Kan jij altijd alles vinden thuis?

07-05-2015 16:01 103 berichten
Kan jij altijd alles vinden thuis zonder eerst uren kwijt te zijn met zoeken? Zo ja, heb je tips?

Ruim je alles meteen op als je ermee klaar bent? Heeft alles een vaste plek? Heb je geen (rommelige) hobby's? Hoeveel tijd besteed je per dag aan opruimen?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die vraag over hobby's niet echt geloof ik.

Maar lees mee voor de tips want ik ben altijd alles kwijt en ben niet goed in opruimen.
.
Ik ben altijd van alles kwijt en ben niet de enige in dit huis. Ik ben wel de beste zoeker.



geen tips anders dan vaste plekken maken en sávonds voor je naar bed gaat alles wat je nodig hebt de dag erna klaar te zetten.

Sleutels, tas, drinkbeker, telefoon enz.



En boven je kleding, tasjes schoenen enz.
Alle reacties Link kopieren
Nee verschrikkelijk. Ik hou mijzelf altijd voor om juist alles op een vaste, makkelijk te onthouden plek neer te leggen maar heel vaak ben ik het toch kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nee vrijwel nooit. Alles heeft een vaste plek.
@Marthe, als je hobby schilderen is, maakt dat meer rommel dan als je hobby hardlopen is. Zo bedoel ik het.
ik denk altijd perfect te weten waar iets ligt. waar het vervolgens dus helemaal niet ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan eigenlijk altijd alles wel makkelijk vinden. Komt denk ik omdat ik niet hou van teveel troep in mijn huis (eens in de zoveel tijd gooi ik gewoon spullen weg die ik nooit/niet meer gebruik), ik koop volgens mij ook weinig onzinnige dingen. En de meeste spullen liggen op een voor mij logische plek. Dus zoek ik iets wat ik al heel lang niet heb gebruikt, dan hoef ik meestal maar op 1 plek te kijken en dan heb ik het ook gevonden.



En jij?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik ben mijn liefdesveer kwijt en een broek. Kan ze gewoon niet vinden en heb alles ondersteboven gehaald. Nu moet het washok nog een keer een grote opruiming hebben dus wie weet. Het nadeel van mij is wel dat als ik iets in mijn hoofd heb dat het meteen moet gebeuren dus ik sta midden in de nacht kasten door te spitten en dressoir uit te mesten.



Tegenwoordig leer ik wel meer van mijn fouten en geef dingen een vaste plek. Dat maakt het wel wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Kan jij altijd alles vinden thuis zonder eerst uren kwijt te zijn met zoeken? Nee

Zo ja nee, heb je tips? Geen man/kinderen in huis laten die alles kwijt maken.

Ruim je alles meteen op als je ermee klaar bent? Ja, ik wel. Mijn man en 4 kinderen hebben die gewoonte helaas niet overgenomen.

Heeft alles een vaste plek? Ja, maar daar ligt het vaak niet.

Heb je geen (rommelige) hobby's? Nee, geen plek voor.

Hoeveel tijd besteed je per dag aan opruimen? Teveel.
...
Ja, we kunnen alles vinden in huis. Ik hou van structuur en opruimen. Alles heeft een vaste plek in huis, van paperclips to beddengoed, van plakband tot scheermessen. Ik heb voorraad wat op gelabelde plekken / in transparante dozen zit. Wordt het voorlaatste artikel gepakt dan maken we een notitie op het boodschappen lijstje.



Elke avond maak ik een rondje door de kamer en leg alles zijn plek. Ik hou van een opgeruimd huis. Als ik smorgens beneden kom dan moet het netjes zijn.



Ik ben echt een neuroot, omdat we alles gelijk opruimen na gebruik kost het mij weinig tijd om echt op te ruimen.
Tot nu toe nog geen last gehad van spullen niet terug kunnen vinden.. Alleen de chocola die ik te goed voor mezelf heb verstopt en ik zou echt niet meer weten waar ik dat heb neergelegd



Verder heeft alles een vaste plek. Wel denk ik dat meespeelt dat vriend en ik met z'n tweeën zijn, nog geen kinderen en huisdieren hebben.

Mijn moeder deed altijd verschrikkelijk haar best om alle spullen op dezelfde plek neer te zetten ( en te houden), maar wij deden daar nooit zo heeel goed aan mee. Een aantal dagen deden we ons best, daarna werd het toch vaak uit gemak even ergens anders neergezet, waardoor een ander weer moest zoeken ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 07 mei 2015 @ 16:05:

@Marthe, als je hobby schilderen is, maakt dat meer rommel dan als je hobby hardlopen is. Zo bedoel ik het.Aha. Als je naar mijn huis kijkt zou je denken dat papiertjes volschrijven en tijdschriften verzamelen mijn hobby is
.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet vaak waar alles ligt.

Ikea heeft best wel goede opberg oplossingen.



DVD's liggen bij de TV, alleen het is wel even zoeken als je een specifieke DVD zoekt want ik leg zo nooit alfabetisch terug... Dat is nog wel eens een probleem bij ons..
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
Het lukt me aardig om belangrijke dingen op dezelfde plek te bewaren, en deze kan ik dan ook altijd wel terug vinden. Ook dagelijkse of belangrijke dingen 's avonds klaarzetten voor 's ochtends gaat eigenlijk altijd wel goed. Minder belangrijke dingen leg ik ergens neer en dan denk ik "Ach als ik die nodig heb vind ik die vast wel" en dan vind ik ze dus absoluut niet.



Wel heb ik er moeite mee om bestanden op de computer georganiseerd te bewaren. Zeker met grote projecten zoals mijn masterscriptie heb ik echt mapje in mapje in mapje (in een poging niet 1 map met een onoverzichtelijk woud aan bestanden te hebben) maar dan nog ben ik constant van alles aan het zoeken.
@Ankalida



@Pien252, ik ben geregeld dingen kwijt. En ik erger me dan kapot. Het lijkt wel of het niet uitmaakt hoeveel spullen ik wegdoe, volgens mij komen 's nachts kaboutertjes allemaal dingen weer terugbrengen. Ik zoek momenteel mijn VVV-bonnen. Maar ja.



Ik probeer vaste plekken voor dingen te hebben, maar voor sommige dingen blijft het moeilijk een logische plek te bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik raak bijna nooit wat kwijt, alles heeft een vaste plek en een beetje neurotisch als ik ben, moet alles een 'logische' plek hebben. Zoek ik een pincet dan zit het bij mijn mooi-maak-spulletjes, haar-elastiekjes bijvoorbeeld gebruik ik als ik mijn gezicht was en die liggen in een bakje zo voor het grijpen in de badkamer. Belangrijke papieren hebben één plek in het huis. Niet helemaal geordend, maar ik zoek niet in tig kamers tegelijk naar die ene belangrijke brief. Naaisetjes liggen in een kast in de huiskamer. Daar doe ik al het naaiwerk en niet in mijn slaapkamer, daar tref je het dus niet. In de keuken staat alles wat ik nodig heb om te eten en mijn huis schoon te houden, maar ook bijvoorbeeld peertjes of een zo'n alles schroevendraaier voor snelle klusjes. Iedereen heeft toch zo'n rommel-la in de keuken? Dat dus.



Tips heb ik niet echt, behalve dan wat ik hierboven zeg; probeer logische plekken te bedenken voor wat je wanneer gebruikt. Een hoop troep weggooien scheelt ook in het overzicht krijgen en houden.
Meestal kan ik alles wel terug vinden. Meestal, want voor belangrijke documenten schijn ik altijd eerst het halve huis door te moeten. Heb alles in mappen en toch zoek ik me soms rot
Alle reacties Link kopieren
Ik weet altijd alles wel redelijk snel te vinden, dat terwijl mijn huis in de ogen van de meeste mensen een zooi is. En nee, geen huis zoals "mijn leven in puin" of dwangmatige verzamelaars. Gewoon niet zo goed in opruimen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
BIj mij is het een grote chaos, maar ik wel altijd alles vinden. Pas als het echt helemaal opgeruimd is ben ik alles kwijt.

Ik heb wel vaste plekken voor dingen, ben alleen erg goed in rommel maken
Alle reacties Link kopieren
Ja, behalve de dingen die mijn echtgenoot kwijt is, hij besteedt gemiddeld een uur per dag aan zijn zoekplaatjes, inmiddels heeft hij alles dubbel want als hij, bijvoorbeeld, een nieuwe rolmaat heeft gekocht, komt de oude toch ineens tevoorschijn, gisteren een nieuwe schuifmaat, ik vond net de oude op een plek waar hij echt niet thuishoort. Op het bureau staat een tube montagekit, gisteren gekocht omdat hij de vorige niet kon vinden, die blijkt nu op de boot te liggen. Fietssleutels, autosleutels, bonuskaart, zijn favoriete klustrui (lag ook op de boot), sleutel van de werf, zat in een andere jas, OV kaart, zaklamp, favoriete koffiemok (balkon) telefoon of adapter, TomTom. Ik help al lang niet meer zoeken tenzij het om bankpassen gaat en als ik aan het opruimen ben en dit soort dingen tegenkom leg ik ze standaard op de eettafel, ik ruim ze niet weg want dan ben ik degene die ze heeft kwijtgemaakt. Ik zal niet beweren dat ik nooit iets kwijt ben maar niet vaak, meestal zit dat "iets" dan in de zak van een andere jas of broek, dat is ook de eerste plek waar ik dan kijk.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 07 mei 2015 @ 16:09:

... Het nadeel van mij is wel dat als ik iets in mijn hoofd heb dat het meteen moet gebeuren dus ik sta midden in de nacht kasten door te spitten en dressoir uit te mesten.

Haha, ik doe dat ook! Als het in mijn hoofd komt, meteen aan beginnen ongeacht het tijdstip.



En verder, ik ben regelmatig spullen kwijt. Het enige dat inmiddels een vaste plek is mijn sleutelbos, thank god. Maar hoe vaak ik die al heb gezocht voor ik die vaste plek aan had geleerd...



Gelukkig woon ik momenteel klein, heb dus veel weg moeten doen en daardoor slingert er een stuk minder onzinnige troep rond. Dat scheelt aanzienlijk in de zoektijd.
Ik moest door de combinatie van de OP en de TO meteen aan die ikeareclame over de rommel van anderen en de ikeaopruimcollectie denken
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 07 mei 2015 @ 16:12:

@Ankalida



@Pien252, ik ben geregeld dingen kwijt. En ik erger me dan kapot. Het lijkt wel of het niet uitmaakt hoeveel spullen ik wegdoe, volgens mij komen 's nachts kaboutertjes allemaal dingen weer terugbrengen. Ik zoek momenteel mijn VVV-bonnen. Maar ja.



Ik probeer vaste plekken voor dingen te hebben, maar voor sommige dingen blijft het moeilijk een logische plek te bedenken.VVV-bonnen is net geld of het is geld. Dat bewaar je bijvoorbeeld in een lade van je bureau als je die hebt of bij waardevolle papieren. Zo redeneer ik dan
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik houden beiden van een opgeruimd huis. Na gebruik van een voorwerp leggen we het (meestal direct) op de vaste plek terug. Ik word rustig van een opgeruimd huis. Het geeft me een fijn gevoel. We zijn vrijwel geen tijd kwijt aan opruimen.

Ontbijt zet ik bijvoorbeeld ook 's avonds klaar voor de volgende ochtend. Dat wil zeggen: een schaaltje en een zak muesli. Hoef ik alleen nog de yoghurt uit de koelkast te pakken en in de het schaaltje te mikken.

En voordat ik naar het werk ga leg ik alvast de placemats klaar voor 's avonds. Ook leg ik dan een boterhamzakje met sluitclip neer om dan 's avonds brood te maken voor de volgende dag op het werk.

Ik ben doorgaans dus goed voorbereid, heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven