interieurstijl

17-01-2017 14:06 56 berichten
Ik ben nieuwsgierig naar interieurstijlen en naar tips voor die van mij die ook echt uitvoerbaar zijn. We wonen in een huur-eengezinswoning dus grote verbouwingen zijn uit den boze.



Mijn grote voorkeur heeft de landelijke woonstijl. En dan niet die met de kantjes en de hartjes en de frutsels, maar de stoere variant.

We hebben net een nieuwe laminaatvloer gekocht met brede delen en afgewerkt als een soort boerenvloer. Butsen, slijtplekken (in het beschaafde hoor, niet te gek). We hebben mokkakleurige leren stoelen, een bank in pure chocola en veel vergrijsd rieten manden. verder teakhouten kasten en een crèmewitte kast. De kleuren van de wanden zijn ivoor, licht- en donker vergrijsd beige. Ik ben geen grijs-fan. Vind dat snel te deprimerend. Lampen zijn bij mij brons en industrieel vormgegeven mat-zwart.

Wie heeft nog goede tips voor een verdere aankleding in deze stijl?

En...hoe zijn jullie huizen ingericht?

Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Kussens, durf te combineren met verschillende maten, stoffen en kleuren.



En kijk op pinterest
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag gelezen dat blauw het helemaal is in 2017.

Een soort denim kleur....



Pinterest is inderdaad een grote inspiratie voor woondecoratie :-)
Tjah, tjah, tjah...
Trap niet in de val van accessoires allemaal in één kleur, want dat is niet alleen heel lelijk, maar gaat ook heel snel vervelen als je het wel mooi dreigt te vinden.

Koop gewoon wat je mooi vind en dat past in de rest van je interieur. Laat het groeien op een natuurlijke manier zonder al te veel met trends bezig te zijn, want wat vandaag hip is, staat morgen bij de kringloop.

Het beste is een eigen stijl te vinden die langdurig bij je past en dat niet snel gaat vervelen. Eén en ander laten zich niet afdwingen als je het organisch laat groeien.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is modern en strak, veel geolied hout met geborsteld rvs en leer.

Ik heb een groot schilderij geërfd en daarna de gordijnen, stoelen etc. qua kleuren aangepast aan het schilderij.

Niet per se dezelfde kleuren maar wel in hetzelfde palet.



Ik ben er heel tevreden mee.
quote:Cateautje schreef op 17 januari 2017 @ 14:19:

Trap niet in de val van accessoires allemaal in één kleur, want dat is niet alleen heel lelijk, maar gaat ook heel snel vervelen als je het wel mooi dreigt te vinden.

Koop gewoon wat je mooi vind en dat past in de rest van je interieur. Laat het groeien op een natuurlijke manier zonder al te veel met trends bezig te zijn, want wat vandaag hip is, staat morgen bij de kringloop.

Het beste is een eigen stijl te vinden die langdurig bij je past en dat niet snel gaat vervelen. Eén en ander laten zich niet afdwingen als je het organisch laat groeien.



Succes!



Helemaal mee eens, zo ben ik ook bezig. Ik trap dus ook niet in de Action-val van de naambordjes (HOME, LOVE e.d.) en de kantjes en hartjes trend.

Nu is wel elke stijl aan mode onderhevig natuurlijk. Maar ik probeer dicht bij mezelf te blijven.
quote:herfstappeltaart schreef op 17 januari 2017 @ 14:23:

[...]





Helemaal mee eens, zo ben ik ook bezig. Ik trap dus ook niet in de Action-val van de naambordjes (HOME, LOVE e.d.) en de kantjes en hartjes trend.

Nu is wel elke stijl aan mode onderhevig natuurlijk. Maar ik probeer dicht bij mezelf te blijven.Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb bijvoorbeeld brokken rozekwarts staan met verschillende grote schelpen en voor zover ik weet is dat nooit echt in de mode geweest. Het staat hier al 12 jaar opgesteld en verveeld nog steeds niet.
P.s. en om die reden ben ik ook niet meegegaan in de grijstrend van de afgelopen jaren. Ik vind het prachtig bij anderen maar zelf word ik depri van die onweersbui-kleur
quote:Cateautje schreef op 17 januari 2017 @ 14:27:

[...]



Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb bijvoorbeeld brokken rozekwarts staan met verschillende grote schelpen en voor zover ik weet is dat nooit echt in de mode geweest. Het staat hier al 12 jaar opgesteld en verveeld nog steeds niet.Dat soort dingen inderdaad niet, maar de overall interieurstijlen bedoel ik meer. Je kunt het zien bij de ouderen (zwaar donker eiken, bijna bij alle oma's, uitzonderingen daargelaten)
quote:herfstappeltaart schreef op 17 januari 2017 @ 14:27:

P.s. en om die reden ben ik ook niet meegegaan in de grijstrend van de afgelopen jaren. Ik vind het prachtig bij anderen maar zelf word ik depri van die onweersbui-kleur Ja, grijs, erg hè.
quote:herfstappeltaart schreef op 17 januari 2017 @ 14:29:

[...]





Dat soort dingen inderdaad niet, maar de overall interieurstijlen bedoel ik meer. Je kunt het zien bij de ouderen (zwaar donker eiken, bijna bij alle oma's, uitzonderingen daargelaten)

Volgens mij is dat allang niet meer hoor.

Maar goed, ik heb ook nooit zo begrepen waarom alles in één stijl moet. Als je dat hebt dan ben je als snel yesterdays news.
quote:Cateautje schreef op 17 januari 2017 @ 14:31:

[...]



Volgens mij is dat allang niet meer hoor.

Maar goed, ik heb ook nooit zo begrepen waarom alles in één stijl moet. Als je dat hebt dan ben je als snel yesterdays news.Er moet niks natuurlijk, maar de landelijke stijl heeft mijn voorkeur. gewoon mijn smaak. Als ik dingen mooi vind ik een winkel past het er ook altijd in. Ik vind het relaxt, makkelijk (alles moet een beetje kunnen hier, spelende honden en kinderen) en warm. Wegzakken met een boek of voor de buis met een gebreide plaid. Dat sfeertje. Ik hou niet van modern, glad, clean. En over 20 jaar nog niet
Alle reacties Link kopieren
Wat nu helemaal in is zijn dingen van boom gemaakt. Een kronkelige tak aan je muur, eventueel met nog wat dingetjes die daaraan bungelen. Een kruk van een stuk boomstam. Een kapstok van een dikke tak die verder niet afgewerkt is, alleen wat haken erin geramd.

Lekker landelijk toch?



Als je wat meer kleur of prints in je huis wilt kun je dat doen met kussens en de plantenpotten bijvoorbeeld. Misschien kun je een mooie plaid vinden om op je bank te draperen en ook om lekker onder te zitten op een frisse avond.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier een interieur wat het merendeel van viva niets vind



Kleuren zijn bruin, grijs en beige.

Veel kussens en grote plaids op de bank (allemaal netjes gesorteerd, niet dat het rommelig op de bank ligt) grote lampen, kandelaars, windlichten,

En best veel hout, grote houten omlijsting van de spiegel, fotolijsten enz.



Ik vind veel kleur in huis vreselijk, de enige kleur die we in huis hebben is van het speelgoed van zoontje, dat vind ik wel kleur genoeg
Alle reacties Link kopieren
Wat ik over interieur heb geleerd (en ik heb me daar behoorlijk in verdiept) is dat je vooral heel erg moet varieren, behalve met kleur. Met kleur is een goed om binnen een colourpalette te blijven waarbij je dan wel binnen die kleur wat met lichte en donkerder versies kunt werken.



Maar als je met kleur niet uit de bocht vliegt kun je bijna alle stijlen wel met elkaar combineren zonder dat dat een raar gezicht is.



Varieer ook met vormen. Bij een vrij rechthoekige bank een ronde salontafel en andersom bijvoorbeeld. Dat houdt het speels.



Ook qua licht- heel belangrijk- moet je variëren in verschillende soorten. Dus zowel hanglampen, als staande lampen, als schemerlampen en leeslampen.



Tot slot ook veel verschillende materialen nemen, dat zorgt voor 'textuur' en warmte (zonder perse met warme kleuren te moeten werken). Wissel stoffen (linnen, fluweel, katoen grove en dunne breisels) en materialen (hout, leer, koper, chroom/metaal, kunststof, (nep) bont, huiden, planten etc.) met elkaar af. Dat maakt een huis veel minder 'showroom, verzonnen en gemaakt'.



Mijn stijl is kleurig en retro-vintage maar wel 'rijk' (luxe gestoffeerde stoelen) en ik heb bovenstaande allemaal toegepast. Ik heb ook veel aan de muur hangen. Er valt hier heel veel te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 17 januari 2017 @ 14:36:

[...]

Er moet niks natuurlijk, maar de landelijke stijl heeft mijn voorkeur. gewoon mijn smaak. Als ik dingen mooi vind ik een winkel past het er ook altijd in. Ik vind het relaxt, makkelijk (alles moet een beetje kunnen hier, spelende honden en kinderen) en warm. Wegzakken met een boek of voor de buis met een gebreide plaid. Dat sfeertje. Ik hou niet van modern, glad, clean. En over 20 jaar nog niet

Ik vind het vooral erg knus en gezellig klinken, zeker nu het zo koud is.

Ik vind landelijk/industrieel erg mooi klinken. Ik denk dan aan een grote houten tafel met een metalen frame met een bankje met kussens of allerlei verschillende comfy tafelstoelen. Zo'n leuke stoel waar je overdwars de krant in kunt lezen of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:OldWood schreef op 17 januari 2017 @ 14:47:

Wij hebben hier een interieur wat het merendeel van viva niets vind



Kleuren zijn bruin, grijs en beige.

Veel kussens en grote plaids op de bank (allemaal netjes gesorteerd, niet dat het rommelig op de bank ligt) grote lampen, kandelaars, windlichten,

En best veel hout, grote houten omlijsting van de spiegel, fotolijsten enz.



Ik vind veel kleur in huis vreselijk, de enige kleur die we in huis hebben is van het speelgoed van zoontje, dat vind ik wel kleur genoeg Mij klinkt het heel goed in de oren hoor. Grijs heb ik niet maar wel vergrijsde beiges en zwart. Als enige kleur heb ik licht lentegroen en veeeeeel planten.
quote:hiltje schreef op 17 januari 2017 @ 14:50:

Wat ik over interieur heb geleerd (en ik heb me daar behoorlijk in verdiept) is dat je vooral heel erg moet varieren, behalve met kleur. Met kleur is een goed om binnen een colourpalette te blijven waarbij je dan wel binnen die kleur wat met lichte en donkerder versies kunt werken.



Maar als je met kleur niet uit de bocht vliegt kun je bijna alle stijlen wel met elkaar combineren zonder dat dat een raar gezicht is.



Varieer ook met vormen. Bij een vrij rechthoekige bank een ronde salontafel en andersom bijvoorbeeld. Dat houdt het speels.



Ook qua licht- heel belangrijk- moet je variëren in verschillende soorten. Dus zowel hanglampen, als staande lampen, als schemerlampen en leeslampen.



Tot slot ook veel verschillende materialen nemen, dat zorgt voor 'textuur' en warmte (zonder perse met warme kleuren te moeten werken). Wissel stoffen (linnen, fluweel, katoen grove en dunne breisels) en materialen (hout, leer, koper, chroom/metaal, kunststof, (nep) bont, huiden, planten etc.) met elkaar af. Dat maakt een huis veel minder 'showroom, verzonnen en gemaakt'.



Mijn stijl is kleurig en retro-vintage maar wel 'rijk' (luxe gestoffeerde stoelen) en ik heb bovenstaande allemaal toegepast. Ik heb ook veel aan de muur hangen. Er valt hier heel veel te zien.Goede tips! Ik vraag me altijd af: kun je zonder dat het smakeloos wordt brons en geborsteld staal combineren?
quote:dianaf schreef op 17 januari 2017 @ 14:51:

[...]



Ik vind het vooral erg knus en gezellig klinken, zeker nu het zo koud is.

Ik vind landelijk/industrieel erg mooi klinken. Ik denk dan aan een grote houten tafel met een metalen frame met een bankje met kussens of allerlei verschillende comfy tafelstoelen. Zo'n leuke stoel waar je overdwars de krant in kunt lezen of zo.Jaaaaaaa!
Alle reacties Link kopieren
[quote]OldWood schreef op 17 januari 2017 @ 14:47:

Wij hebben hier een interieur wat het merendeel van viva niets vind

quote]



De meeste viva vrouwen keren toch graag hun kont tegen de krib heb ik het idee



Jouw inrichting klinkt leuk, ik hou ook meer van neutraal. Gaat mij in ieder geval nooit vervelen en het is een goede basis voor als je wel is iets anders wilt doen.
Tjah, tjah, tjah...
Alle reacties Link kopieren
Hier zie je bijvoorbeeld dat er veel verschillende materialen zijn gebruikt



Huid, bont glad leer, stof, katoen/linnen, breisels, denim, hout, glas, metaal, rotan, koper











Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat je mijn woonstijl het beste kan omschrijven als eclectisch, met verschillende stijlen door elkaar. Niet bewust zo gecreëerd, maar ik vind gewoon verschillende dingen mooi en kan moeilijk kiezen. Ik heb dus genoeg meubels en accessoires in huis die qua stijl niet bij elkaar passen, maar toch klopt het totaalplaatje wel omdat ik altijd dingen koop die ik mooi vind.
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:hiltje schreef op 17 januari 2017 @ 15:00:

Hier zie je bijvoorbeeld dat er veel verschillende materialen zijn gebruikt



Huid, bont glad leer, stof, katoen/linnen, breisels, denim, hout, glas, metaal, rotan, koper



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 0b56e8.jpg[/img]



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 72b30e.jpg[/img]



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... bc0704.jpg[/img]Mooie voorbeelden. De bovenste vind ik het mooist, alleen zou ik dan de grijzen voor beiges vervangen. Super!
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 17 januari 2017 @ 14:53:

[...]





Goede tips! Ik vraag me altijd af: kun je zonder dat het smakeloos wordt brons en geborsteld staal combineren?



Ik houd er wel enigszins rekening mee dat ik zelf niet te veel chroom met koper combineer (zeg maar zilver met goud). Dus ik zou het niet expres met grote oppervlakken doen. Maar je moet er niet spastisch over doen, er is niets op tegen om bijvoorbeeld een mooi koperen bijzettafeltje en lamp te hebben en dan een andere lamp die stukken zilverkleurig metaal heeft.

Perfectie is juist saai en dat soort dingen maken een huis 'echt'.
Alle metaal in mijn huis is geborsteld staal of geborsteld aluminium, maar ik hou dan ook niet van goud- en bronskleurige toestanden in mijn huis. Zilver is mijn metaal en alle metalen die daarmee overeen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven