is het te?

27-11-2015 09:42 131 berichten
Wij douchen dagelijks inclusief haren wassen.(Als ik 1 dag mijn haar niet was moet het de dag erna 2x dus wat zou om de dag wassen dan toevoegen?)

Wekelijks schoon beddengoed.

Ieder dag schone kleding.

normaal/te schoon?

Totaal aantal stemmen: 117

Normaal (44%)
Te schoon (56%)
Alle reacties Link kopieren
Ook ik douche dagelijks en was dan ook mijn haren. Mijn bed verschoon ik elke zondag. Kleding draag ik vaak 1 dag, broeken 2 of zelfs 3 dagen. De rest wel elke dag schoon.

Dus nee, ik vind het niet te. Als dit is waar jij je fijn bij voelt, lekker zo doorgaan. Of ga je nu opeens minder douchen/bed en kleding verschonen omdat Bep van het Viva forum het ook zo doet?
Ik heb heel fijn dun haar, heel weinig haar ook. Om meer volume te hebben was ik het iedere dag. Met slechts een druppel shampoo, al zeker 25 jaar. Gaat prima. Nooit problemen gehad. Douchen ook elke dag, heel kort en niet heet, en met een milde douchecreme. Ook daarvan slechts een druppel of twee gebruiken.



Bij veel mensen met huidproblemen is niet het dagelijks douchen de oorzaak, maar het té lang en té heet douchen, met zeep of andere ontvettende zooi. In twee minuten ben je ook wel schoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed precies hetzelfde. Inmiddels was ik mijn haar om de dag. Bedden verschoon ik iedere week. Bovenkleding/ondergoed trek ik iedere dag schoon aan, broeken draag ik 2 dagen. Ik zou niet weten waarom dat 'te' is?
Ik douche elke dag, maar niet elke dag met zeep. Heel droge en gevoelige huid heb ik. Haren wassen om de dag. Beddengoed elke week verschonen. Kleding; ik draag op het moment veel huispakken en die draag ik 2 dagen. Nette kleding draag ik gerust 2 keer en hang het te luchten of was het.



Ondergoed, sokken en hemdjes elke dag. Beha's om de dag. Handdoeken gebruik ik gerust 2 dagen, dan hang ik ze op tussendoor.



Ik voel me hier het fijnst bij. Het hele gezin volgt mijn voorbeeld.
Als ik dagelijks was is het prima, maar soms maak ik mijn haar stijl en vind ik het zonde om de dag erna te wassen, maar als ik dan de dag erna uit bed kom heb ik een vethelm op.

Dat is echt vies vind ik dan.

Maar als anderen daar geen last van hebben is dat toch prima.

Ik vraag mij dan alleen af die mensen die niet dagelijks hun haar hoeven te wassen , hoelang hebben de mensen met die vettige haren die je altijd ziet hun haar al niet meer gewassen?

Het voelt echt vies de derde dag bah en dan het idee dat ik daarmee op mijn kussen heb gelegen.

Ik zou juist langer mijn haar niet willen wassen maar het afbouwen lukt niet zo kun je niet de straat op.
Alle reacties Link kopieren
TO waarom vraag je je af of het tė is?
Before you assume, there is this thing called asking.
nvt
Alle reacties Link kopieren
Ik douche ook elke dag en was ook elke dag mijn haren. Als ik een dagje over sla dan hoef ik de deur niet uit en hoef ik het ook niet in te halen. Ook elke dag schone kleding en elke zondag verschoon ik ons bed. Vriend doucht twee keer per dag ivm vies werk.
Alle reacties Link kopieren
De bladen kunnen zoveel zeggen, maar ik ken mijn haar het beste en ik was mijn haar ook elke dag. Ik heb enorm lastig en moeilijk haar en gebruik dan ook vrijwel elke dag iets van schuim ofzo. Dat wil ik er 's avonds gewoon uitgewassen hebben.

Als ik mijn haar een paar dagen niet was, dan is er niks mee aan te vangen.
quote:TheJoker schreef op 27 november 2015 @ 10:14:

Ik douche elke dag, maar niet elke dag met zeep. Heel droge en gevoelige huid heb ik. Haren wassen om de dag. Beddengoed elke week verschonen. Kleding; ik draag op het moment veel huispakken en die draag ik 2 dagen. Nette kleding draag ik gerust 2 keer en hang het te luchten of was het.



Ondergoed, sokken en hemdjes elke dag. Beha's om de dag. Handdoeken gebruik ik gerust 2 dagen, dan hang ik ze op tussendoor.



Ik voel me hier het fijnst bij. Het hele gezin volgt mijn voorbeeld.



Dus je wast je zonder zeep en gebruikt een handdoek 2x ?

Waarom die handdoek kun je toch gewoon wassen die kan niet uitdrogen, dus de ene keer droog je je kont en geslachtsdeel en de dag erna ga je er weer mee over je gezicht?

Of gebruik je verschillende?

Ik vraag me dan af waarom.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag douchen vind ik normaal, en ik doe ook elke week schoon beddegoed op.

Ik was zeker niet elke dag mijn haar, is slecht en ik heb dik haar, dus teveel gedoe.

Dat je de dag erna 2 keer je haar moet wassen als je het 1 dag niet wast geloof ik niet (dat dat nodig is).

Wat doe jij dan op 1 dag waar je haar zó vies van word dat je het de dag erna 2 keer moet wassen?

Ik denk dan dat dat eerder komt doordat je je haar juist elke dag wast, dan word het idd gewoon sneller vet.
Hahaha! Mijn vriend doucht wel dagelijks en gebruikt zijn handdoek meerdere keren.

Als je je wast, dan is toch alles schoon wanneer je je afdroogt? Dus waarom dan de angst om hem twee keer te gebruiken?



Ik gebruik trouwens nooit een handdoek, maar doe een badjas aan en die gebruik ik ook meerdere keren.



Edit: Ik zou mezelf bijna vies gaan voelen door dit topic
quote:aquamarijne schreef op 27 november 2015 @ 10:21:

TO waarom vraag je je af of het tė is?



Veel mensen hebben vet haar,en heel veel ruiken niet fris .

Of ik heb een te goede neus.Dit zal wel mijn probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weleens een betrouwbare bron willen van dat het slecht is om je haar elke dag te wassen.

Wie zegt dat? Welk concreet bewijs is er?

Elk haar is toch anders, hoe kun je nou zeggen dat je haar elke dag wassen slecht is?
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar was ik om de 2 a 3 dagen. Bovenkleding kan ook enkele dagen mee. Onderkleding elke dag. Lakens om de 2 weken.
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 10:27:

[...]





Veel mensen hebben vet haar,en heel veel ruiken niet fris .

Of ik heb een te goede neus.Dit zal wel mijn probleem zijn.Volgens mij beantwoord dat niet echt de vraag.
quote:minnimouse schreef op 27 november 2015 @ 10:28:

Ik zou weleens een betrouwbare bron willen van dat het slecht is om je haar elke dag te wassen.

Wie zegt dat? Welk concreet bewijs is er?

Elk haar is toch anders, hoe kun je nou zeggen dat je haar elke dag wassen slecht is?Er is in ieder geval geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 10:27:

[...]





Veel mensen hebben vet haar,en heel veel ruiken niet fris .

Of ik heb een te goede neus.Dit zal wel mijn probleem zijn.Dus heeft eigenlijk niets met je eigen vraag te maken? Dat andere mensen volgens jou niet fris ruiken heeft toch niets te maken met of je jezelf te schoon vindt?
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 10:24:

[...]





Dus je wast je zonder zeep en gebruikt een handdoek 2x ?

Waarom die handdoek kun je toch gewoon wassen die kan niet uitdrogen, dus de ene keer droog je je kont en geslachtsdeel en de dag erna ga je er weer mee over je gezicht?

Of gebruik je verschillende?

Ik vraag me dan af waarom.Jij gooit elke dag je handdoek in de was? Ik doe rustig een week met een handdoek.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:minnimouse schreef op 27 november 2015 @ 10:28:

Ik zou weleens een betrouwbare bron willen van dat het slecht is om je haar elke dag te wassen.

Wie zegt dat? Welk concreet bewijs is er?

Elk haar is toch anders, hoe kun je nou zeggen dat je haar elke dag wassen slecht is?



Ik denk dat de shampoofabrikanten wel een betrouwbaar onderzoekje hebben ergens



Ik was ook gewoon elke dag mijn haar, anders is er niks mee te beginnen. Bovendien ga je toch niet vrijwillig met een hoofd met vette haren rondlopen, alleen maar omdat "ze" zeggen dat afbouwen zo goed is voor je haar?
Alle reacties Link kopieren
quote:Marie89 schreef op 27 november 2015 @ 10:25:

Hahaha! Mijn vriend doucht wel dagelijks en gebruikt zijn handdoek meerdere keren.

Als je je wast, dan is toch alles schoon wanneer je je afdroogt? Dus waarom dan de angst om hem twee keer te gebruiken?



DIk gebruik een handdoek ook meerdere keren met dezelfde redenatie. Ik ben schoon als ik mezelf afdroog dus die handdoek wordt ook niet vies.
Before you assume, there is this thing called asking.
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 10:21:

Als ik dagelijks was is het prima, maar soms maak ik mijn haar stijl en vind ik het zonde om de dag erna te wassen, maar als ik dan de dag erna uit bed kom heb ik een vethelm op.

Dat is echt vies vind ik dan.

Maar als anderen daar geen last van hebben is dat toch prima.

Ik vraag mij dan alleen af die mensen die niet dagelijks hun haar hoeven te wassen , hoelang hebben de mensen met die vettige haren die je altijd ziet hun haar al niet meer gewassen?

Het voelt echt vies de derde dag bah en dan het idee dat ik daarmee op mijn kussen heb gelegen.

Ik zou juist langer mijn haar niet willen wassen maar het afbouwen lukt niet zo kun je niet de straat op.Sommige mensen hebben gewoon heel vet haar. Daar kun je niet tegenop wassen. Ik ken iemand die daar juist heel onzeker over is geworden, omdat ze heel vaak opmerkingen over haar haar krijgt. Echt, soms valt er niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hoe vaak je haren moet wassen zal ook wel te maken hebben met wat voor haar je hebt. Lijkt me niet dat daar standaard richtlijnen voor te geven zijn. Zelf ben ik mijn haar steeds minder gaan wassen. Nu is het juist minder snel vet dan eerst.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
TO ik doe precies hetzefde als jij!
quote:sophiax schreef op 27 november 2015 @ 09:54:

Ik spoel het wel uit onder de douche (minstens 1x per dag, maar ivm sporten vaak 2x) en het is niet vet (smeer er zelfs dagelijks amandelolie in).Sheeps ass! Wat was dat makkelijk, maar 1x per week wassen en dan een lik vet erin en klaar. Inmiddels weer om de dag en ja, ik ben ook zo'n 2x wasser, wel met maar een heel klein drupje shampoo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven