Jaren twintig woning, populariteit...

24-10-2016 19:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
anoniem_257823 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 16:00
98.67% gewijzigd
Als je op je huis wilt verdienen moet je in een verhuurpand investeren. Een eigen huis koop je voor je eigen woonplezier.



Is zo'n arbeidershuisje niet snel te klein met het oog op eventuele kinderwens?
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 24 oktober 2016 @ 20:00:

Als je op je huis wilt verdienen moet je in een verhuurpand investeren. Een eigen huis koop je voor je eigen woonplezier.



Is zo'n arbeidershuisje niet snel te klein met het oog op eventuele kinderwens?



Je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt, maar sowieso de komende vijf jaar hebben we nog geen kinderwens. Verder klopt het wel wat je zegt, maar dat geldt voor een appartement ook. Er zit één extra kamer in, dus ruimte voor één kindje is er sowieso.



Het is ook niet dat we het zien als beleggingsobject, maar we willen ook niet straks met iets zitten dat kennelijk onverkoopbaar is.



We willen overigens niet huren omdat we beiden kunnen lenen bij onze ouders tegen relatief gunstige voorwaarden, en daardoor is huren in principe geld in de sloot gooien. We oriënteerden ons aanvankelijk voornamelijk op appartementen, maar zien nu ook dat je voor 30.000 euro meer al een klein huisje kunt hebben, wat dan wel weer heel oud is. Blijft lastig.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de mogelijkheid evt, aan te bouwen. cq te vergroten in de toekomst
het is nooit te laat om te leven
Hoeveel slaaapkamers heeft het huisje?

Kan je er met 1 of 2 kinderen nog wonen?
Hoe groot is dit huisje? Met twee personen is twee slaapkamers voldoende maar als er een kind (of meer) komt vind ik het altijd wel fijn om een extra kamer te hebben, of een bergzolder. In Amsterdam wonen gezinnen met zijn vieren op 65 vierkante meter, maar dat lijkt mij best wel krap.

In zo'n oud huisje ben je waarschijnlijk duurder uit qua onderhoud, maar servicekosten voor appartementen zijn ook al snel meer dan 200 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
quote:winniewel schreef op 24 oktober 2016 @ 20:05:

Heb je de mogelijkheid evt, aan te bouwen. cq te vergroten in de toekomstNee dat is niet mogelijk...
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 24 oktober 2016 @ 20:05:

Hoeveel slaaapkamers heeft het huisje?

Kan je er met 1 of 2 kinderen nog wonen?Er is een extra slaapkamer, dus een kindje kan nog. Bij twee kindjes wordt het wel erg improviseren. Het is mogelijk (de hoofdslaapkamer waren vroeger ook 2 slaapkamers) maar dan wordt het wel erg priegelig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Als 't goed opgeknapt is zou ik 't geen probleem vinden. Ons huis is van 1907, helemaal opgeknapt, gerenoveerd, toen wij 't kochten. Soortgelijke huizen in de buurt verkopen op dit moment behoorlijk snel.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Het maakt werkelijk geen donder uit hoe hard de huizenprijzen wel of niet omhoog gaan. Als jouw huis duurder wordt, wordt een ander huis dat ook.



Vraag de verkopend makelaar waarom hij denkt dat het nog niet is verkocht. En laat een bouwkundige keuring doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat het lang te koop staat hoeft niet veel te zeggen...

Belangrijkste lijkt me dat je niet aan je max. hypotheek gaat zitten, op die manier hou je ruimte over en dat maakt het in de toekomst wat makkelijker. Wat jullie wensen ook zijn.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Als het huisje al 7 maanden te koop staat is het te duur (in deze markt waarbij de huizen weer goed verkopen). Dat kan om 1001 redenen. Mij spreekt jaren 20 heel erg aan.

Zaak dat je het voor een (veel) lagere prijs koopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 24 oktober 2016 @ 20:07:

Het maakt werkelijk geen donder uit hoe hard de huizenprijzen wel of niet omhoog gaan. Als jouw huis duurder wordt, wordt een ander huis dat ook.



Vraag de verkopend makelaar waarom hij denkt dat het nog niet is verkocht. En laat een bouwkundige keuring doen.Maar het maakt wel uit als een ander type woning harder in prijs stijgt en dus gewilder is, dan jouw type woning. Ik dacht zelf dat dit type huis juist altijd wel populair was door het karakteristieke ervan. Maar hier in de buurt zie ik appartementen in jaren zestig / zeventig ''blokken'' sneller verkocht worden dan dit soort huisjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gekozen voor een appartement boven een klein huisje. De meeste huizen in ons budget waren oud, tochtig en hebben veel onderhoud nodig, ook in de toekomst. Appartement wat we nu hebben is niet heel groot maar wel beneden, dus een tuintje, goed onderhouden, geïsoleerd en heeft een hele actieve vve. Was gewoon makkelijker. Maar goed, bij ons is er (nog) geen kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik jaren in een jaren 20 huis gewoond, dakkapel op de zolder, keuken en bijkeuken aangebouwd'

Grote tuin en stenen garage gebouwd. Heerlijk gewoond. Wat versta jij onder huisje?
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 24 oktober 2016 @ 20:06:

Hoe groot is dit huisje? Met twee personen is twee slaapkamers voldoende maar als er een kind (of meer) komt vind ik het altijd wel fijn om een extra kamer te hebben, of een bergzolder. In Amsterdam wonen gezinnen met zijn vieren op 65 vierkante meter, maar dat lijkt mij best wel krap.

In zo'n oud huisje ben je waarschijnlijk duurder uit qua onderhoud, maar servicekosten voor appartementen zijn ook al snel meer dan 200 euro per maand.het is 75 vierkante meter in totaal. Er zijn inderdaad geen servicekosten en wat betreft de fundering / dak / leidingwerk / kabelwerk moet je maar net genoeg vertrouwen hebben in de bouwkundige die de keuring uitvoert, als dat allemaal oké is valt het onderhoud wel mee want het is verder netjes onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:winniewel schreef op 24 oktober 2016 @ 20:10:

Wat versta jij onder huisje?Het is ook weer geen hans- en grietje huisje, maar ook geen rijtjeshuis met een inhoud zoals ze begin jaren tachtig gebouwd zijn zeg maar. Een beetje er tussen in, 75 vierkante meter vloeroppervlak exclusief het schuurtje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pien02 schreef op 24 oktober 2016 @ 20:13:

[...]





Het is ook weer geen hans- en grietje huisje, maar ook geen rijtjeshuis met een inhoud zoals ze begin jaren tachtig gebouwd zijn zeg maar. Een beetje er tussen in, 75 vierkante meter vloeroppervlak exclusief het schuurtje.Wat is de inhoud m3?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Bij een jaren 20 huis valt er altijd wel iets op te knappen. Als jonge tweeverdieners moet je maar net de tijd hebben om regelmatig wat te klussen. Vaardigheden ook. Of je moet alles uitbesteden.

Toevallig zag ik vandaag een huisje ergens in Sliedrecht op funda. Heel schattig. Wel veel schrootjes. Alleen al vanwege die schrootjes neem ik het niet eens in overweging. Je weet niet hoe slecht de muren zijn.

In mijn beleving is een jaren 20 pand altijd een kluspand. Altijd wat te doen. Wil je dat?
Alle reacties Link kopieren
Of jaren 20 gewild is weet ik niet. Als het goed geisoleerd is enzo denk ik wel.

Het scheelt ook of dit huis in een vooroorlogse achterbuurt staat of dat het een vooroorlogs buurtje is wat leuk opgeknapt is.
Alle reacties Link kopieren
75 m2 is wel klein.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft twee keer dat je de inrichting zo leuk vindt, maar die koop je er niet bij, neem ik tenminste aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:safrat schreef op 24 oktober 2016 @ 20:16:

Bij een jaren 20 huis valt er altijd wel iets op te knappen. Als jonge tweeverdieners moet je maar net de tijd hebben om regelmatig wat te klussen. Vaardigheden ook. Of je moet alles uitbesteden.

Toevallig zag ik vandaag een huisje ergens in Sliedrecht op funda. Heel schattig. Wel veel schrootjes. Alleen al vanwege die schrootjes neem ik het niet eens in overweging. Je weet niet hoe slecht de muren zijn.

In mijn beleving is een jaren 20 pand altijd een kluspand. Altijd wat te doen. Wil je dat?



Dat ligt er toch maar net aan wat de vorige bewoners gedaan hebben.

In ons huis is alles vernieuwd, electra, gas, waterleidingen, plafonds, muren, enz.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een klein huis met 2 slaapkamers niet aantrekkelijk is voor de meeste gezinnen. Dit soort huizen is echt voor stellen zonder kinderen. Ik zou dan eerder voor een appartement gaat met 3 slaapkamers, eventueel op de begane grond.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
In welke gemeente(s) zoeken jullie iets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven