Ineens zin om het huis wat "warmer" aan te kleden.

24-10-2016 08:54 404 berichten
Tja, ineens overkwam het me gisteren.

Ik zag ergens een lekkere plaid en bedacht me dat ik dat ook wel fijn zou vinden. Heb nu een kleurmatchende deken, die eigenlijk erg kort is.

En ik zag ergens een krans aan de deur hangen en bedacht me dat ik dat ook wel mooi vind. Echter eigenlijk onhandig vanwege neerslag en wind.



Ik kan ineens, bij wijze van ingeving, het idee hebben dat ik (liefst kleinschalig) zaken wil aanpakken.

Een nieuwe kussenhoes voor kussens op de bank. Een plaid die groot en warm is. Een krans aan de deur die naar mijn smaak is. Een bosje bloemen op tafel. Terwijl ik alles wat ik heb staan leuk vind en ook voldoende aankleding heb voor in huis. Ben juist niet van de hebbedingetjes en het vele spullen uitstallen.



Ik wil nooit dat het veel geld kost. Liefst altijd voor weinig geld, dus budget. Want eigenlijk voel ik me vaak hebberig als ik zo'n ingeving krijg waarvoor ik dan op stel en sprong in actie vind te moeten komen. Ben echter wel in staat om in de auto te springen en stad en land af te rijden om naar spulletjes te speuren. Kost ook geld.



Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie dit ook? Kunnen jullie je beheersen in dergelijke situatie. Impulsaankopen? Of houden jullie juist de rem er op?
Alle reacties Link kopieren
Troetel, de kast is een plaatje van internet maar die van ons lijkt er heel veel op (ik haal m over een paar dagen ook weer weg want het maakt me heel herkenbaar). We hebben voor die kast gekozen om meer kleur te krijgen, het was eerst allemaal zo veilig en neutraal. Afgelopen zomer de witte en grijze kussenhoezen vervangen voor wat kleurrijks.

Ik had altijd hele kleurrijke kamers en appartementen! Maar nu nieuwbouw en we dachten, eerst er wonen en dan bedenken welke muur welke kleur gaat krijgen. Maar ze zijn nu zo mooi strak wit dat we ze niet durven verven of iets ophangen want zonde als het tegenvalt en je gaten hebt of gaan witten



Wat we willen: dat vind ik zo lastig! Witte kuipstoelen vind ik leuk, maar vind die niet zo lekker zitten.

Deze vind ik erg leuk



Is er ook in oa grijs en petrol, maar mijn man twijfelt erover. En ik twijfel of ik stof handig vind met kleine kinderen.
Ik vind de stoelen leuk. Zijn ook helemaal hip op dit moment.

Kleur is mooi, echter wanneer je liever voor veilig kiest kun je ze ook neutraler kopen en de kleur met andere zaken in huis toveren.

Of een stoel lekker zit kun je enkel ondervinden door er op te gaan zitten.

Wat betreft stof.......als het een donkere kleur is zou ik stof overwegen, dat voelt en oogt warm in huis. Een andere kleur zou ik vooralsnog niet voor stof kiezen ivm kinderhandjes.



De tips die eerder gegeven werden aan oa Isa gelden ook voor jou eigenlijk.

De kast is vrij uitgesproken qua stijl en kleur. Ik zou me kunnen voorstellen dat je die plaatst tegen een egale kleur muur en dat je op andere vlakken in de ruimte gaat werken met kleur of motief. Iets wat terugkomt in kast.



Een leuke poef van stof, of leer of een leuk tafeltje met potjes en plantjes erop.

Een leuk plaid op de bank.



Ik heb momenteel kussens opgestapeld naast de bank gelegd. Leek me eens een leuk idee, en ziet er erg leuk uit. Die kussens passen bij elkaar in de assecoirekleur die wij hebben en hebben allen een andere stof en motief, en toch oogt het als een geheel. Vrolijkt de boel op.
Oh, en licht. Vergeet niet welke invloed licht en vormgeving lamp(en) hebben op een inrichting.
Een poef, zo leuk! Die zou ik zelf ook wel willen. Ik zou zelf niet voor stof kiezen met kleine kinderen, maar dat is echt heel persoonlijk. Kast zou ik ook tegen een egale kleur muur zetten. Tegen een drukke muur valt de kast weg en wordt het rommelig van. De kast moet de blikvanger zijn. Kies een stoel die lekker zit en dat is een kwestie van uitproberen. En een plaid op de bank in een kleur die terugkomt in het interieur vind ik ook heel leuk en warm ogen.
Een echte forum meet in de Intratuin!



Elko, en cognac kleurige eetkamerstoelen? Het is een heel warme kleur en past bij heel veel kleuren, en ook mooi bij de kast!





Deze zijn een beetje in de stijl van die groene stoelen (de onderste niet, maar misschien ook een optie):











Leuke stoelen. En inderdaad, die kleur past leuk bij de meubels die Elko postte.



Zag vandaag een bank in die kleur en dacht meteen aan Fleet.



Had wat gesnuffeld tussen de kerstartikelen en ineens stond er zo'n bank......een hele grote, lange, brede. Was eigenlIjk te groot voor een normaal formaat woonkamer. Maar oogde erg leuk en gezellig. Zag het voor me in een grote horecagelegenheid waar je coffee kunt slurpen en tegelijkertijd een boekje leest.
Brrrrrrrrr, zit in een indoorspeeltuin en heb het kouddddddddddd.

Er is ook een buitengedeelte, echter heb kind "verboden" daar nu gebruik van te maken. Dan moet ik ook regelmatig naar buiten. No way!
Alle reacties Link kopieren
Heel koud vandaag! Maar wel lekker die frisse lucht!

Ben je de middag goed doorgekomen Troeteltje?



Elko cognackleur lijkt me mooi maar grijs ook. Stof vind ik warmer ogen maar leer lijkt me praktischer (helaas).

Heb je accessoires zoals kaarsen, een plaid of kussens waar kleuren uit de kast in terug komen?

Wat kleur op de muur betreft, een lichte kleur van de kast als achterwand lijkt me heel mooi!



Wij zijn vanmiddag meubels gaan kijken (dankzij jullie ) en we hebben een leuke slaapkamer gezien. Lijkt wel enorm veel op onze huidige, zelfde kleur. Twijfel twijfel...
Hahaha Noopes.....betekend wel dat jullie smaak gelijk is gebleven en jullie gerust mogen investeren in nieuws ivm standvastigheid van smaak.

Sommige mensen willen elk half jaar nieuw inrichten.



Middag doorgekomen gisteren. Vandaag weer actief in de weer en net thuis. Heerlijk op mijn bank met plaid en thee!
Lekker Troetel!
Wordt nog aan me gedacht, leuk!



Het was erg koud inderdaad, daarom dat ik het najaar ook zo geschikt vind voor een verandering in huis, het komende halfjaar zitten we weer veel binnen en kan het maar beter goed voelen.



Ach Noopes, wat Troetel zegt, als je dat nog steeds mooi vindt... Het zal toch weer anders ogen.



Lekker onder de plaid, zo hoort het Troetel!



Cognac vind ik in dit geval echt 'the best of two worlds'. Leer kan beter tegen vlekken en slijten en het is een heel warme kleur. Ben benieuwd wat je er van denkt Elko!



Onze bank is er sinds afgelopen zaterdag. Ben er helemaal smoor op. En lekker dat 'ie zit! Zoveel beter dan onze vorige bank. De paarse kussens en het vachtje liggen er ook al op, komende maand komt het okergeel rechthoekig kussen.



We hadden het idee om de muur in de woonkamer donkergroen te verven, maar neig nu ook naar petrol. Was ik me van tevoren niet bewust van hoe mooi het kan staan bij paars en geel, wellicht (of ja, zeker weten) heeft het forum in mijn achterhoofd gezeten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het allemaal gelezen, maar 2 werkdagen incl training 's avonds en een baby met waterpokken dus nog geen tijd gehad.

Cognac vind ik ook super en met mijn kleding combineer ik dat heel graag tt blauw en grijs. En toch durf ik het in huis niet zo. Bang dat het niet voldoende afsteekt bij de vloer en tafel. Maar ik ga het wel aan man laten zien, kijken wat hij er van vindt.



De kast staat idd als eyecatcher in de woonkamer, tussen een groot raam en de achterdeur. En er zitten allemaal schappen in voor het speelgoed. Superhandig, love it!



Fijn dat je bank er is! Hij zag er ook heel leuk uit!



Noopes ons nieuwe bed zag er ook niet heel anders uit, maar ligt dat wel (veel beter nl). Gewoon kiezen wat je mooi vindt!



Troetel klinkt leuk met die kussens! Dat soort dingen wordt hier meteen een rommel helaas. Een poef met leuke dingetjes ook, echt niet handig nu met kleine kinderen. Op het dressoir staan ook alleen onbreekbare accessoires nu haha.



Denk dat ik zo ook naar Intratuin ga, met dit shitweer. Ff een vriendin appen of ze mee wil!
quote:Fleet schreef op 15 november 2016 @ 13:38:

Wordt nog aan me gedacht, leuk!



Het was erg koud inderdaad, daarom dat ik het najaar ook zo geschikt vind voor een verandering in huis, het komende halfjaar zitten we weer veel binnen en kan het maar beter goed voelen.



Ach Noopes, wat Troetel zegt, als je dat nog steeds mooi vindt... Het zal toch weer anders ogen.



Lekker onder de plaid, zo hoort het Troetel!



Cognac vind ik in dit geval echt 'the best of two worlds'. Leer kan beter tegen vlekken en slijten en het is een heel warme kleur. Ben benieuwd wat je er van denkt Elko!



Onze bank is er sinds afgelopen zaterdag. Ben er helemaal smoor op. En lekker dat 'ie zit! Zoveel beter dan onze vorige bank. De paarse kussens en het vachtje liggen er ook al op, komende maand komt het okergeel rechthoekig kussen.



We hadden het idee om de muur in de woonkamer donkergroen te verven, maar neig nu ook naar petrol. Was ik me van tevoren niet bewust van hoe mooi het kan staan bij paars en geel, wellicht (of ja, zeker weten) heeft het forum in mijn achterhoofd gezeten! Leuk! Geniet ervan.
Oooooooh, heb zo iets liefs gekocht!

2 witte porseleinen vogels, a la eenvoudige strakke vormgeving zonder toeters en bellen, met zinken vleugeltjes en staartjes op een boomschorsstammetje. Ze staan nu gezellig naast elkaar op de eettafel.



Staat echt lief herfstig. Ben er zo blij mee!
Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
wat een verschrikking is de intratuin op woensdagochtend holy moly, het was er net zo druk als op een zaterdagmiddag in mei onderhand.



Wel geslaagd voor een ijsblauwe plaid voor op de bank en leuk kaarsending "gratis" ook nog want we hadden nog een cadeaubon.



Vogeltjes klinken leuk troetel!
Alle reacties Link kopieren
Fleet fijn dat de bank zo heerlijk zit!



Elko woensdag intratuin is dus geen aanrader in november - december. Vreselijk als het zo druk is!



Troeteltje leuk die vogeltjes!



Hier nog aan het twijfelen over het bed. Er moet dan ook een ander matras is en we twijfelen over de maat. Buiten dat, is het budget ietwat krap... dus eerst maar eens goed informeren en dan pas beslissen.

Wel heb ik een groot speelkleed voor zoon gekocht, ik ging eigenlijk voor een plaid maar kon het rally-kleed niet laten liggen. En die ligt nu midden in de woonkamer
Alle reacties Link kopieren
Noopes, zou je in jullie huidige bed geen nieuwe lattenbodem en matras kunnen doen en dan later een keer het bed zelf vervangen? Of wil je een boxspring, dan wordt het wel lastig natuurlijk.
Wij waren ook bij Intratuin gisteren. Middag, dus denk dat het nog drukker was dan ochtend?

Toch even lekker gezeten in het terrascafé. Koffie gedronken, kind gespeeld met andere kinderen en ik in gesprek gekomen met een heel leuk bejaard stelletje dat sinds 3 jaar een relatie had. Hadden elkaar ontmoet via online dating. Echt, zo leuk......als je open staat voor het leven maak je heel leuke gezellige dingen mee die je anders compleet misloopt. Dan hadden ik en die mensen stilzwijgend en ietwat chagrijnig kijkend wellicht naast elkaar op een bankje gezeten en nooit een woord gewisseld. Wat een mooie gewaarwording!
Optie van aanpak lattenbodem en matras is een goeie! Als het bed nog stevig is, waarom niet? Als het toch zo veel lijkt op hetgeen jullie nieuw op het oog hebben.
Alle reacties Link kopieren
Die optie is er ook al vinden we ons formaat van 140 breed best wel krap nu onze dreumes er ook eens bij ligt. Vandaar dat we zijn gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
140 is idd krap, wij hebben 160 en zou niet smaller willen (en breder past niet).

Of een ledikant van Ikea met een goede lattenbodem en goed matras, dat je het bed over een paar jaar weer verkoopt zonder bodem en matrassen?



Vandaag thuis met de jongste, die is ziek. Zit wat te werken in de woonkamer en dan blijft de twijfel om te gaan verven, of toch niet. Iig wel de noodzaak voor nieuwe stoelen opnieuw duidelijk want ze zitten ook niet fijn meer na een uur. Ik heb er nu een kussen van de bank op gelegd haha. Hoe dan ook tel ik af naar het moment dat de box eruit is!!!
Vind dat zo mooi aan jou Troetel, je kunt zo die kleine, prachtige dingen in het leven zien en er dan ook zo mooi over vertellen! Leuk!



Ik probeer me een voorstelling te maken van de vogeltjes, ze klinken heel mooi in ieder geval.



Noopes, 140 cm is best krap inderdaad met nog iemand tussen je in. Al trapt de oudste dochter nog in mijn knieholtes als ze tussen ons in ligt en daar is geen bed breed genoeg voor.



Elko, ach, jij ook een zieke! Hier de jongste telg ook ziek. Man komt me om 13:00u aflossen zodat ik nog naar kantoor kan. Welke kleur had je in gedachten Elko?



Ik vind de box nu ook echt een doorn in het oog. Maar tja, net op die leeftijd dat je 'em toch hard nodig hebt af en toe... Denk dat wij 'em er uit mikken als dochter één is.
Man was het eens met de petrol kleur.



Maar... vraagje. Die muur is 3 meter breed ongeveer en jep... ik woon hier vijf jaar en er heeft nooit wat gehangen. Ik kijk vijf jaar tegen een donkerrode muur aan die helemaal kaal is.



Nu heb ik een afbeelding gezien die ik wil afdrukken op posterformaat en wil ophangen, maar dan heb ik nog 2,5 meter over ongeveer. Willen jullie meedenken wat hier bij zou passen?



Er staat nu alleen speelgoed en de box tegen die muur, maar we gaan binnenkort een buffetkast halen bij Ikea waar het speelgoed in kan. Daar wil ik de poster boven hangen.



(jep, het is een heel kleurrijk geheel )



Het enige wat ik dusver gevonden heb is dit. Mandjes aan de muur.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven