'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'

07-01-2009 15:15 457 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'



Zei mijn collega vanmorgen tegen mij. Helemaal verbáásd dat ik dat niet heb gedaan. Met dichtdoen bedoelde hij dus afsluiten. Ja weet ik veel, kom op zeg....... nooit gedaan. Wie zegt dat en waarom is dat en waarom moet dat....



Met andere woorden..... Ik heb het niet gedaan. Woon in Brabant, heeft behoorlijk hard gevroren...... is deze nu zo kapot gevroren dat ik 'm nooit meer kan gebruiken? Is de kans groot dat de kraan springt? (heb ik wel een ijsbaan in de tuin!)...





Ik weet het niet waarom ik het nooit doe....... misschien omdat ik een vrouw ben en daar niet aan denk!



Wie doet het wel en vooral waarom?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren Quote


NEEEE hé niet alweer?

Wat geweldig. Ehhhh ik bedoel wat vervelend.

Djoels heb je niet nagekeken wel kraantje welk kraantje is.

Ik lig hier alweer dubbel.

Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt Zoebie, ik deed weer eens alsof het allemaal wel prima in orde was... maar nee dus.



En nu ga ik eens kijken hoe het ervoor staat, ik negeer die ruimte al de hele dag, omdat ik geen zin heb in natte voeten...



Naief?

Ach ja, dan maar naief!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh maar dat kan ik ook goed hoor. Alles in de negeermodus.

Geen zin in al die ellende dus maar hopen dat het goed gaat.

Ik hoop echt, dat meen ik, geen natte voeten hebt gekregen.

Wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet er hulp komen?



Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Bianca stuur die eerst effe naar mij. Daar laat ik met liefde mijn kraan voor bevriezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Zoebie schreef op 04 januari 2010 @ 19:52:

Oh Bianca stuur die eerst effe naar mij. Daar laat ik met liefde mijn kraan voor bevriezen.





En dan onschuldig gaan zitten doen als die zijn " ding " doet zeker ?



Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
whaha, ja tuurlijk.

Weet je dat de uitdrukking: "Zijn ding doen" de irritantste uit 2009 blijkt te zijn. Moet ik het nu afleren?

WTF wat maakt het ook uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
God, de fireman, ik zeg, stuur maar langs!



Nou de voeten zijn nog droog, heb net weer gekeken... ben nu weer snel in bed gesprongen...



*vraagt zich af of ze fikkie moet gaan stoken zodat ze 112 kan bellen*





DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jee, wat een topic.

Mij is het tuurlijk weer gebeurt.

Bevroren!!!!!!!!

Mijn man is niet het typje dat daarop let.

Ach ja, zegt ie dan, als het kapot is dan komt er wel weer een loodgieter.

Pffff. soms.



ps. wat doet een hoogzwangere vrouw 's ochtends om 0600 uur beneden? Moest je zeker plasssen! Hahaha.
Alle reacties Link kopieren Quote
En nu??????????



Lekt verdorie het kraantje aan de binnenkant.(Dus natte voeten gisteravond en UPC box is ook al irritant)

Deze had ik dus dichtgedraaid maar nu weer open gezet om water te kunnen pakken buiten.

Nou lekt dat ding.

En het zit tuurlijk op de meest onmogelijke plek.

Precies achter de wc pot tegen de muur.

En mijn toilet is maar 150 x 150 geloof.

En nou?
Alle reacties Link kopieren Quote
weliswaar bijna 1 jaar later, maar hier de volgende blonde vraag........ bij welke temp. moet de buitenkraan dicht ivm bevriezing, want dit weekend gaat 't al koud worden?
Alle reacties Link kopieren Quote
uhm Melbie, mijn glazenbol zegt: bij temperaturen onder het vriespunt. Vandaar de naam vriespunt
Alle reacties Link kopieren Quote
jammer...ik had gehoopt dat de temperatuur iets lager mocht liggen ) heb nl. een waterkraan bij m'n vogels buiten en had ze graag nog iets langer willen laten genieten hiervan. Ik dacht dat je je pas zorgen moest gaan maken bij -5 tot -10??? bedankt voor je antwoord in ieder geval, ook al word ik daar niet vrolijk van
Alle reacties Link kopieren Quote
nou, het kan natuurlijk dat de warmte vanuit je huis nog wat 'uitstraalt'. (dus dat je muren warmte afgeven zeg maar, omdat het buiten koud is en we binnen lekker warm zitten). Daarom gebeurt het niet vaak dat je kraan al direct bevriest bij -1 graad. Maar het kan natuurlijk wel (afhankelijk van hoe warm je huis is, hoeveel warmte je muren afgeven enzo), dus ik zou het er niet op wagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
dankzij deze topic op tijd de buitenkraan afgesloten......

al had die brandweerman hier ook wel langs mogen komen
Alle reacties Link kopieren Quote
Melbie ik zou hem maar afsluiten als ik jou was. Je wilt echt niet met een bevroren kraan zitten en als er net een gure oostenwind op staat en het vriest nog maar net, kan het al mis gaan. Vraag maar aan Djoels.



God Djoels dat dit topic nog steeds bestaat. Wat heb ik ermee gelachen. Hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
elk jaar denk ik, buitenkraan en ik kan het toch niet vinden ... tot nu toe steeds goed gegaan, maar dat is de goden verzoeken natuurlijk ...

dus ! nu eerst hond uitlaten, daarna meterkast leeghalen en op zoek naar HET afsluitkraantje !



en iedereen bedankt voor deze lach op een vroege woensdagmorgen, doet een mens goed heerlijk topic !
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja zo'n brandweerman mag wel even langskomen natuurlijk.



Alle reacties Link kopieren Quote
ondertussen meterkast leeggehaald, tussen beschimmelde moonboots de watermeter gevonden, direct erna zit de hoofdkraan en daarna niets

damn, moet ik toch Man vragen als hij thuis kotm en kan ik dus niet even tussen neus en lippen melden dat ik t al gedaan heb grrr



wel is de watermeter, en de leidingen ook trouwens, vochtig c.q. nattig, als ik mijn handen er aan de onderkant langshaal zijn ze drijfnat, das niet normaal, toch, of wel
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee Moody dat is niet normaal. Vandaar die beschimmelde boots natuurlijk. Je hebt een lek zo te horen. Het kraantje van je buitenkraan zit meestal daar waar het binnenkomt trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
kraan zit aan huiskamermuur, en daar heb ik dus echt geen leidingen lopen hahaha, verder betonnen vloer, geen kruipruimte, eh ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch zit er meestal wel ergens een afsluitkraantje. Dus toch de leiding even volgen.



Afsluiten dien je echt te doen op het moment dat er nachtvorst voorspelt is. Uiteraard is dat wel afhankelijk van een aantal factoren.



Omdat ik een ster ben in vergeten gaat de leiding hier eind oktober dicht en de buitenkraan open.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Dahlia74 schreef op 24 november 2010 @ 11:00:

Toch zit er meestal wel ergens een afsluitkraantje. Dus toch de leiding even volgen.



.dat dacht ik ook, maar hij gaat de muur in van de wc, 10 cm voorbij hoofdkraan en is daarna dus foetsie, naja zeg, dat kan toch niet ...
Alle reacties Link kopieren Quote
thanx! ik heb ook mn reminder voor dit jaar weer gehad
Alle reacties Link kopieren Quote
ik zag het het volgende week écht koud gaat worden. da's minder. op zich is hier de kraan IN de muur gemaakt en zal het zo'n vaart niet lopen, maar ik ga toch maar de slangen leeg laten lopen en de buitenkranen afsluiten. goeie tip.



overigens zag ik - ben verzekeringen aan het vergelijken - dat schade soms NIET vergoed wordt als de kraan niet was afgesloten. hangt af van verzekering maar toch... was voor mij ook een reminder

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven