Kat erbij

15-12-2014 17:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vanmiddag hebben wij de (binnen)kat van de buren overgenomen. (Voor degene die mijn andere topicnog herinneren, ja ben toch gezwicht )



Nu hadden we zelf al 3 katten en 2 honden. De katten kijken niet naar hem om, kennen elkaar al van logeerpartijen. Maar de honden, vinden het nogal spannend en blaffen naar hem, logisch hij komt op hun terrein.



Maar wat kan ik nu vannacht het beste doen, de honden in hun bench sluiten en de nieuwe kat op zijn gemak het huis laten verkennen. Of de honden juist gewoon los laten, zo als normaal?
Geen verstand van wat het beste is voor de honden, maar mijn katten zouden de honden in de bench gaan 'pesten' vrees ik... Niet onaardig, maar meer omdat ze willen spelen. Misschien doet dat meer kwaad dan goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou doen wat je normaal altijd doet. De nieuwe kat desnoods bij je op de slaapkamer nemen. Succes!
Blaffen ze alleen? Of achtervolgen ze de kat ook? Ik zou kijken naar wat veilig is voor de kat. Heeft de kat een plekje waar ze rustig kan zitten is als de honden rondlopen?
Alle reacties Link kopieren
Belangrijk is dat de kat een plek heeft waar de honden niet kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de honden en kat vanavond apart laten en als ze beter aan elkaar gewend zijn ze dan pas bij elkaar doen.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je honden niet op sluiten en de 'nieuwe kat' ook niet ergens op sluiten, Gewoon wat je normaal ook doet,
Alle reacties Link kopieren
Kat zit nu boven op de kast en honden zijn rustig, liggen te pitten.
Ik zou de kat een eigen plekje geven voor vannacht. Het is misschien al spannend genoeg.

In elk geval niet met de honden samen laten tot je er 100% van overtuigd bent dat ze goed gaan samen.
Alle reacties Link kopieren
Honden toch ingesloten vannacht. Hadden de nieuwe kat mee naar boven genomen en de honden beneden, maar dat was geen succes.

Kat ging mauwen aan de ene kant van de deur (wilde naar beneden) en honden blaffen aan de andere kant. Niet echt fijn dus, honden daarom voor hun eigen rust (en de onze) toch maar ingesloten.



Vanavond zien we wel weer wat we doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de honden niet toestaan om te blaffen naar de nieuwe kat. Je moet ze wél corrigeren. En ze mogen ook niet fixeren op de kat. Ook de honden niet insluiten, maar gewoon sommeren ergens rustig te gaan liggen als de kat rondloopt.



Ik zou vanavond de kat dan maar beneden laten en de honden mee naar boven nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 16 december 2014 @ 12:05:

Ik zou de honden niet toestaan om te blaffen naar de nieuwe kat. Je moet ze wél corrigeren. En ze mogen ook niet fixeren op de kat. Ook de honden niet insluiten, maar gewoon sommeren ergens rustig te gaan liggen als de kat rondloopt.



Ik zou vanavond de kat dan maar beneden laten en de honden mee naar boven nemen.

Blaffen corrigeren we uiteraard.

Fixeren doen ze niet, reageren alleen als hij rondloopt, niet als hij ergens rustig zit of ligt



Onze honden komen nooit boven, insluiten doen we pas sinds enkele weken niet meer, zijn ze dus nog gewend en is geen probleem. De katten zitten 's nachts altijd boven, dus daar willen we de nieuwe ook aan wennen.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt vaak 6 weken tot een jaar voordat een dier echt zodanig gewend is dat hij helemaal zichzelf durft te zijn. Het is effe de tijd geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 16 december 2014 @ 17:54:

Het duurt vaak 6 weken tot een jaar voordat een dier echt zodanig gewend is dat hij helemaal zichzelf durft te zijn. Het is effe de tijd geven.Zijn we ook zeker van plan en we hebben de afspraak dat als het echt niet gaat hij terug gaat en ze een ander huisje voor hem zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Het zal over een weekje denk ik wel al wat beter zijn. Hou je honden niet te kort, want dan maak je de kat alleen maar nóg interessanter voor ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 16 december 2014 @ 19:15:

Het zal over een weekje denk ik wel al wat beter zijn. Hou je honden niet te kort, want dan maak je de kat alleen maar nóg interessanter voor ze.Dat doe ik zeker niet, met onze eigen katten spelen ze, denk dus dat het gewoon uitdagen is, maar de nieuwe vindt het nog niets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven