Kat en teken

21-05-2015 09:24 18 berichten
Hai,



Onze kat heeft zeker elke dag wel teken.

Een stuk of 3 of 4.

Wij wonen in het bos en het beestje is veel buiten.

We hebben bij de dierenzaak wel iets gekocht tegen teken, maar dat helpt eigenlijk niet.

Hij is een jaar oud, en we hebben hem sinds een maand of 5.



Jullie advies/tips?

Binnen houden is geen optie.
Tips? Gewoon even controleren zodra hij binnen komt en verwijderen.
Ik vraag dit omdat ik mij afvraag wat het met zo'n beestje doet om zovaak zoveel teken te hebben.
Het is klein wondje. Ienimini als je de teek er goed en snel uitdraait.
Alle reacties Link kopieren
Ander tekenmiddel proberen. Heb je bij de dierenarts frontline gehaald?
Wij gebruikten frontline combo (die tegen vlooien en teken) en dat werkte goed. Verder regelmatig aaien en de 'druiven' eruit halen met het tekenpincet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn hond, t bestaat bij mijn weten ook voor katten, pillen tegen vlooien en teken die ik bij de dierenarts koop.

Ze zijn best duur maar wel effectief.

Een hond of kat kan de ziekte van Lyme krijgen maar dor hun veel hogere immuunsysteem is de kans heel erg klein en de gevolgen zijn lang niet zo ernstig als voor mensen.
Voor onze hond hebben we schapenvet met knoflook, maar katten schijnen zelf ook niet goed tegen knoflook te kunnen. Biergist misschien een optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:ilonadenise schreef op 21 mei 2015 @ 12:26:

Voor onze hond hebben we schapenvet met knoflook, maar katten schijnen zelf ook niet goed tegen knoflook te kunnen. Biergist misschien een optie?Huh? En daar smeer je hem mee in ofzo? (Oprechte vraag)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Kammen?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:streepjessokken schreef op 21 mei 2015 @ 12:56:

[...]



Huh? En daar smeer je hem mee in ofzo? (Oprechte vraag)Nee, het zijn een soort snoepjes die je kan voeren. Het schijnt de smaak van het bloed iets te veranderen, waardoor het niet meer lekker is voor teken. Daarnaast vindt onze hond het gewoon heel erg lekker.
quote:Flowerista schreef op 21 mei 2015 @ 11:29:

Ik heb voor mijn hond, t bestaat bij mijn weten ook voor katten, pillen tegen vlooien en teken die ik bij de dierenarts koop.

Ze zijn best duur maar wel effectief.

Een hond of kat kan de ziekte van Lyme krijgen maar dor hun veel hogere immuunsysteem is de kans heel erg klein en de gevolgen zijn lang niet zo ernstig als voor mensen.



Maar een teek die zijn buikje lekker rond gegeten heeft, laat vanzelf weer los. Als die teek dat in je huis doet....

En op mijn fb kwam vorige week een foto van de dierenbescherming langs, een tekennest is niet om te lachen, ze bevelen zelfs aan om zo´n nest in de fik te steken. De hoeveelheid baby-teekjes is bizar (en de foto te goor voor woorden).



Maar TO, het kan best zijn dat het spul dat je gebruikt wél goed werkt en je kat er ´maar´ vier of vijf heeft per dag, dat het zonder dat spul het tienvoudige zou zijn. Dat wil je vast niet uittesten .
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 21 mei 2015 @ 15:29:

[...]





Maar een teek die zijn buikje lekker rond gegeten heeft, laat vanzelf weer los. Als die teek dat in je huis doet....

En op mijn fb kwam vorige week een foto van de dierenbescherming langs, een tekennest is niet om te lachen, ze bevelen zelfs aan om zo´n nest in de fik te steken. De hoeveelheid baby-teekjes is bizar (en de foto te goor voor woorden).



Maar TO, het kan best zijn dat het spul dat je gebruikt wél goed werkt en je kat er ´maar´ vier of vijf heeft per dag, dat het zonder dat spul het tienvoudige zou zijn. Dat wil je vast niet uittesten .



Die foto was een hoax, ik ben helaas door ervaring panisch waar het teken betreft en heb nav die foto de dierenbescherming gebeld en dat bleek dus niet waar te zijn.(godzijdank)

Ik was in staat om mijn tuin spontaan plat te branden nml.
quote:Flowerista schreef op 21 mei 2015 @ 15:36:

[...]





Die foto was een hoax, ik ben helaas door ervaring panisch waar het teken betreft en heb nav die foto de dierenbescherming gebeld en dat bleek dus niet waar te zijn.(godzijdank)

Ik was in staat om mijn tuin spontaan plat te branden nml. Vreemd, want hij kwam via stichting Katimo en zij zeggen dat ze ook gebeld hebben en dat het wel waar was. Dat neemt niet weg dat het er wel elk jaar meer lijken te worden. Ik ben niet snel bang voor beestjes, en als ik wel bang ben (spinnen en ik zijn geen vriendjes) dan kan ik nog wel snappen dat ze nuttig kunnen zijn. Maar wat het nut is van een teek???
Alle reacties Link kopieren
Wel eens een volgezogen teek gezien?

Net een koffieboon met pootjes. Gatver.



Ik ben geen sadist maar een gevangen teek gaat in een bekertje water met een drupje zeep, en dan duurt het nog uren voor hij niet meer beweegt
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 21 mei 2015 @ 16:34:

Wel eens een volgezogen teek gezien?

Yep. Ik heb vijf katten .
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 21 mei 2015 @ 16:21:

[...]





Vreemd, want hij kwam via stichting Katimo en zij zeggen dat ze ook gebeld hebben en dat het wel waar was. Dat neemt niet weg dat het er wel elk jaar meer lijken te worden. Ik ben niet snel bang voor beestjes, en als ik wel bang ben (spinnen en ik zijn geen vriendjes) dan kan ik nog wel snappen dat ze nuttig kunnen zijn. Maar wat het nut is van een teek???



Hm dan weet ik ook niet meer wat nou wel en niet waar is, heel vreemd.

Het lijken er inderdaad steeds meer te worden en dat maakt dat ik bijna niet meer mn hond durf uit te laten in deze periode.

Klinkt misschien belachelijk maar ik ben na een tekenbeet en de bijbehorende behandeling vorig jaar echt bang voor die engerds geworden.

Ik snap ook echt het nut niet van die beesten.
Dank voor jullie berichten.

Kon niet eerder reageren ivm werk.



Nee nog geen frontline gehaald, ga ik morgen meteen doen.

Exces..5 katten? Wow..haha



Net wat je zegt, "maar" 4 teken, miss was dat anders wel meer geweest.

Bos platbranden?

Dan worden onze allergieën miss ook minder(beter dus)



Ik vind een teek echt heel smerig, mijn man haalt ze er ook uit, of mijn dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven