Kat heeft tuin nodig

26-04-2016 01:15 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb net een kattin gekocht van 1.5 jaar oud, maar in het asiel zeiden ze dat deze kattin een tuin nodig heeft. Omdat mijn moeder veel oogst in onze tuin kan onze poes moeilijk in onze tuin spelen. Wat kan er dan gebeuren met de kat als hij niet in de tuin mag? Kan ik hem dat afleren, of zoals bij een een hond met een leiband gebruiken?
Waarom heb je een poes genomen die een tuin nodig heeft als ze bij jou niet in de tuin mag???

Dat zeggen de medewerkers van het asiel niet voor niets hè, dat die poes naar buiten moet kunnen.



Van een buitenkat moet je nooit een binnenkat proberen te maken, en ook niet alleen aan een lijn buitenlaten, daar wordt zo'n beestje doodongelukkig van.



Ik zou het arme beestje terugbrengen en vragen of ze in het asiel ook binnenkatten hebben.

Echt, een kat binnenhouden die gewend is om gewoon vrij in een tuin rond te lopen, is gewoon zielig.
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 26 april 2016 @ 01:25:

Waarom heb je een poes genomen die een tuin nodig heeft als ze bij jou niet in de tuin mag???

Dat zeggen de medewerkers van het asiel niet voor niets hè, dat die poes naar buiten moet kunnen.



Van een buitenkat moet je nooit een binnenkat proberen te maken, en ook niet alleen aan een lijn buitenlaten, daar wordt zo'n beestje doodongelukkig van.



Ik zou het arme beestje terugbrengen en vragen of ze in het asiel ook binnenkatten hebben.

Echt, een kat binnenhouden die gewend is om gewoon vrij in een tuin rond te lopen, is gewoon zielig.



Echt helemaal mee eens.



Ik weet niet wat je redenering is Jackey, maar ik vind je echt heel erg dom bezig.
Alle reacties Link kopieren
deze vergat ik nog
Waarom kan de poes moeilijk in de tuin spelen? Het beestje vreet geen andijvieplantjes ofzo. Een kip/eend/knaagdier in de moestuin loslaten is vragen om ellende maar een kat niet hoor, dat is een vleeseter. Mijn moeder heeft al jaren moestuinen en katten, geen probleem. Gewoon het spul wat er uit komt wassen en opeten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel goed nagedacht vòòr je die kat uit asiel haalde? Wist je niet dat je moeder iets verbouwde in de tuin? Er zijn maar weinig katten die als een hond met je meelopen aan een riem. Bij Siamezen wil het weleens lukken, die hebben een iets ander karakter dan de meeste andere katten, er zijn er bij die soms al na tien minuten naar je luisteren als je roept.



Eenmaal buiten aan een riem (pleisters een jodium klaarleggen als je de kat voor het eerst een halsband omdoet of dikke handschoenen aantrekken) snapt een kat echt niet waarom je niet onder een auto door kunt lopen, laat staan onder drie. Intussen zit de kat met de riem vast aan iets dat uit de vloer van die auto steekt, je kunt er niet bij. Een kat die zich een ongeluk schrikt wil graag in de dichtstbijzijnde boom klimmen maar als er geen bomen zijn ben jij die boom, katten hebben scherpe klauwen. Mijn moeder heeft hier ervaring mee, zowel met het klimmen als met een riempje vastzitten onder een auto, anders zou het niet in me zijn opgekomen denk ik.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als je bij de groenteboer een krop sla koopt weet je ook niet wat er allemaal met kropje is gebeurd toen-ie nog op het land stond. Katten, muizen, konijnen, egels, vogels, vossen, honden, herten, mensen en ga zo maar door.

Kwestie van goed wassen, zoals jullie waarschijnlijk ook met gekochte groentes doen.



En mocht het toch een onoverkomelijk probleem blijven voor je moeder: poes terugbrengen. Beter geen kat dan een ongelukkige kat.
Alle reacties Link kopieren
Het lukt een héél enkele keer wel om een buitenkat binnen te houden maar waarschijnlijk is hij of zij pas gewend aan binnen blijven tegen de tijd dat je gordijnen en bankstel aan flarden zijn, er diepe groeven in tafels en stoelen zitten, het behang in vellen van de muurhangt en het in één of ander hoekje stinkt als de hel omdat het beest daar telkens zijn behoefte doet en niet op de bak. Intussen ben jij knettergek en een paar buren ook door het nachtelijk gegil, een kat is een nachtdier dat wil jagen.



In een moestuin kan hij inderdaad geen kwaad, katten die vegetariër zijn bestaan niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Overigens zeggen we hier poes en niet kattin, kat is eigenlijk een beetje algemeen, kater is een mannetjeskat of een jeweetwelkater.
verba volant, scripta manent.
Hier ook een stel katten die een tuin nodig hebben.

De zeldzame keer dat we die 1 dag opsluiten worden die echt totaal gek.

Langer dan 1 dag trekken we dat echt niet.



Als de kat echt niet buiten mag / kan, zou ik ze terugbrengen.

En nog es diep nadenken of je wel geschikt bent als katteneigenaar.

Je haalt immers sowieso al een kat in huis met een verleden.

Als je dan ook nog es totaal niet luistert naar wat de kat nodig heeft ... koop je beter pakweg een goudvis of hamster. Die kan je wel binnen houden.
Sinds wanneer eten katten uit moestuinen? Echt, maak dat de kat wijs. Zowel jij als je moeder hebben hier niet over nagedacht.
Hoe kom je op het idee om een buitenkat te kopen als de kat bij jullie niet naar buiten mag?????



Geloof mij: een buitenkat wordt nooit een binnenkat. Die gaan je tegen de wand op en worden knettergek en klimmen in de gordijnen, omdat ze zcih opgesloten voelen.



Overigens is mij niet duidelijk waarom je met een moestuin de kat niet buiten zou kunnen laten lopen. Is je moeder bang dat hij er van eet, of dat hij de boel omgraaft, of dat hij poept in de moestuin?
Alle reacties Link kopieren
Poepen in de moestuin is inderdaad een heel groot probleem! Kun je haar nog terugbrengen?
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen schreef op 26 april 2016 @ 05:25:

Hoe kom je op het idee om een buitenkat te kopen als de kat bij jullie niet naar buiten mag?????



Geloof mij: een buitenkat wordt nooit een binnenkat. Die gaan je tegen de wand op en worden knettergek en klimmen in de gordijnen, omdat ze zcih opgesloten voelen.



Overigens is mij niet duidelijk waarom je met een moestuin de kat niet buiten zou kunnen laten lopen. Is je moeder bang dat hij er van eet, of dat hij de boel omgraaft, of dat hij poept in de moestuin?Katten kunnen besmet zijn met wormen. Spoelwormen en lintwormen kunnen ook mensen besmetten en je komt daar heel moeilijk vanaf. Dus ik begrijp die moeder wel.
quote:wyandotje schreef op 26 april 2016 @ 05:46:

[...]

Katten kunnen besmet zijn met wormen. Spoelwormen en lintwormen kunnen ook mensen besmetten en je komt daar heel moeilijk vanaf. Dus ik begrijp die moeder wel.

Natuurlijk, dat begrijp ik ook. Maar afhankelijk van hoe de tuin is ingedeeld is er misschien wel iets aan te doen. Bij een grote moestuin is het moeilijk, maar bijvoorbeeld van die hippe moestuinbakken, daar kun je redelijk makkelijk gaas omheen of overheen doen.



Als het hele gezin heeft ingestemd met de komst van de kat (wat ik wel hoop maar niet helemaal verwacht, gezien de OP) lijkt me dat je ook bereid bent iets te ondernemen zodat het beestje zich ook happy kan voelen.
Alle reacties Link kopieren
Gaas eromheen doen klinkt makkelijk maar dat houdt ook in dat je er zelf moeilijker bij kunt. Vooral zomers moet je geregeld onkruid wieden, oogsten of dieven en opbinden.



Dus ik zou het diertje terug brengen en vragen om een binnenkat. Voor alle partijen beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 26 april 2016 @ 01:41:

Waarom kan de poes moeilijk in de tuin spelen? Het beestje vreet geen andijvieplantjes ofzo. Een kip/eend/knaagdier in de moestuin loslaten is vragen om ellende maar een kat niet hoor, dat is een vleeseter. Mijn moeder heeft al jaren moestuinen en katten, geen probleem. Gewoon het spul wat er uit komt wassen en opeten.Dit! snap echt niet dat je een kat hebt genomen, je hebt er blijkbaar ook geen verstand van..
Misschien kan je moeder binnen tuinieren, heeft de AH oplossingen voor. Mam naar binnen, kat naar buiten.





Breng het diertje alsjeblieft snel terug, als je hem echt van plan bent binnen te houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 26 april 2016 @ 05:46:

Katten kunnen besmet zijn met wormen. Spoelwormen en lintwormen kunnen ook mensen besmetten en je komt daar heel moeilijk vanaf. Dus ik begrijp die moeder wel.

Ook buurkatten kunnen in de moestuin poepen. En als het echt zo'n groot probleem is dat ze die kat perse binnen wil houden had ze nooit voor een buitenkat moeten kiezen.

Breng dat beest alsjeblieft terug, want dat wordt op deze manier echt niet gelukkig bij jullie!
Wij hebben een poes uit het asiel. Het is echt een buitenkat en de wenweken voor ze naar buiten mocht waren echt een ramp voor het beestje. Ik kan me niet voorstellen dat een dierenvriend een buitenkat alleen binnen wil houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een stukje in je redenering: je kat kan niet naar buiten want je moeder wil oogsten in de moestuin.

Ik zie het verband niet.



Gemakshalve ga ik er even van uit dat je bij je moeder woont, dat het dus haar tuin is, en dat ze niet wil dat de kat in de tuin poept.

Hoe doen jullie dat dan met buurkatten? Hoe houd je die buiten de tuin?

Met een beetje geluk heb je een assertieve kat, die niet alleen kleine knagers uit de tuin weert, maar ook vreemde katten.



Als je moeder niet vatbaar is voor deze argumenten, ben ik het volledig eens met de anderen hier: breng deze kat terug naar het asiel. Ze hebben er niet voor niets bij gezegd dat ze een tuin nodig heeft!



En lees je eerst eens goed in op het onderwerp. Welke kat of ander huisdier je ook hebt, je zult tegemoet moeten komen aan de behoeften van het dier, niet andersom.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een poes (kattin ) én een moestuin. Wat een dikke vette larie om dat beest om zoiets binnen te houden.

Spoelwormen etc is ook onzin ten top. Buurkatten gaan daar zeker geen bruintje verdrinken.

Even je groenten goed afspoelen en klaar.

Dan strooi je even wat koffiedik over je tuin of katweg.



Groenten die je in de winkel koopt is altijd kraakhelder zeker ooit een vakantiebaantje in een groentenkas gehad, nou geloof me, kattenpoep is dan wel je laatste probleem!

De gozers die even 'moeten' die gaan net zo makkelijk aan het eind van de kap met de broek op de enkels als dat katten dat doen hoor!



Breng het arme beestje alsjeblieft terug.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 26 april 2016 @ 04:01:

...

Als je dan ook nog es totaal niet luistert naar wat de kat nodig heeft ... koop je beter pakweg een goudvis of hamster. Die kan je wel binnen houden.



Je bedoelt dit vast niet letterlijk, maar voor het geval TO dit wel zo opvat:



Niet doen hoor! Ook hamsters en goudvissen hebben zo hun eisen en wensen.

Verdiep je hierin voordat je een dier in huis neemt.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Voor buurtkatten hebben wij schrikdraad op onze schuttingen. En een hond om de hardnekkige katten weg te jagen. Er zullen best mensen zijn die spoelwormen geen probleem vinden maar ik vind het geen prettig idee dat het beest in mijn longen of hersenen opgroeit voor hij tegen de tijd dat hij volwassen is richting mijn darmen verhuist.



Mensenpoep is anders, wij verhitten ons voedsel.
Alle reacties Link kopieren
En ja ik heb vroeger ook in een kas gewerkt en ik heb daar nog nooit een mens zien poepen. Ik heb trouwens ook nog nooit gezien dat de planten rechtstreeks in de grond stonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven