Interieur dingen die je helemaal snapt

01-04-2016 17:43 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als tegenhanger van het topic hiltje in "Interieur dingen waar je niets van snapt" over onlogische interieurdingen, hier het topic voor alles wat wel totaal logisch, hartstikke handig of gewoon geweldig mooi is.
Die hoort in het ander topic, Ourea, onder 'Wat ik echt niet snap: boeken stapelen'. Ik doe het zelf ook, maar dat is meer wegens overvolle boekenkast.
Alle reacties Link kopieren
quote:ourea schreef op 02 april 2016 @ 16:31:

[afbeelding]







Heerlijk, ik houd van die knusse plekjes waarin je heerlijk kan wegduiken.
Liever elitair dan een pauper!
quote:orkenflow schreef op 02 april 2016 @ 16:41:

Die hoort in het ander topic, Ourea, onder 'Wat ik echt niet snap: boeken stapelen'. Ik doe het zelf ook, maar dat is meer wegens overvolle boekenkast.
Alle reacties Link kopieren
Niet-witte muren! En dan niet als 'accentmuur', maar gewoon, hop, de hele kamer graag.















Of in meerdere kleuren.











Of een gezellig behangetje.













Of gewoon stenen.













Of gewoon van alles wat.

















Zo verslavend dit. Eén keer in de zoveel weken zit ik op Pinterest om alleen maar naar woonplaatjes te kijken, vaker mag niet van mezelf.
Liever elitair dan een pauper!
Oh man ik zou gek worden van al die kleuren!
quote:Kalliope schreef op 02 april 2016 @ 17:25:



[afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
Boeken en planten. Niet zo'n stomme stapel boeken maar gewoon een goede kast, of een wegdroomhoekje.













































Als ik zo'n plekje zou hebben, zou ik denk ik de rest van mijn leven nergens anders heen gaan.

Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ook snap: verschillende stoelen, verschillend servies (met bloemetjes natuurlijk), sowieso alles met bloemetjesmotief, kaarsen, en spiraaltrappen. Maar ik ben nu een beetje plaatjes-plakmoe.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
OOh heerlijk Kalliope, jij bent helemaal van de weelderige boho en decadente stijl. Hoe ziet je eigen huis eruit?
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 02 april 2016 @ 14:37:

Haha, die schoenen zijn zeker gestyled. Maar het is idd opvallend dat het mannengympen zijn. Meestal ligt er een paar pumps, zeker op slaapkamers, maar ook in zithoeken. Om het een beetje sexy te maken. Ik heb het zelfs al een paar keer op Funda gezien.In dat huis wonen 2 heren dus zal je in dat huis waarschijnlijk geen pumps vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:orkenflow schreef op 02 april 2016 @ 15:11:

De kleuren en vormen snap ik wel, Akakia. Maar waarom je een stoel met je rug naar de open haard of met je rug naar het uitzicht zou zetten?!?Eens. Snap ik ook niet. Het ging mij om het kleurrijke en bonte, daar word ik uitermate blij van... Die stoelen zo voor de haard zijn dan weer stukken minder logisch.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 02 april 2016 @ 17:25:

Niet-witte muren! En dan niet als 'accentmuur', maar gewoon, hop, de hele kamer graag.



.....

Zo verslavend dit. Eén keer in de zoveel weken zit ik op Pinterest om alleen maar naar woonplaatjes te kijken, vaker mag niet van mezelf.



Geweldige plaatjes (op die muren met enkel stenen na, dat vind ik niks. Ook jouw plaatjes van kleurrijke tegels in de keuken zijn prachtig!!!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Gaaf he, hoe smaken verschillen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 02 april 2016 @ 19:04:

OOh heerlijk Kalliope, jij bent helemaal van de weelderige boho en decadente stijl. Hoe ziet je eigen huis eruit?



Mijn huis is helaas nog niet zo glorieus als op de plaatjes. Ik woon pas sinds een half jaar niet meer op kamers en in het huis waarin ik nu woon (niet Nederland) mag ik helaas niets veranderen (niet verven/behangen, geen andere vloeren, geen spijkers in de muur slaan...). Met de kleur ben ik wel tevreden, de muren zijn romig geel en de deuren plus het houtwerk zijn roodbruin. Maar zodra ik in een huis woon waarin ik dingen mag veranderen verf ik de keuken groen, de slaapkamer paars, en de woonkamer blauw.



Tot het zover is spaar ik gewoon lekker verder met meubels en spullen. Zo'n inrichting koop je ook niet even in een middagje bij elkaar denk ik, daar zit jaren zorgvuldig zoeken in. Zo heb ik een geweldige grijs met roze Queen Ann-achtige stoel gevonden voor nog geen 100 euro. Maar de bank komt dan wel weer van Ikea, omdat ik een bank moest hebben en er in de vintage winkels of op marktplaats niets te vinden was.



Dus ik loop regelmatig even de charity shops in om te zien of er een nieuw serviesstuk voor me staat, ik speur de Britse equivalent van Marktplaats af voor nieuwe meubeltjes, en soms koop ik iets veel te duurs omdat het zo naar me lacht. Zo heb ik een heerlijk plaid op de bank die veel te duur was voor mijn studentenbudget, maar zo pluizig en warm en mooi.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, al die plaatjes kijken! Sommige dingen lijken me afschuwelijk voor in mijn eigen huis, maar heel leuk om zoveel verschillende dingen te zien.

Ik zag het al eerder voorbij komen, ik vind mooie planken (robuust, echt hout) in de keuken ook leuk:

Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik nou een originele en mooie badkamer, hoewel ik over het nisje niet helemaal zeker ben. Wel over de tegels en de manier waarop die overgaan in de gestuukte muur.



Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 04 april 2016 @ 23:17:

Dit vind ik nou een originele en mooie badkamer, hoewel ik over het nisje niet helemaal zeker ben. Wel over de tegels en de manier waarop die overgaan in de gestuukte muur.



[img]http://www.vtwonen.nl/cache/img/w-904// ... at-teg.jpg[/img]Tegels vind ik ook heel mooi, kleur en vorm. Nisje vind ik zelf toch wel gewoon handig, ik heb nooit flessen shampoo in een kastje staan (die zijn altijd nat na het douchen, word muf in een kastje). Ik heb alleen niks met twee douchekoppen. Ik weet dat er mensen zijn die het, eh, heel gezellig maken onder de douche, maar daar heb je dan weer geen twee douchekoppen voor nodig. En ik zou nooit met zijn tweeen naast elkaar gaan staan douchen, voelt zo net alsof je in een sporthal bent, zeker met zo'n aflopend putje in het midden.
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft in de VS een nieuwe servies lijn. Ik vind het wel cool.



Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 09 april 2016 @ 00:17:

Ikea heeft in de VS een nieuwe servies lijn. Ik vind het wel cool.



[afbeelding]



Niet alleen in de VS hoor, ook in Nederland.

Ik kreeg van de week een reclame mail hier over.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 01 april 2016 @ 20:38:

Jullie mogen in die kerk en boerderij.



Ik wil een loft met dit soort ramen.



[afbeelding]



[afbeelding]Neeeeeee, ik wil nooit meer ramen zonder raambekleding! Het zijn mooie ramen hoor Hiltje. Maar na onze verhuizing en twee maanden zonder gordijnen te hebben gezeten, wil ik nooit meer zonder. Bah, wat voelt dat 's avonds koud aan met die grote donkere zwarte gaten. Geeft een heel onbehaaglijk gevoel en is volgens mij ook letterlijk kouder.
Alle reacties Link kopieren
Ik kaap heel even schaamteloos dit topic, want mijn vraag heeft wel alles te maken met de mooie plaatjes die ik hier voorbij zie komen. Wat ik namelijk écht snap en mooi vind, is als mensen verschillende houtsoorten goed met elkaar weten te combineren. Ik vind het alleen bijzonder moeilijk omdat zelf voor elkaar te krijgen in mijn huiskamer. Ik heb op dit moment een paar basismeubels van kikarhout en overweeg dit te combineren met teakhout.



Dit geeft wel een goed beeld van de kleur/ tekening van onze kikarhouten meubelen: kikar



Teakhout is bij de meesten wel bekend denk ik. Ik weet, het gaat om eigen smaak, gevoel, etc., etc., maar ik heb hier echt geen talent voor. Dus... 'kan' dat? Kikar en teak bij elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven