Inpakken voor verhuizen

04-12-2012 12:10 19 berichten
Vandaag begin ik met inpakken. Ik vrees dat ik de komende tijd tussen de dozen zal leven..



De grote dingen blijven nog even hier (muv ons bed) zodat de makelaar los kan voor de foto's.



Ik moet dus alleen spullen pakken, maar ook de komende twee weken hier nog wonen.



Wat is nou een goede volgorde van pakken?



Ik had gedacht om van kamer naar kamer te werken. En vast afscheid van dingen te nemen die ik toch nooit meer gebruik. 'T goede wilde ik naar de kringloop brengen, 't onbruikbare naar het recycle perron.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Donderdag en vrijdag krijg ik ook nog hulp met pakken. Maar wil vandaagen morgen vast gaan beginnen.



Ik ben ooit van huis uit op kamers gaan wonen, naar een andere kamer en toen naar een flatje en toen naar een rijtjes huis. Nu ga ik 125km verder op wonen. Ik heb bij de laatste verhuizing gezworen dat ik nooit meer zou gaan verhuizen! En nu 6 jaar later verbreek ik mijn statement
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op de opslag-plekken begonnen: kelder, zolderkamer, schuur. Daar kwam zoveel troep los waarvan ik het bestaan niet eens meer wist. Dat kon dus linea recta naar stort en kringloop (als het nog bruikbaar was)

Pas als laatste de ruimtes die je veel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heb je nog, tot de verhuisdatum?

Eerst beginnen met dat wat je zeker weten niet meer nodig hebt de komende weken.



Alvast 1 goede tip, label je dozen goed! Liefst niet alleen bovenop, maar ook op een zijkant. Als je dan een stapel dozen hebt staan, kun je tenminste nog op de zijden zien wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Wow, nog twee weken?!



Begin met de spullen die je nu niet meer gaat gebruiken.

Denk aan zomerspullen, kerstspullen, boeken, enz.

Je hoeft niet perse per kamer in te pakken, want in elke kamer heb je wel iets wat je nog nodig hebt. Bekijk het gewoon per doos.

In je nieuwe huis zul je bepaalde dingen niet meer in dezelfde kamer zetten. Plak wel op elke doos een lijstje met wat er in zit.

Dat is makkelijker zoeken.



Succes!
De zaken inpakken die je als eerste nodig hebt en daar een grote rode sticker op plakken. Vooral geen spullen uit verschillende kamers bij elkaar pakken, want dan loop je je een bult als je gaat uitpakken.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je op de dagen dat je hulp krijgt een opdracht kan geven. Probeer je persoonlijke spullen en de dingen die je wilt uitzoeken nu eerst zelf te doen. En verder kan je een tas pakken met spullen die je nog nodig hebt hier, alsof je op vakantie gaat, en al het andere mag dus ingepakt. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Maak idd lijstjes met wat er in de doos zit. Ik dacht nl dat ik een half jaar terug alles goed gelabeld had, maar ik kan nergens mijn winterspullen vinden (nog veeel dozen op zolder door het gemis aan inbouwkasten en andere kasten)
Alle reacties Link kopieren
quote:meisie87 schreef op 04 december 2012 @ 12:19:

Zorg dat je op de dagen dat je hulp krijgt een opdracht kan geven. Probeer je persoonlijke spullen en de dingen die je wilt uitzoeken nu eerst zelf te doen. En verder kan je een tas pakken met spullen die je nog nodig hebt hier, alsof je op vakantie gaat, en al het andere mag dus ingepakt. Veel succes!Dit dus! Vooral beginnen met uitzoeken, want uitzoeken en weggooien, dat kan alleen jijzelf. Boeken, kleding en keukenspul in dozen stoppen, dat zijn ideale taken voor mensen die komen helpen. Hoeft waarschijnlijk weinig aan uitgezocht te worden, dus is voor hen het handigst. En inderdaad grote 'vakantie'tas met wat je nog nodig hebt apart houden.
Haha thanks voor de tips, daar kan ik wat mee!

Ik heb niet zo'n groot huis.



Beneden:

hal, wc, trapkast, woonkamer, keuken.



Boven:

Badkamer, hobbykamer (zit het meeste al van in dozen), slaapkamer, logeerkamer(staat de droger, bed en een kast).



Ik hoor net dat de oplevering van het nieuwe huis vrijdag zal zijn.

Het nieuwe huis is zo veel groter en kunnen we makkelijk de dozen stapelen, tot we ze uitpakken.



Het nieuwe huis is dan voorzien van alles, ook wat nieuwe meubels. En nieuw servies/bestek en kookgerei. Voor het nieuwe huis schoonmaken heb ik ook hulp, volgende week.



De spullen die hier blijven gaan naderhand naar de kringloop/kennisen. Ik zal ook tzt wat op het prikbord hier plaatsen. Ik ruil graag spullen tegen boekenbonnen of bosjes bloemen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook verhuisd, een deel in de opslag, een deel naar de tijdelijke woning. Ruim een ruimte leeg. Bijvoorbeeld de logeerkamer, waskamer of zoiets.



Maak daarna hoeken:

- Mee naar nieuwe huis <-- hier schrijf je de inhoud ook op.

- Naar kringloop

- Naar stort



Alles wat je nog wel nodig hebt, verzamel je in de slaapkamer bijvoorbeeld, of in de badkamer.



In elk geval dus alles goed gescheiden, zodat je direct je hulp kan aanwijzen wat waarheen moet.



Succes, hier verhuis ik nu ook pas weer bij mijn begrafenis (of bij scheiding )hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Gewoon als de sodemieter aan het werk. Op de dozen schrijven wat erin zit en naar welke kamer in het nieuwe huis het moet.
Alle reacties Link kopieren
een tip van een vriendin van mij

(eerst verhuist, toen meteen verbouwd) dus veel dozen staan nu nog op zolder en andere zijn in gebruik.



- Begin idd met spullen die je nu zowiezo nu niet nodig hebt.

bikini, zwemspullen, skispullen als je niet gaat skieën. Boeken die je wel wilt bewaren maar voorlopig niet nodig hebt. zomerkleding, slippers. etc.

Doe dit alles in dozen en schrijf met zwarte stift erop wat erin zit. vb zomerkleding, boeken, keukenspullen. Je kunt eventueel ook de dozen nummeren en dan in excel een lijstje maken wat er precies in iedere doos zit (wel veel werk)



Tijdens het inpakken kom je waarschijnlijk dingen tegen die wegkunnen, reserveer een ruimte (hoek van een kamer / garage etc.) hiervoor waar je dit alles neerzet. sorteer het op kringloop / recycle / vuilnis



De dozen die je gehad hebt tevens in een aparte ruimte zetten, zodat je daar straks alles handig kan pakken.
Alle reacties Link kopieren
Dozen goed labelen: schrijf er op naar welke kamer ze in het nieuwe huis moeten en zorg ervoor dat ze op de verhuisdag ook al in die kamer worden neergezet. Oh, en géén dingen in vuilniszakken stoppen...dat gaat mis. (was een hoop kleding kwijt, die zak is dus per ongeluk weggegooid )



Succes!
het is wat het is
Weet of het al voorbij is gekomen.



Zet op de doos waar die in het nieuwe huis naartoe moet: keuken, kamer, slaapkamer 1, schuur ed.



Doe de laatste dagen makkelijk met het eten (patat, chinees halen) dan kan je je kookgerei ook iets eerder inpakken.



Nu al weg doen (kringloop, MP) wat weg kan.
Ja super moeilijk, ben nu mijn kleren aan het uitzoeken. Ongelooflijk wat ik verzameld heb..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toen we van ons flatje naar ons huis gingen met kleuren gewert. Per kamer / ruimte had ik een kleur. Op de dozen plakte ik een A-4 van die kleur met daarop een lijstje wat er in zat.

Met de verhuizing hing aan de deurpost van de betreffende kamer ook die kleur.



Zeer breekbare waar en andere belangrijke zaken hadden rood voor zover dat in dozen zat. Het meest belangrijke had ik in boodschappenkratten in mijn auto staan tijdens de verhuizing.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het gelukkig sinds vrijdag achter de rug! Mijn vriend kwam vanuit een groot huurhuis nr mijn appartement wat in verbouwing is!



Het is een hele onderneming geweest en ik heb idd alles in dozen gedaan en op de zijkant geschreven..



Omdat hij geen zin had in kringloop hebben we helaas veel weggesmeten.. Zo zonde...



Aangezien we aant verbouwen zijn staat bijna alles in dozen in de kelder en bij mn ouders op zolder..



Ik hoop dat we nooit meer hoeven te verhuizen want er zijn wel leukere dingen!



Succes met alles inpakken en nu is het de tijd om veel dingen wat je toch niet gebruikt weg te doen...
Zo.. Pff net een containerzak vol met kleren bij de kringloop gebracht en 3 naar 't recyle perron. De rest keurig op stapeltjes in de kast, kan het zo de dozen in..



Ga ik verder met rest van de kleren stapelen.

Moet er wel erg in hebben dat morgen om 16 uur het recyle perron al sluit ivm Sinterklaas.
tip van ervaren verhuizer ( ondergetekend) maak in een kamer een muur vrij voor stapen van verhuisdozen, de inhoud van keukenkasten gebruikt meest aan verhuisdozen!!

Haal gekleurde stickers voor de dozen, zet op elke doos waar die heen moet, geef de nieuwe kamers nummers, die corresponderen met nr op de doos.

Hou doos apart voor eerste levensbehoefte.( luiers maandverband tampons schone kleding noem maar op)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven