'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'

07-01-2009 15:15 457 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'



Zei mijn collega vanmorgen tegen mij. Helemaal verbáásd dat ik dat niet heb gedaan. Met dichtdoen bedoelde hij dus afsluiten. Ja weet ik veel, kom op zeg....... nooit gedaan. Wie zegt dat en waarom is dat en waarom moet dat....



Met andere woorden..... Ik heb het niet gedaan. Woon in Brabant, heeft behoorlijk hard gevroren...... is deze nu zo kapot gevroren dat ik 'm nooit meer kan gebruiken? Is de kans groot dat de kraan springt? (heb ik wel een ijsbaan in de tuin!)...





Ik weet het niet waarom ik het nooit doe....... misschien omdat ik een vrouw ben en daar niet aan denk!



Wie doet het wel en vooral waarom?
DTEEZ!
en niet de auto op de handrem zetten maar in de versnelling..
zout in de wc pot? ik mag toch hopen dat het in de toilet meer dan 0 graden is? of heb je een buitentoilet?
quote:quattro35 schreef op 30 januari 2012 @ 19:30:

Niet vergeten extra anti-vries in 't ruitensproeier tankje van je auto te gooien, of moet ik daar een apart "denk er aan" topic voor openen? Lijkt me eigenlijk wel handig. Niet iedereen denkt daar aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vader herinnert me elk jaar weer aan de buitenkraan en mijn moeder begon gisteren over anti-vries in de auto, haha. Dat laatste moet ik dus nog doen ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennnnn UP



Alle reacties Link kopieren Quote
Heb hem net afgesloten. Check!!
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt, dit is weer te grappig gewoon.



Ik heb 'm wederom NIET afgesloten!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren Quote
Doels bedankt voor de herinnering... Hij is nu afgesloten
Alle reacties Link kopieren Quote
Handig, dit topic! Was vorig jaar ook al onze reminder en nu weer
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees zojuist dat het vannacht min 17 gaat worden en moest gelijk aan de kraan van Djoels denken. Zou zij deze keer wel of niet..... maar nee niet weer! (je begint voorspelbaar te worden Djoels )
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog maar een keer Uppen !



Het gaat hard vriezen vannacht dus denk om je buitenkraan !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk aan mijn buitenkraan, maar dat helpt niet... :S ik weet namelijk niet hoe ik hem af kan sluiten.....
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb vanmiddag de buitenkraan afgesloten, zelfs zonder reminder
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie zijn/haar buitenkraan nog niet heeft afgesloten: nu hoeft het niet meer. Als je kraan de vorst van vannacht heeft overleefd dan kan er de rest van de winter niet veel meer gebeuren. En als hij bevroren is merk je het vanzelf tegen dat het weer gaat dooien.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen buitenkraan. Wel zijn alle planten op onze 2 balkons dood omdat ik die niet op tijd binnen gezet heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar ik zit nu wel ff te twijfelen of ik de auto niet van de handrem zal halen. Maar het is zo koud buiten en ik wiiiil niet.
Sorry, maar als je de auto in de versnellling zet, heb je (behalve in extreme gevallen) de handrem toch helemaal niet nodig? Ik woon in een 'heuvelachtig' gebied in Arnhem, en ik gebruik de handrem nooit.



De buitenkraan gaat hier eind oktober standaard dicht, die hebben we dan toch niet meer nodig, dus why bother?



Op tijd aan denken: voldoende strooizout inslaan op ogenblikken dat dat nog helemaal niet aan de orde is. Prijzen normaal, bederven doet het niet en je kan je buren er ook nog eens een plezier mee doen.



En verder: zat ik maar op een bounty-eiland .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het maar doen, Orzoo!
check: buitenkraan zit al een poosje dicht.



En elk voorjaar komt weer dat moment van: "&%$# waarom doet de buitenkraan het niet???! O ja, afgesloten vanwege de vorst"



Kun je de klok op gelijk zetten hier thuis
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh shit, ja. De handrem... Ben zo terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja die handrem is vorig jaar met -20 ook niet vastgevroren? Fuck it hoor geen zin om al die trappen weer af en op te gaan. Ik ontdooi m wel weer als ie morgen bevroren is.
Ooh die buitenkraan. Deden wij ook nooit. Tot ik een keer het hok van het konijn wilde verschonen toen het vroor.

Hup kraan met tuinslang aan.

Héé, waarom doet hij het niet?

Ik zet hem aan en er komt geen water uit.

Zou de tuinslang bevroren zijn?

Even kijken.. *Hangt boven de kraan en trekt de slang los van de kraan*

Nou, het ijskoude water spoot naar boven de tuinslang uit, recht in mijn gezicht.

BRRR wat was dat koud.



Goed chococookie, kraan afsluiten..
Alle reacties Link kopieren Quote
Handremmetje doet het nog prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar keurig de kraan afgesloten én leeg laten lopen, zoals dat schijnbaar hoort. Afgelopen voorjaar bleek ie toch kapotgevroren te zijn geweest geworden. Hopelijk was ie toen gewoon al slecht en is ie wel goed gemaakt, want hij is sinds de vorige vorstperiode weer netjes afgesloten...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven