Ineens zin om het huis wat "warmer" aan te kleden.

24-10-2016 08:54 404 berichten
Tja, ineens overkwam het me gisteren.

Ik zag ergens een lekkere plaid en bedacht me dat ik dat ook wel fijn zou vinden. Heb nu een kleurmatchende deken, die eigenlijk erg kort is.

En ik zag ergens een krans aan de deur hangen en bedacht me dat ik dat ook wel mooi vind. Echter eigenlijk onhandig vanwege neerslag en wind.



Ik kan ineens, bij wijze van ingeving, het idee hebben dat ik (liefst kleinschalig) zaken wil aanpakken.

Een nieuwe kussenhoes voor kussens op de bank. Een plaid die groot en warm is. Een krans aan de deur die naar mijn smaak is. Een bosje bloemen op tafel. Terwijl ik alles wat ik heb staan leuk vind en ook voldoende aankleding heb voor in huis. Ben juist niet van de hebbedingetjes en het vele spullen uitstallen.



Ik wil nooit dat het veel geld kost. Liefst altijd voor weinig geld, dus budget. Want eigenlijk voel ik me vaak hebberig als ik zo'n ingeving krijg waarvoor ik dan op stel en sprong in actie vind te moeten komen. Ben echter wel in staat om in de auto te springen en stad en land af te rijden om naar spulletjes te speuren. Kost ook geld.



Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie dit ook? Kunnen jullie je beheersen in dergelijke situatie. Impulsaankopen? Of houden jullie juist de rem er op?
Als het goedkoop moet kun je toch naar de action?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook! Volgens mij heel normaal. Je wilt je huis nu winterachtig, warm en gezellig. Het is waarschijnlijk nu nog zomers.



Ik haal van vorige winter dingen te voorschijn, zoals kaarsebakjes en mooie diepe warme kleuren. Alle schelpjes en té kleurrijke dingen gaan de kast in.



Ik vind dingen anders neer zetten, ook al veel schelen en dan vul ik het dus aan met winterse dingen van vorig jaar en koop vaak een paar nieuwe dingen.



Ik ben nog half bezig met mijn huis winter gezellig maken



Een paar dingen bij kopen vind ik niet impulsief, hoort bij dit jaargetijde, is gewoon noodzakelijk
Ik ben een meester in het doen van impulsaankopen. Dan vind ik iets in de winkel echt geweldig leuk en een dag later thuis vraag ik me serieus af waarom ik dat nou weer gekocht heb Dus nu durf ik niks meer te kopen en heb ik bijna geen enkele accessoire meer in huis staan.
Ik houd alle frutsels en tierlantijntjes buiten de deur. Past gewoon niet bij mij of bij mijn inrichting. Alleen met de kerst wil ik nog wel eens wat extras kopen, en dat mag wel wat kosten dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al een week met de neiging om allemaal kerstlampjes te gaan kopen. En dan ook maar gelijk een kerstboom, warme sokken, dekentjes, hout voor de open haard..
quote:Leighton schreef op 24 oktober 2016 @ 09:10:

Ik loop al een week met de neiging om allemaal kerstlampjes te gaan kopen. En dan ook maar gelijk een kerstboom, warme sokken, dekentjes, hout voor de open haard.. Oh ja, daar zou ik ook al wel zin in hebben!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb zelf een mooie krans gemaakt van hortensia's, super leuk om te doen en zo klaar.

Verder heb ik nog een krans gemaakt van eucalyptus iets meer werk maar ook prachtig geworden.



ik ben van mening als je iets duurdere accessoires koopt dat het ook mooier is en dat je het langer mooi vind. ( mijn ervaring)

De troep van de action gooi ik graag snel weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het ook komt doordat het woonmaand is en elke keer als je je radio of tv aanzet allerlei reclames hebt over gezelligheid in huis halen. Ben je onbewust toch een beetje beïnvloed denk ik!



Ja zag dat de Ikea ook al weer kerstspulletjes had, krijg je wel zin om de boel maar weer van zolder te halen.!
Dus ik ben niet ontaard of gek?! Fijn!



Ik stap zo in de auto en ga op pad. Misschien loop ik tegen wat aan, misschien ook niet. Weet in ieder geval wat ik een beetje zoek.



Zelf maken is trouwens prima. Ik had een bos bloemen staan met veel groen van takken etc erin. De bloemen heb ik weggedaan, want die waren echt verwelkt inmiddels. Het groen heb ik hergebruikt in een kleine kleurrijke vaas en herschikt. Kleine simpele ingreep, echter nu een klein herfststukje op tafel waar ik heel blij van word.



Want blij kan ik heel snel zijn met dingen. Voor mij hoeft het niet groots of duur of spectaculair. Ik ben eerlijk gezegd snel tevreden op dat vlak.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 24 oktober 2016 @ 09:04:

Ik heb dit ook! Volgens mij heel normaal. Je wilt je huis nu winterachtig, warm en gezellig. Het is waarschijnlijk nu nog zomers.



Ik haal van vorige winter dingen te voorschijn, zoals kaarsebakjes en mooie diepe warme kleuren. Alle schelpjes en té kleurrijke dingen gaan de kast in.



Ik vind dingen anders neer zetten, ook al veel schelen en dan vul ik het dus aan met winterse dingen van vorig jaar en koop vaak een paar nieuwe dingen.



Ik ben nog half bezig met mijn huis winter gezellig maken



Een paar dingen bij kopen vind ik niet impulsief, hoort bij dit jaargetijde, is gewoon noodzakelijk



Ik heb dat helemaal niet. Ik vind mijn huis 365 dagen per jaar bij het seizoen passen. Maar ik heb dan ook geen schelpjes in huis



@TO: een goede plaid op de bank is gewoon noodzaak vind ik. Maar goed ik heb ze er ook op in de zomer want ik heb het altijd koud haha.
Alle reacties Link kopieren
Totaal onherkenbaar. Wat moet je met die plaids en dekentjes? Gewoon je huis lekker wzrm ztoken dan heb je ze niet nodig.



Mijn accessoires heb ik uitgezocht toen ik in mijn huis kwam wonen. Daar is door de jaren wel iets bijgekomen maar nu heb ik gewoon genoeg. Ik kies uit wat ik mooi vind en dan is het niet zo dat ik ze ineens niet meer mooi vindt en wat nieuws wil kopen. Ik hoef niet zo nodig met iedere modetrend med te doen.



Iemand schreef in dit topic dat het geen impulsaankopen zijn ma

as r noodzakrlijke aankopen om je huis in winterse sferen te brengen. Dan heb je wat mij betreft een vreemd idee van wat noodzakelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat eigenlijk ook niet zo. Het enige wat ik in herfst en winter wel doe is kaarsjes aan maar zelfs dat niet elke dag.

Action meuk kan mij in elk geval niet bekoren. Bij trendhopper hebben ze wel veel leuke dingen vind ik maar ja dat is meteen aan de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal niet zo van de decoratie artikelen, maar toen ik vorige week in een Xenos liep en een superzachte plaid tegen kwam heb ik er spontaan 2 gekocht en een schattig vossebeeldje meegenomen.



De kassière maakte nog een opmerking over het kouder wordende weer en dat ze me groot gelijk gaf om die plaids te kopen. Volgens mij is mijn koopgedrag die dag behoorlijk beïnvloed door het weer
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Ik ben ook niet van de goedkope reut, maar herken wel je gevoel dat je het 'warmer' wil maken. Ik heb net gisteren de antieke klepbank, die 's zomers aan één kant van de lange eettafel staat, weer bij de tuindeuren gezet (die gaan nu toch niet meer open voorlopig, vrees ik). In de winterstand, zeg maar. Heb wel dit weekend bij de Hema weer een voorraad mooie kaarsen gekocht, want die gaan nu wel weer elke avond aan. We hebben ook weer vaker de open haard aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 24 oktober 2016 @ 09:23:

Wat moet je met die plaids en dekentjes? Gewoon je huis lekker wzrm ztoken dan heb je ze niet nodig.



mijn partner heeft het niet snel koud, als ik mijn huis zou stoken tot ik het lekker vind (25 graden minstens), legt hij het af

dus ik trek een deken om me heen om het behaaglijk te hebben.
quote:lilalinda schreef op 24 oktober 2016 @ 09:34:

[...]



mijn partner heeft het niet snel koud, als ik mijn huis zou stoken tot ik het lekker vind (25 graden minstens), legt hij het af

dus ik trek een deken om me heen om het behaaglijk te hebben.



Dit. Vanaf 23 graden vind ik het een beetje behaaglijk worden. Maar dat is sneu voor mijn man en slecht voor het milieu, dus heb ik dekentjes, dikke sokken en truien, pantoffels en een kruik om de winter door te komen



Het is hier in huis standaard 21 graden en dan nog heb ik dat nodig.
Ik ben ook niet van de plaids en dekentjes en veel kussens. Ik vind het rommelig. Ik zorg er wel voor dat het behaaglijk warm is in huis. ook steek ik elke avond kaarsen aan en koop ik elke week een paar bossen bloemen.
quote:dolfje schreef op 24 oktober 2016 @ 09:25:

Ik heb dat eigenlijk ook niet zo. Het enige wat ik in herfst en winter wel doe is kaarsjes aan maar zelfs dat niet elke dag.

Action meuk kan mij in elk geval niet bekoren. Bij trendhopper hebben ze wel veel leuke dingen vind ik maar ja dat is meteen aan de prijs.Herkenbaar, mijn moeder komt steeds aanzetten met die actionmeuk en dat doet ze met een stralend gezicht en dan laat ik het er maar weer bij zitten.
Sluit me helemaal aan bij Lux en Sugarmiss. Ik doe ook niet aan seizoenen in mijn huis, ik heb het eens mooi ingericht en ik vervang wel eens dingen maar niet omdat het herfst is of pasen of zo. Enige seizoensaanpassing die ik doe zijn wat kerstspullen half december.

Een fijn plaid heb ik altijd in de buurt liggen, zomers kan dat ook fijn zijn als het afkoelt 's avonds.
Ja, een dikke warme deken heb ik wel bij de bank. Daar kruip ik graag onder met mijn dochter, als we samen iets kijken op tv. Om nou het hele huis vies warm te stoken, vind ik niet fijn (en behoorlijk milieu-onvriendelijk). Het is ook niet dat we het koud hebben, we vinden het gezellig.

En wat Blondie zegt: áltijd verse blommen! En ik trek de gordijnen dicht als het donker wordt. Niet helemaal (we hebben een groene voortuin, dus je kijkt niet zo van de straat bij ons naar binnen) maar wel zo ver om het wat behaaglijker te maken.
quote:Gele_Suikerspin schreef op 24 oktober 2016 @ 09:04:



Een paar dingen bij kopen vind ik niet impulsief, hoort bij dit jaargetijde, is gewoon noodzakelijk

Noodzakelijk?

En koop je er dan ieder seizoen weer een paar dingen bij? Waar laat je het allemaal? Of gooi je ook steeds dingen weg?

Ik zal de consumptiemaatschappij nooit echt begrijpen denk ik.
De enige seizoensversierselen die in mijn huis komen zijn een kerstboom en wat lampjes in december, en kussens op de stoelen buiten in de zomer. Verder is mijn huis in elk seizoen gezellig en 'warm'. De decoratiedingen die er staan en hangen hebben we meegenomen van onze reizen, daar kleven dus allerlei herinneringen aan. Dat is wat mij betreft onvergelijkbaar met de dertien-in-een-dozijn Actionmeuk waar je na een paar weken op uitgekeken bent.
Ik gooi het na verloop van tijd gewoon weg inderdaad.
Ik heb die neiging meestal nét voor ik ongesteld moet worden. Nesteldrang? Gelukkig is dat met een paar dagen weer voorbij. Meestal kan ik me zolang wel inhouden om iets onbenulligs te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven