kat kotst al jaren

16-12-2014 17:14 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Hoor zojuist kater voor de derde keer kotsen vandaag. Al minimaal vier jaar geeft hij veel over. Momenteel is het weer flink raak.



Hij is 12,5 jaar. Een schat. Krijgt maagzuurrremmers. Heeft ook aan de prednison gezeten. Hij heeft drie jaar terug endoscopie en echo gehad. In amsterdam in ziekenhuis open gemaakt. Tot op heden geen oorzaak.



Vorige week ontvlooid en ontwormt, wordt niet minder.

Jonge kater van 1 jaar heeft er geen last van.





Gaat hij logeren bij mijn ex, waar zijn niet spugende zus ook woont, geen gespuug. Hij krijgt daar hetzelfde voer.



Het is een lieverd, maar ben het zo zat om elke keer weer die kots op te ruimen. En het is slecht voor de vloer.



Inmiddels vermagert hij sterk. Het was een grote dikke kater.



Iemand ervaring mee?
Staat er een plant waar hij bij jou wel van kan eten en bij de oppas niet? Of bij jou buiten?
Alle reacties Link kopieren
Mijn poes zaliger deed dat ook, ze bleek vol te zitten met kankergezwellen. Met medicijnen en een dieet van garnalen, rosbief, tartaar, zalm en room werd ze bijna achttien.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Kan de schildklier zijn, zeker als hij sterk vermagerd maar wel goed eet. Heb je kattengras staan? Maar wij hebben ook een kat van inmiddels 17 jaar die al sinds hij kitten was veel en vaak braakt, gewoon gezond verder en ja, je wordt er soms gek van ;) altijd OP het kleed, of boven aan de trap zodat je 5 treden kan gaan soppen ;-
Alle reacties Link kopieren
Een kotskat?
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken wat er bij je ex in huis/omgeving anders is als bij jouw, aangezien hij daar dus niets kots. Wellicht dat jij een plant in huis/tuin heb staan waar het beestje graag aan knabbelt maar waar hij niet zo goed tegen kan?
Alle reacties Link kopieren
Die van mij spuugt ook regelmatig al jarenlang. Soms dagelijks, soms wekelijks. Na veel onderzoeken bij de dierenarts kwamen we erachter dat hij gewoon te snel at.

Zodra zijn bakje is gevuld, schrokt hij het naar binnen en binnen een kwartier ligt het op de vloer.



Zou dat het kunnen zijn bij die van jou?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
die van ons spugen ook alleen als ze te veel en snel achter elkaar eten
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 16 december 2014 @ 17:20:

Staat er een plant waar hij bij jou wel van kan eten en bij de oppas niet? Of bij jou buiten?Komt daar ook buiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 december 2014 @ 17:20:

Mijn poes zaliger deed dat ook, ze bleek vol te zitten met kankergezwellen. Met medicijnen en een dieet van garnalen, rosbief, tartaar, zalm en room werd ze bijna achttien.Niets gezien toen hij open is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Arm beest. En jij maakt je druk over je vloer

Ga terug naar de dierenarts zou ik zeggen want je beestje voelt zich duidelijk niet oké.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:Propje39 schreef op 16 december 2014 @ 17:24:

Kan de schildklier zijn, zeker als hij sterk vermagerd maar wel goed eet. Heb je kattengras staan? Maar wij hebben ook een kat van inmiddels 17 jaar die al sinds hij kitten was veel en vaak braakt, gewoon gezond verder en ja, je wordt er soms gek van ;) altijd OP het kleed, of boven aan de trap zodat je 5 treden kan gaan soppen ;-



Geen kattengras. Helpt dat?

Kleed is inmiddels hier weg. Vaste mat bij voordeur ook fijne plek. Of als je met je schone panty er net in stapt.



Het vermageren komt vooral doordat ie weinig binnen houdt.



En ik noem m idd vaak die kotskat.
Alle reacties Link kopieren
quote:thefiepie schreef op 16 december 2014 @ 17:29:

Die van mij spuugt ook regelmatig al jarenlang. Soms dagelijks, soms wekelijks. Na veel onderzoeken bij de dierenarts kwamen we erachter dat hij gewoon te snel at.

Zodra zijn bakje is gevuld, schrokt hij het naar binnen en binnen een kwartier ligt het op de vloer.



Zou dat het kunnen zijn bij die van jou?Tis idd een vreetzak. Ik ga eens minder geven. Ik geef al drie keer verspreid per dag. En jonge kater maar op de gang laten eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 16 december 2014 @ 17:39:

[...]





Niets gezien toen hij open is geweest.Ik neem aan dat hij niet letterlijk binnenstebuiten is gekeerd. Een tumor kan overal zitten, zelfs tussen zijn tenen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is de vloerbedekking of mijn tapijt wel het laatste om me druk over te maken, alles is vervangbaar. Neem een Pers (geen kat maar tapijt), daar kun je alles op knoeien zonder dat het gevolgen heeft. Mijn hond kotst ook bij voorkeur op een zachte ondergrond (wat ook de schone was kan zijn of mijn dekbed).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 16 december 2014 @ 17:42:

Arm beest. En jij maakt je druk over je vloer

Ga terug naar de dierenarts zou ik zeggen want je beestje voelt zich duidelijk niet oké.



Dierenarts heeft al meer dan 2000 euro gekost zonder wat te vinden. Ik kan nog spuugremmers halen, dat is een idee.



En ja ik vind het zonde van de vloer. Ik vind het niet altijd gelijk en het vreet gewoon in het laminaat. Daar mag ik best van balen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 16 december 2014 @ 17:45:

[...]





Ik neem aan dat hij niet letterlijk binnenstebuiten is gekeerd. Een tumor kan overal zitten, zelfs tussen zijn tenen.Echos gemaakt. Toen wat op zijn lever gezien, maar was toch niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het opgelost door de kat meer moeite te laten doen voor haar brokjes door ze te verstoppen in z.g. intelligent speelgoed voor katten. Hierdoor kost het meer moeite om de brokjes te pakken en is snel eten onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Koop een voertoren, dan moet hij moeite doen voor zijn brok! Eet minder snel dus ook minder kans op kotsen..
Alle reacties Link kopieren
quote:sophiax schreef op 16 december 2014 @ 17:57:

Ik heb het opgelost door de kat meer moeite te laten doen voor haar brokjes door ze te verstoppen in z.g. intelligent speelgoed voor katten. Hierdoor kost het meer moeite om de brokjes te pakken en is snel eten onmogelijk.o dank. Was ik vergeten. Assistente had het vorige week over een voerbord.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze

http://www.felinewelfaref ... rg/getest/activity-board/
Alle reacties Link kopieren
Geef je hem ook iets tegen haarballen? Bij mij grote bron van gekots.

Is de schildklier recentelijk getest?
Kan hij niet bij je ex gaan wonen? Blijkbaar is daar iets (niet) wat goed voor hem is.

Mijn kat kotste overigens ook stevig. Hij bleek pancreas-ontsteking te hebben.
Dat is wel heel apart dat wanneer hij bij je ex logeert en zijn nest-zus niet kotst ondanks dat hij daar hetzelfde te eten krijgt.

Heb je bij jou buiten een regenton of zoiets waar hij uit kan drinken, want er moet haast wel iets in jouw omgeving zijn wat zijn maag onrustig maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een die zijn hele leven al aan de schijterij is. Meneer is nu 14 jaar en schaamt zich niet om in de kamer te schijten als het buiten regent. Leuk dat ie nu op een leeftijd is dat de sluitspier niet zo goed meer werkt. Soms niest hij en dan sproeit het er aan de achterkant zo uit. Heel fijn.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven