Kan zo slecht tegen wachten...!!

13-11-2014 17:34 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,



Wij hebben gisterochtend een eerste bod gedaan op een woning! Misschien zijn er meer topics over dit onderwerp, maar kon het zo snel niet vinden.. Hoop niet dat het een ramp is als ik een nieuwe aanmaak?!



Zat gisteren al te wachten, ging eigenlijk al uit van een tegenbod of een "verkoper gaat er niet mee akkoord, kom maar met een hoger bod".



Het gaat om een jaren 30 woning, goede buurt, potentieel droomhuis! vraagprijs 129.500,- , WOZ van 113.000,-. Bod gedaan van 110.000,-. Dit ivm het feit dat het een opknapper is. Originele (!!) keuken zit er nog in, we willen de zolder isoleren en hier een extra kamer van maken en het mooiste.. er zit nog geen cv in! en dat in 2014 Vandaar ons "lage" bod.



Wij vinden ons bod natuurlijk heel goed voor deze woning (woning is in '93 gekocht voor 45.000,- wat klinkt dat mooi he ;))



Maar goed, mijn vraag. Hoe lang hebben jullie moeten wachten tot je een tegenbod kreeg, en als ze er niet mee akkoord gaan, ga ik er vanuit dat er toch altijd bericht komt?! Of kan het ook zo zijn dat je helemaal niets hoort? Denk dat het misschien tactiek is, hoop dat ze er serieus over nadenken..



Groetjes!
always be yourself!
Dagen.
Geen ervaring, maar: ik duim voor jullie!
bij 1 bod duurde het een paar dagen



bij een ander bod (ander huis) duurt het nu al 4 jaar
Alle reacties Link kopieren
Bij ond duurde het een 2 weken.



Maar super spannend voor jullie!!!!!
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Heel spannend inderdaad! Ik zou daar ook helemaal niet tegen kunnen, hoop over niet te lange tijd ook een bod te kunnen doen op een huis. Maar eerst ons eigen huis verkopen (zie ander topic). Morgen komt het op Funda. Ik heb ook helemaal geen geduld. Heeft uiteindelijk 2 weken geduurd sinds het eerste contact met de makelaar. Valt uiteindelijk wel mee als ik lees dat het ook wel 6/7 weken kan duren. Maar voor mijn gevoel heeft het ook zo lang geduurd eigenlijk. En dan vanaf morgen wordt het wacht op eventuele kijkers. Ook dat zal lastig worden zonder geduld. Mijn broer heeft laatst ook een huis gekocht. Hij moest ook steeds 3 dagen of iets wachten op een tegenbod. Echt heel irritant en dan soms het weekend ertussen. Ik zou er echt slapeloze nachten van hebben.



Heel veel succes met wachten op een reactie!
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wanneer je te horen krijgt dat je bod niet serieus genomen wordt. Opknappertje of niet, er zit wel een heel groot verschil tussen vraag- en biedprijs en dan nog lager dan de WOZ-waarde. Maar goed, ik heb mijn huis gekocht in een tijd dat je hooguit een paar duizend eur van de vraagprijs kon uitonderhandelen. Succes, ik hoop dat het toch gaat lukken!
Bij ons duurde het welgeteld 1 uur, maar dat was een spannend uurtje. Veel sterkte met het wachten!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!



Je zou maar vier jaar moeten wachten.. ;) gewoon niks gehoord dus?! eigenlijk is dat toch te gek voor woorden..
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
quote:misslolaa schreef op 13 november 2014 @ 18:22:

Heel spannend inderdaad! Ik zou daar ook helemaal niet tegen kunnen, hoop over niet te lange tijd ook een bod te kunnen doen op een huis. Maar eerst ons eigen huis verkopen (zie ander topic). Morgen komt het op Funda. Ik heb ook helemaal geen geduld. Heeft uiteindelijk 2 weken geduurd sinds het eerste contact met de makelaar. Valt uiteindelijk wel mee als ik lees dat het ook wel 6/7 weken kan duren. Maar voor mijn gevoel heeft het ook zo lang geduurd eigenlijk. En dan vanaf morgen wordt het wacht op eventuele kijkers. Ook dat zal lastig worden zonder geduld. Mijn broer heeft laatst ook een huis gekocht. Hij moest ook steeds 3 dagen of iets wachten op een tegenbod. Echt heel irritant en dan soms het weekend ertussen. Ik zou er echt slapeloze nachten van hebben.



Heel veel succes met wachten op een reactie!



Pffff echt he.. ik snap dat je geen geduld hebt, heb ik ook niet ;)



Jullie ook veel succes!
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
quote:ninon schreef op 13 november 2014 @ 18:42:

Ik vraag me af wanneer je te horen krijgt dat je bod niet serieus genomen wordt. Opknappertje of niet, er zit wel een heel groot verschil tussen vraag- en biedprijs en dan nog lager dan de WOZ-waarde. Maar goed, ik heb mijn huis gekocht in een tijd dat je hooguit een paar duizend eur van de vraagprijs kon uitonderhandelen. Succes, ik hoop dat het toch gaat lukken!



Het is helaas niet meer zo makkelijk om een hypotheek te krijgen anno 2014.. :( De maximale hypotheek is 104% van de waarde van de woning. Dus zo laag mogelijk aanhouden. Zeker bij deze woning. De woning een paar deuren verder is begin dit jaar verkocht, een vraagprijs van 175000,- en een WOZ van 157000! Uiteindelijk verkocht voor 155000!



Niet geschoten is altijd mis toch? Woning staat al ruim 1,5 jaar te koop.



Dankje, ik hoop ook dat het gaat lukken.. als ik maar niet nog HEEEL lang moet wachten ;)
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
Een dag, nu moet ik weer een tegenbod doen. Dat doe ik morgen en dan hoop ik dat we er maandag uit zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wij vinden ons bod natuurlijk heel goed voor deze woning (woning is in '93 gekocht voor 45.000,- wat klinkt dat mooi he ;))Ik denk zo maar dat dit nog guldens waren dus ongeveer ¤ 20.000 :D
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bij ons duurde het telkens een dag. Na drie keer over en weer bieden waren we eruit. Ongeveer een week later was dat.



Waar ga je overigens wonen met hele woningen voor die prijs?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 13 november 2014 @ 19:10:

[...]





Ik denk zo maar dat dit nog guldens waren dus ongeveer ¤ 20.000 :DDaar hebben wij het ook al over gehad.. of hebben ze de guldenprijs veranderd in euro's? Wat een koopje was het anders!!
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
quote:clifford schreef op 13 november 2014 @ 19:47:

Bij ons duurde het telkens een dag. Na drie keer over en weer bieden waren we eruit. Ongeveer een week later was dat.



Waar ga je overigens wonen met hele woningen voor die prijs?



Nou ik hoop dat we voor het weekend nog een reactie krijgen! Zenuwslopend dit..



Het huis staat in het altijd mooie overijssel!
always be yourself!
Toen het serieus werd een paar uur.
Alle reacties Link kopieren
Vorige huis bod op dinsdag, tweede op woensdag, geaccepteerd op donderdag. Nieuwe huis bod op vrijdag, rond op zondag. En dan waren de verkopers nog wel op vakantie.

Ik zou twee weken dus heel erg lang vinden .
Wij hebben gistermiddag ook een bod op een huis gedaan! Vlak voor 17 uur kregen we een tegenbod. Vandaag gaan wij weer een tegenbod doen en dan ben ik benieuwd of we voor het weekend nog wat gaan horen. Spannend!
Op ons eerste bod kwam na een dag reactie. Ze waren boos, vonden het veel te weinig. Wij vonden hen irreeel, huis was overprijsd. Dus wij zeiden, best dan niet. Na anderhalve week kwamen ze met hangende pootjes terug.

Dat was in 2009, en het verschil tussen bod en vraagprijs was een stuk groter dan bij jullie.



Succes met afwachten :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:*Ginger* schreef op 14 november 2014 @ 07:01:

Op ons eerste bod kwam na een dag reactie. Ze waren boos, vonden het veel te weinig. Wij vonden hen irreeel, huis was overprijsd. Dus wij zeiden, best dan niet. Na anderhalve week kwamen ze met hangende pootjes terug.

Dat was in 2009, en het verschil tussen bod en vraagprijs was een stuk groter dan bij jullie.



Succes met afwachten :-)



Dankje! Nu ga ik toch denken.. wat als ze het te laag vinden? Bij de vorige woning ging het heel snel, binnen een uur: jullie bod is te laag, kopers zakken niet meer dan 4500,-. Dat was toen snel bekeken. Als ze het bod te laag vinden, ga ik er vanuit dat we dat al geweten hadden, zodat we weer een tegenbod kunnen doen? Of denken ze er serieus over na? Al dat ge-wat als..



We wachten af..
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bloes schreef op 14 november 2014 @ 06:54:

Wij hebben gistermiddag ook een bod op een huis gedaan! Vlak voor 17 uur kregen we een tegenbod. Vandaag gaan wij weer een tegenbod doen en dan ben ik benieuwd of we voor het weekend nog wat gaan horen. Spannend! Oh spannend!! Ik duim voor jullie!
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 13 november 2014 @ 21:18:

Vorige huis bod op dinsdag, tweede op woensdag, geaccepteerd op donderdag. Nieuwe huis bod op vrijdag, rond op zondag. En dan waren de verkopers nog wel op vakantie.

Ik zou twee weken dus heel erg lang vinden .Denk dat ik een week al niet trek! haha
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
quote:nikki_nuts schreef op 13 november 2014 @ 19:05:

Een dag, nu moet ik weer een tegenbod doen. Dat doe ik morgen en dan hoop ik dat we er maandag uit zijn. Hoop ik ook! Spannend!
always be yourself!
Alle reacties Link kopieren
Oei, volgens mij was het in een dag bekeken. Wij hadden een aankoopmakelaar en de verkopende partij geen makelaar. De verkoper had al een ander huis gekocht en dit huis was bijna afbetaald. In 2010 stond ons huis te koop voor 158.000, ons eerste bod was 148.000 (gaat overigens om eenzamer goed onderhouden eengezinshoekwoning van 140m2 en een grote achtertuin, in een stad). Die werd meteen afgewezen. We hadden desnoods de vraagprijs betaald maar Uiteindelijk gekocht voor 153.000 en dan zou hij de tuin met een grasmat opleveren (zat een grote vijver in) en incl vloeren, alle rolgordijnen, tuinmeubelen en zonnescherm. De woz was destijds 155.000.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven