is het te?

27-11-2015 09:42 131 berichten
Wij douchen dagelijks inclusief haren wassen.(Als ik 1 dag mijn haar niet was moet het de dag erna 2x dus wat zou om de dag wassen dan toevoegen?)

Wekelijks schoon beddengoed.

Ieder dag schone kleding.

normaal/te schoon?

Totaal aantal stemmen: 117

Normaal (44%)
Te schoon (56%)
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 27 november 2015 @ 11:40:

Het milieu zal je ook aan je reet roesten zeker?Dat zeg ik.... onderkant van de samenleving, die maken zich alleen druk om zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Alles voor je overmatige, wetenschappelijk bewezen onnodige hygiëne!

Wat nou milieu? Je gaat jezelf toch geen schone handdoek ontzeggen voor een opwarminkje of wat?
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 11:39:

[...]





Veel douchen en veel wassen!

Vergeet de ¤46 aan schoon drinkwater verspilling niet.



Wat heerlijk dat ik mijzelf dat allemaal bespaar aan tijd en geld (met al dat gevouw en gewas). Kan ik van dat geld iets leuks met mijn gezin doen in plaats van zinloos doekjes vervangen.



En van de rest koop ik lekkere geurtjes om mijn lichaamsmeur mee te verdoezelen.
quote:spectral schreef op 27 november 2015 @ 11:41:

[...]



Dat zeg ik.... onderkant van de samenleving, die maken zich alleen druk om zichzelf
quote:spectral schreef op 27 november 2015 @ 11:41:

[...]



Dat zeg ik.... onderkant van de samenleving, die maken zich alleen druk om zichzelf Kleine wereld. Met kleine, veelvuldig gewassen gastendoekjes.
quote:TheJoker schreef op 27 november 2015 @ 11:44:

[...]





Wat heerlijk dat ik mijzelf dat allemaal bespaar aan tijd en geld (met al dat gevouw en gewas). Kan ik van dat geld iets leuks met mijn gezin doen in plaats van zinloos doekjes vervangen.



En van de rest koop ik lekkere geurtjes om mijn lichaamsmeur mee te verdoezelen.



Ik koop nooit lekkere geurtjes , heb ik ook geen behoefte aan , als je je dagelijks wast heb je dat niet nodig, dat is onnodig anderen de neus overprikkelen echt alles behalve lekker als je langs zo iemand loopt.

Maar je maakt een grapje ik weet.

Je wilt me op de kast hebben dat snap ik.

Ik houd van schone handdoeken jij niet prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Deze man heeft al 12 jaar niet gedoucht:

http://www.welingelichtek ... 2-jaar-niet-gedoucht.html
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 11:51:

[...]





Ik koop nooit lekkere geurtjes , heb ik ook geen behoefte aan , als je je dagelijks wast heb je dat niet nodig, dat is onnodig anderen de neus overprikkelen echt alles behalve lekker als je langs zo iemand loopt.

Maar je maakt een grapje ik weet.

Je wilt me op de kast hebben dat snap ik.

Ik houd van schone handdoeken jij niet prima toch?Die laatste zin is natuurlijk een beetje een dooddoener. Jouw definitie van schoon is anders dan die van veel mensen. Dat maakt nog niet dat iedereen die niet meerdere malen per dag keukendoeken vervangt, van Gore doekjes houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche elke dag, maar was mijn lichaam niet altijd met zeep. Dan alleen afspoelen met water. Dit omdat ik merk dat ik dan minder acne ontwikkel op mijn rug, nek en borst.

Ik was bijna iedere dag mijn haar. Soms sla ik een dag over, maar dan moet ik echt met droogshampoo aan de gang en het vast dragen. Mijn huid is erg vettig en ik heb dun haar. Ik zou het echt wel minder willen wassen, maar hetplakt soms echt tegen mijn hoofdhuid als ik 's morgens opsta. Wel gebruik ik een clear shampoo, zonder allerlei toevoegingen.

Mijn bed verschoon ik het liefst elke week, omdat ik veel zweet 's nachts en dat in combinatie met mijn vette huid en acne dat soms open ligt...

Kleding draag ik gerust twee dagen, omdat ik overdag juist nauwelijks zweet en vaak een hemd draag die ik wel ieder dag wissel. Net als mijn onderbroek trouwens. Met bh's ben ik luier, die draag ik gerust meerdere dagen.
quote:belle_epoque schreef op 27 november 2015 @ 12:03:

Ik douche elke dag, maar was mijn lichaam niet altijd met zeep. Dan alleen afspoelen met water. Dit omdat ik merk dat ik dan minder acne ontwikkel op mijn rug, nek en borst.

Ik was bijna iedere dag mijn haar. Soms sla ik een dag over, maar dan moet ik echt met droogshampoo aan de gang en het vast dragen. Mijn huid is erg vettig en ik heb dun haar. Ik zou het echt wel minder willen wassen, maar hetplakt soms echt tegen mijn hoofdhuid als ik 's morgens opsta. Wel gebruik ik een clear shampoo, zonder allerlei toevoegingen.

Mijn bed verschoon ik het liefst elke week, omdat ik veel zweet 's nachts en dat in combinatie met mijn vette huid en acne dat soms open ligt...

Kleding draag ik gerust twee dagen, omdat ik overdag juist nauwelijks zweet en vaak een hemd draag die ik wel ieder dag wissel. Net als mijn onderbroek trouwens. Met bh's ben ik luier, die draag ik gerust meerdere dagen.Het zal inderdaad met mijn vette huid te maken hebben en ik zweet ook veel s'nachts.
Ik douche twee keer per dag. Was m'n haren twee keer per per dag, trek twee keer per dag schoon ondergoed aan, kleding na 1 dag de was in, beddengoed ook wekelijks....



Misschien niet heel milieubewust bedenk ik mij nu, maar ik voel me anders echt niet fris....
quote:Wintersportdame27 schreef op 27 november 2015 @ 12:13:

Ik douche twee keer per dag. Was m'n haren twee keer per per dag, trek twee keer per dag schoon ondergoed aan, kleding na 1 dag de was in, beddengoed ook wekelijks....



Misschien niet heel milieubewust bedenk ik mij nu, maar ik voel me anders echt niet fris....Heb je kort haar dan? Als ik mijn haar twee keer per dag was, is het gewoon nooit droog (of ik moet een uur per dag fohnen).
Alle reacties Link kopieren
Stond deze discussie alweer op de agenda?
Alle reacties Link kopieren
quote:erizo schreef op 27 november 2015 @ 10:37:

[...]





Sheeps ass! Wat was dat makkelijk, maar 1x per week wassen en dan een lik vet erin en klaar. Inmiddels weer om de dag en ja, ik ben ook zo'n 2x wasser, wel met maar een heel klein drupje shampoo.



Hmm dit klinkt alsof mijn ik-was-mijn-haar-niet een tijdelijke luxe is



Wanneer ben jij het weer gaan wassen?
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 14:49
99.00% gewijzigd
Ik sport elke dag, dus douche elke dag. Haar wassen misschien 1 keer in de week. Ik heb dik en lang Aziatisch haar, als ik het was moet ik het föhnen, anders duurt het een dag tot het droog is, en van veel föhnen beschadigd mijn haar.

Handdoek gebruik ik wel 2 keer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 27 november 2015 @ 09:48:

Volgens mij is het kul dat het slecht zou zijn je haar iedere dag te wassen. Je leest er allerlei theorieen over, maar in de praktijk zit mijn haar toch echt het beste als ik het iedere dag was. En ja, ik heb veel uitgeprobeerd met eens per week wassen, of alleen met conditioner etc.



Verder lekker doen waar je zelf zin in hebt. Hier ook eens per 2 wkn bed verschonen en bovenkleding doe ik niet na een dag in de was tenzij het vies is.



Leuk die was als je niks te doen hebt, maar denk je ook aan het milieu?!



Precies, ik was mijn haar elke dag.

Volle bos, zit altijd goed, ziet er verzorgd uit en voor mij voelt het gewoon fris
Alle reacties Link kopieren
Maar mijn bed verschoon ik niet elke week, ik probeer om de 2 weken, maar soms druk en dan vergeet ik het



Ben ik nu erg vies intelligent ?



Ondergoed en sokken elke dag, bh paar dagen dragen, vest/blouse meestal 2 dagen, tenzij ik knoei ( die kans is groot) en broeken dag of 3/4

Handdoek dan weer elke keer een schone, en vaatdoekjes/keukendoek 2x in de week verschonen



Er is bij mij dus geen peil op te trekken
Ik hoor bij de meerderheid! Ik dacht dat ik een viezerik was. Ik vind dat te schoon ja.



Van elke dag je haar wassen, word je haar vet. Mijn advies: wacht een keer een week met je haar wassen, want je talgklieren gaan als een idioot vet aanmaken omdat je je haar elke dag wast. Ja, dan is het idd als je het 1 dag niet wast vet. Maar als je je hoofdhuid een week rust geeft, geef je je talgklieren de kans om weer rustig te worden. Neem bv droogshampoo die week en masseer dat niet in je haarwortels maar verdeel het over de lengtes.



Ik heb heel lang haar en dat was ik 2-3 keer per week en heb nooit vet haar. Ik gebruik ook geen wax maar elixer en een klein beetje schuimgel, that's it. En s nachts draag ik het in een vlecht. Van shampoo en andere verzorgingsproducten raakt je haar altijd beschadigd, wat ze ook zeggen. Of je moet het met shampoo wassen die het nauwelijks ontvet en dat schiet ook niet op. Fohnen is ook schadelijk voor je haar trouwens.
Ah, we gaan het milieu erbij slepen. Een opwarminkje meer of minder zal me inderdaad aan mijn reet roesten, ik ga niet twee dagen dezelfde handdoek gebruiken. Maar mijn bed verschonen en de keukendoeken vervangen doe ik dan weer niet zo vaak. Ik rij nauwelijks auto en vlieg nooit. Compenseert dat voldoende voor de handdoeken?



Wat een gezanik.
Hoe meer ik mijn haar was, hoe sneller het vet wordt.

Ik was het gemiddeld 2 keer per week.

Fohnen doe ik alleen in dringend gevallen.



Was ik het bijvoorbeeld na 2 dagen al, dan is het gegarandeerd 1.5 dag later al terug vet.

Was ik het dan direct opnieuw, heb ik na 1 dag prijs, ...



Kleding (behalve ondergoed en sokken) een dag of 3. Tenzij er vlekken op zitten.

De lakens een week of 3 à 4.

De badhanddoeken hangen er meestal een week of 2 (à 2 keer per week douchen). Ik stap namelijk proper uit de douche.
quote:Isabela schreef op 27 november 2015 @ 20:09:

Ah, we gaan het milieu erbij slepen. Een opwarminkje meer of minder zal me inderdaad aan mijn reet roesten, ik ga niet twee dagen dezelfde handdoek gebruiken. Maar mijn bed verschonen en de keukendoeken vervangen doe ik dan weer niet zo vaak. Ik rij nauwelijks auto en vlieg nooit. Compenseert dat voldoende voor de handdoeken?



Wat een gezanik.Die hele milieutop komende week is ook een hoop gezanik.
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 11:51:

[...]Ik houd van schone handdoeken jij niet prima toch?Ik ook hoor, ondanks dat ik niet elke douchebeurt een handdoek uit de kast pak. Ik vind een handdoek na 1x afdrogen echt nog niet vies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabela schreef op 27 november 2015 @ 20:09:

Ah, we gaan het milieu erbij slepen. Een opwarminkje meer of minder zal me inderdaad aan mijn reet roesten, ik ga niet twee dagen dezelfde handdoek gebruiken. Maar mijn bed verschonen en de keukendoeken vervangen doe ik dan weer niet zo vaak. Ik rij nauwelijks auto en vlieg nooit. Compenseert dat voldoende voor de handdoeken?



Wat een gezanik.Tsja, als je het zo druk hebt met alles in huis dagelijks meermaals verschonen, zal er inderdaad wel weinig tijd resteren om buitenvervoer nodig te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bed 1x per week als het nodig is 2x.

Douchen 1 vaak 2x per dag.

Shirtjes draag ik 1 dag broeken vaak 2 dagen.

Badhanddoek gebruik ik vaak 2x.

Bh om de dag.

Sokken en ondergoed dagelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven