interieurstijl

17-01-2017 14:06 56 berichten
Ik ben nieuwsgierig naar interieurstijlen en naar tips voor die van mij die ook echt uitvoerbaar zijn. We wonen in een huur-eengezinswoning dus grote verbouwingen zijn uit den boze.



Mijn grote voorkeur heeft de landelijke woonstijl. En dan niet die met de kantjes en de hartjes en de frutsels, maar de stoere variant.

We hebben net een nieuwe laminaatvloer gekocht met brede delen en afgewerkt als een soort boerenvloer. Butsen, slijtplekken (in het beschaafde hoor, niet te gek). We hebben mokkakleurige leren stoelen, een bank in pure chocola en veel vergrijsd rieten manden. verder teakhouten kasten en een crèmewitte kast. De kleuren van de wanden zijn ivoor, licht- en donker vergrijsd beige. Ik ben geen grijs-fan. Vind dat snel te deprimerend. Lampen zijn bij mij brons en industrieel vormgegeven mat-zwart.

Wie heeft nog goede tips voor een verdere aankleding in deze stijl?

En...hoe zijn jullie huizen ingericht?

Ben benieuwd...
quote:hiltje schreef op 17 januari 2017 @ 15:16:

[...]





Ik houd er wel enigszins rekening mee dat ik zelf niet te veel chroom met koper combineer (zeg maar zilver met goud). Dus ik zou het niet expres met grote oppervlakken doen. Maar je moet er niet spastisch over doen, er is niets op tegen om bijvoorbeeld een mooi koperen bijzettafeltje en lamp te hebben en dan een andere lamp die stukken zilverkleurig metaal heeft.

Perfectie is juist saai en dat soort dingen maken een huis 'echt'.Ik heb inderdaad de neiging er overdreven precies in te zijn. Ik heb dus brons met mat-zwarte lamparmaturen maarja....de muziekinstallatie en de deurklinken zijn toch echt mat-staal in zilverkleur. Perfect kan het nooit
quote:Cateautje schreef op 17 januari 2017 @ 15:21:

Alle metaal in mijn huis is geborsteld staal of geborsteld aluminium, maar ik hou dan ook niet van goud- en bronskleurige toestanden in mijn huis. Zilver is mijn metaal en alle metalen die daarmee overeen komen. Makkelijk voor je.
Alle reacties Link kopieren
Op de site van IKEA kun je ook wel inspiratie opdoen.



Mix van twee stijlen, o.a. industrieel en landelijk / Scandinavisch / groen: http://wooninspiratie.ikea.nl/samenwonen/



Allerlei artikelen over landelijke stijl, klik ook op 'meer artikelen': http://wooninspiratie.ikea.nl/category/ ... landelijk/ (en zie bovenaan meer stijlen, waar je misschien ook wat mee kan)
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:patsy--stone schreef op 17 januari 2017 @ 15:27:

Op de site van IKEA kun je ook wel inspiratie opdoen.



Mix van twee stijlen, o.a. industrieel en landelijk / Scandinavisch / groen: http://wooninspiratie.ikea.nl/samenwonen/



Allerlei artikelen over landelijke stijl, klik ook op 'meer artikelen': http://wooninspiratie.ikea.nl/category/ ... landelijk/ (en zie bovenaan meer stijlen, waar je misschien ook wat mee kan)Leuk, dankje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cognackleurige bank en een okergele stoel. Super blij mee, maar het oogst wel wat herfstig en nu de lente toch enigszins in het zicht komt, wil ik een wat frissere look in mijn huis. Mijn eettafel is donker hout (begint wel door gebruik al lekker op te bleken), met fel oranje (plastic) stoelen erbij. En dan heb ik nog een zwarte vitrine kast (zo eentje met gesloten onderkant en schuifdeuren met glas aan de bovenkant). En een donkerbruin laag TV meubel (lange boekenkast op zijn kant van Ikea, al heel oud). Mijn vloer is redelijk licht.



Ik heb een vierkante grote poef als salontafel, waar ik heel makkelijk nieuwe stof omheen kan doen. En een ikeastoel waar ik een blanke hoes eventueel zou kunnen verven in een andere kleur.



Heeft iemand suggesties welke kleur ik mijn poef en stoeltje kan doen om het wat frisser te maken naast alle wat donkere kleuren? En welke kleur kussens op de bank? Nu het nog winter is, vind ik het allemaal heel mooi, maar wel herfstig zeg maar. Poef en stoeltje zijn nu allebei donker camel van kleur. Wat frisser zou leuk zijn, maar ik weet niet welke kleuren naast mijn okergele stoel in de erker en mijn net iets donkerder dan voetbalorangje eettafelstoelen mooi staan bij mijn cognac bank.
Alle reacties Link kopieren
Als je een mooie houten tafel hebt is het mooi om de poten zwart te verven (in combinatie met je lampen)



Wij hebben de poten van onze tafels wit geverfd
Kijk op Pinterest! Maak een profiel aan en pin alles wat je leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dannas schreef op 17 januari 2017 @ 17:16:

Ik heb een cognackleurige bank en een okergele stoel. Super blij mee, maar het oogst wel wat herfstig en nu de lente toch enigszins in het zicht komt, wil ik een wat frissere look in mijn huis. Mijn eettafel is donker hout (begint wel door gebruik al lekker op te bleken), met fel oranje (plastic) stoelen erbij. En dan heb ik nog een zwarte vitrine kast (zo eentje met gesloten onderkant en schuifdeuren met glas aan de bovenkant). En een donkerbruin laag TV meubel (lange boekenkast op zijn kant van Ikea, al heel oud). Mijn vloer is redelijk licht.



Ik heb een vierkante grote poef als salontafel, waar ik heel makkelijk nieuwe stof omheen kan doen. En een ikeastoel waar ik een blanke hoes eventueel zou kunnen verven in een andere kleur.



Heeft iemand suggesties welke kleur ik mijn poef en stoeltje kan doen om het wat frisser te maken naast alle wat donkere kleuren? En welke kleur kussens op de bank? Nu het nog winter is, vind ik het allemaal heel mooi, maar wel herfstig zeg maar. Poef en stoeltje zijn nu allebei donker camel van kleur. Wat frisser zou leuk zijn, maar ik weet niet welke kleuren naast mijn okergele stoel in de erker en mijn net iets donkerder dan voetbalorangje eettafelstoelen mooi staan bij mijn cognac bank.



Blauw

Heel mooi met cognac leer en hout en geel en kan ook bij oranje.







































Alle reacties Link kopieren
Laat maar.
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Remy Meijers heeft juist nul kleur en zeker geen okergeel en oranje. Lijkt me een volstrekt andere stijl dan die van TO.



Ik vind ook niet dat hij echt een stijl heeft. Hij is heel goed in grote maatkasten en keukens en badkamers bouwen, echt een binnenhuisarchitect, maar zeker geen interieurstylist. Glad, strak vaak donker (bruin en grijs) en voor mensen met veel geld en grote huizen.

Verschilt ook niet zoveel van de stijl van Piet Boon en Marcel Wolterink.
quote:dannas schreef op 17 januari 2017 @ 17:16:

Ik heb een cognackleurige bank en een okergele stoel. Super blij mee, maar het oogst wel wat herfstig en nu de lente toch enigszins in het zicht komt, wil ik een wat frissere look in mijn huis. Mijn eettafel is donker hout (begint wel door gebruik al lekker op te bleken), met fel oranje (plastic) stoelen erbij. En dan heb ik nog een zwarte vitrine kast (zo eentje met gesloten onderkant en schuifdeuren met glas aan de bovenkant). En een donkerbruin laag TV meubel (lange boekenkast op zijn kant van Ikea, al heel oud). Mijn vloer is redelijk licht.



Ik heb een vierkante grote poef als salontafel, waar ik heel makkelijk nieuwe stof omheen kan doen. En een ikeastoel waar ik een blanke hoes eventueel zou kunnen verven in een andere kleur.



Heeft iemand suggesties welke kleur ik mijn poef en stoeltje kan doen om het wat frisser te maken naast alle wat donkere kleuren? En welke kleur kussens op de bank? Nu het nog winter is, vind ik het allemaal heel mooi, maar wel herfstig zeg maar. Poef en stoeltje zijn nu allebei donker camel van kleur. Wat frisser zou leuk zijn, maar ik weet niet welke kleuren naast mijn okergele stoel in de erker en mijn net iets donkerder dan voetbalorangje eettafelstoelen mooi staan bij mijn cognac bank.



Petrol vind ik er mooi bij klinken (net iets donkerder dan de meeste foto's van Hiltje) en dan voor het frisse lente-achtige wat roze erbij. Neutraler, maar ook al wat frisser zou wit of een beetje linnen-achtige naturellen zijn . Offe, even uitpakken in het voorjaarsgroen











Sorry Whups, maar ik gruwel echt van dat soort gelikte, kale interieurs. Maar jij zal het vast anders omschrijven. Mijn stijl is ook meer vintage, bohemian, eclectisch.















Voor de landelijke stijl vind ik bloemen altijd wel mooi en geeft ook weer meer kleur. En planten natuurlijk. Dit vind ik ook mooi:





Kussens, maar die niet er helemaal uit springen, zoals hier:

Alle reacties Link kopieren
Daarom zei ik ook als basis en opleuken met kleur. Maar goed
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Blauw. Jeetje, ik vind het op de plaatjes supermooi, maar weet niet goed of ik dat zou durven. Maar wel een goed idee geloof ik. Ik ga er eens even op kauwen. Dank voor de tips!
quote:dannas schreef op 17 januari 2017 @ 17:16:

Ik heb een cognackleurige bank en een okergele stoel. Super blij mee, maar het oogst wel wat herfstig en nu de lente toch enigszins in het zicht komt, wil ik een wat frissere look in mijn huis. Mijn eettafel is donker hout (begint wel door gebruik al lekker op te bleken), met fel oranje (plastic) stoelen erbij. En dan heb ik nog een zwarte vitrine kast (zo eentje met gesloten onderkant en schuifdeuren met glas aan de bovenkant). En een donkerbruin laag TV meubel (lange boekenkast op zijn kant van Ikea, al heel oud). Mijn vloer is redelijk licht.



Ik heb een vierkante grote poef als salontafel, waar ik heel makkelijk nieuwe stof omheen kan doen. En een ikeastoel waar ik een blanke hoes eventueel zou kunnen verven in een andere kleur.



Heeft iemand suggesties welke kleur ik mijn poef en stoeltje kan doen om het wat frisser te maken naast alle wat donkere kleuren? En welke kleur kussens op de bank? Nu het nog winter is, vind ik het allemaal heel mooi, maar wel herfstig zeg maar. Poef en stoeltje zijn nu allebei donker camel van kleur. Wat frisser zou leuk zijn, maar ik weet niet welke kleuren naast mijn okergele stoel in de erker en mijn net iets donkerder dan voetbalorangje eettafelstoelen mooi staan bij mijn cognac bank.Vind lentegroen (heel licht geelgroen) een prachtige kleur om de kamer mee op te frissen, ik gebruik deze kleur zelf ook graag.
quote:dannas schreef op 17 januari 2017 @ 19:32:

Blauw. Jeetje, ik vind het op de plaatjes supermooi, maar weet niet goed of ik dat zou durven. Maar wel een goed idee geloof ik. Ik ga er eens even op kauwen. Dank voor de tips!



Kun je ook subtiel mee beginnen he?

Hanglamp een gekleurd snoertje





Kaarsen





Plaid op de bank





plantenpot/ vaas



quote:RegretteRien schreef op 17 januari 2017 @ 19:43:

[...]





Kun je ook subtiel mee beginnen he?

Hanglamp een gekleurd snoertje

[img]https://www.snoerboer.nl/media/catalog/ ... ns-web.jpg[/img]



Kaarsen

[img]http://static.xenos.nl//BLKCAS/960x960/1370764.jpg[/img]



Plaid op de bank

[img]http://platja.nl/wp-content/uploads/201 ... x300cm.jpg[/img]



plantenpot/ vaas

[img]http://woning-design.nl/wp-content/uplo ... _image.jpg[/img]

[img]http://www.goodscents.nl/images/tuin/pl ... _blauw.jpg[/img]Oooh die potten.......
@TO sorry dat ik je zit te negeren in je eigen topic. Mijn stijl is scandinavisch met betrekking tot overwegend wit, licht hout, cleane lijnen, gecombineerd met veel kleur. (Palet van groenen, blauwen, auberginepaars) En zo ongeveer het enige dat ik echt consequent lelijk vind is landelijk en beige/ bruinen ipv grijs. Geen idee wat je te adviseren.
quote:RegretteRien schreef op 17 januari 2017 @ 19:55:

@TO sorry dat ik je zit te negeren in je eigen topic. Mijn stijl is scandinavisch met betrekking tot overwegend wit, licht hout, cleane lijnen, gecombineerd met veel kleur. (Palet van groenen, blauwen, auberginepaars) En zo ongeveer het enige dat ik echt consequent lelijk vind is landelijk en beige/ bruinen ipv grijs. Geen idee wat je te adviseren. Ik heb het niet als negeren opgevat hoor, ik lees gezellig mee. Zelf heb ik lentegroen als accentkleur hier en daar (vnml planten en kussens) maar dit blauw vind ik ook errug mooi! Enne, die potten vind ik behoorlijk landelijk hoor!
quote:herfstappeltaart schreef op 18 januari 2017 @ 07:16:

[...]





Ik heb het niet als negeren opgevat hoor, ik lees gezellig mee. Zelf heb ik lentegroen als accentkleur hier en daar (vnml planten en kussens) maar dit blauw vind ik ook errug mooi! Enne, die potten vind ik behoorlijk landelijk hoor! Klopt, ik vind de kleur mooi, de vormgeving vreselijk.
quote:RegretteRien schreef op 18 januari 2017 @ 09:05:

[...]





Klopt, ik vind de kleur mooi, de vormgeving vreselijk.





Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.
Het klinkt wel een beetje saai nu, waarom niet wat kleur erin? Heel NL heeft nu brons, ik zou juist iets kiezen wat echt bij jou past, los van trends.



Mijn huis is met een Franse stijl (veel spul van trocs, uit ruïne - mijn ouders wonen in Fr. - en dat gecombineerd met nieuw, straks, spul van MP). Wat je kamer heel snel een twist geeft, en wat je zo weer kunt veranderen, is een groot paneel tegen een muur. Daar doe je behang op dat je mooi vindt. En als je over een jaar denkt 'tijd voor wat anders', dan is dat zo gepiept.

Maar maak het vooral persoonlijk, kijk in bladen (ook buitenlandse, niet VT wonen, want dat heeft zowat iedereen) wat jou aanspreekt en durf wat uit te proberen.

Niet twee bijpassende fauteuils bijvoorbeeld, of alles laten matchen qua kleur. Dat zijn juist van die dooddoeners die een interieur niets eigen geven.
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 09:52:

Het klinkt wel een beetje saai nu, waarom niet wat kleur erin? Heel NL heeft nu brons, ik zou juist iets kiezen wat echt bij jou past, los van trends.



Mijn huis is met een Franse stijl (veel spul van trocs, uit ruïne - mijn ouders wonen in Fr. - en dat gecombineerd met nieuw, straks, spul van MP). Wat je kamer heel snel een twist geeft, en wat je zo weer kunt veranderen, is een groot paneel tegen een muur. Daar doe je behang op dat je mooi vindt. En als je over een jaar denkt 'tijd voor wat anders', dan is dat zo gepiept.

Maar maak het vooral persoonlijk, kijk in bladen (ook buitenlandse, niet VT wonen, want dat heeft zowat iedereen) wat jou aanspreekt en durf wat uit te proberen. Ik

Niet twee bijpassende fauteuils bijvoorbeeld, of alles laten matchen qua kleur. Dat zijn juist van die dooddoeners die een interieur niets eigen geven.Dat brons heb ik juist al 20 jaar, niet echt trendy dus. Ik hou van rust dus saai is wel aan mij besteed :D, maar ik zou wel graag de boel opfrissen zonder de stijl te veranderen. Ik heb nu dus licht lentegroen als accentkleur maar zou best graag uit de band springen met een stoer jeansblauw vloerkleed bijvoorbeeld. Maar ik durf niet...........bij licht en donker vergrijsd beige....voor de echt geïnteresseerden: het zijn de kleuren Waarde en Zeepaardje van Histor.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk durven jullie wel. Zowel het blauw bij geel en oranje als een jeansblauw vloerkleed.



Het is je huis, niet je relatie of je kinderen of je gezondheid. Het zijn maar spullen.



Neem risico. Het pakt bijna altijd goed uit (okay, geef jezelf een week om te wennen). Als het niet bevalt dan haal je het weer weg.



Tip: bestel woonspullen online, dan heb je wettelijk recht op retourneren in 2 weken. Is het niets? Hup terug.

Veel dingen moet je ook ter plekke zien. Ik heb wel eens 3 grote kleden meegenomen van Ikea en ze alle drie neergelegd en toen besloten. De andere 2 weer retour. Zo gepiept.
quote:hiltje schreef op 18 januari 2017 @ 10:44:

Tuurlijk durven jullie wel. Zowel het blauw bij geel en oranje als een jeansblauw vloerkleed.



Het is je huis, niet je relatie of je kinderen of je gezondheid. Het zijn maar spullen.



Neem risico. Het pakt bijna altijd goed uit (okay, geef jezelf een week om te wennen). Als het niet bevalt dan haal je het weer weg.



Tip: bestel woonspullen online, dan heb je wettelijk recht op retourneren in 2 weken. Is het niets? Hup terug.

Veel dingen moet je ook ter plekke zien. Ik heb wel eens 3 grote kleden meegenomen van Ikea en ze alle drie neergelegd en toen besloten. De andere 2 weer retour. Zo gepiept.



He lekker zoveel zelfvertrouwen. ......je inspireert me wel moet ik zeggen.

Goeie tip van dat online bestellen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven