Kamer veranderen ja of nee?

01-03-2015 11:50 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden! Ik zit een beetje met een dilemma en hoop op wat wijsheid van jullie.



Het zit zo: ik heb vorig jaar een aantal maanden op mezelf gewoond. Vanwege het beëindigen van mijn studie moest ik weer terug thuis gaan wonen. Inmiddels weet ik wat ik wil gaan studeren, maar de komende 2 jaar zal ik sowieso nog thuis blijven wonen. Het kan zijn dat ik daarna weer op kamers ga of met een vriendin ga samenwonen, maar dat is niet zeker en ik ga er eigenlijk niet vanuit. Dat zou betekenen dat ik de komende 5 jaar sowieso nog thuis woon. Nu denk ik erover om hier mijn kamer te veranderen. Ik heb nu een vrij kleine kamer waar ik al mijn hele leven in slaap. Nu hebben we vrij veel ruimte over in huis en ik zou eventueel naar de zolder kunnen, zodat ik wat meer privacy en ruimte heb. Ik kan dan mijn eigen kamer ook nog houden als studeerkamer, wat zou betekenen dat ik dus veel meer ruimte heb voor alles. Maar ik vraag me af of het wel de moeite waard is... het is niet alsof ik er onwijs veel geld in wil steken, zoveel hoeft er niet veranderd te worden, maar het is wel weer een hoop gedoe, en dat voor misschien 2 jaartjes?

Aan de andere kant heb ik wel meer behoefte aan wat eigen ruimte en is mijn kamer een beetje puberachtig en tuttig waar ik mij niet meer prettig in voel. Wat zeggen jullie; Wel of niet van kamer veranderen?
wel
Ik zou zeker je kamer gaan opknappen. Zoveel geld hoeft dat nu ook weer niet te kosten, zoveel tijd ook niet. En dan heb je nog 2 jaar plezier van je kamer.



En als je ouders het er ook mee eens zijn, waarom niet? Nee dit is voor mij een no brainer gewoon doen!
Wel natuurlijk . Niks zo leuk als klooien met spulletjes, heerlijk.



En dan; een emmertje latex kost niet veel, meubeltjes kun je kopen via marktplaats en kringloop, die weer naar je eigen smaak verven is ook weer super leuk en voor de vloer kun je eens kijken naar een restpartij vinyl ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Zeker doen! Lief van je ouders dat dat mag!
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat is duidelijk! Ja ik ben ook gek op het veranderen van m'n kamer. En in die kleine kamer waar ik nu zit is het zo beperkt. Ik heb ook al zat ideeën, ik vroeg me alleen af of het geen geldverspilling zou zijn als ik hier nog maar 2 jaartjes zou wonen.
Dan zie je het als een hobby. Die kosten toch ook altijd geld?
Alle reacties Link kopieren
Nee, hoor, echt geen geldverspilling. Ik heb ooit voor 4 maanden mijn kamer een nieuw verfje gegeven en helemaal verbouwd, omdat ik er zo klaar mee was en niet nog 4 maanden tegen een lelijke kamer aan wilde kijken. Heb ik nooit zonde gevonden. Zo had ik ook gelijk wat oefening in verhuizen
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk kost het geld, maar als je het een Investering noemt, klinkt het meteen heel volwassen en zakelijk en minder verspillend
Zeker doen. Maar ik zou het low budget proberen te doen.
Ik vind 2 jaar nog best lang als je je nu eigenlijk al ergert aan je kleine puberkamer.
2 jaar klem zitten in een hok vind ik toch aardig lang. Ga ervoor.
Verspilling? Waarom?



De vloer, daar heb je nog lang plezier van, want niks zo handig als een grote zolder bij iemand anders thuis waar je overbodige rommel kwijt kunt. En meubeltjes neem je later mee, zeker als je kiest voor spullen die ook in de toekomst handig zijn. Een tweepersoons bed met bijpassende nachtkastjes (en dan bedoel ik dus niet designspul maar bijvoorbeeld in jouw smaak geverfd) gaat echt wel langer mee dan twee jaar. Een grote kledingkast doet het later, als je groot bent, ook prima als opbergruimte in een kelder of garage, bijkeuken of logeerkamerkast. Frutsels als kaarsjes en vazen kosten niet veel en zijn altijd bruikbaar, of, in het geval van kaarsen, stook ze op, klaar. Een leuke lamp kun je weer meenemen, en een vloerkleed ook.



Misschien nog investeren in een leuke (slaap)bank, die neem je ook weer mee. Kies gewoon voor iets in basic kleuren en vul aan met fleece dekens en kussentjes in een kleur die je leuk vindt. Fleece dekens kosten iets van 3 of 4 euro en kussenhoesjes zijn makkelijk te vervangen.



*stopt jeukende handen gauw onder haar billen*
Alle reacties Link kopieren
Haha Exces, je mag me wel komen helpen!



Nu eerst een goed baantje vinden om wat geld bij elkaar te sparen, en dan kan ik binnenkort beginnen :D heb er nu eigenlijk ook wel heel veel zin in

Ben al druk op Pinterest naar ideeën aan het zoeken.
Alle reacties Link kopieren
1 persoons bed met bureau op je huudige kamer om te studeren, 2 persoons bed en tv meubel, salon tafeltje en kleine bank op zolder, als dat past. Alles komt weer van pas als je weer op jezelf gaat en je hoeft dan niet perse bij je ouders op de bank te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, zeker doen. Kun je een beetje woonkamer-idee van de zolder maken.
Alle reacties Link kopieren
Verf en kringloop.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Kunnen je ouders niet een beetje meebetalen voor bijvoorbeeld verf en vloer? Wanneer jij het huis uitgaat houden zij een nette opgeknapte kamer over toch?
Alle reacties Link kopieren
Doen, koop spullen via marktplaats en zaken als verf, iets op de vloer kun je vaak goedkoop krijgen bij bouwmarkten en de kwantum, soms ook bij leenbakker. Ik zou ook een magnetron/oventje nemen en evt iets zoals een tosti apparaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
O heerlijk, ik zou het meteen doen!

Lekkere loungebank op zolder erbij en dan je oude kamer gewoon praktisch met bureau, computer en kast voor documenten en boeken.

Mijn eerste studentenkamer heb ik vrijwel gratis ingericht met allemaal krijgertjes, maar was toch leuk! Zet een berichtje op facebook of stuur al je familie een mailtje, zeker weten dat je je dan viavia een heleboel kunt krijgen, soms ook verf en laminaat/vloerbedekking.

En bedenk dat als je wel nieuwe meubels koopt, je die natuurlijk mee kunt nemen als je na die twee jaar een eigen plekje hebt. Dus een goede investering.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede ideeën hier! die mogen wel blijven komen haha



De zolder is overigens niet heel erg groot, dus ik wil daar vooral een cozy plekje maken met m'n bed en dan kleding en een mooie kaptafel (of nou, een tafel met een spiegel haha) en dan in mijn 'studeerkamer' mijn bureau en een hoekje voor m'n tv met misschien een poef of een fijne stoel. Mijn tv kan helaas niet naar zolder omdat daar geen aansluiting is ): maar zoveel tv kijk ik toch niet op m'n kamer
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je kamer wel veranderen. Ik heb zelf gemerkt dat een 'fijne/leefbare kamer' ook wel een positieve invloed heeft op mijn studieresultaten omdat ik mij dan gewoon in mijn eigen kamer prima kan concentreren op mijn studiewerk.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerst goedkoop aanpakken, met gratis tweedehands spullen en Action verf en behang en daarna wat uitbreiden. Dus niet meteen radicaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen dure/duurzame spullen kopen met het oog op later, want als je een nieuw huis hebt koop je weer nieuw spul omdat het maar zelden past. Bovendien wil je dan weer een nieuwe start.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Leuk toch en wat fijn dat je zoveel ruimte ter beschikking krijgt bij je ouders!

En low budget opknappen is super leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven