Kamerplant

27-04-2017 00:01 10 berichten
Een beetje een laat moment om nog over kamerplanten te beginnen, maar..



Hoe heet deze plant ook alweer?



https://www.intratuin.nl/ ... te-kamerplanten-2017.jpeg



Ik wil graag een cactus, de Areca en de bovenstaande plant, maar ik kan dus zo gauw niet vinden hoe die heet. En ik wil morgen even een kleinschalig tuincentrum bellen om te vragen of ze 'm wel hebben, zodat ik er niet voor niks naartoe hoef te gaan. Gaat alleen een beetje lastig als je de naam niet weet en ik ben slecht in het geven van een omschrijving.
Alle reacties Link kopieren
De plant op je plaatje ziet eruit als een gatenplant (Philodendrum). Philodendrum "Monstera" is een veel voorkomende kamerplantvariant, met grote bladeren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Mooie plant. Heb 2 grote, die doen het supergoed!
quote:pejeka schreef op 27 april 2017 @ 00:04:

De plant op je plaatje ziet eruit als een gatenplant (Philodendrum). Philodendrum "Monstera" is een veel voorkomende kamerplantvariant, met grote bladeren.Ja, dat is 'm! Dankjewel!
quote:positivodo schreef op 27 april 2017 @ 00:16:

Mooie plant. Heb 2 grote, die doen het supergoed!Ja, ik vind het ook een hele mooie! Hopelijk gaan ze het bij mij ook goed doen, ondanks een gebrek aan groene vingers hier..
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze altijd, meestal ook wat planten die hier op lijken (met kleinere bladeren). Gemakkelijk om te onderhouden, die van mij doen het goed op 'om de paar dagen beetje water', niet te nat, niet te droog.
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
Niet in de volle zon, maar veel indirect licht. Dat doet het hier goed.
Alle reacties Link kopieren
Die heb ik, met diverse afgestekte planten. Ik vind hem nogal wildgroeiend. Je moet er rekening mee houden dat hij naar het licht wil groeien dus dat hij je jaloezieën of gordijnen gaat blokkeren met zijn lappen van bladeren zodat je telkens elk blad moet optillen voordat je je avond- en ochtendritueel volbracht hebt. Van binnenuit kijk je dan tegen de achterkant van de bladeren aan.



Als je hem draait dan heeft hij zijn bladeren in een ommezien weer naar het licht toe gekeerd. Als je hem verder naar binnen zet probeert hij toch naar het venster te reiken waarbij hij erg lange stelen gaat maken.



Als ze erg jong zijn dan heb je er wel een maand plezier van totdat hij een groeispurt doet. Deze bladeren zijn wel fantastisch voor het maken van bloemenarrangementen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Pejeka! Dat is em. De bladeren af en toe met melk afnemen.

Gaan ze mooi van glimmen en je hebt ze gelijk stofvrij.
Bedankt allemaal voor de tips.



Bij mij in de buurt beweerden een aantal tuincentrums dat de gatenplant momenteel niet verkrijgbaar is. Maar de Intratuin heeft ze gelukkig wel gewoon.



De planten staan inmiddels en ik vind ze zó mooi! Zeker de gatenplant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven