Kat heeft tuin nodig

26-04-2016 01:15 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb net een kattin gekocht van 1.5 jaar oud, maar in het asiel zeiden ze dat deze kattin een tuin nodig heeft. Omdat mijn moeder veel oogst in onze tuin kan onze poes moeilijk in onze tuin spelen. Wat kan er dan gebeuren met de kat als hij niet in de tuin mag? Kan ik hem dat afleren, of zoals bij een een hond met een leiband gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 26 april 2016 @ 07:49:

En ja ik heb vroeger ook in een kas gewerkt en ik heb daar nog nooit een mens zien poepen. Ik heb trouwens ook nog nooit gezien dat de planten rechtstreeks in de grond stonden.

Dus omdat jij het nooit hebt gezien, is het onzin? Of bedoel je dat niet.

Hier stonden de planten wél in de aarde.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Nee er zullen best kassen zijn waar alles rechtstreeks in de grond staat.



Maar jij vind spoelwormen toch ook onzin? Bedoel je dan dat het probleem niet bestaat omdat jij er nog nooit mee te maken hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 26 april 2016 @ 04:45:

Sinds wanneer eten katten uit moestuinen? Echt, maak dat de kat wijs. Zowel jij als je moeder hebben hier niet over nagedacht.



Die van mij vinden buurmans moestuin geweldig. Ze genieten daar echt van. Want in die moestuin vinden ze muisjes en die eten ze van snor tot staartje. Wat buurman dan weer fijn vindt, want die muisjes knagen wel aan zijn sla enzo.



En binnenhouden? Tja, je moet haar sowieso een paar weken binnenhouden om haar te leren dat jij nu haar personeel bent. En ik heb er hier vijf van mezelf, twee zwervers en nog twee die af en toe komen buurten, die hebben eigenlijk hun eigen personeel maar vinden onze brokjes ook erg lekker. Evengoed, als ik een keertje vis voor ze kook zijn ze allemaal binnen één minuut in de keuken, dus met andere woorden; erg ver weg zijn ze nooit.

Ben ik binnen, zijn de katten ook binnen. Zit ik lekker buiten, liggen de katten ineens allemaal in de tuin.



Daarnaast, je moeder heeft een moestuin. Jouw kat mag daar niet komen, maar denk je nou echt dat andere katten zich daar wat van aantrekken???



En binnenhouden als poes écht naar buiten wil? Ik wens je veel succes
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Natuurlijk kun je je kat niet buiten in de moestuin laten, smerige beesten net hun gepis en geschijt. Kun je je eten wel weggooien. Ze verpesten hier het tuinplezier van iedereen.

Maarja of die ene kat nou uitmaakt weet ik niet. Geen tuin is katvrij denk ik.

Hier is het echt een plaag.

Onze kat is een binnenkat dus die doet daar niet aan mee.

Verder geen verstand van maar meer een reactie op de laconieke reacties op een kat in je moestuin laten. Het is echt vies.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een redelijk grote tuin 2 meter bakken moestuin staan. En waar ligt de kat geregeld, yes in de moestuin.



Al die moeite van de asiels om vast te leggen of een kat een buiten kat of een binnen kat is en dan zo iets. Het arme beestje en dat voor een moestuin waar ook allerlei andere dieren in kunnen gaan liggen als je ze niet afdekt.



Het grappige is als je een moestuin boek koopt je altijd katten op de plaatjes ziet staan die in de moestuin rondlopen en zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2016 @ 08:16:

Natuurlijk kun je je kat niet buiten in de moestuin laten, smerige beesten net hun gepis en geschijt. Dat is het issue niet. Ik neem toch aan dat TO al wist dat haar moeder een moestuin heeft. Ze had dus nooit voor een buitenkat moeten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 26 april 2016 @ 08:13:

[...]





Die van mij vinden buurmans moestuin geweldig. Ze genieten daar echt van. Want in die moestuin vinden ze muisjes en die eten ze van snor tot staartje. Wat buurman dan weer fijn vindt, want die muisjes knagen wel aan zijn sla enzo.



En binnenhouden? Tja, je moet haar sowieso een paar weken binnenhouden om haar te leren dat jij nu haar personeel bent. En ik heb er hier vijf van mezelf, twee zwervers en nog twee die af en toe komen buurten, die hebben eigenlijk hun eigen personeel maar vinden onze brokjes ook erg lekker. Evengoed, als ik een keertje vis voor ze kook zijn ze allemaal binnen één minuut in de keuken, dus met andere woorden; erg ver weg zijn ze nooit.

Ben ik binnen, zijn de katten ook binnen. Zit ik lekker buiten, liggen de katten ineens allemaal in de tuin.



Daarnaast, je moeder heeft een moestuin. Jouw kat mag daar niet komen, maar denk je nou echt dat andere katten zich daar wat van aantrekken???



En binnenhouden als poes écht naar buiten wil? Ik wens je veel succes Leuk berichtje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2016 @ 08:16:

Natuurlijk kun je je kat niet buiten in de moestuin laten, smerige beesten net hun gepis en geschijt. Kun je je eten wel weggooien. Ze verpesten hier het tuinplezier van iedereen.

Maarja of die ene kat nou uitmaakt weet ik niet. Geen tuin is katvrij denk ik.

Hier is het echt een plaag.

Onze kat is een binnenkat dus die doet daar niet aan mee.

Verder geen verstand van maar meer een reactie op de laconieke reacties op een kat in je moestuin laten. Het is echt vies.Inderdaad! Om ze weg te houden zou je schrikdraad op je schutting kunnen doen. Hebben wij ook en in onze tuin komen geen katten meer. Vind het sowieso aso om je kat gewoon buiten te laten.
Je bent ongeschikt als katteneigenaar. Breng de kat terug zodat iemand die wel in de behoeften van het beest kan voorzien ervoor kan zorgen. Iemand die op z'n minst heeft nagedacht voordat hij een levend wezen in huis haalde.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je een kat uit het asiel kunnen halen die naar buiten moet, maar niet mag. Het asiel had deze kat niet aan je mee mogen geven.
quote:wyandotje schreef op 26 april 2016 @ 08:32:

[...]



Inderdaad! Om ze weg te houden zou je schrikdraad op je schutting kunnen doen. Hebben wij ook en in onze tuin komen geen katten meer. Vind het sowieso aso om je kat gewoon buiten te laten.Overdrijven is ook een vak.
Eens met de meesten, een buitenkat ophalen terwijl de kat niet naar buiten mag.

En die kat gaat echt niet kauwen op de spinazie. Ook kakken doen ze liever tussen planten in ipv erop.



Gewoon kattenbak in de buurt hebben, snachts niet buiten laten en een katteluik hebben, komen ze liever in de bak piesen en poepen. Katten zijn best te trainen.



Maar ik denk dat het beter is dat jij die kat terug brengt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 26 april 2016 @ 01:41:

Waarom kan de poes moeilijk in de tuin spelen? Het beestje vreet geen andijvieplantjes ofzo. Een kip/eend/knaagdier in de moestuin loslaten is vragen om ellende maar een kat niet hoor, dat is een vleeseter. Mijn moeder heeft al jaren moestuinen en katten, geen probleem. Gewoon het spul wat er uit komt wassen en opeten.



Ik vind de kat in de moestuin juist een aanwinst, zitten die stomme houtduiven tenminste niet aan de koolplantjes. En wassen moet je toch met al dat zand en beestjes. Het is trouwens niet alsof een kat over je groenten pist. Tenminste ik heb nog nooit kattenzeik geroken. Hondenzeik daarentegen... De hond mag inderdaad niet door de moestuin scharrelen, die moet op het pad blijven. Doet ie helaas niet. Die galoppeert door de afrastering heen als een stormram als ie een houtduif ziet zitten.



En stront in de moestuin. Tja, alles groeit daar op stront.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mijn poezen hebben overigens wel mijn AH moestuintjes deels opgegeten dus reken maar dat sommige katten jonge stekjes lekker vinden (brocolli, watermeloen, spinazie). Misschien de moestuin als je plantjes nog heel kwetsbaar zijn beschermen met gaas?
Waarom heb je deze kat dan meegenomen? Een kat die gewend is om naar buiten te gaan kan je niet binnen gaan houden, dat is echt zielig. Je kunt deze kat beter terugbrengen en als je écht een kat wilt vragen in het asiel naar een binnenkat.
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg die heeft noten op zijn zang!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 26 april 2016 @ 05:46:

[...]



Katten kunnen besmet zijn met wormen. Spoelwormen en lintwormen kunnen ook mensen besmetten en je komt daar heel moeilijk vanaf. Dus ik begrijp die moeder wel.Denk je dat er geen dieren komen op de akkers van boeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 april 2016 @ 10:42:

[...]





Denk je dat er geen dieren komen op de akkers van boeren?







Of stront?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 april 2016 @ 10:42:

[...]





Denk je dat er geen dieren komen op de akkers van boeren?Vast wel, daarom heb ik een moestuin. En ik werk zoveel mogelijk met groenbemesters. Soms paardenmest maar die eten geen vlees.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 26 april 2016 @ 11:02:

[...]



Vast wel, daarom heb ik een moestuin. En ik werk zoveel mogelijk met groenbemesters. Soms paardenmest maar die eten geen vlees.Maar hebben evengoed wormen. Ik zou niet weten waarom ik anders dat beest ook een wormenkuur moet geven.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een buitenkat en een gedeelte in de tuin waar ik een beginners moestuin heb. Wanneer ik iets zaai, span ik er een net over, tegen de vogels en tegen mijn eigen kat....zij vindt het heerlijk om de losse grond daar verder om te woelen



Is alles gegroeid, dan vind ik het geen probleem dat ze in de moestuin zit, ze beschadigt niets. Ik ben ook nog nooit poep tegengekomen in dat gedeelte (ze heeft 2 vaste plekken in de tuin voor dat, de moestuin is dat niet). In de buurt lopen genoeg andere katten, maar die worden altijd hardhandig de tuin uit gewerkt door madame



Over wormen...mijn kat jaagt op muizen en eet deze ook op, daarom ontworm ik haar volgens schema.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet zo handig om een dier te kopen die niet past in de situatie die je te bieden hebt. Waarom gaf het asiel jou deze kat mee? En was dat de enige kat die ze hadden?



Je kunt de kat beter terugbrengen, en anders de moestuin geheel afzetten zodat hij er niet in kan. Op zich lijkt het me niet heel veel kwaad kunnen, kat in de moestuin, tenzij hij er in gaat zitten spaaien en poepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 april 2016 @ 11:29:

[...]





Maar hebben evengoed wormen. Ik zou niet weten waarom ik anders dat beest ook een wormenkuur moet geven.Manegepaarden worden volgens schema ontwormt. Waarom worden kinderzandbakken dan met deksel verkocht? Omdat kattenpoep smerig is, hondenpoep trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:wyandotje schreef op 26 april 2016 @ 13:30:

[...]



Manegepaarden worden volgens schema ontwormt. Waarom worden kinderzandbakken dan met deksel verkocht? Omdat kattenpoep smerig is, hondenpoep trouwens ook.



En vogelpoep ook, net zoals poep van vossen, egels, hazen, konijnen, dassen enz. Allemaal dieren die vrolijk zitten te poepen in de natuur en zich er bar weinig van aantrekken of dat nu toevallig tussen de boerenkool van boer Harmsen is.

En als Teun met zijn mountainbike-maten een gezellig ritje maakt is het ook: als je moet dan moet je.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjansje schreef op 26 april 2016 @ 14:15:

[...]





En vogelpoep ook, net zoals poep van vossen, egels, hazen, konijnen, dassen enz. Allemaal dieren die vrolijk zitten te poepen in de natuur en zich er bar weinig van aantrekken of dat nu toevallig tussen de boerenkool van boer Harmsen is.

En als Teun met zijn mountainbike-maten een gezellig ritje maakt is het ook: als je moet dan moet je.



OMG, toch niet in de moestuin mag ik hopen?



Ik denk in plaatjes, en ik zie nu zo'n heel rijtje mannen voor me, naast elkaar gehurkt, het strakke, glimmende wielrenbroekje op de harige enkels. En kakken maar, over de boerenkool!



Nee, dan toch liever een kattin.
Ik moet helemaal niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven