is het te?

27-11-2015 09:42 131 berichten
Wij douchen dagelijks inclusief haren wassen.(Als ik 1 dag mijn haar niet was moet het de dag erna 2x dus wat zou om de dag wassen dan toevoegen?)

Wekelijks schoon beddengoed.

Ieder dag schone kleding.

normaal/te schoon?

Totaal aantal stemmen: 117

Normaal (44%)
Te schoon (56%)
Iedere dag je haar met shampoo wassen? Volgens mij is dat niet heel goed voor je.
Alle reacties Link kopieren
ik mis de "in het midden" optie.



ik vind het niet extreem schoon, maar een tikkie minder zou ook nog ok zijn.



ik was mijn haar om de dag, verschoon mijn bed elke 2 weken en kan best wel 2 dagen hetzelfde aanhebben. (ondergoed wel elke dag en shirtje vaak ook)
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Huh? Waarom moet je je haar 2 keer wassen als je een dag hebt overgeslagen? Tenzij je afschuwelijk smerig werk doet wordt je haar van een dag overslaan niet zo ontzettend goor dat je het meerdere keren moet wassen voordat het schoon is.
Alle reacties Link kopieren
Als ik elke dag douche heb ik geen huid meer over. Ik was me wel, maar ik kan helaas maar twee a drie keer per week douchen. Dan was ik ook mijn haren. Mijn bed doe ik om de 1 a 2 weken of als het vies is. Schone kleding meestal elke dag, maar een spijkerbroek bijv weer niet.
Ja, dat klinkt 2x haar wassen als je het vergeten bent klinkt wel een beetje dwangmatig.
Volgens mij is het kul dat het slecht zou zijn je haar iedere dag te wassen. Je leest er allerlei theorieen over, maar in de praktijk zit mijn haar toch echt het beste als ik het iedere dag was. En ja, ik heb veel uitgeprobeerd met eens per week wassen, of alleen met conditioner etc.



Verder lekker doen waar je zelf zin in hebt. Hier ook eens per 2 wkn bed verschonen en bovenkleding doe ik niet na een dag in de was tenzij het vies is.



Leuk die was als je niks te doen hebt, maar denk je ook aan het milieu?!
Haar wassen doe ik 2-3 keer per week, anders wordt het alleen maar sneller vet.



Beddengoed elke week, is normaal. Elke dag schone kleren ook. Hoewel ik broeken en vestjes/jasjes gerust een paar keer draag.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag je haren wassen is behoorlijk slecht.... hier een keer of 2 in de week.
quote:ikeaverslaafde schreef op 27 november 2015 @ 09:48:

Ja, dat klinkt 2x haar wassen als je het vergeten bent klinkt wel een beetje dwangmatig.Ik denk dat ze bedoelt dat ze het dan met 1x niet goed schoonkrijgt. Ik heb dat ook, niet na 1 dag maar wel na een aantal dagen. Dan moet ik het echt 2x wassen, anders is het niet schoon.
Ik was mijn haar ook vrijwel elke dag, dan zit het gewoon mooier.

Bedden worden elke week verschoond. Niks fijner dan in een schoon bed stappen!

Qua kleding: ondergoed en tshirts die op de huid gedragen worden elke dag schoon. Broeken en truien kunnen prima meerdere dagen (ik wissel dan af).
quote:spectral schreef op 27 november 2015 @ 09:49:

Elke dag je haren wassen is behoorlijk slecht.... hier een keer of 2 in de week.

Dit bedoel ik dus. Waarom dan? Omdat de bladen zeggen dat je dan je eigen beschermlaagje eraf wast? Dat doe je toch wel als je het wast, en vult dat aan met conditioner, maar dan zonder vuil en stof.



Als je een milde shampoo gebruikt is er echt niks aan de hand.
Elke dag zeep is voor je huid erg slecht (volgens diverse dermatologen) douchen om de dag.

Bed verschonen hier eens in de week tot twee weken.

Ondergoed en shirtje elke dag schoon, spijkerbroek, rok, vestje gaan veel langer mee, tenzij het vies is natuurlijk, dan soms wel na één dag in de was.
Waarom je 2 keer je haar moet wassen als je het 1 dag vergeten bent, ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik was m'n haar 2 keer in de week. Gaat enorm goed. Ik hou niet van douchen trouwens en doe dat ook niet dagelijks.



Kleren wissel ik in principe iedere dag, maar als ze niet vies zijn gooi ik ze niet in de was, maar draag ik ze later nog eens. Sokken en ondergoed daargelaten natuurlijk.



Beddengoed doe ik elke 2 weken, maar dat zou volgens mij inderdaad vaker kunnen/moeten, zoals ik dat ergens eens een keer las.



Maar te schoon zou ik je niet noemen. Verder vind ik vooral het vele haren wassen 'abnormaal'.
Klinkt in mijn ogen heel normaal, alhoewel ik meestal mijn haren om de dag met shampoo was en ik een spijkerbroek vaak 2 dagen achter elkaar aantrek.

De rest doe ik precies hetzelfde.

Maar maakt het wat uit wat een ander er van vindt? Als jij het zo prima vindt, is dat toch ook prima?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 27 november 2015 @ 09:49:

[...]





Ik denk dat ze bedoelt dat ze het dan met 1x niet goed schoonkrijgt. Ik heb dat ook, niet na 1 dag maar wel na een aantal dagen. Dan moet ik het echt 2x wassen, anders is het niet schoon.Dat lijkt me in haar geval dan eerder iets neurotisch. Zoals ik al schreef moet je wel bijzondere dingen doen als je haar na een dag al zo ontzettend vies is dat je het meerdere keren moet wassen.
Alle reacties Link kopieren
Bed wekelijks verschonen vind ik normaal, onderkleding dagelijks verschonen ook, maar bovenkleding is bij mij toch echt afhankelijk van wanneer het vies is (soms is dat na een uur en soms kan ik een broek of rokje echt wel 5 dagen aan).



Mijn haar was ik nooit. In het verleden waste ik het minstens 1x per dag en dat moest vervolgens ook wel omdat het anders enorm vet werd. Door chemotherapie een poos kaal geweest en daarna niet meer begonnen met shampoo en dat gaat vooralsnog uitstekend (mijn haar is inmiddels weer 4-5 cm). Ik spoel het wel uit onder de douche (minstens 1x per dag, maar ivm sporten vaak 2x) en het is niet vet (smeer er zelfs dagelijks amandelolie in).
Ik heb trouwens ook eens gelezen dat shampoo niet hoeft te schuimen ter bewijs dat het werkt. Dus als dat de reden is dat je het twee keer wast is dat mogelijk overbodig.



Wat doe je trouwens met je haar dat het zo vies wordt dat je het zo vaak moet wassen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaker je je haar wast, hoe sneller het vet wordt.
verba volant, scripta manent.
Als je elke dag je haar wast went het daar wel aan; het wordt dan sneller vet. Je kunt je haar er echt aan wennen om het minder vaak te wassen.



Ik was mijn haar twee keer per week. Het is lang en droogt langzaam en zit ook nooit goed nadat het gewassen is. Verder heb ik een heel gevoelige en droge hoofdhuid, dus voor mij is vaak wassen wel echt slecht.
TO, waarom vraag je je af of het te is?
quote:Honeymoonquiz schreef op 27 november 2015 @ 09:58:

Als je elke dag je haar wast went het daar wel aan; het wordt dan sneller vet. Je kunt je haar er echt aan wennen om het minder vaak te wassen.



Ik was mijn haar twee keer per week. Het is lang en droogt langzaam en zit ook nooit goed nadat het gewassen is. Verder heb ik een heel gevoelige en droge hoofdhuid, dus voor mij is vaak wassen wel echt slecht.Klopt inderdaad. Vroeger waste ik mijn haar ook elke dag, nu ca. 2 keer per week. Mijn haar moest er echt aan wennen maar wordt nu een stuk minder snel vet dan vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag het grootste gedeelte van de dag mijn werkkleding, dus mijn eigen kpeding kan ik gerust drie dagen aanhebben voor het niet fris meer is. Ik douche soms om de dag, maar meestal elke dag. Anders blijf ik mijn werk ruiken en dat vind ik niets. Bed doe ik meestal elke twee tot drie weken, soms slaap ik een week ergens anders, dan schuift het op.
Alle reacties Link kopieren
Als je je mond erover dichthoudt dan maakt het toch niet uit?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven