Kat heeft op mij gesproeid

08-12-2014 18:06 60 berichten
Ik ben nogal dom geweest. We hebben een jonge kat van 8 maanden uit het asiel. Vandaag was er een monteur die aan de ketel heeft gewerkt en hierbij erg veel lawaai moest maken omdat hij stukken eraf moest halen en dergelijke voor onderhoud. Gedurende de hele tijd dat hij hier was, was de kat zoek. Ik vond haar, nadat hij vertrok, onder het bed. Ik dacht er verder niet bij na en wou haar onder het bed vandaan halen en ze sproeide een paar druppels in mijn gezicht.



Wat nu? Ik heb mijn gezicht meerdere malen geschrobt met unicura handzeep, maar bah >< Is er nog iets anders wat ik kan gebruiken?

En wat moet ik met de kat aanvangen nu? Ze is helemaal over haar toeren en ik ben ook niet blij met de situatie :/
Euh, zelf douchen en de kat voorlopig even met rust laten?
Alle reacties Link kopieren
Dit is toch zeker een grap he, je gezicht schrobben werkelijk? als je je gezicht gewassen hebt is het toch klaar
Alle reacties Link kopieren
Laten inslapen die kat...
Alle reacties Link kopieren
Jezelf douchen en de kat met rust laten.

Had je ook kunnen doen toen ze onder het bed zat, daar komen ze vanzelf onder vandaan als ze niet meer bang zijn.

Straks even een paar lekkere snoepjes geven als ze rustiger is.
Niks meer aan te doen. Je bent door je kat officieel als zijn eigendom aangemerkt, en hij heeft nu juridisch en moreel het recht om je te houden of naar het asiel te doen.



Maar serieus, naast dat het smerig is, waarom is het zo'n drama dat die kat je in je gezicht heeft gesproeid? Shit (piss) happens. Afwassen en verder leven. Krijg je niks van.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 08 december 2014 @ 18:08:

Euh, zelf douchen en de kat voorlopig even met rust laten?Dit dus. Het is allemaal niet zo moeilijk
Wat een reacties weer van sommigen, prachtig. Ik vraag alleen advies mbt de geur en of dit wel normaal gedrag is voor de kat. Ik vind de schrikreactie buiten proportioneel maar misschien heb ik iets gemist. En ja, haar momenteel met rust laten is inderdaad het beste, zo ver was ik ook al.



Bedankt voor de tips.
quote:spectral schreef op 08 december 2014 @ 18:10:

Laten inslapen die kat...



Doe jij effe lekker normaal zeg.



@Fruitje: je bent nu echt wel schoon genoeg hoor, van een beetje kattenpis ga je echt niet dood. En laat poes voorlopig even rustig betijen, dan komt dat helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 08 december 2014 @ 18:12:

Wat een reacties weer van sommigen, prachtig. Ik vraag alleen advies mbt de geur en of dit wel normaal gedrag is voor de kat. Ik vind de schrikreactie buiten proportioneel maar misschien heb ik iets gemist. En ja, haar momenteel met rust laten is inderdaad het beste, zo ver was ik ook al.



Bedankt voor de tips.

De geur zal nog wel even in je neus blijven hangen, maar als je gezicht schoon is, is dat goed toch.

Straks de kat even bij je roepen met iets dat ze lekker vind, en d'r even kroelen, is het morgen weer vergeten
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 december 2014 @ 18:16:

[...]





Doe jij effe lekker normaal zeg.



@Fruitje: je bent nu echt wel schoon genoeg hoor, van een beetje kattenpis ga je echt niet dood. En laat poes voorlopig even rustig betijen, dan komt dat helemaal goed.Hap....


Das geen kattenpis
quote:fru1t3lla schreef op 08 december 2014 @ 18:12:

Wat een reacties weer van sommigen, prachtig. Ik vraag alleen advies mbt de geur en of dit wel normaal gedrag is voor de kat. Ik vind de schrikreactie buiten proportioneel maar misschien heb ik iets gemist. Nee hoor, ik vind het niet buitenproportioneel. Dat beest is zich kapot geschrokken van die herrie en dan duurde die herrie naar zijn idee nog heel lang ook, en dan kan een kat wel eens in paniek raken. Ik heb dergelijke dingen zelf ook wel eens meegemaakt, en zo lang het bij eenmalige kwesties bleef heb ik er nog nooit een kat van getraumatiseerd zien raken.
Ah nog normale reacties, fijn . Weet heus wel dat water en zeep genoeg zijn, het is echt de geur die me tegen staat x-D. Ik ga straks wat kip halen voor haar, vindt ze erg lekker. Ik vind het gewoon zo sneu dat ze zo van slag is. Nogmaals bedankt



Lady, het is mijn eerste kat dus ik heb me wel ingelezen maar de praktijk ervaring mis ik ontzettend. Mijn man moest erg hard lachen aan de telefoon
Verwen haar maar een beetje
quote:Ma_Griffe schreef op 08 december 2014 @ 18:23:

Verwen haar maar een beetje Komt helemaal goed Hoop dat ze gauw weer bijtrekt.
Komt wel goed hoor beetje kip en ze is zo weer de oude
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 december 2014 @ 18:20:

[...]





Nee hoor, ik vind het niet buitenproportioneel. Dat beest is zich kapot geschrokken van die herrie en dan duurde die herrie naar zijn idee nog heel lang ook, en dan kan een kat wel eens in paniek raken. Ik heb dergelijke dingen zelf ook wel eens meegemaakt, en zo lang het bij eenmalige kwesties bleef heb ik er nog nooit een kat van getraumatiseerd zien raken.



+1

Je mag allang blij zijn dat poes niet in je gezicht is gaan hangen. In het vervolg dus met rust laten als ze ergens erg van is geschrokken.
Mijn inmiddels overleden kater sproeide niet in mijn gezicht maar tegen iets van bij voorkeur waarde als hij meende dat ik 0,1 minuut te laat was met zijn kattenbak schoonmaken. Hij grijnsde er ook nog breed bij. Dus een kat die uit angst sproeit vind ik niet buitenproportioneel hoor!
quote:fru1t3lla schreef op 08 december 2014 @ 18:21:



Lady, het is mijn eerste kat dus ik heb me wel ingelezen maar de praktijk ervaring mis ik ontzettend. Mijn man moest erg hard lachen aan de telefoon Ik had es een kat die onder de wagensmeer thuis kwam, en toen kwam mijn vriend op het lumineuze idee het beest onder de douche te stoppen. Affijn, poes boos dus, hij wilde vriend niet meer zien en bleef urenlang met zijn dikke kont naar ons toe zitten. Na een tijdje kroop hij gezellig bij vriend op schoot, en vriend was al helemaal blij dat het weer goed was tussen hem en poes. Waarop poes hem helemaal onder piste... hij dacht natuurlijk 'jij hebt mij nat gemaakt dan maak ik jou nat'. Wat heb ik gelachen zeg .
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 08 december 2014 @ 18:21:

Ah nog normale reacties, fijn . Weet heus wel dat water en zeep genoeg zijn, het is echt de geur die me tegen staat x-D. Ik ga straks wat kip halen voor haar, vindt ze erg lekker. Ik vind het gewoon zo sneu dat ze zo van slag is. Nogmaals bedankt



Lady, het is mijn eerste kat dus ik heb me wel ingelezen maar de praktijk ervaring mis ik ontzettend. Mijn man moest erg hard lachen aan de telefoon Van katten hoef je niet zo heel veel te weten, dat komt vanzelf, zolang je maar weet dat een kat personeel heeft, komt het allemaal goed
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 08 december 2014 @ 18:33:

[...]





Ik had es een kat die onder de wagensmeer thuis kwam, en toen kwam mijn vriend op het lumineuze idee het beest onder de douche te stoppen. Affijn, poes boos dus, hij wilde vriend niet meer zien en bleef urenlang met zijn dikke kont naar ons toe zitten. Na een tijdje kroop hij gezellig bij vriend op schoot, en vriend was al helemaal blij dat het weer goed was tussen hem en poes. Waarop poes hem helemaal onder piste... hij dacht natuurlijk 'jij hebt mij nat gemaakt dan maak ik jou nat'. Wat heb ik gelachen zeg . wat een slimme beesten zijn het toch hé.
Misschien een idee om de kitten zsm te laten castreren? Vaak is dan het sproeigedrag over. Kan met ongeveer na een half jaar al.
quote:fru1t3lla schreef op 08 december 2014 @ 18:21:

Ah nog normale reacties, fijn . Weet heus wel dat water en zeep genoeg zijn, het is echt de geur die me tegen staat x-D. Ik ga straks wat kip halen voor haar, vindt ze erg lekker. Ik vind het gewoon zo sneu dat ze zo van slag is. Nogmaals bedankt



Lady, het is mijn eerste kat dus ik heb me wel ingelezen maar de praktijk ervaring mis ik ontzettend. Mijn man moest erg hard lachen aan de telefoon Wat is er mis met de tip om zelf te gaan douchen en de kat met rust te laten?
En ze zijn gevoelig voor omkoperij, goed gedrag belonen met wat lekkers en slecht gedrag negeren, zo blijft de kat gelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven