatsen. Dan krijg je zo'n saaie keuken...Als je de deur verplaatst naar het andere zij-muurtje dus direct richting bank blijft er toch ruimte over voor een klein eilandje?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 27 november 2015 @ 12:13:

Ik zou ook de keuken op de plek van de eethoek doen. Dat komt veel ruimtelijker over. Nu neemt de keuken onnodig veel plek in het huis in.Ik ben ook bang dat de ruimte dan veel te groot wordt. Ik hou van kleine kamertjes en hoekjes, vandaar mijn idee van de muur en een keuken in die nis. Jullie vinden de keuken in zo'n hoek niet onwijs saai?
Ik zou keuken en eethoek samen in het achterste deel van het huis doen, heb je ruimte voor een grote keuken met eiland.
Alle reacties Link kopieren
Nee helemaal niet zelfs , maar wellicht ben ik wel saai hè? Dat kan
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
2,5 meter is smal voor een eethoek. Dat zou ik niet doen.



Moet die hal echt zo groot?
Alle reacties Link kopieren
Een schiereiland is leuk, heb ik ook. Maar een schiereiland is alleen leuk als het past in de woning. En dat past niet in deze woning, je verliest daarmee zoveel praktische ruimte. Je legt de inrichting dan zo vast.



Als je de keuken zet op de plek van de zithoek creëer je veel meer ruimte in huis. Als je de deur kan verplaatsen zou ik daar zeker over nadenken. Het is niet perse nodig voor de keuken, je kunt ook de keuken langs de lange wand wat langer maken.



En een hoekkeuken of u keuken hoeft niet saai te zijn. Dit is afhankelijk van de keuzes die je maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 november 2015 @ 12:17:

[...]



Als je de deur verplaatst naar het andere zij-muurtje dus direct richting bank blijft er toch ruimte over voor een klein eilandje?Wel een heel klein eilandje, de ruimte is maar 2,50m en je hebt minstens 1m ruimte ernaast nodig toch? Als je dan een hoekschiereiland hebt, dan is de schiereiland maar 90 cm. Beetje gekke ruimte haha
quote:Flessenpost schreef op 27 november 2015 @ 12:15:

[...]





Daar zouden we dan een muur willen plaatsen.Daar wordt je keuken juist weer heel donker van...
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 27 november 2015 @ 12:20:

2,5 meter is smal voor een eethoek. Dat zou ik niet doen.



Moet die hal echt zo groot?Dat is een draagmuur die niet weggehaald kan worden. Hier zit de wc, meterkast, trapkast en trap ook in verwerkt, de hal is dus niet onwijs groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven