Kat in laten slapen, thuis of bij de dierenarts?

30-08-2014 10:13 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, moet ik 1 van mijn katten in laten slapen. Tranen met tuiten natuurlijk toen de dierenarts vertelde eigenlijk niets meer te kunnen doen.



Nu natuurlijk de praktische vraag hoe ga ik dit laten doen. Laat ik de dierenarts thuis komen (kan de andere kat misschien nog ´afscheid´ nemen) of ga ik naar de dierenarts en laat ik haar daar gewoon achter??



Mijn kat vindt het niet erg om in de reismand in de auto te moeten (is daar altijd heel rustig) en omdat ze nierfalen heeft zal ze maandag/dinsdag niet echt helder van geest en bewegen meer zijn.



Wat hebben jullie gekozen, is dat achteraf een goede keus geweest of zouden jullie het een volgende keer anders doen??
Snjókorn falla, á allt og alla
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het thuis doen Snjo, gewoon voor het gevoel. Geen idee hoe het zit met de andere kat die afscheid wil nemen.



Sterkte
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het thuis laten doen. Dat idee maakte de beslissing voor mij een stuk minder moeilijk. Ik keek namelijk heel erg op tegen het idee om zo bewust "voor de laatste keer" naar de dierenarts te moeten gaan en dan met lege handen weer naar buiten te komen. De volgende keer zou ik het precies weer zo doen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Als ze zo ernstig nierfalen heeft dat ze maandag duf is, overlijdt ze dan niet sowieso binnen een paar dagen.

Ik bedoel is de dierenarts dan nog nodig?




Ik zou het thuis doen Snjo, scheelt het beestje ook stress van het vervoer. Ze is dan lekker veilig in haar eigen omgeving.

Heel veel sterkte.
Thuis, terwijl ze op haar fijne plekje ligt en je haar aait. Geen gedoe en stress (los van vervoer; denk aan andere dieren in de wachtkamer, felle lampen, vreemde luchtjes).

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Thuis in eigen omgeving! Geen reisstress erbij, gewoon vertrouwd.
Voor de kat is thuis het prettigst. Voor je geld zal bij de DA het prettigst zijn.

Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Zeker thuis!

Ook voor de andere kat, ze kan dan snuffelen en begrijpen dat vriendje er niet meer is. Anders is ze opeens 'gewoon weg' en dat is een stuk moeilijker te verwerken.



Sterkte, is erg rot
Ik zou naar de dierenarts gaan en haar gewoon weer meenemen. Als ze het toch niet erg vind. Ik geloof ook niet zo in afscheid nemen voor de andere dieren.



Heel veel sterkte ermee. Ze zouden je leven lang mee moeten gaan...
Alle reacties Link kopieren
Als het thuis kan, dan zeker thuis. Bij ons kon dat helaas niet. Hij zat nu bij mij op schoot, en terwijl ik hem kroelde (en de ogen uit mijn hoofd huilde) is hij rustig ingeslapen.



Sterkte met het verdriet
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Oke, thuis wordt als prettigste optie gegeven, niet de lege reismand mee terug hoeven nemen en met het oog op kat nummer 2.



Ze zouden inderdaad mijn leven lang mee moeten gaan ja...



Dank jullie wel voor de en
Snjókorn falla, á allt og alla
Mijn 17 jaar oude Burmese dame is een paar maanden geleden ook aan nierfalen overleden. Ze is heerlijk rustig thuis ingeslapen.

Ik kan het je echt aanraden, ik vond het zo'n stuk relexter aanvoelen voor ons allemaal.



Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het met 1 poes, die heel bang was voor de reismand en de praktijk, thuis gedaan. Was heel vredig.



De andere kat hebben we wel daar laten inslapen omdat we toen een beetje zaten met de kinderen, allebei te jong om te snappen wat er ging gebeuren. Die kat vond het niet vervelend om te reizen en de andere 2 hebben aan hem gesnuffeld voor hij weg ging. Maar daar ging het toen al erg slecht mee, ook nierfalen, die hadden het een soort van al wel door.



Sterkte!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben poes bij de dierenarts laten inslapen en weer meegenomen naar huis om in de tuin te begraven.



De andere kat vond de dode poes eng en verdween naar de zolder waar hij normaal nooit zat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat mee naar huis nemen om te begraven is geen optie, woon 3 hoog met een ienimienie balkon.



Andere kat ligt nu verscholen onder het dekbed (niet echt normaal voor haar).
Snjókorn falla, á allt og alla
thuis
Alle reacties Link kopieren
Thuis in eigen omgeving is voor het dier zelf het prettigste en minst stressvol.
Ach jee TO .

Ik weet hoe je je voelt, heb het in juli zelf helaas ook gehad

met 1 van mijn katten.

Dat was niet thuis, maar hij was al daar en ik moest hem toch ophalen. (dat was ook het plan maar helaas was die een stuk slechter dan dat ik dacht)

Ik heb hem daarna nog wel even mee naar huis genomen om hem aan de andere katten te laten zien.



Dat is namelijk voor de andere kat wel beter omdat hij dan snapt wat er is. Anders gaat hij hem namelijk zoeken.

(en je zou denken dat dieren niet snappen dat die andere dood is, maar dat schijnen ze wel degelijk te begrijpen)



Wat Baukje zegt klopt zeker.



Als je het niet thuis wil kan het echt geen kwaad hoor, maar als je het zelf ook fijner vind zou ik het lekker thuis doen.

Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Thuis. Geen geuren van de dierenkliniek. Niet met het beestje hoeven 'zeulen'. Thuis kan hij zelf zijn plekje zoeken waar hij zich het prettigst voelt en kan de dierenarts het prikje geven terwijl je hem aait en gerust kan stellen. Als de dierenarts weg is kan je rustig afscheid nemen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Dierenarts. Onze katten liepen al in een boog om zieke kat heen terwijl ze altijd samen waren in goede tijden. Ze vermeden de zieke en hadden op hun manier al zo afscheid genomen. Er is ook nooit gezocht naar de overleden kat. Er was meer stress toen er weer een nieuwe bij kwam.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens geen lege bench mee naar huis genomen hoor. Hij is mee naar huis gegaan en begraven op zijn favoriete plekje in de tuin. Op zijn grafje ligt een mooie grote kei met zijn naam.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Thuis in laten slapen en dan wegbrengen naar het crematorium! Ik heb het zo gedaan, zeker niet achterlaten bij de DA, dan worden ze door rendax opgehaald.. Of je moet het aangeven bij de DA, dan haalt het crematorium de poes op!
Thuis. En al woon je op een flat, ik zou haar op een mooi plekje in het bos begraven.
O enne sterkte natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven