Inschrijving woningnet...

08-03-2015 13:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva'ers,



Namens mijn nicht van 19 vraag ik of jullie dit weten. Haar vriendje en zijzelf willen zich graag inschrijven bij woningnet.nl (woningbouwvereniging) maar ze kunnen niet vinden of het nog steeds zo is dat hoe langer je ingeschreven staat hoe hoger je op de lijst komt te staan voor een huisje?



Weten jullie misschien of dit nog steeds zo is. Op de site is het namelijk niet te vinden.



Dankjewel alvast en hoop dat jullie het weten...



Groetjes Fioré en Romy
Live life to the fullest.
Alle reacties Link kopieren
Het staat toch echt op de site:



http://www.woningnetregio ... erdeling%20van%20woningen
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ze er wel overheen gelezen hebben... Geef het haar door, top.. Dankjewel!!
Live life to the fullest.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Er komt niemand een woning aanbieden. Je moet zelf reageren op woningen. De 10 langst ingeschreven worden uitgenodigd om te kijken, soms is nummer 1 iemand met voorrang. Als die het niet wil mag nummer 2 ja/nee zeggen, als die het niet wil mag nummer 3 etc



Hoelang je ingeschreven moet staan om kans te maken hangt per gemeente af. Sommige woningen zijn meer en minder geliefd
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
In Arnhem een jaar of 10/12 voor iets fatsoenlijks. Ik houd mijn hart vast voor Amsterdam
Neem toch aan als je je inschrijft dat dat dan te lezen is of dat iemand je dat uitlegt. Heeft ze iets aan haar ogen, mond of oren?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, zoals hierboven. Als ze nu inschrijft, heeft ze wellicht op haar 35e kans op een leuke woning.. Kopen geen optie? Tijdelijke huur?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 08 maart 2015 @ 13:30:

In Arnhem een jaar of 10/12 voor iets fatsoenlijks. Ik houd mijn hart vast voor Amsterdam Daar is het inderdaad niet zeker dat je met 12 jaar iets kunt krijgen. Laat staan wat. Daarom noooooooit je Woningnetinschrijving opzeggen en netjes jaarlijks een tientje betalen. En dan nog is de kans groot dat een voorrangskandidaat de woning voor je neus wegkaapt. Heb eens een tijdje bijgehouden welk percentage vd woningen naar gewone wachtlijsters ging vs voorrangskandidaten. Shocking.
Beste kans heb je overigens door je gelijk in te schrijven op je 18e en vooral te reageren op woningen tot 30jr. Zo had ik bijna een woning op m'n 29 1/2e. Er was alleen ook iemand 29 3/4 :(
Onmiddellijk inschrijven.



En zodra je een woning hebt, opnieuw inschrijven. Reageren op jongerenwoningen helpt, reageren op woningen in weinig-geliefde buurten ook. Ook nuttig: sommige gemeentes doen aan loting. Daar maakt iedereen kans, ongeacht wachttijd of urgentie. Waar zoekt je nichtje?
Alle reacties Link kopieren
Ow haha wist niet dat er nog steeds op gereageerd werd. Ergens in de omgeving van hilversum denk ik, hier wonen wij ook. Nu is er gelukkig wel veel mogelijk in de omgeving, veel appartementen voor jeugd met vrij weinig reacties... Dus wat dat betreft heeft ze mazzel hier
Live life to the fullest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven