Kans en bezichtiging

18-08-2016 15:44 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang ingeschreven te staan en veel te reageren, mag ik morgen eindelijk eens op bezichtiging komen voor een huurhuis. Hartstikke blij, maar ik sta nummer 3. Het is een erg gewilde locatie en de woning ziet er van de buitenkant ook niet slecht uit. Ik hoop dat nummer 1 en 2 niet komen opdagen of geen interesse hebben, maar schat die kans klein in. Hoe denken jullie hier over? Nog een puntje: mocht ik interesse hebben moet ik zo snel mogelijk alle formulieren aanleveren en ook een verklaring aanvragen waar kosten aan verbonden zitten. Ik wil mijn eventuele woning niet mislopen door deze kosten, maar het zou zonde zijn als ik kansloos ben en voor niks kosten maak. De woningbouw wil niet zeggen of nummer 1 en 2 morgen komen, en stel ze zijn er allebei dan weet ik nog niet of ze interesse hebben maar moet ik sowieso wel kosten maken wil ik nog kans hebben.



Mocht ik de woning niet krijgen is dat vooral jammer omdat het echt maanden duurt voordat je eens kans maakt en dan vaak ook nog in een afgelegen buurt. Dus ben blij dat ik nummer 3 ben, maar eigenlijk heb je er nog niks aan..
Alle reacties Link kopieren
Succes, ik zal voor je duimen
Alle reacties Link kopieren
Je maakt best kans hoor. Voor ons droomhuis stonden we zesde, werden niet uitgenodigde voor de eerste bezichtiging. Twee weken later kregen we te horen dat we eerste stonden en konden we samen met nrs 7 t/m 12 gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Vergis ik me, of gaat het hier om sociale huur? Als de verklaring op je inkomenseis slaat, moet je die wel zo snel mogelijk aanvragen want het kan een tijdje duren voordat je die krijgt en soms moet je al snel tekenen als je het huis daadwerkelijk wilt hebben.



Heb zelf een tijdje in sociale huur gezeten en wel meegemaakt dat wij pas nr 8 op de lijst waren, maar dat er boven ons maar 1 iemand anders interesse had. Dus je kan altijd blijven hopen
Als je die papieren niet bij deze woning nodig hebt, dan wel bij de volgende toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch maar snel zorgen dat je papieren op orde zijn. Wij waren 12de en hebben toch echt de woning gekregen. Het was net als toen zomervakantie en veel mensen komen dan niet opdagen voor de bezichtiging.
Alle reacties Link kopieren
quote:MouseCat schreef op 18 augustus 2016 @ 15:48:

Vergis ik me, of gaat het hier om sociale huur? Als de verklaring op je inkomenseis slaat, moet je die wel zo snel mogelijk aanvragen want het kan een tijdje duren voordat je die krijgt en soms moet je al snel tekenen als je het huis daadwerkelijk wilt hebben.



Heb zelf een tijdje in sociale huur gezeten en wel meegemaakt dat wij pas nr 8 op de lijst waren, maar dat er boven ons maar 1 iemand anders interesse had. Dus je kan altijd blijven hopen Sociale huur ja. Dat formulier heb ik gelukkig al, maar je moet ook een uitreksel uit de GBA aanvragen (krijg je direct mee) maar dat kost 15 euro voor een lullig papiertje en is ook zeer kort geldig.. dus wil enigszins weten of ik die gewoon in mijn zak kan houden of niet. Mocht ik morgen alleen komen opdagen schat ik de kans groot in, maar als we er alle drie zijn is het alsnog duimen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat je die gelijk meekrijgt? Bij mij in de gemeente is het normaal al 5 werkdagen en nu i.v.m. vakantie 10 tot 15...

Maar als je 100% zeker weet dat je die gelijk mee krijgt, zou ik gewoon even afwachten of jij het wordt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon onlangs ook bezichtigen maar in mijn mail stond toch echt dat ik alle papieren bij me moest hebben anders kon ik worden afgewezen. Nu heb ik al een andere woning dus heb afgemeld maar vond dit toch wel de moeite om te vertellen.



Wat staat er in je mail? Bel voor de zekerheid even zodat je de boel niet mis loopt en doe een aanvraag voor je inkomens gegevens. Vraag daar een bevestiging van per mail en neem die uitgeprint mee naar de bezichtiging. Mochten ze dan vragen naar je gegevens kun je direct aantonen dat het onderweg is.
Alle reacties Link kopieren
quote:BLOCKbuster schreef op 18 augustus 2016 @ 15:49:

Ik zou toch maar snel zorgen dat je papieren op orde zijn. Wij waren 12de en hebben toch echt de woning gekregen. Het was net als toen zomervakantie en veel mensen komen dan niet opdagen voor de bezichtiging.Ja dat heb ik ook, ik kan helaas niet zien of de anderen aangeven naar de bezichtiging te komen. Ik neem aan dat als je reageert (helemaal voor deze toplocatie) dat je dan wel komt als je nummer 1 of 2 bent.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor jou een droomhuis is, kan voor een ander helemaal niet interessant zijn. Gemiddeld komt 50% van de kandidaten opdagen, zei de woningbouw destijds tegen mij. Als degene die op 1 staat al heel lang ingeschreven staat, kan het ook zijn dat hij/zij het huis het niet waard vindt, of te kort dag, of dat er teveel aan moet gebeuren. Op de derde plek maak je zeker kans. Ik ben wel eens eerste geworden vanaf de 12e-15e plek voor huizen waar niets aan mankeerde. Ik duim voor je!
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:MouseCat schreef op 18 augustus 2016 @ 15:54:

Weet je zeker dat je die gelijk meekrijgt? Bij mij in de gemeente is het normaal al 5 werkdagen en nu i.v.m. vakantie 10 tot 15...

Maar als je 100% zeker weet dat je die gelijk mee krijgt, zou ik gewoon even afwachten of jij het wordt of niet.Als je hem aan de balie aanvraagt krijg je hem gelijk mee. Vraag je hem online aan via DigiD dan sturen ze hem op en kan dat inderdaad een week duren. Het is alleen dat ik het sowieso moet aanleveren als ik interesse heb zonder dat ik weet wat nummer 1 en 2 besluiten. Ik wil mijn woning niet mislopen om 15 euro, maar anders heb ik ook maar zo'n nutteloos papiertje in huis liggen haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat is trouwens de grens die de woningbouw hanteert voor de max. leeftijd van dat uittreksel? Want als dat een paar maanden is, zou ik het wel alvast doen. Zeker als je het risico loopt dat je afgekeurd wordt als je het niet bij je hebt, en zo lijkt het wel a.d.h.v. jouw laatste post.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt best kans.

ik was ooit nummer 13, gewild huis in populairste buurt van de stad. Maar de helft kwam niet opdagen en andere helft was druk met werk, vakantie etc.



Spannend!!!
als je niet gaat weet je zeker dat je geen kans maakt
Hup, alle papieren gaan regelen! Dan kun je morgen een stuk rustiger naar die bezichtiging.
Alle reacties Link kopieren
quote:MouseCat schreef op 18 augustus 2016 @ 15:58:

Wat is trouwens de grens die de woningbouw hanteert voor de max. leeftijd van dat uittreksel? Want als dat een paar maanden is, zou ik het wel alvast doen. Zeker als je het risico loopt dat je afgekeurd wordt als je het niet bij je hebt, en zo lijkt het wel a.d.h.v. jouw laatste post.Je hoeft het niet gelijk bij te hebben, maar je moet dinsdag dan uiterlijk alles aanleveren. Dus maandag is de enige dag dat het je het dan kan aanvragen. Ik heb net een afspraak gemaakt op het gemeentehuis voor maandag, dan zie ik morgen wel wie er zijn komen opdagen.
Ik was ooit 19e en eindigde als 2e.

En ik was ook wel eens 2e en eindigde ook met dat nummer.



Kortom, kan alle kanten op.
Alle reacties Link kopieren
Hier is er geen peil op te trekken, de ene keer komt iedere genodigde en de andere keer niemand. In de vakantieperiode is het wel rustiger, kans groter dat het niet druk is. Zorg dat je je papieren regelt, want hier wordt je inderdaad meteen afgewezen als je ze niet hebt.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Ik was eens 32ste en ook aan mij raakte ze die pauperflat niet kwijt.

En idd vlak erna 2de voor mooie flat maar helaas vond nummer 1 dat ook...
Alle reacties Link kopieren
Hier valt niks zinnigs over te zeggen.

Ik was ooit 4e en kreeg een woning.

Ben ooit 6e geweest en kreeg toen de woning niet, maar omdat behalve ik en nummer 2 op waren komen dagen (en nummer 2 de flat wilde), kreeg ik direct het aanbod voor een zelfde soort flat die een paar weken later vrij kwam. Was trouwens ook in de zomer, dan zijn toch veel mensen op vakantie enzo.



Hoezo is het uitreksel GBA maar beperkt geldig? Die snap ik niet.
Daarom doe ik het niet via de woningbouw huren omdat ik in die tien jaar nog nooit nummer 1 was of werd uitgenodigd voor een bezichtiging. Ik heb nu via een makelaar eenmalige inschrijving meteen en fijn huur appartement gevonden en pas nadat ik 'ja' zei hoefde ik pas te betalen en formulieren aan te leveren. Is dat laatste niet bij alle woningbouwverenigingen zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kraplapje schreef op 18 augustus 2016 @ 17:32:

Daarom doe ik het niet via de woningbouw huren omdat ik in die tien jaar nog nooit nummer 1 was of werd uitgenodigd voor een bezichtiging. Ik heb nu via een makelaar eenmalige inschrijving meteen en fijn huur appartement gevonden en pas nadat ik 'ja' zei hoefde ik pas te betalen en formulieren aan te leveren. Is dat laatste niet bij alle woningbouwverenigingen zo?Ligt eraan. Ik heb via verschillende woningbouwverenigingen gehuurd en dat ging overal anders. Laatste keer hoefde ik ook pas papieren in te leveren toen ik, na bezichtiging, ja had gezegd.
Hier zijn ze ook heel streng, heb je niet alle papieren die je mee moet hebben mee, dan heb je pech en krijg je woning sowieso niet. Ze vinden van de woningbouw dat je tijd genoeg hebt om alles aan te vragen, omdat de woningen (in onze omgeving tenminste) er een week op staan en het bij de advertentie vermeld staat.



En wij stonden ook op 3 bij ons huis, maar nummer 1 en 2 zijn nooit op komen dagen om te bezichtigen. En in het verleden eens op nummer 31 gestaan, en kregen we later alsnog een uitnodiging voor.



Als je niet gaat kijken weet je het nooit.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat de kans best groot is dat je de woning kunt krijgen. Bij alle woningen waar ik op heb gereageerd zijn er wel een paar afgevallen (kan ik zien)



Weet iemand trouwens waarom het zolang duurt voordat de woningen écht verhuurd zijn? Tussen de 'uitslag' en verhuur zit soms wel een maand bij mij. Sta nu bijvoorbeeld bij een woning van 3/4 weken geleden 11e en ben nog niet omlaag gegaan maar hij is ook nog niet verhuurd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven