Kat heeft een grote bult

24-05-2016 20:53 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er mensen zijn met katten die weten wat het eventueel zou kunnen zijn. Wat is er precies aan de hand;



Onze kat heeft een tijd geleden een abces gehad. Nu is dit behandeld etc etc maar nu voelde ik gisteren tussen de achterpoten van onze kat een vrij grote bult, een soort ei.

Als ik er op druk, voelt het ook vrij hard. Overigens lijkt ze er geen pijn aan te hebben. (Ze zit overigens nog wel volop aan de antibiotica en pijnstillers vanwege het abces)



We moeten over enkele dagen terug naar de DA voor controle van die wond, dus ga dit ook meteen vragen maar vroeg mij af of er hier mensen met verstand van dieren misschien weten wat dit zou kunnen zijn?
Lijkt me toch meer een vraag voor de dierenarts
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste omgeving is een abces.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dierenarts bellen
Ik zou even bellen en eerder langs gaan. Het kan een nieuw abces zijn, maar dat doet meestal wel zeer en voelt warm. Maar het kan bijv ook wondvocht zijn, of een goedaardige of kwaadaardige tumor zijn. In het laatste geval wil je er liever snel bij zijn, dus voor alle zekerheid zou ik morgen langs gaan bij de DA.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 24 mei 2016 @ 21:03:

Ik zou even bellen en eerder langs gaan. Het kan een nieuw abces zijn, maar dat doet meestal wel zeer en voelt warm. Maar het kan bijv ook wondvocht zijn, of een goedaardige of kwaadaardige tumor zijn. In het laatste geval wil je er liever snel bij zijn, dus voor alle zekerheid zou ik morgen langs gaan bij de DA.Yup, die! doen hoor
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Het abces wat ze eerder had zag er heel anders uit. Dat werd echt een bult op haar huid en voelde niet hard. Deze bult zit echt binnenin en zie je eigenlijk niet aan de buitenkant. Ik ben absoluut geen kenner hoor!



Begin me eerlijk gezegd wel een klein beetje zorgen te maken, We zijn afgelopen maand echt al vaak bij de dierenarts geweest en heeft ons echt heel veel geld gekost, maar alles voor de poes natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Tussen de achterpoten? Kan dat geen anaalklier zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 24 mei 2016 @ 20:57:

Mijn eerste omgeving is een abces.Gatver.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Alle reacties Link kopieren
quote:dophertje schreef op 24 mei 2016 @ 21:41:

Tussen de achterpoten? Kan dat geen anaalklier zijn?



Geen idee! Kan ik daar achter komen?



Ik kan me niet herinneren dat ze dit al eerder had, niet dat ik haar dagelijks op rare bulten controleer natuurlijk! Vond het alleen wel typisch, dat ik het nu merk terwijl ze vorige week geopereerd is.
Alle reacties Link kopieren
Zit het in haar buik tussen haar achterpoten? Kan ook nog zijn dat je haar volle blaas voelt.
Alle reacties Link kopieren
Als ze op haar rug ligt, is het helemaal onderaan, tussen haar achterpoten.



Geen idee hoe een volle blaas voelt eigenlijk..
quote:dnk schreef op 24 mei 2016 @ 21:52:

Als ze op haar rug ligt, is het helemaal onderaan, tussen haar achterpoten.



Geen idee hoe een volle blaas voelt eigenlijk..Een volle blaas voelt ongeveer als een kleine sinaasappel die wat dieper onder de huid zit. En dat zit op dezelfde plek als bij ons, onderaan de buik, bijna bij de achterpoten.
Alle reacties Link kopieren
Oke nouja het voelt wel kleiner als een kleine sinaasappel. Eerder grootte walnoot oid. Het ligt wel wat dieper inderdaad.



Ik ga het morgen even in de gaten houden en anders kijken of ik die afspraak kan vervroegen. Thanks allemaal!
Sterkte met de kat!
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Ik ben echt heel benieuwd wat het is maar hoop echt dat dit niks ergs is..
Alle reacties Link kopieren
Zit het in de buurt van een tepel? Is ze gesteriliseerd? Hoe oud is ze? Het zou een melkkliertumor kunnen zijn.

De blaas voel je niet zo makkelijk, daarvoor moet je echt wel een beetje in de buik knijpen.
quote:dnk schreef op 24 mei 2016 @ 22:06:

Dank je! Ik ben echt heel benieuwd wat het is maar hoop echt dat dit niks ergs is.. Zal vast meevallen, maar liever een keer te snel gecontroleerd dan een keer te laat. Even goed in de gaten houden dus. (En ik weet niet hoe het bij jouw DA zit, maar bij de onze wordt nacontrole gratis gedaan).
Antibiotica bij een abces dat nog niet gebarsten is heeft geen nut, dus mocht dit een abces zijn, heeft de AB daar geen invloed op. De AB komt niet diep genoeg in het abces om de bacteriën daar te doden. Ik zou morgen even bellen en in overleg met de DA wel of niet de afspraak vervroegen. Aankijken zou ik niet aandurven, maar ik ben dan ook een miep. Hopen dat het gewoon iets simpels is als een lipoom .
Alle reacties Link kopieren
Laat je het weten als je bij de da bent geweest?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocopinda schreef op 25 mei 2016 @ 20:11:

Laat je het weten als je bij de da bent geweest? Ja, doe maar. Ik ben zelf ook een poezenmens en weet hoe rot je je kan voelen als er een wat mankeert. Gewoon niet leuk. Ik hoop dat het meevalt
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Misschien een cyste?

Zou morgen de dierenarts ff bellen voor advies. Misschien vindt hij het over een paar dagen vroeg genoeg, als je toch al moet, en vindt hij het niet nodig om eerder langs te komen. Maar beter her zekere voor het onzekere nemen.

Als je toch eerder moet, kan je het dan niet alsnog combineren met de wondcontrole? Dan heb je ook geen kosten voor een extra consult.
Alle reacties Link kopieren
We moeten morgen middag, dus ik ben benieuwd! Ze lijkt helemaal oke, maar ben toch wel heel benieuwd wat het is!



Ik zal het jullie laten weten
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben met de kat bij de DA geweest. Ze dacht niet aan iets ernstigs als een tumor oid. Uiteraard kon ze zo ook niet zien wat het was.



Dat die bult in elk geval daar niet hoort, dat wist ze zeker. Nu een paar dagen weer aan de pijnstillers en dan gaan ze over een aantal dagen kijken wat het precies is. Om te kijken of die bult groeit of kleiner wordt. Dus we mogen over een paar dagen weer!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze niet aan iets ernstigs denkt! Misschien een vetbult? Al zou die met medicatie niet kleiner worden natuurlijk.

Maar dat is eigenlijk de enige bult waarvan je zo kan zeggen dat het niet ernstig is, voor alle andere soorten bulten moet je toch een biopt nemen (behalve abcessen en cystes, maar dat valt niet onder bulten).

Hopelijk weet je over een paar dagen meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven