Is jouw huis 'af'?

24-03-2017 00:54 119 berichten
Plinten en deuren met stukjes eraf. De muren zijn niet meer wit. Een trap met slijtage, een open washok waar alle rommel in beeld is, niets is echt afgewerkt... herkenbaar?
Oh en over onze oprit kan je schaatsen.. glijden door de groene aanslag..
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de keuken en badkamer zijn beste tijd gehad en dat valt ook echt te zien. Kastjes vallen van ellende uit elkaar. Badkamer is zo klein en heeft geen raampje, beschimmeld.

Hoe vaak en meer je het schoonmaakt en netjes probeert te houden, t heeft gwn geen zin meer.



Gelukkig gaan ze binnenkort beginnen met renoveren. Krijg dan een nieuwe keuken, grotere badkamer en nieuwe wc. Kijk er zo naar uit..
•°: Don't be the same, be better!
Oh, ik ben het poetsen zo *%# van de badkamer, we hebben een open inloopdouche, prachtig, maar die kalk...
Nee. Ik ben getrouwd met een handige, nette resultaatgerichte man. Enige nadeel is dat hij telkens apparatuur repareert die ik al lang wil vervangen.



Man is afgestudeerd in werktuigbouwkunde en elektrotechniek.

En heeft dus nog een goede baan ook.



Ik ben die ene!!!
quote:Vl43inder schreef op 24 maart 2017 @ 01:09:

Nee. Ik ben getrouwd met een handige, nette resultaatgerichte man. Enige nadeel is dat hij telkens apparatuur repareert die ik al lang wil vervangen.



Man is afgestudeerd in werktuigbouwkunde en elektrotechniek.

En heeft dus nog een goede baan ook.



Ik ben die ene!!! heeft hij nog tijd over ;)
Mijn man is best handig maar kijkt liever voetbal
Alle reacties Link kopieren
Florel, is het huur of koop?

Herkenbaar als in help mijn man is prutser?

Of de woningbouw heeft het slordig opgeleverd?



Ooit in huis gewoond, dat leek echt net een grot, betonlook, overal ;(

Plinten lagen hier ook los en dus binnen no time kapot;( ( particuliere huur).
Croma is een een Bitch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 24 maart 2017 @ 01:09: Enige nadeel is dat hij telkens apparatuur repareert die ik al lang wil vervangen.

!!
Croma is een een Bitch.
Alle reacties Link kopieren
Plinten zijn niet meer oke en de muren van de keuken mogen gewit worden

maar niet noodzakelijk...de rest is gelukkig nog goed.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:salute schreef op 24 maart 2017 @ 01:17:

Florel, is het huur of koop?

Herkenbaar als in help mijn man is prutser?

Of de woningbouw heeft het slordig opgeleverd?



Ooit in huis gewoond, dat leek echt net een grot, betonlook, overal ;(

Plinten lagen hier ook los en dus binnen no time kapot;( ( particuliere huur).Het is een koophuis, mijn man werkt overdag en is in de avond óp. letterlijk op. We hebben lieve, leuke en hele energievreters, qua klanten en werknemers. En dan ben je in de avond moe. En dan ga je niet even leuk schilderen. Ik natuurlijk wel
Koophuis.



De helft van de spotjes in de keuken vallen vaak uit.

De helft van de spotjes in de living zijn gewoon kapot.

(De vorige eigenaar hield van spotjes, heel het huis heeft niets anders.

In de slaapkamer hebben we die ondingen verbannen, de helft werkte er toen toch niet.)

"Ooit" wil ik een ander aanrecht. Een effen egaal. Nu allemaal tegeltjes met voegen.

En een nieuwe dubbele afwasbak. Nu een enkele met zo'n kleintje erbij.

Tegelijk is het oude nog in perfecte staat, dus ik gok dat het nog wel 20 jaar blijft steken .



We willen een nieuwe eettafel.

De huidige heeft hetzelfde steentjespatroon als op 't aanrecht, maar is loeizwaar en onpraktisch.

Tegelijk stort het ding nog altijd niet in en ik zou niet eens weten hoe we het ooit moeten buiten krijgen.



De gang moet nodig bijgeplamuurd en geverfd. De plinten moeten er ook vast in.

De helft van de hal beneden is hout, de andere helft stenen.

Stenen is in de hal toch écht praktischer qua onderhoud. Ooit vliegt het hout er dus uit.

(Maar tegelijk moet je dan exact dezelfde stenen gaan zoeken, want ze matchen ook en lopen door met de stenen in de eetkamer en keuken.)



De deuren van de slaapkamers hebben een lelijk kleurtje.

En zijn stokoud. De deur van de badkamer is 't ergste, die heeft ook van dat lelijk glas.



De badkamer moet nodig een lik verf en ik wil een extra kast en het "washok" naast de wc anders ingedeeld (extra schappen).

En ik wil een nieuwe douchedeur en een andere lavabo.

En het "gat" weg waar de vorige bewoner een opening heeft gestoken (met mousse afgezet) om "misschien ooit een bad te installeren".

Dat bad komt er hier toch nooit.



De tweede verdieping (2 slaapkamers + zolder) zijn nooit geschilderd geraakt.

Geen kinderen, dus het doet alleen maar dienst als "hobbyruimte", stockeerplaats, boekenkamer en er staat een logeerbed.

Voor die 1 keer om de 2 jaar dat we es een logee hebben.

Er moeten ook nodig gordijnen in die niet de geest geven. (In 1 van de 2 kamers hingen rolletjes, maar die zijn naar beneden getuimeld en onherstelbaar.)



Driekwart van de deurklinken deugt maar half.

Komen geregeld los.





Ik heb 2 linkerhanden en ook man is verre van handig.

Mijn vader heeft al es naar het licht gekeken, maar die vindt het probleem ook niet.



Maar hé, er valt hier prima te leven en niets is echt dringend dringend .

En sowieso verhuizen we de komende 40 jaar niet .




Ohhh.. ik ben heel streng door ons nette (5 jaar oud) huis gelopen, ik heb alle puntjes opgeschreven en de lijst is lang... prima te leven maar wat hebben we er een bende van gemaakt
Oh en die deurklinken! ah grrrr.. onze duurgrepen ala veelsteduur .. laten los!! Als je ergens grip op moet hebben is het wel een greep ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn/ ons huis is een totale bouwval. Deurklinken die loslaten. Kapotte deuren. Half afgestucte muren. Steenstrips. Verouderde badkamers. Slaapkamers die niet af zijn. Nog een hoop te doen dus.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Hier is alles af maar dat is omdat het te koop staat, vlak voordat het in de verkoop ging nog alle plinten vastgelijmd en alle andere klusjes gedaan
Godzijdank, ik dacht dat ik de enige was.

-vloer moet vervangen, met plint uiteraard

- plafond witten

- kozijnen verven

- muren behangen

-trap opknappen

-tuin



Pfft moed zakt me steeds in de schoenen als ik eraan denk.
Alle reacties Link kopieren
Hier niet echt herkenbaar.

Hele huis is af. Alleen de zolder hebben we niks aan gedaan.

Die kan wel een behangetje gebruiken.

Echter, we gebruiken het als waskamer/berghok dus vind het wel prima zo.
Alle reacties Link kopieren
Nee hier is niet alles af.

Op de voorzolder liggen nog steeds stukken vloerbedekking ipv een fatsoenlijke vloer.

De badkamer en. Keuken zijn 11 jaar oud en dat merk je.

Dan heb ik het nog niet eens over schilderwerk ....
Wij zijn net verhuisd, maar het is hier toch best wel af ja. Dochter haar kamer heeft een nieuwe vloer en de plinten zitten erop. Overal hangen lampen ipv losse peertjes, de garage heb ik laatst opgeruimd en ook de zolder is gewoon netjes. Alleen de badkamer vinden we niet zo mooi, maar hij functioneert en er is niets stuk. Prima dus

Ik kan er niet zo goed tegen als dingen maar half af zijn. Ik zie dat idd bij vrienden. Plinten in de woonkamer zitten er niet op, paar palen om de verwarming wat ooit een ombouw moet worden. Tja, ik snap niet dat je daar jaren tegenaan kan kijken zonder het af te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ons huis zeker niet. We zijn vorig jaar verhuisd en de verbouwingspot is op! Hahaha wij leven met peertjes maar het grote werk is wel helemaal af ( muren, keuken, vloeren).



Koop een hogedrukreiniger voor de oprit. Zo weer helemaal schoon!
Ik heb in de afgelopen 10 jaar misschien twee maanden overal plinten gehad. Toen hadden we lekkage vanuit de badkamer en moest er wat muren opnieuw worden gestuct. De plinten zijn toen nooit meer terug gekomen.

Ook de trap is nooit helemaal afgewerkt.

En dat terwijl ik uit een nest kom waar afwerking en detail zeer hoog in het vaandel staan.
Wij zijn twee jaar geleden naar een nieuwbouwwoning verhuisd en die was al vrij snel helemaal af. Ik zou echt niets kunnen bedenken dat vervangen, gerepareerd of aangepast moet worden.
Pffh, heb je even?



- De keukenrandjes moeten nog gekit

- Er moet een randje bij het raam vervangen worden

- De muur in de keuken moet opnieuw behangen

- De toilet beneden moet vervangen

- We willen een nieuw hek in de tuin

- We willen nieuwe tegels in de tuin / nieuwe indeling

- Wat dus betekent dat we heel veel planten uit de tuin moeten halen

- De centrale ventilatie moet vervangen

- Het plafond in de slaapkamer moet gewit

- Het plafond in de badkamer moet gewit



Helaas zijn we beiden niet zo handig, dus het schiet niet echt op. Maar ooit moet het toch eens afkomen...
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen hier nu anderhalf jaar.

Dorpels moeten nog geverfd, plinten liggen overal maar op sommige plaatsen liggen ze alweer los.

Op het toilet willen we nieuwe tegels, maar op zich is het nu ook wel af.

Buiten dat we in de toekomst wel wat dingen willen verbouwen, is het nu ook wel klaar. Niets kapot.



Maar die dorpels.....Pfff hik er zo tegenaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven