Is jouw huis 'af'?

24-03-2017 00:54 119 berichten
Plinten en deuren met stukjes eraf. De muren zijn niet meer wit. Een trap met slijtage, een open washok waar alle rommel in beeld is, niets is echt afgewerkt... herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
Plinten hebben we nooit geplaatst, gaan we ook niet doen, heb vrijwel overal iets tegen de mur staan dus je ziet het niet.

Badkamer willen we ooit verbouwen.



We zijn op de helft in het vervangen van de kozijnen maar dat kan nou eenmaal niet ineen.



Gordijnen in de woonkamer, voor en achter, zijn verschillend, maar vinden we zonde om echt iets aan te doen.



Er hangen nog wat verhuisfittingen hier en daar.



De lamp in de keuken komt naar beneden en heeft maar een werkende spot



In de tuin ligt een hoopje grofvuil, wat nog weggebracht moet worden



Op zolder ligt nog wat bouwafval dat weg moet



Maar het is wel schoon (achtig) en opgeruimd (of wat daarvoor door moet gaan )
Wij hebben 9 jaar geleden een "bouwval"

gekocht en het is nog lang niet af. En wat wel af was, is inmiddels al bijna allemaal alweer aan vervanging toe. Het zijn ook allemaal flinke klussen die nog gedaan moeten worden. De gevelbekleding moet bijvoorbeeld vervangen worden, met de kozijnen zijn we nu bijna halverwege met vervangen, alles moet nog/weer geschilderd worden en na een paar flinke lekkages moet ook vrijwel alles (opnieuw) gewit, de vloer beneden was klaar maar blijkt niet geschikt voor de ondergrond en begeeft het, de vloeren boven moeten nog, en door het hele huis heen zitten overal allerlei open eindjes in de afwerking die nog opgelost moeten worden.



In mijn vorige huis kon ik helemaal niet tegen troep of open eindjes en vond ik de afwerking heel belangrijk. Je zou dan ook verwachten dat ik heel onrustig wordt van al die dingen die hier nog gedaan moeten worden. Maar gek genoeg heb ik me nog nooit ergens zo fijn en relaxed gevoeld als in dit huis.
Ons huis was bijna af, tot we kinderen kregen. Met 1 kind klussen lukt nog wel, maar met 2 is niet te doen. We brengen ze wel eens uit logeren, maar wat je in 1 zo'n dag kan doen zet niet echt zoden aan de dijk. Het lijkt me heerlijk om de boel eens af te maken, maar ach, we zitten er netjes bij en we doen nu leuke dingen met het gezin.
Alle reacties Link kopieren
Vorige zomer huis gekocht waar sinds de jaren 90 niet echt meer wat aan is gedaan qua onderhoud. Echt elke trap, kozijn en deur is oranje. Nu druk met verven van de zolder. De hal is klaar. Bezig met de tuin. En dan heb ik nog 2,5 kantjes met klusjes die ook moeten gebeuren. Ik ben handiger dan vriend dus meeste doe ik alleen. Gelukkig hebben we alle tijd en storen we ons niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Een en al herkenning. Fijn dit topic, want soms heb ik echt het gevoel dat ik de enige ben.
Fijn dit topic, herkenning!



Het plafond moet geschilderd

De badkamerdeur en het meubel moeten vervangen

De tussendoor beneden moet vervangen

De achterdeur moet vervangen



De badkamer gaan we binnenkort aanpakken, een nieuwe achterdeur komt er wel een keer. Nieuwe tussendeur komt pas als de hond overleden is.

Plafond schilderen moet ook gebeuren maar ja....tijd...
Alle reacties Link kopieren
Zelfs toen ik mijn huis ging verkopen was mijn huis niet af.



Ik ben ooit, in mijn jonge jaren, in een radicaal joods gezin au pair geweest en zij hadden permanent een schilder in dienst omdat hun huis nooit af mocht zijn. Dus als hij bijna klaar was met een schilderklus begon hij gewoon weer opnieuw;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Eames6 schreef op 24 maart 2017 @ 06:57:

Ons huis was bijna af, tot we kinderen kregen. Met 1 kind klussen lukt nog wel, maar met 2 is niet te doen. We brengen ze wel eens uit logeren, maar wat je in 1 zo'n dag kan doen zet niet echt zoden aan de dijk. Het lijkt me heerlijk om de boel eens af te maken, maar ach, we zitten er netjes bij en we doen nu leuke dingen met het gezin.Ik vind met 1 kind klussen al niet te doen.
quote:Mevrouw75 schreef op 24 maart 2017 @ 07:21:

Ik ben ooit, in mijn jonge jaren, in een radicaal joods gezin au pair geweest en zij hadden permanent een schilder in dienst omdat hun huis nooit af mocht zijn. Dus als hij bijna klaar was met een schilderklus begon hij gewoon weer opnieuw;)Daar heb ik nog nooit van gehoord. Waarom is dat? Het lijkt me trouwens makkelijker en goedkoper om gewoon nog niet alle plinten te bevestigen of zo dan constant iemand in dienst te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog beginnen..(na 10 jaar) :d
Wij hebben flink verbouwd, dat is al vijf jaar bijna klaar. Er leggen nog twee latjes los, de ene is gelakt en de andere nog niet.



Er is nog een raam niet geschilderd. Het hele kozijn wel maar het draai team kon toen niet, want het droogde niet snel genoeg.



Etc etc.
Ons huis is te klein en daarom ben ik altijd aan het opruimen. Maar binnenkort hebben we behoorlijk wat extra ruimte dus gaat helemaal goedkomen

Als ik nu hier rondloop vind ik het opeens een beetje armoedig (oude vloer, aanrechtblad met vochtschade e.d.) valt me nu pas echt op.

Maar dat zoekt de nieuwe bewoner verder maar lekker uit
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 24 maart 2017 @ 01:09:

Nee. Ik ben getrouwd met een handige, nette resultaatgerichte man. Enige nadeel is dat hij telkens apparatuur repareert die ik al lang wil vervangen.



Man is afgestudeerd in werktuigbouwkunde en elektrotechniek.

En heeft dus nog een goede baan ook.



Ik ben die ene!!!Ik heb ook zo een! Nu is alles klaar en gaan we verhuizen... Naar een nieuwbouwwoning, dus man begint gewoon weer opnieuw. Gelukkig vindt hij het leuk!
Des te meer ik hier lees, des te vaker ik denk "oh ja, dat moet ook nog!
Heel erg herkenbaar, laminaat in de woonkamer waarvan alle planken losliggen, muren die nodig een sausje kunnen gebruiken, kozijn in de keuken dat is afgebladerd, vinyl in de hal wat half ducttape is en 20 lagen behang over elkaar heen wat je er met geen mogelijkheid afkrijgt, behang dat van de muren gerold is in een van de slaapkamers, een grote vieze vlek op het plafond in de badkamer. Vieze vochtstrepen op het stucwerk in de wc. De reden? Lekkages welke maar steeds niet opgelost word (verhuurder) en ik ga geen geld steken in nieuwe vloeren, behang en muurverf als het daarna weer vernaggeld wordt door een nieuwe lekkage. Ik ben aan het zoeken naar een andere woning (gaat niet zo gemakkelijk helaas) en ondertussen ontvang ik nog maar heel weinig bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Af???



Mijn man werkt alles wat gedaan moet worden keurig af. Tot op de laatste 2% . En omdat dat nog moet, blijven boormachine en verfkwast nog ´even niet opgeruimd´.



En als het dan wel af is, is er gewoon weer een nieuw project.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar dit huis gekocht, op ons loijstje staan nog 36 punten, van onderhoud tot "dat willen we ooit eens anders". Nu nog tijd en een zak met geld.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Frambozen schreef op 24 maart 2017 @ 07:03:

Vorige zomer huis gekocht waar sinds de jaren 90 niet echt meer wat aan is gedaan qua onderhoud. Echt elke trap, kozijn en deur is oranje. Nu druk met verven van de zolder. De hal is klaar. Bezig met de tuin. En dan heb ik nog 2,5 kantjes met klusjes die ook moeten gebeuren. Ik ben handiger dan vriend dus meeste doe ik alleen. Gelukkig hebben we alle tijd en storen we ons niet zo snel.



Ja dit!!! Waarom alles oranje, rood en paars??

Het was hier echt een hel met schuren en schilderen
quote:miss_musica schreef op 24 maart 2017 @ 07:36:

Nu is alles klaar en gaan we verhuizen..Herkenbaar! Wij hebben tot twee keer toe een huis helemaal gerenoveerd. En beide keren zijn we vrij snel nadat het af was verhuisd. Vandaar dat we nu bewust voor een nieuwbouwwoning hebben gekozen, zodat de vloer, de kozijnen, de keuken, de badkamer en het toilet in ieder geval de komende jaren voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk niet. Dat is de dood in de pot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
We wonen hier nu 7 jaar en we hebben boven alle vloeren nieuw, voor- en achtertuin opnieuw, nieuwe keuken erin, andere meubels, behangen/geverfd

Komende maand komt er beneden een andere vloer met vloerverwarming.



En dan zouden we de komende jaren nog graag de badkamer en toilet beneden opnieuw willen doen, keuken stukje uit laten bouwen, evt dakkapel op zolder, buitenboel schilderen.



Tja het kost vooral een hoop geld wat er niet steeds direct ligt dus we sparen ervoor.

Wat we zelf kunnen doen we zelf maar kost idd hoop tijd.

Vanaf volgende week een werkster, dat scheelt vast in het huishouden (eindelijk tijd om de voortuin van groene aanslag te ontdoen).



Soms zou ik willen dat het lekker "af" is maar aan de andere kant is het ook leuk om te zien hoe je huis steeds verandert en (naar mijn mening) mooier wordt. En het houdt me lekker bezig op pinterest haha
Alle reacties Link kopieren
Huurhuis, 2 jaar geleden komen wonen en toen groot opgeknapt dus toen was alles af. Nu zie ik dingen die ik wel weer een beetje bij wil werken: muur in de gang even vers schilderen bijvoorbeeld, want die is smoezelig op sommige plekken. En de houten vloer zou in de olie mogen, maar wat een gedoe lijkt me dat. (dat heb ik ook nog nooit gedaan dus ik kan niet goed inschatten hoeveel werk het is)



Een vitrage is kapot, er ligt al een nieuwe maar die moet ik nog even op maat (laten) maken. En dan mogen er wel weer wat nieuwe plantjes op het balkon nu het weer lente is.



Oh ja, en de zolder opruimen. Daar zijn we inderdaad in die 2 jaar nog niet aan toe gekomen. Maar hee, het is de zolder: daar komt niemand.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Hier is alles opzich wel af (ook een handige man) maar niet zulke goede kwaliteit. Wij wonen nu anderhalf jaar in een huurwoning en dan ga je niet investeren ik een dure vloer, dat is zonde. Nadeel is dat de plintjes loslaten en op de hoekjes worden ze 'kartonnig' doordat de stofzuiger ed er tegenaan komen.



We hebben ook niet geïnvesteerd in een stucadoor (want niet ons huis, dus waarom zouden we?) dus de muren zijn niet heel glad.



Ik merk dat we telkens een beetje de goedkoopste oplossing kiezen 'omdat we huren'. Dat is opzich niet erg, maar langzamerhand zou ik er wel eens echt geld in willen steken. Ach, we verwachten hier nog een jaar of 3.5 te wonen en dan te gaan kopen, dus dan ga ik los
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is wel af,maar er ligt altijd wel iets wat ik nog wil.eerst was dat de zolder verbouwen tot slaapkamer, toen een serre aanbouwen en nu wil ik een dubbele wasbak in de badkamer .

Alles opnieuw sauzen is inmiddels ook geen overbodige luxe, maar daar heb ik nu ff geen puf voor. Dat komt wel als de jongste naar school is.
Ah ja dat kan ik me voorstellen lux!

Tot die tijd gewoon lekker sparen en dan kopen waar je van droomt zonder al teveel consessies te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven