Jaritop tegen onkruid of een ander goed middel gezocht.

29-03-2017 14:10 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben op zoek naar een manier om zo min mogelijk onkruid te hoeven wieden in mijn voortuin (en eventueel katten af te schrikken).

Op Internet kwam ik Jaritop tegen,iemand daar bekend mee? Cacao doppen hebben we al een keer geprobeerd, maar dat had niet het gewenste resultaat.

Alvast bedankt.
Onkruid in je voortuin komt bijna nooit uit de grond. De zaadjes waaien er in door de wind. Staat er veel onkruid in de rest van de straat? Gefeliciteerd, dan heb jij het ook. Wij wonen tegenover een weiland met paardenbloemen...



Als je niet wilt spuiten, moet je dus een bodembedekker vinden die vermijdt dat onkruid gaat wortelen. Ik zou eerder kiezen voor een bodembedekkende plant zoals Vinca. Ik vind ook nergens op de website waar dat Jaritop van gemaakt is. Beetje vaag; kunnen net zo goed plastic korrels zijn.



Pluspunten van een groene bodembedekker: onkruid valt veel minder op tussen groen, het heeft een dichte wortelmat, waardoor katten er niet graag in graven. Het ziet er niet uit als een typische grindtuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 29 maart 2017 @ 19:14:

Onkruid in je voortuin komt bijna nooit uit de grond. De zaadjes waaien er in door de wind. Staat er veel onkruid in de rest van de straat? Gefeliciteerd, dan heb jij het ook. Wij wonen tegenover een weiland met paardenbloemen...



Als je niet wilt spuiten, moet je dus een bodembedekker vinden die vermijdt dat onkruid gaat wortelen. Ik zou eerder kiezen voor een bodembedekkende plant zoals Vinca. Ik vind ook nergens op de website waar dat Jaritop van gemaakt is. Beetje vaag; kunnen net zo goed plastic korrels zijn.



Pluspunten van een groene bodembedekker: onkruid valt veel minder op tussen groen, het heeft een dichte wortelmat, waardoor katten er niet graag in graven. Het ziet er niet uit als een typische grindtuin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hugh-Jazz schreef op 29 maart 2017 @ 19:14:

Onkruid in je voortuin komt bijna nooit uit de grond. De zaadjes waaien er in door de wind. Staat er veel onkruid in de rest van de straat? Gefeliciteerd, dan heb jij het ook. Wij wonen tegenover een weiland met paardenbloemen...



Als je niet wilt spuiten, moet je dus een bodembedekker vinden die vermijdt dat onkruid gaat wortelen. Ik zou eerder kiezen voor een bodembedekkende plant zoals Vinca. Ik vind ook nergens op de website waar dat Jaritop van gemaakt is. Beetje vaag; kunnen net zo goed plastic korrels zijn.



Pluspunten van een groene bodembedekker: onkruid valt veel minder op tussen groen, het heeft een dichte wortelmat, waardoor katten er niet graag in graven. Het ziet er niet uit als een typische grindtuin.Helemaal mee eens! Als je nu flink wat vinca (maagdenpalm) of andere bodembedekker plant zit je aan het einde van de zomer al flink 'dicht'. Maagdenpalm is nog wintergroen ook, bloeit al vroeg met leuke blauwe bloemetjes en inderdaad, eventueel onkruid dat er tóch tussendoor piept valt veel minder op tussen al dat groen.
Alle reacties Link kopieren
Tuin voldoende dicht beplanten, dus met bodembedekkers werken. Een kale plaats wordt direct ingenomen door onkruid. Niet alleen inwaaiend onkruid. Alle onkruid wat er ooit was, heeft zaad achtergelaten en sommige zaden wachten jarenlang op hun kans. Dat is heel duidelijk te zien als er nieuwe leidingen in de berm gelegd worden. De saaie berm heeft opeens een slinger bloeiers als klaprozen. Klaprooszaad heeft licht nodig en het graven zorgt daarvoor. Het zaad grijpt de kans gelijk aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven